Customer how much does this scarf cost shop assistant
Customer how much does this scarf cost shop assistant
Английский язык. Тест для вуза #15
Поможем успешно пройти тест. Знакомы с особенностями сдачи тестов онлайн в Системах дистанционного обучения (СДО) более 50 ВУЗов. При необходимости проходим систему идентификации, прокторинга, а также можем подключиться к вашему компьютеру удаленно, если ваш вуз требует видеофиксацию во время тестирования.
Закажите решение теста для вашего вуза за 470 рублей прямо сейчас. Решим в течение дня.
She (to help) mother yesterday.
helped
help
is helping
helps
will help
He … smoke.
doesn’t
are not
is not
do not
Look _______ through the notes before you start writing.
carefree
careful
careless
carefully
I hope nobody disturbs me; my favourite television programme will be ______ in five minutes.
out
away
in
off
You look ______ today!
the greatest
great
greatlier
greatly
I (not to receive) the visa yet.
received
hadn’t received
haven’t received
My uncle … an office-worker.
are
am
is
She (to be) a school-girl. She (to go) to school in the afternoon.
is, goes
is,goes
All _______ of the world should be peaceful.
peoples
humanity
man
mankind
When your lessons (to be) over last Monday?
were
did … be
is
are
Yesterday the children (to do) all their homework before their mother (to come) home.
did, came
did, were coming
had done, came
were doing, came
Выберите реплику, наиболее соответствующую ситуации общения.Customer: «How much does this scarf cost?»Shop-assistant: «_______________».
The prices are here
No, I can’t show you this scarf
Five dollars. It’s on special this week
What do you want?
What … your brother (to do) now?
does … do
do … do
is … doing
will … do
did … do
Выберите реплику, наиболее соответствующую ситуации общения.A: «The table on page four and the one on page seven completely contradict each other».B: «_______________».
It’s not my fault!
I don’t understand this situation
Is this our problem?
I’m sorry. I will correct this mistake right now
My youngest brother _______ a new job a week ago.
got
had got
gets
has got
Вистунова Татьяна Леонидовна
Начало тестирования: 2012-11-26 20:17:57
Завершение тестирования: 2012-11-26 20:38:54
Продолжительность тестирования: 20 мин.
Заданий в тесте: 32
Кол-во правильно выполненных заданий: 19
Процент правильно выполненных заданий: 59 %
ЗАДАНИЕ N 1 сообщить об ошибке
Тема: Учебная лексика
Universities ________ students on the results of entrance exams.
Для того чтобы правильно выполнить задание, следует знать учебную лексику, уметь использовать ее в заданном контексте и перевести варианты ответов:
Согласно контексту, только вариант ответа admit является правильным: «Университеты принимают студентов по результатам вступительных экзаменов».
ЗАДАНИЕ N 2 сообщить об ошибке
Тема: Деловая лексика
Their accounts were _______, they had been fooling the customers for years.
Чтобы выполнить задание, следует знать лексику деловой сферы применения, уметь использовать ее в заданном контексте и правильно перевести варианты ответов:
phoney – поддельный, фиктивный;
trustworthy – заслуживающий доверия;
Согласно контексту, только вариант phoney является правильным: «Их счета были фиктивными, они годами обманывали своих клиентов».
ЗАДАНИЕ N 3 сообщить об ошибке
Тема: Профессиональная лексика
Horticulture is the industry and science of plant ________ including the process of preparing soil for the planting of seeds, tubers, or cuttings.
ЗАДАНИЕ N 4 сообщить об ошибке
Тема: Термины (Дефиниции)
An artificial application of water to the soil to assist in the growing of agricultural crops, maintenance of landscapes, and revegetation of disturbed soils in dry areas during periods of inadequate rainfall is …
Для того чтобы правильно выполнить задание, следует знать лексику терминологического характера и перевести варианты ответов:
irrigation – ирригация, орошение;
drainage – дренаж, осушение;
tillage – обработка почвы;
Согласно контексту, только вариант ответа irrigation является правильным: «Искусственный подвод воды к почве, способствующий росту сельскохозяйственных культур, сохранению ландшафтов, рекультивации поврежденных земель в засушливых районах в периоды отсутствия сильных ливней, – ирригация».
ЗАДАНИЕ N 5 сообщить об ошибке
London is popular with foreigners, who visit the city in order to see many of its ______ buildings and tourist attractions.
ЗАДАНИЕ N 6 сообщить об ошибке
I can hear a noise; I think _______ is outside.
ЗАДАНИЕ N 7 сообщить об ошибке
Тема: Степени сравнения прилагательных и наречий
Unfortunately, travelling is becoming …
more and more expensive
less and less expensive
the most expensive
more expensive and more expensive
ЗАДАНИЕ N 8 сообщить об ошибке
He had ________ holiday last summer.
ЗАДАНИЕ N 9 сообщить об ошибке
Чтобы правильно выполнить задание, следует знать правила употребления артиклей.
Неопределенный артикль a, как правило, не употребляется перед именами собственными. Однако существует несколько исключений из этого правила, в соответствии с одним из которых артикль a используется для наименования произведения искусства или изделия: «He drives a Ford» («Он ездит на “Форде”»).
Согласно контексту и правилу грамматики, только вариант a (Picasso) является правильным: «В те дни картину (одну из картин) Пикассо можно было купить за 500 долларов».
ЗАДАНИЕ N 10 сообщить об ошибке
There’s a regular air-service ________ those two cities.
ЗАДАНИЕ N 11 сообщить об ошибке
Christine and Andrew knew happiness, _________ they were so poor.
Для того чтобы правильно выполнить это задание, следует знать правила использования союзов и перевести варианты ответов:
though – хотя, несмотря на то, что (подчинительный союз уступки);
after – после того как (подчинительный союз времени);
before – до того как, прежде чем (подчинительный союз времени);
lest – чтобы…не (подчинительный союз цели).
Данное предложение является сложноподчиненным предложением с уступительным придаточным, указывающим на обстоятельство, вопреки которому совершается действие (though they were so poor).
Согласно контексту и правилу грамматики, только вариант ответа though является правильным: «Кристина и Эндрю знали, что такое счастье, несмотря на то, что они были так бедны».
ЗАДАНИЕ N 12 сообщить об ошибке
Тема: Глагол и его формы
I haven’t been able to see Mr Brown because when I eventually found his office he _______ to lunch with some foreign visitors.
Чтобы правильно выполнить задание, следует знать видо-временные и залоговые формы глагола-сказуемого:
had gone – Past Perfect, Active;
went – Past Simple, Active;
has gone – Present Perfect, Active;
was going – Past Continuous, Active.
В данном предложении глагол go следует употребить во времени Past Perfect (прошедшем совершенном). Это время употребляется для выражения действия, совершившегося ранее другого действия, имевшего место в прошлом. Более позднее действие выражается формой Past Simple (прошедшее простое время).
Согласно контексту и правилу грамматики, только вариант ответа had gone является правильным: «Я не смог увидеться с господином Брауном, так как, когда я, в конце концов, нашел его офис, он ушел обедать с зарубежными гостями».
ЗАДАНИЕ N 13 сообщить об ошибке
Тема: Страдательный залог
Books _______ for centuries to preserve and distribute information.
have been using
Чтобы правильно выполнить задание, следует знать видовременные и залоговые формы глагола-сказуемого:
have been used – Present Perfect, Passive;
are used – Present Simple, Passive;
are being used – Present Continuous, Passive;
have been using – Present Perfect Continuous, Active.
В данном предложении глагол use следует употребить в страдательном залоге во времени Present Perfect (настоящем совершенном).
Страдательный залог указывает на то, что действие выполняет не сам предмет, он испытывает на себе действие, направленное на него со стороны. Один из случаев употребления страдательного залога – когда важность, значимость имеет само действие, а не его исполнитель; исполнитель действия в этом случае не указывается.
Время Present Perfect (настоящее совершенное) употребляется для выражения действия, законченного к настоящему моменту, но связанного с настоящим, так же, как для обозначения действия, которое началось в прошлом и продолжается в этот момент. В последнем случае обычно указывают период действия посредством предлога for (в течение) или начальный момент действия в прошлом посредством слова since, которое может быть переведено предлогом (с), союзом (с тех пор как) или наречием (с тех пор). Когда действие, выраженное глаголом в Present Perfect, не закончено к данному моменту, а включает этот момент, глагол в Present Perfect переводится на русский язык глаголом в настоящем времени (обычно Present Perfect переводится глаголом в прошедшем времени).
Согласно контексту и правилу грамматики, только вариант ответа have been used является правильным: «Книги используются на протяжении веков для хранения и распространения информации».
ЗАДАНИЕ N 14 сообщить об ошибке
Тема: Неличные формы глагола
The train _________ in a minute later, the two brothers parted.
ЗАДАНИЕ N 15 сообщить об ошибке
Тема: Фразовые глаголы
He eventually managed to come _______ a solution.
ЗАДАНИЕ N 16 сообщить об ошибке
Тема: Модальные глаголы
The forecast says it’ll rain. You _________ take your umbrella.
Чтобы правильно выполнить задание, следует знать модальные глаголы и правильно перевести варианты ответов:
should – следует, следовало бы, должен;
must − должен, нужно, надо;
can – мочь, уметь (физическая или умственная способность, умение выполнить действие); мочь, можно (в значении разрешения, позволения выполнить действие);
needn’t – не надо, не нужно, незачем.
Согласно контексту и правилу грамматики, только вариант ответа should является правильным: «Прогноз погоды сообщает, что будет дождь. Тебе следует взять зонтик».
ЗАДАНИЕ N 17 сообщить об ошибке
Тема: Бытовая сфера
Выберите реплику, наиболее соответствующую ситуации общения.
Passer-by 1: «Am I going in the right direction?»
Passer-by 2: «__________________».
This is the way I look at it.
Для успешного выполнения данного задания необходимо иметь общие знания о правилах речевого этикета в ситуациях бытовой сферы общения.
Бытовая сфера коммуникации включает ситуации, реализуемые в повседневной жизни, и предполагает использование неформального стиля общения, для которого характерна непринужденность, неподготовленность, лексическая разнородность; использование разговорных и просторечных слов, упрощенного синтаксиса, эмоционально-экспрессивной оценочности.
В приведенном диалоге правильным вариантом ответа является:
Passer-by 1: «Am I going in the right direction?» («Я иду в правильном направлении?»).
Passer-by 2: «Oh yes!» («О, да!»).
Учитывая уровень участников коммуникации и ситуацию общения, можно сказать, что остальные реплики не соответствуют ситуации общения.
ЗАДАНИЕ N 18 сообщить об ошибке
Тема: Профессионально-деловая сфера
Выберите реплику, наиболее соответствующую ситуации общения.
A: «The table on page four and the one on page seven completely contradict each other».
I’m sorry. I will correct this mistake right now.
It’s not my fault!
Is this our problem?
I don’t understand this situation.
ЗАДАНИЕ N 19 сообщить об ошибке
Тема: Учебно-социальная сфера
Выберите реплику, наиболее соответствующую ситуации общения.
Teacher 1: «_______________».
Teacher 2: «I’ll think it over».
I think you should reconsider your position.
I do ask you to reconsider your point of view.
I strongly advise you to change your mind.
Will you change your opinion?
Для успешного выполнения данного задания необходимо иметь общие знания о правилах речевого этикета в ситуациях учебно-социальной сферы общения, следует анализировать и выбирать правильный вариант ответа из предложенных.
Учебно-социальная сфера коммуникации включает ситуации, реализуемые в образовательной среде, например в средних и высших учебных заведениях, и предполагает преимущественно формально-деловой стиль общения, для которого характерно формальное обращение (без имени), клишированность языковых средств; при этом отношение, выражаемое собеседниками друг к другу, уважительно, но лишено излишних эмоций – нейтрально. Такое общение часто направлено на достижение какой-то предметной договоренности.
В приведенном диалоге правильным ответом является:
Teacher 1: «I think you should reconsider your position» («Я думаю, что Вам следует пересмотреть свою точку зрения»).
Teacher 2: «I’ll think it over» («Я подумаю»).
Учитывая уровень участников коммуникации и ситуацию общения, можно сказать, что остальные реплики звучат либо излишне настойчиво («I do ask you to reconsider your point of view», «I strongly advise you to change your mind»), либо фамильярно («Will you change your opinion?»).
ЗАДАНИЕ N 20 сообщить об ошибке
Тема: Социально-деловая сфера
Выберите реплику, наиболее соответствующую ситуации общения.
Customer: «How much does this scarf cost?»
Five dollars. It’s on special this week.
What do you want?
No, I can’t show you this scarf.
The prices are here.
ЗАДАНИЕ N 21 сообщить об ошибке
The part of the UK which had been an independent state and was joined to Britain in 1707, after a long struggle for its independence is …
ЗАДАНИЕ N 22 сообщить об ошибке
The Beaver State is a nick name for …
ЗАДАНИЕ N 23 сообщить об ошибке
Canadians measure things in …
Чтобы правильно выполнить задание, нужно иметь общие знания о системе мер и весов Канады и правильно перевести варианты ответов:
Правильным вариантом ответа является meters: «Канадцы измеряют предметы в метрах».
ЗАДАНИЕ N 24 сообщить об ошибке
Тема: Выдающиеся личности англоговорящих стран
A famous American writer of wit short stories with clever twist endings is …
F. Scott Fitzgerald
ЗАДАНИЕ N 25 сообщить об ошибке
Тема: Поисковое чтение с целью определения наличия в тексте запрашиваемой информации
Прочитайте текст и выполните задания.
History of agricultural science
1. Agricultural science began with Gregor Mendel’s genetic work, but in modern terms might be better dated from the chemical fertilizer outputs of plant physiological understanding in eighteenth century Germany. In the United States, a scientific revolution in agriculture began with the Hatch Act of 1887, which used the term «agricultural science». The Hatch Act was driven by farmers’ interest in knowing the constituents of early artificial fertilizer. The Smith-Hughes Act of 1917 shifted agricultural education back to its vocational roots, but the scientific foundation had been built.
2. Agronomy and the related disciplines of agricultural science today are very different from what they were before about 1950. Intensification of agriculture since the 1960s in developed and developing countries, often referred to as the Green Revolution, was closely tied to progress made in selecting and improving crops and animals for high productivity, as well as to developing additional inputs such as artificial fertilizers and phytosanitary products.
3. However, environmental damage due to intensive agriculture, industrial development, and population growth has raised many questions among agronomists and has led to the development and emergence of new fields. New technologies, such as biotechnology and computer science, and technological advances have made it possible to develop new research fields, including genetic engineering, improved statistical analysis, and precision farming.
Определите, какое утверждение соответствует содержанию текста.
The development of agricultural science is affected by environmental damage.
Agricultural science began its rapid development since the Hatch Act of 1887.
The Green Revolution was aimed at plants and animals protection of ecology influence.
Scientific foundations of agronomy as a science were laid in the 1960s.
ЗАДАНИЕ N 26 сообщить об ошибке
Тема: Изучающее чтение с элементами аннотирования
Прочитайте текст и выполните задания.
History of agricultural science
1. Agricultural science began with Gregor Mendel’s genetic work, but in modern terms might be better dated from the chemical fertilizer outputs of plant physiological understanding in eighteenth century Germany. In the United States, a scientific revolution in agriculture began with the Hatch Act of 1887, which used the term «agricultural science». The Hatch Act was driven by farmers’ interest in knowing the constituents of early artificial fertilizer. The Smith-Hughes Act of 1917 shifted agricultural education back to its vocational roots, but the scientific foundation had been built.
2. Agronomy and the related disciplines of agricultural science today are very different from what they were before about 1950. Intensification of agriculture since the 1960s in developed and developing countries, often referred to as the Green Revolution, was closely tied to progress made in selecting and improving crops and animals for high productivity, as well as to developing additional inputs such as artificial fertilizers and phytosanitary products.
3. However, environmental damage due to intensive agriculture, industrial development, and population growth has raised many questions among agronomists and has led to the development and emergence of new fields. New technologies, such as biotechnology and computer science, and technological advances have made it possible to develop new research fields, including genetic engineering, improved statistical analysis, and precision farming.
Завершите утверждение согласно содержанию текста.
Agricultural science is mostly aimed at …
selecting and improving crops and animals for high productivity
development and emergence of new agricultural fields
protection flora and fauna of environmental damage
the study of agricultural crops by various methods
ЗАДАНИЕ N 27 сообщить об ошибке
Тема: Изучающее чтение с элементами анализа информации
Прочитайте текст и выполните задания.
History of agricultural science
1. Agricultural science began with Gregor Mendel’s genetic work, but in modern terms might be better dated from the chemical fertilizer outputs of plant physiological understanding in eighteenth century Germany. In the United States, a scientific revolution in agriculture began with the Hatch Act of 1887, which used the term «agricultural science». The Hatch Act was driven by farmers’ interest in knowing the constituents of early artificial fertilizer. The Smith-Hughes Act of 1917 shifted agricultural education back to its vocational roots, but the scientific foundation had been built.
2. Agronomy and the related disciplines of agricultural science today are very different from what they were before about 1950. Intensification of agriculture since the 1960s in developed and developing countries, often referred to as the Green Revolution, was closely tied to progress made in selecting and improving crops and animals for high productivity, as well as to developing additional inputs such as artificial fertilizers and phytosanitary products.
3. However, environmental damage due to intensive agriculture, industrial development, and population growth has raised many questions among agronomists and has led to the development and emergence of new fields. New technologies, such as biotechnology and computer science, and technological advances have made it possible to develop new research fields, including genetic engineering, improved statistical analysis, and precision farming.
Ответьте на вопрос:
What science did the founder of agricultural science investigate?
The science of genetics.
The science of biotechnology.
The science of genetic engineering.
The science of agriculture.
ЗАДАНИЕ N 28 сообщить об ошибке
Тема: Изучающее чтение с выделением главных компонентов содержания текста
Прочитайте текст и выполните задания.
History of agricultural science
1. Agricultural science began with Gregor Mendel’s genetic work, but in modern terms might be better dated from the chemical fertilizer outputs of plant physiological understanding in eighteenth century Germany. In the United States, a scientific revolution in agriculture began with the Hatch Act of 1887, which used the term «agricultural science». The Hatch Act was driven by farmers’ interest in knowing the constituents of early artificial fertilizer. The Smith-Hughes Act of 1917 shifted agricultural education back to its vocational roots, but the scientific foundation had been built.
2. Agronomy and the related disciplines of agricultural science today are very different from what they were before about 1950. Intensification of agriculture since the 1960s in developed and developing countries, often referred to as the Green Revolution, was closely tied to progress made in selecting and improving crops and animals for high productivity, as well as to developing additional inputs such as artificial fertilizers and phytosanitary products.
3. However, environmental damage due to intensive agriculture, industrial development, and population growth has raised many questions among agronomists and has led to the development and emergence of new fields. New technologies, such as biotechnology and computer science, and technological advances have made it possible to develop new research fields, including genetic engineering, improved statistical analysis, and precision farming.
Определите основную идею текста.
Agricultural science is a constantly developing science aiming at selecting and improving crops and animals for high productivity.
People need the knowledge of agricultural science in order to protect themselves of harmful effects of environment.
The development of agricultural science has undergone a lot of changes since the 18th century till present times.
Agricultural science promoted the appearance of genetic engineering, improved statistical analysis, and precision farming.
ЗАДАНИЕ N 29 сообщить об ошибке
Тема: Оформление делового письма
Расположите части делового письма в правильном порядке.
1 87 Broad Street North
Dry Gulch, NM 55555
2 2 September 2009
3 XYZ Book Company
Riverton, MI 44445
4 Dear Sir or Madam,
5 I would like to order the following books in cloth or hardback. Would you please send me the list prices and shipping costs as soon as possible?
7 Sue Allen Appleton
В структуре делового письма выделяются следующие части:
заголовок, содержащий название и адрес организации, отправляющей письмо, либо только адрес отправителя, являющегося частным лицом;
иногда в этой части письма указываются номера телефонов;
дата написания письма;
название/имя и адрес получателя письма (внутренний адрес);
текст письма (основная часть);
заключительная формула вежливости;
ЗАДАНИЕ N 30 сообщить об ошибке
Тема: Оформление конверта
Перед Вами конверт.
Соотнесите информацию под определенным номером на конверте с тем, что она обозначает.
2 the town the letter comes from
3 the country the letter comes from
4 the addressee
5 the addressee’s house number
6 the ZIP Code in the mailing address
ЗАДАНИЕ N 31 сообщить об ошибке
Тема: Оформление резюме, письма-заявления, письма-уведомления, письма-запроса, контракта, служебной записки
Определите, к какому виду делового документа относится представленный ниже отрывок.
Контракт представляет собой двустороннее или многостороннее соглашение, где оговорены права и обязанности для его участников: предмет контракта, сроки поставки, условия оплаты, отгрузочная документация, гарантии, упаковка и маркировка, страхование, санкции, форс-мажор, арбитраж.
ЗАДАНИЕ N 32 сообщить об ошибке
Тема: Оформление электронного сообщения, факса, меморандума (служебной записки)
Выберите слова или словосочетания для заполнения пропусков так, чтобы они отражали особенности оформления служебной записки:
Вистунова Татьяна Леонидовна
Начало тестирования: 2012-11-27 15:53:16
Завершение тестирования: 2012-11-27 16:09:35
Продолжительность тестирования: 16 мин.
Заданий в тесте: 32
Кол-во правильно выполненных заданий: 17
Процент правильно выполненных заданий: 53 %
ЗАДАНИЕ N 1 сообщить об ошибке
Тема: Учебная лексика
The teacher will assess your paper only after you ________ it.
Для того чтобы правильно выполнить задание, следует знать учебную лексику, уметь использовать ее в заданном контексте и перевести варианты ответов:
submit – сдать на проверку;
pass – пройти, сдать (экзамен);
Согласно контексту, только вариант ответа submit является правильным: «Учитель оценит вашу письменную работу только после того, как вы сдадите ее на проверку».
ЗАДАНИЕ N 2 сообщить об ошибке
Тема: Деловая лексика
On looking through the report I see that your ______ are way over your budget.
ЗАДАНИЕ N 3 сообщить об ошибке
Тема: Профессиональная лексика
Hydrophily is occurs in aquatic plants which release their _______ directly into the surrounding water.
Для того чтобы правильно выполнить задание, следует знать профессиональную лексику и перевести варианты ответов:
Согласно контексту, только вариант ответа pollen является правильным: «Гидрофилия происходит у водяных растений, которые выпускают свою пыльцу прямо в окружающую их воду».
ЗАДАНИЕ N 4 сообщить об ошибке
Тема: Термины (Дефиниции)
The totality of plants existing due to humans’ deliberate breeding represents …
Для того чтобы правильно выполнить задание, следует знать лексику терминологического характера и перевести варианты ответов:
agricultural flora – флора сельскохозяйственных культур;
habitat – естественная среда обитания;
Согласно контексту, только вариант ответа agricultural flora является правильным: «Совокупность растений, существующих благодаря тщательной селекции, представляет собой флору сельскохозяйственных культур».
ЗАДАНИЕ N 5 сообщить об ошибке
We all watched __________ as Mark made his speech of thanks.
Для того чтобы правильно выполнить это задание, следует знать способы словообразования и определить значения вариантов ответов:
nervously – взволнованно, нервно;
nervous – взволнованный, нервный;
nervy – нервный, возбужденный, легко возбудимый;
nerveless – слабый, бессильный; вялый.
Согласно контексту, только вариант ответа nervously является правильным: «Мы все взволнованно наблюдали, как Марк изливался в благодарности».
ЗАДАНИЕ N 6 сообщить об ошибке
I can hear a noise; I think _______ is outside.
ЗАДАНИЕ N 7 сообщить об ошибке
Тема: Степени сравнения прилагательных и наречий
Life is getting …
harder and harder
more and more hard
ЗАДАНИЕ N 8 сообщить об ошибке
The Russian people _______ invincible.
ЗАДАНИЕ N 9 сообщить об ошибке
English is not ________ language spoken in Great Britain.
ЗАДАНИЕ N 10 сообщить об ошибке
There’s a regular air-service ________ those two cities.
Чтобы правильно выполнить задание, следует знать правила употребления предлогов и изучить варианты ответов:
Согласно контексту и правилу грамматики, только вариант ответа between является правильным: «Между этими двумя городами существует регулярное воздушное сообщение».
ЗАДАНИЕ N 11 сообщить об ошибке
She is going to take some chocolate ________ she gets hungry.
Для того чтобы правильно выполнить это задание, следует знать правила использования союзов и перевести варианты ответов:
in case – в случае если (подчинительный союз условия);
because – потому что, так как (подчинительный союз причины);
after – после того как (подчинительный союз времени);
while – в то время как, пока (подчинительный союз времени).
Согласно контексту и правилу грамматики, только вариант ответа in case является правильным: «Она съест шоколад, в случае если проголодается».
ЗАДАНИЕ N 12 сообщить об ошибке
Тема: Глагол и его формы
I slipped away while the others …
were having lunch
are having lunch
ЗАДАНИЕ N 13 сообщить об ошибке
Тема: Страдательный залог
Most of Shakespeare’s plays _______ in London.
have been writing
were being written
ЗАДАНИЕ N 14 сообщить об ошибке
Тема: Неличные формы глагола
This house wants …
Для того чтобы правильно выполнить это задание, следует знать формы и функции неличных форм глагола, уметь распознавать значения и использовать неличные формы глагола в заданном контексте:
painting – причастие/герундий (Simple Active);
to paint – инфинитив (Simple Active);
being painted – причастие/герундий (Simple Passive);
painted – причастие (Past Participle);
Согласно контексту, только вариант ответа painting (герундиальная форма) является правильным, поскольку после глаголов to need, to want, to require, to deserve и прилагательного worth употребляется герундий в Simple Active, но в пассивном значении: «Этот дом нужно покрасить».
ЗАДАНИЕ N 15 сообщить об ошибке
Тема: Фразовые глаголы
He eventually managed to come _______ a solution.
ЗАДАНИЕ N 16 сообщить об ошибке
Тема: Модальные глаголы
Aren’t you afraid we have too little petrol? – So what? It’s so close from here that we ________ use the car.
Чтобы выполнить задание, следует знать модальные глаголы и правильно перевести варианты ответов:
needn’t – не надо, не нужно, незачем;
mustn’t – нельзя, не должен;
can’t – нельзя, не может;
shouldn’t – не следует, не следовало бы, не должен.
Согласно контексту и правилу грамматики, только вариант ответа needn’t является правильным: «Ты не боишься, что у нас слишком мало бензина? – Ну и что? Это так близко отсюда, что нам незачем ехать на машине».
ЗАДАНИЕ N 17 сообщить об ошибке
Тема: Бытовая сфера
Выберите реплику, наиболее соответствующую ситуации общения.
Wife: «Could you do some shopping?»
Things do happen.
That sounds like a good idea.
I see your point.
Для успешного выполнения данного задания необходимо иметь общие знания о правилах речевого этикета в ситуациях бытовой сферы общения.
Бытовая сфера коммуникации включает ситуации, реализуемые в повседневной жизни, и предполагает использование неформального стиля общения, для которого характерна непринужденность, неподготовленность, лексическая разнородность; использование разговорных и просторечных слов, упрощенного синтаксиса, эмоционально-экспрессивной оценочности.
В приведенном диалоге правильным вариантом ответа является:
Wife: «Could you possibly do some shopping?» («Не мог бы ты сходить в магазин?»).
Husband: «Right away» («Сейчас»).
Учитывая уровень участников коммуникации и ситуацию общения можно сказать, что остальные реплики звучат формально («That sounds like a good idea») или не соответствуют поставленной речевой задаче («Things do happen», «I see your point»).
ЗАДАНИЕ N 18 сообщить об ошибке
Тема: Профессионально-деловая сфера
Выберите реплику, наиболее соответствующую ситуации общения.
Manager: «Have you rented a car for me, Mrs Terry?»
Yes, sir. You can pick it up at the airport.
Yes, pal. You pick it up at the airport.
ЗАДАНИЕ N 19 сообщить об ошибке
Тема: Учебно-социальная сфера
Выберите реплику, наиболее соответствующую ситуации общения.
Student A.: «______________?»
Will you help me with translation?
Could I ask you to help me with translation?
Would you please do the translation for me?
Would you kindly do the translation with me?
ЗАДАНИЕ N 20 сообщить об ошибке
Тема: Социально-деловая сфера
Выберите реплику, наиболее соответствующую ситуации общения.
Receptionist: «Yes, Mr Brown. A single room with a bath for two nights, is that right?»
I’m afraid, not. It’s three nights, from the 11th to the 14th of March.
What?! It’s three nights! Cannot you be more attentive?
It’s three nights! Remember that!
Can I give you a call?
ЗАДАНИЕ N 21 сообщить об ошибке
A stage through which a bill has to go before it becomes an Act of the British Parliament is called …
ЗАДАНИЕ N 22 сообщить об ошибке
Food which is served in Mc Donald’s is called …
ЗАДАНИЕ N 23 сообщить об ошибке
The Queen’s representative, the ________, carries out most of the royal duties in Canada.
Governor General of Canada
Prime Minister of Canada
President of Canada
Minister of Justice of Canada
Чтобы правильно выполнить задание, нужно иметь общие знания о государственном устройстве Канады и правильно перевести варианты ответов:
Governor General of Canada – генерал-губернатор Канады;
Prime Minister of Canada – премьер-министр Канады;
President of Canada – президент Канады;
Minister of Justice of Canada – министр юстиции Канады.
Правильным вариантом ответа является Governor General of Canada: «Представитель королевы, генерал-губернатор Канады, исполняет большую часть королевских обязанностей в Канаде».
ЗАДАНИЕ N 24 сообщить об ошибке
Тема: Выдающиеся личности англоговорящих стран
The most prolific of all inventors in history, who patented 1,093 different inventions in the USA including the incandescent electric lamp, the motion-picture projector and the phonograph is …
James Prescott Joule
ЗАДАНИЕ N 25 сообщить об ошибке
Тема: Поисковое чтение с целью определения наличия в тексте запрашиваемой информации
Прочитайте текст и выполните задания.
1. A central organizing concept in biology is that life changes and develops through evolution, and that all life-forms known have a common origin. Introduced into the scientific lexicon by Jean-Baptiste de Lamarck in 1809, Charles Darwin established evolution fifty years later as a viable theory by articulating its driving force: natural selection. Evolution is now used to explain the great variations of life found on Earth.
Darwin theorized that species and breeds developed through the processes of natural selection and artificial selection or selective breeding.
2. The evolutionary history of the species – which describes the characteristics of the various species from which it descended – together with its genealogical relationship to every other species is known as its phylogeny. Widely varied approaches to biology generate information about phylogeny. These include the comparisons of DNA sequences conducted within molecular biology or genomics, and comparisons of fossils or other records of ancient organisms in paleontology.
3. The theory of evolution postulates that all organisms on the Earth, both living and extinct, have descended from a common ancestor or an ancestral gene pool. This last universal common ancestor of all organisms is believed to have appeared about 3.5 billion years ago.
Определите, какое утверждение соответствует содержанию текста.
It was stated that evolution is carried out due to natural selection long ago.
Charles Darwin interchanged the term «evolution» by «natural selection».
The theory of natural selection has been altered a lot throughout history.
Due to the theory of evolution all living beings strive for survival.
Для того чтобы правильно выполнить задание, следует знать алгоритм обработки текстовой информации и, прочитав текст, определить наличие в тексте информации, соответствующей его содержанию.
Утверждение «It was stated that evolution is carried out due to natural selection long ago» («Давно было установлено, что эволюция осуществляется благодаря естественному отбору») соответствует содержанию текста: «Charles Darwin established evolution… as a viable theory by articulating its driving force: natural selection» («Чарльз Дарвин установил эволюцию… как жизнеспособную теорию, определяя ее движущую силу – естественный отбор») (фрагмент 1).
ЗАДАНИЕ N 26 сообщить об ошибке
Тема: Изучающее чтение с элементами аннотирования
Прочитайте текст и выполните задания.
1. A central organizing concept in biology is that life changes and develops through evolution, and that all life-forms known have a common origin. Introduced into the scientific lexicon by Jean-Baptiste de Lamarck in 1809, Charles Darwin established evolution fifty years later as a viable theory by articulating its driving force: natural selection. Evolution is now used to explain the great variations of life found on Earth.
Darwin theorized that species and breeds developed through the processes of natural selection and artificial selection or selective breeding.
2. The evolutionary history of the species – which describes the characteristics of the various species from which it descended – together with its genealogical relationship to every other species is known as its phylogeny. Widely varied approaches to biology generate information about phylogeny. These include the comparisons of DNA sequences conducted within molecular biology or genomics, and comparisons of fossils or other records of ancient organisms in paleontology.
3. The theory of evolution postulates that all organisms on the Earth, both living and extinct, have descended from a common ancestor or an ancestral gene pool. This last universal common ancestor of all organisms is believed to have appeared about 3.5 billion years ago.
Завершите утверждение согласно содержанию текста.
To understand the essence of phylogeny one …
should obtain information from different approaches to biology
must reject the evolutionary history of the species
should explain the great variations of life found on Earth
can do without examining the genealogical relationships of the species
Для того чтобы правильно выполнить задание, следует знать алгоритм обработки текстовой информации и, прочитав текст, завершить утверждение согласно содержанию текста.
Утверждение «To understand the essence of phylogeny one…» («Для того чтобы понять сущность филогенеза, следует…») следует закончить вариантом ответа «should obtain information from different approaches to biology» («использовать информацию различных подходов к биологии»), так как именно это утверждение соответствует содержанию текста.
Согласно тексту: «Widely varied approaches to biology generate information about phylogeny» («Разнообразные подходы к биологии являются источником информации о филогенезе») (фрагмент 2).
ЗАДАНИЕ N 27 сообщить об ошибке
Тема: Изучающее чтение с элементами анализа информации
Прочитайте текст и выполните задания.
1. A central organizing concept in biology is that life changes and develops through evolution, and that all life-forms known have a common origin. Introduced into the scientific lexicon by Jean-Baptiste de Lamarck in 1809, Charles Darwin established evolution fifty years later as a viable theory by articulating its driving force: natural selection. Evolution is now used to explain the great variations of life found on Earth.
Darwin theorized that species and breeds developed through the processes of natural selection and artificial selection or selective breeding.
2. The evolutionary history of the species – which describes the characteristics of the various species from which it descended – together with its genealogical relationship to every other species is known as its phylogeny. Widely varied approaches to biology generate information about phylogeny. These include the comparisons of DNA sequences conducted within molecular biology or genomics, and comparisons of fossils or other records of ancient organisms in paleontology.
3. The theory of evolution postulates that all organisms on the Earth, both living and extinct, have descended from a common ancestor or an ancestral gene pool. This last universal common ancestor of all organisms is believed to have appeared about 3.5 billion years ago.
Ответьте на вопрос:
What is the essence of the evolution theory?
It implies that all organisms existing on the Earth have a common ancestor or an ancestral gene pool.
The development of species and breeds influences the processes of natural or artificial selection.
It found out that the last common ancestor of all organisms have appeared about 3.5 billion years ago.
Life can be changed and developed through evolution as all living-beings have a common ancestor.
Для того чтобы правильно выполнить задание, следует знать алгоритм обработки текстовой информации при изучающем чтении, уметь анализировать получаемую информацию и, читая текст, находить ответ на поставленный вопрос.
Правильный ответ на вопрос «В чем сущность эволюции?» – «It implies that all organisms existing on the Earth has a common ancestor or an ancestral gene pool» («Она подразумевает, что все организмы, существующие на Земле, имеют одного предка или общий наследственный ген»), поскольку согласно тексту: «The theory of evolution postulates that all organisms on the Earth… have descended from a common ancestor or an ancestral gene pool» («Теория эволюции гласит о том, что все организмы на Земле… имеют общего предка или общий наследственный ген») (фрагмент 3).
ЗАДАНИЕ N 28 сообщить об ошибке
Тема: Изучающее чтение с выделением главных компонентов содержания текста
Прочитайте текст и выполните задания.
1. A central organizing concept in biology is that life changes and develops through evolution, and that all life-forms known have a common origin. Introduced into the scientific lexicon by Jean-Baptiste de Lamarck in 1809, Charles Darwin established evolution fifty years later as a viable theory by articulating its driving force: natural selection. Evolution is now used to explain the great variations of life found on Earth.
Darwin theorized that species and breeds developed through the processes of natural selection and artificial selection or selective breeding.
2. The evolutionary history of the species – which describes the characteristics of the various species from which it descended – together with its genealogical relationship to every other species is known as its phylogeny. Widely varied approaches to biology generate information about phylogeny. These include the comparisons of DNA sequences conducted within molecular biology or genomics, and comparisons of fossils or other records of ancient organisms in paleontology.
3. The theory of evolution postulates that all organisms on the Earth, both living and extinct, have descended from a common ancestor or an ancestral gene pool. This last universal common ancestor of all organisms is believed to have appeared about 3.5 billion years ago.
Определите основную идею текста.
According to the theory of evolution all organisms on the Earth are of a common origin and are constantly changing and developing.
Scientists put forward different evolution theories but all of them point out that evolution plays an important role in the life of all living beings.
Evolution should be investigated from the historical point of view as it describes the species features depending upon their long-term genealogical relationships.
The founder of evolution theory, Charles Darwin, established evolution in 1859 as a viable theory by formulating its driving force: natural selection.
Для того чтобы правильно выполнить задание, следует знать алгоритм обработки текстовой информации и, прочитав текст, выделить главные компоненты содержания текста, то есть определить основную идею текстовой информации.
В тексте говорится о том, что эволюционная теория
1) впервые была сформулирована Чарльзом Дарвином («Charles Darwin established evolution… as a viable theory by articulating its driving force: natural selection… Darwin theorized that species and breeds developed through the processes of natural selection and artificial selection or selective breeding» – фрагмент 1);
2) в настоящее время имеет несколько иное толкование («Evolution is now used to explain the great variations of life found on Earth» – фрагмент 1; «The theory of evolution postulates that all organisms on the Earth… have descended from a common ancestor or an ancestral gene pool» – фрагмент 3);
3) рассматривающая организмы с точки зрения их генетического взаимодействия в историческом аспекте называется филогенезом («The evolutionary history of the species – which describes the characteristics of the various species from which it descended – together with its genealogical relationship to every other species is known as its phylogeny» – фрагмент 2).
Таким образом, правильный вариант ответа – «According to the theory of evolution all organisms on the Earth are of a common origin and are constantly changing and developing» («Согласно эволюционной теории все организмы на Земле имеют общее происхождение и постоянно изменяются и развиваются»).
ЗАДАНИЕ N 29 сообщить об ошибке
Тема: Оформление делового письма
Расположите части делового письма в правильном порядке.
1 87 Broad Street North
Dry Gulch, NM 55555
2 2 September 2009
3 XYZ Book Company
Riverton, MI 44445
4 Dear Sir or Madam,
5 I would like to order the following books in cloth or hardback. Would you please send me the list prices and shipping costs as soon as possible?
7 Sue Allen Appleton
В структуре делового письма выделяются следующие части:
заголовок, содержащий название и адрес организации, отправляющей письмо, либо только адрес отправителя, являющегося частным лицом;
иногда в этой части письма указываются номера телефонов;
дата написания письма;
название/имя и адрес получателя письма (внутренний адрес);
текст письма (основная часть);
заключительная формула вежливости;
ЗАДАНИЕ N 30 сообщить об ошибке
Тема: Оформление конверта
Перед Вами конверт.
Соотнесите информацию под определенным номером на конверте с тем, что она обозначает.
2 the house number in the return address
3 the ZIP Code in the return address
4 the addressee
5 the street name in the mailing address
6 the state name in the mailing address
ЗАДАНИЕ N 31 сообщить об ошибке
Тема: Оформление резюме, письма-заявления, письма-уведомления, письма-запроса, контракта, служебной записки
Определите, к какому виду делового документа относится представленный ниже отрывок.
ЗАДАНИЕ N 32 сообщить об ошибке
Тема: Оформление электронного сообщения, факса, меморандума (служебной записки)
Выберите слова или словосочетания для заполнения пропусков так, чтобы они отражали особенности оформления служебной записки:
ЗАДАНИЕ N 16 Тема: Модальные глаголы. I bought everything we need yesterday so I ________ go shopping today. don’t have to mustn’t shouldn’t ought not to
I bought everything we need yesterday so I ________ go shopping today.
don’t have to |
mustn’t |
shouldn’t |
ought not to |
Решение:
Чтобы выполнить задание, следует знать модальные глаголы и их эквиваленты и правильно перевести варианты ответов:
don’t have to – не надо, можно не (делать);
mustn’t – нельзя, не должен;
shouldn’t – не следует, не следовало бы, не должен;
ought not to – не следует, не следовало бы, не должен.
Согласно контексту и правилу грамматики, только вариант ответа don’t have to является правильным: «Я купил все, что нужно, вчера, поэтому мне не надо идти за покупками сегодня».
ЗАДАНИЕ N 17
Тема: Бытовая сфера
Выберите реплику, наиболее соответствующую ситуации общения.
A: «Excuse me, could you tell me the way to the National Museum?»
B: «________________».
Sorry, I don’t know. |
It’s over there. |
I don’t know. |
Glad to meet you. How do you like London? |
Решение:
Для успешного выполнения данного задания необходимо иметь общие знания о правилах речевого этикета в ситуациях бытовой сферы общения.
Бытовая сфера коммуникации включает ситуации, реализуемые в повседневной жизни, и предполагает использование неформального стиля общения, для которого характерна непринужденность, неподготовленность, лексическая разнородность; использование разговорных и просторечных слов, упрощенного синтаксиса, эмоционально-экспрессивной оценочности.
В приведенном диалоге правильным вариантом ответа является:
A: «Excuse me, could you tell me the way to the National Museum?» («Извините, как мне добраться до Национального музея?»).
B: «Sorry, I don’t know» («Извините, я не знаю»).
Учитывая уровень участников коммуникации и ситуацию общения, можно сказать, что остальные реплики звучат либо недостаточно вежливо («It’s over there», «I don’t know»), либо не соответствуют поставленной речевой задаче («Glad to meet you. How do you like London?»).
ЗАДАНИЕ N 18
Тема: Профессионально-деловая сфера
Выберите реплику, наиболее соответствующую ситуации общения.
Director General: «The results of your department are not so good as it was expected».
Manager: «_______________».
Sorry to hear that. We will do our best to improve the situation. |
Is this a joke? |
Don’t say that! |
It’s your fault! |
ЗАДАНИЕ N 19
Тема: Учебно-социальная сфера
Выберите реплику, наиболее соответствующую ситуации общения.
Teacher: «I think you should revise the introduction of your diploma».
Student: «_______________».
Thank you for advising me. |
I don’t know how to thank you for this advice. |
It’s out of the question. |
Are you sure? |
ЗАДАНИЕ N 20
Тема: Социально-деловая сфера
Выберите реплику, наиболее соответствующую ситуации общения.
Customer: «How much does this scarf cost?»
Shop-assistant: «_______________».
Five dollars. It’s on special this week. |
What do you want? |
No, I can’t show you this scarf. |
The prices are here. |
Дата добавления: 2015-09-15 ; просмотров: 24 ; Нарушение авторских прав
This is Kate Crawford speaking.
4.Secretary: «Mr Jensen to see you Mr Green».
Thank you Carol. Tell him I’ll talk to him in a minute.
5.Secretary: «I’m sorry, Mr. Brown is busy at the moment. Tell me please your telephone number. Mr Brown will call you later».
Of course.Double five-nine-three-six-four-two.
6.Manager: «Your promotion has been declined».
Sorry to hear that, but thank you for the information.
7.A: «Excuse me. Can I talk to Mr Nolan?»
I’m afraid, Mr Nolan is out.
8.Business partner 1: «Items 2.5 and 2.6 lacked in the consignment of the equipment».
Business partner 2: «_______________».
We apologize for the oversight. It won’t happen again.
9.A: «The table on page four and the one on page seven completely contradict each other».
I’m sorry. I will correct this mistake right now.
10.Manager: «Have you rented a car for me, Mrs Terry?»
Yes, sir. You can pick it up at the airport.
11.Manager: «Have you received the documents, Mrs Nolan?»
Yes, sir. They are on your table.
ЗАДАНИЕ 19 Тема: Учебно-социальная сфера
Выберите реплику, наиболее соответствующую ситуации общения.
1.Student: «Can I have a look at your notes?»
Yes, if you need them you can take them for a while.
2.Teacher: «I think you should revise the introduction of your diploma».
Thank you for advising me.
3.Student A.: «Could you give me your dictionary for a few hours?»
Student B.: «_______________».
Here it is.
4.Professor: «You’d better not miss my lectures».
I’ll do my best.
5.Professor: «Revise Chapter 5 before testing».
Thank you. Of course, I will!
6.Teacher 1: «_______________».
Teacher 2: «I’ll think it over».
I think you should reconsider your position.
7.Student: «I wonder if you could give me some information».
I’d be happy to. What can I do for you?
8.Student A.: «______________?»
Student B.: «Sure!»Will you help me with translation?
9.Teacher (subordinate): «I hope I didn’t keep you waiting».
Dean: «_____________». You are in time.
10.Teacher (colleague): «I have some problems with the Internet. Will you e-mail my article to the editor?»
Teacher (colleague): «_____________». Yes, ofcourse.
ЗАДАНИЕ20 Тема: Социально-деловая сфера
Выберите реплику, наиболее соответствующую ситуации общения.
1.Receptionist: «Good evening, Madam. Can I help you?»
Guest: «_____________?» My name is Saunders. I have a reservation.
2.Customer: «A table for two, please».
Receptionist: «_______________». I’m afraid that’s not possible, sir.
3.Agent: «British Railways. Can I help you?»
Good afternoon. Can you give me the times of fast trains to Edinburgh, please?
4.Receptionist: «Yes, Mr Brown. A single room with a bath for two nights, is that right?»
Guest: «_____________». I’m afraid, not. It’s three nights, from the 11th to the 14th of March.
5.Agent: «South-West Airways. Myra Davis speaking».
Good afternoon. Can you please tell me how much it costs to fly from Los Angeles to Hong-Kong?
6.Receptionist: «Just a moment, please, while I check. You have a reservation for a three-room suite for tonight»
Guest: «_____________?» I’m afraid there’s been a mistake. I only asked for a single room, not a suite.
7.Passenger: «I have only pounds. Can you give me change?»
Bus Driver: «_______________». I’m sorry, but I accept exact change only.
8.Attendant: «Good morning. What can I do for you?»
Customer: «_______________».Fill it up, please. I’m nearly out of petrol.
9.Customer: «This soup is cold».
Waiter: «_____________».I’m very sorry. I’ll get you another one.
10.Customer: «How much does this scarf cost?»
Shop-assistant: «_______________». Five dollars. It’s on special this week.
ЗАДАНИЕ N 21 Тема: Великобритания
1. The famous Battle of Trafalgar which resulted in the victory of the British fleet and the death of the national hero Admiral Nelson was fought in …
Spain
2. The chairman in the House of Commons of Great Britain is the …
Speaker
3. A stage through which a bill has to go before it becomes an Act of the British Parliament is called …
Reading
4. Stonehenge is a (an) ______ which is located in Britain.
Prehistoric monument
5. The _______ was built by William the Conqueror in 1078.
Tower of London
6. The Queen gives a speech about the state of the British nation every year on …
Christmas Day
7. One of the most popular, very slow and long English summer games played on a green field by two teams of eleven players each is called …
Cricket
8. The collective decision-making body of Her Majesty’s Government in the United Kingdom, composed of the Prime Minister and some 22 Cabinet Ministers is called …
The Cabinet
9. The largest city in Britain which will host the Summer Olympics in 2012 is …
London
10. The capital of Northern Ireland is …
Belfast
11. The Irish Sea separates Great Britain from …
Ireland
12. The part of the UK which had been an independent state and was joined to Britain in 1707, after a long struggle for its independence is …
Scotland
13. The plant (flower) – symbol of peace in Great Britain is a …
Poppy
14. The part of the UK which is officially bilingual is …
Wales
15. The Palace which has never been the official London residence of the English Sovereigns is …
The Palace of Holyroodhouse
ЗАДАНИЕ N 22 США
1. The building where the US Congress meets is called the …
Capitol
2. The highest peak of the USA, Mount McKinley, is located in …
Alaska
3. The river on which Washington D.C. is situated is the …
Potomac
4. The main industry of Washington D. C. is …
Government
5. The American astronaut who was the first to step on the surface of the Moon is …
Armstrong
6. There are ______ main political parties in the USA.
Two
7. The two major parties in the US are the …
Английский язык 5 класс Spotlight Английский в фокусе Ваулина. English in Use 10 (страница122). Номер №4
Portfolio: Look at the advert. Your family are on holiday and want to rent something. Act out dialogues between the assistant and the customer. Record yourselves.
Английский язык 5 класс Spotlight Английский в фокусе Ваулина. English in Use 10 (страница122). Номер №4
Решение
Перевод задания
Портфолио: Посмотрите рекламу. Ваша семья в отпуске и хочет что−нибудь арендовать. Разыгрывайте диалоги между помощником и заказчиком. Запишите себя.
ОТВЕТ
Assistant: Hello. Can I help you?
Customer: Yes, please. We’d like to rent a car, please.
Assistant: Right. We’ve got ordinary cars or minivans. Which would you prefer?
Customer: Erm … an ordinary car, I think.
Assistant: Ok. Well, we’ve got this yellow one here.
Customer: It looks great.
Assistant: How many days would you like it for?
Customer: Well, how much does it cost per day?
Assistant: It’s £ 24 a day.
Customer: That’s OK. We’ll have it for 3 days then, please.
Assistant: Certainly. Can you sign here, please?
Customer: Of course.
Перевод ответа
Ассистент: Здравствуйте. Я могу вам помочь?
Клиент: Да, пожалуйста. Мы бы хотели взять машину напрокат, пожалуйста.
Ассистент: Верно. У нас есть обычные машины или минивэны. Что бы вы предпочли?
Клиент: Эээ… обычную машину, я думаю.
Ассистент: Хорошо. Что ж, вот у нас есть эта желтая.
Клиент: Она отлично выглядит.
Ассистент: На сколько дней она нужна?
Клиент: Ну сколько это стоит в день?
Ассистент: 24 фунта стерлингов в день.
Клиент: Это нормально. Тогда на 3 дня, пожалуйста.
Ассистент: Конечно. Вы можете расписаться здесь, пожалуйста?
Клиент: Конечно.