Find out how much you know about this hit game
Find out how much you know about this hit game
Find out how much you know about this hit game
Minecraft Expert Quiz — Викторина про игру которая стала настоящим хитом. В нем можно развивать воображение и творчество, и присоединится к тысячам других игроков.
Ответы на все Вопросы
Ниже вы можете посмотреть ответы на викторину Minecraft Expert Quiz, а именно на все вопросы.
Вопрос 1. WHAT VIDEO GAME GENRE DOES MINECRAFT FALL UNDER?
Вопрос 2. WHAT ARE SKELETONS IMMUNE TO?
Вопрос 3. HOW CAN YOU GIVE EXTRA-DAMAGE TO A WATER-BASED MOB?
Ответ: Tridents enchanted with Impaling ✅
Вопрос 4. WHICH OF THESE MOBS IS EXCLUSIVE TO MINECRAFT EARTH?
Вопрос 5. WHAT IS A BIOME?
Ответ: Different Geographical Regions ✅
Вопрос 6. HOW MANY DIFFERENT TYPES OF BIOMES ARE THERE?
Вопрос 7. WHICH OF THESE ITEMS CANNOT BE ENCHANTED?
Ответ: Horse Armor ✅
Вопрос 8. HOW LONG DID IT TAKE TO CREATE THE FIRST VERSION OF MINECRAFT?
Вопрос 8. ( 2 вариант ) WHAT DID NOTCH CALL ENDERDRAGONS AT FIRST?
Вопрос 9. HOW MANY HEALTH POINTS DOES A PLAYER START WITH?
Вопрос 10. WHICH OF THE FOLLOWING MOBS DROPS NO XP WHEN KILLED?
Вопрос 11. HOW LONG DOES A PLAYER HAVE LEFT TO LIVE ONCE THEY RUN OUT OF DRUMSTICKS IN THE FOOD BAR?
Ответ: 80 Seconds ✅
Вопрос 12. WHICH FOOD ITEM HAS THE HIGHEST CHANCE OF CAUSING FOOD POISONING?
Вопрос 13. HOW MANY TYPES OF POTIONS ARE AVAILABLE TO PLAYERS OF MINECRAFT?
Вопрос 14. WHICH MOB WAS ACCIDENTALLY CREATED WHILE TRYING TO MAKE A PIG?
Вопрос 14. ( 2 вариант ) WHICH OF THESE IS A REDSTONE COMPENSATOR NOT RESPONSIBLE FOR?
Ответ: Refreshing a single input signal back up to maximum strength, like a redstone repeater ✅
Вопрос 15. HOW DOES A ZOMBIE PIGMAN GET CREATED?
Ответ: A pig gets struck by lightning ✅
Вопрос 15. ( 2 вариант ) WHEN YOU TOUCH A CACTUS, HOW MUCH DAMAGE DO YOU TAKE?
Вопрос 16. WHICH DIRECTION DO BREWING STANDS ALWAYS FACE?
Вопрос 17. WHAT COLOR IS THE BOTTLE IN A BREWING STAND?
Вопрос 17. ( 2 вариант ) HOW MANY DIFFERENT COLORED WOOLS ARE THERE?
Вопрос 18. WHICH SPECIES IN MINECRAFT CAN’T TELEPORT IN A HOLE THAT’S TWO BLOCKS DEEP?
Вопрос 19. WHAT’S THE SHORT KEY TO CLEAR YOUR CHAT SPAM?
Вопрос 20. WHAT DO SNOW GOLEMS WEAR ON THEIR HEADS?
Вопрос 21. HOW MANY BLOCK CAN A STONE TOOL MINE BEFORE BREAKING?
Вопрос 22. IF YOU STUMBLE INTO A DUNGEON, HOW MANY CHESTS CAN IT CONTAIN?
Вопрос 22. ( 2 вариант ) HOW MUCH DAMAGE DO DIAMOND SWORDS DEAL?
Ответ: 3.5 hearts ✅
Вопрос 23. BELOW WHICH DEPTH DOES ONE TYPICALLY FIND DIAMONDS? (Y=0 IS BEDROCK)
Вопрос 24. THERE ARE OVER 300 DIFFERENT TYPE OF BLOCKS IN MINECRAFT, BUT WHICH 2 BLOCKS HAVE THE EXACT SAME LOOKS?
Ответ: Stone and Monster Eggs ✅
Вопрос 25. IN MINECRAFT, AT 4 WAY RAIL ROAD INTERSECTION, WHICH DIRECTION WILL THE RAIL ADJUST THEMSELVES?
Find out how much you know about this hit game
Вопрос 1. WHO IS THE PUBLISHER OF THE GAME?
Ответ: PUBG Corporation ✅
Вопрос 2. WHAT JAPANESE FILM IS THE GAME BASED ON?
Ответ: Battle Royale ✅
Вопрос 3. WHEN WAS THE GAME FIRST RELEASED?
Ответ: December 20, 2017 ✅
Вопрос 4. WHAT KIND OF GENRE IS PUBG?
Ответ: battle royale ✅
Вопрос 5. HOW MANY MAPS ARE THERE?
Вопрос 6. WHAT MAP IS THIS?
Вопрос 7. WHAT MAP IS THIS?
Вопрос 8. WHAT MAP IS THIS?
Вопрос 9. WHAT IS A MAXIMUM LEVEL OF A PUBG BACKPACK?
Вопрос 10. WHAT’S THE CAPACITY OF A LEVEL 3 BACKPACK?
Вопрос 11. TRUE OR FALSE: YOU CAN PLAY PUBG ON YOUR OWN.
Вопрос 12. WHAT IS THE RED ZONE?
Ответ: an area where bombs can randomly drop ✅
Вопрос 13. WHAT HAPPENS TO A WEAPON WHEN YOU ENABLE AUTO MODE?
Ответ: It fires continuously until ammo runs out. ✅
Вопрос 14. TRUE OR FALSE: PLAYERS OUTSIDE THE CIRCULAR PLAYZONE WILL INSTANTLY DIE.
Вопрос 15. TRUE OR FALSE: BANDAGES WILL HEAL YOU BACK TO 100 PERCENT.
Вопрос 16. WHERE CAN YOU PLAY NIGHT MODE?
Вопрос 17. AIRDROPS ARE MADE BY WHAT?
Вопрос 18. WHAT DO YOU CALL THE VERSION OF THE GAME THAT’S DESIGNED FOR LOW-END COMPUTERS?
Ответ: PUBG Lite ✅
Вопрос 19. WHAT KIND OF WEAPON IS THIS?
Вопрос 20. WHAT KIND OF WEAPON IS THIS?
Другие вопросы, которые у вас могут попасться.
Вопрос 21. WHAT MAP IS THIS?
Вопрос 22. WHAT’S THE MAXIMUM NUMBER OF PLAYERS THAT CAN PARTICIPATE IN A MATCH?
Вопрос 23. WHAT KIND OF WEAPON IS THIS?
Вопрос 24. IN WHAT MAP CAN YOU FIND THE RONY?
Вопрос 25. HOW CAN YOU RUN AUTOMATICALLY?
Ответ: Swipe up from the virtual joystick. ✅
Minecraft Expert Quiz Answers Be Quizzed
LAST UPDATED ON 11/7/2021
1. What Video Game Genre Does Minecraft Fall Under?
2. What Are Skeletons Immune To?
3. How Can You Give Extra-damage To A Water-based Mob?
Answer: Tridents Enchanted With Impaling
4. Which Of These Mobs Is Exclusive To Minecraft Earth?
5. What Is A Biome?
Answer: Different Geographical Regions
6. How Many Different Types Of Biomes Are There?
7. Which Of These Items Cannot Be Enchanted?
Answer: Horse Armor
8. How Long Did It Take To Create The First Version Of Minecraft?
9. How Many Health Points Does A Player Start With?
10. Which Of The Following Mobs Drops No Xp When Killed?
11. How Long Does A Player Have Left To Live Once They Run Out Of Drumsticks In The Food Bar?
Answer: 80 Seconds
12. Which Food Item Has The Highest Chance Of Causing Food Poisoning?
13. How Many Types Of Potions Are Available To Players Of Minecraft?
14. Which Mob Was Accidentally Created While Trying To Make A Pig?
15. How Does A Zombie Pigman Get Created?
Answer: A Pig Gets Struck By Lightning
16. Which Direction Do Brewing Stands Always Face?
17. What Color Is The Bottle In A Brewing Stand?
18. Which Species In Minecraft Can’t Teleport In A Hole That’s Two Blocks Deep?
19. What’s The Short Key To Clear Your Chat Spam?
20. What Do Snow Golems Wear On Their Heads?
21. How Many Block Can A Stone Tool Mine Before Breaking?
22. If You Stumble Into A Dungeon, How Many Chests Can It Contain?
23. Below Which Depth Does One Typically Find Diamonds? (Y=0 Is Bedrock)
24. There Are Over 300 Different Type Of Blocks In Minecraft, But Which 2 Blocks Have The Exact Same Looks?
Answer: Stone And Monster Eggs
25. In Minecraft, At 4 Way Rail Road Intersection, Which Direction Will The Rail Adjust Themselves?
WE HOPE YOU GOT ALL CORRECT ANSWERS
NOTE: We always update quiz Answers Regularly. In case if you find any answers wrong please tell about this on Comment Section
Be Quizzed Answers
Minecraft Expert Quiz Answers
Minecraft Expert Quiz Answers Be Quizzed
Minecraft Expert Quiz
Minecraft Expert Quiz Be Quizzed Accuracy
Be Quizzed Minecraft Expert Quiz Answers
16 Fun Get to Know You Games & Activities for Adults in 2022
You found our list of fun get to know you games.
Get to know you games are activities that help members of groups quickly learn more about each other. For example, you can play twenty questions, would you rather, show and tell, and this or that. The purpose of these games is to make it easier to share personal information and form relationships with someone.
This article includes:
List of get to know you games
From Figure It Out to team trivia to truth or dare, here is a list of activities and games to help employees get to know each other faster.
1. Meet Me Bingo
Meet Me Bingo is one of the better introduction games for large groups. To play this game, give each participant a Bingo board. Then, split the crowd into smaller groups and encourage interaction. Players will mark squares with the names of other players who fit the descriptions. The first player to get five in a row wins. Or, you can challenge teams to get the most number of lines, an X, a diamond, or play blackout Bingo and fill the whole square.
We made a template for your game.
2. Would You Rather
Would You Rather is a behavioral psychology game that asks players to choose between two courses of actions. Often, the situations described are silly, gross, awkward, or uncomfortable. The answers can reveal players’ logic and belief systems.
Here are some example prompts:
Check out this collection of Would You Rather questions.
3. This or That
This or That asks players to pick between two similar choices. The answers reveal participants’ preferences and can show similarities between players. Because the game goes quickly, you can easily ask a few This or That questions on the fly if you find yourself with extra time at the end of meetings or during breaks.
Here are some examples:
Check out this collection of This or That questions.
4. Top Five
Top Five is a game that asks players to list the top five personal favorites in each category. To play this game, participants make best-of lists and share those answers with the group.
Here are some example categories:
You can make the categories more specific, for example, “top five workout songs,” or “top five movies I would never watch with my mother.” The game can happen in real time, with a leader announcing the categories one at a time, and players taking a few moments to make the lists. Or, you can send out the categories before the call or meeting, and ask attendees to prepare lists ahead of time. You can also have teammates submit the lists on remote work platforms like Basecamp, Slack, or Trello.
You can also swap the game for “Bottom Five,” where each player lists the least favorite five options in each category.
5. Figure It Out
Figure It Out was a kids’ game show in the 90’s where a panel of judges would have to guess a guest’s unusual talent or impressive achievement.
To Play Figure It Out:
6. Spill It or Eat It
Spill It or Eat It is similar to James Corden’s “Spill Your Guts or Fill Your Guts.” The game consists of a series of personal questions. Players can either answer the question or eat a gross food, a messy food, a spicy food, or a large quantity of food. For example, the consequence for dodging a question might be swallowing a spoon full of hot sauce or stuffing five crackers in your mouth. Players take turns asking each other questions back and forth. The best time to play Spill It or Eat It tends to be at lunch time or during an afternoon break.
7. Confess and Guess
Confess and Guess is one of the easiest getting to know you games for small groups. Each round, participants write down the answer to a prompt on a slip of paper and put it in a bowl. Then, a host reads out each reply, and players must guess which player wrote the answer.
Here are some example prompts:
This game is also playable online. Simply have players privately message answers to the leader during a video call, or have participants fill out a form before the game. Then, share the responses, and challenge players to guess which teammate gave which answer.
8. If I Were…
If I Were is a game that encourages players to imagine themselves in different situations. To play the game, read out the prompts and give each participant a turn to respond.
Here are example prompts:
For best results, give players a chance to explain the reasoning behind the reply.
9. Team Trivia
Most trivia games revolve around static subjects like pop culture, math, or literature. However, you can also create a personalized trivia game that uses tidbits about teammates as prompts.
To design your game, first gather data by asking employees to fill out a survey. Then, make a multiple-choice style quiz in Kahoot. Players enter the game room pin and answer questions on mobile devices, and the app automatically keeps score.
Here are some example questions you may ask:
10. All Alike
All Alike is a game that encourages players to find common ground. To start the game, first split the group into teams of 3 to 6. Next, send teams into breakout rooms or different areas of the physical meeting room. The groups have five minutes to find a trait that all team members share. For example, “we all studied abroad,” “we all hate cilantro,” or “we all have grandmothers named Barbara.” Upon reconvening, the team members share that “all alike” characteristic. You could also turn the exercise into a guessing game where other teams must try to predict which quality the team members share.
11. Never Have I Ever
Never Have I Ever gets players to fess up to questionable behavior. Each player starts the game by holding up ten fingers. Participants take turns making “Never Have I Ever…” statements, and players must lower one finger if guilty of the behavior. The game ends when only one player still has fingers up or after a certain number of rounds.
Here are some safe for work Never Have I Ever prompts:
12. Truth or Dare
Truth or Dare is one of the most classic getting to know you games. Each round, players must choose to answer a personal question or perform a dare.
Here are some example truths:
Here are some example dares:
You can also use this truth or dare generator to come up with safe for work challenges.
13. Group Mosaic or Quilt
Group art projects are a visual get to know you activity that caters to teammates who are not natural talkers. The first step to this exercise is to provide participants with materials and a workspace. You can use different mediums such as paper, paint, magazines, glass, or computer graphics. Next, give your artists guidelines, for example, “create a crest,” or “draw your dream.” Then, give teammates a set amount of time to make their masterpieces.
When teammates complete and submit the projects, arrange the squares into a collage. Then, display the finished product in a shared space such as a common room or a Google Drive. You can also give teammates the chance to present the project and explain the piece’s significance to the group.
For more team building art activities, check out this list of online art classes.
14. Show and Tell
Show and Tell is one of the simplest get to know you activities. Every participant shows an item to the group and explains the importance of the object. Often, presenters tell stories relating to the item. Organizers can assign themes to the activity, for example, childhood toys, vacations, learning, first love, or hobbies. The exercise serves as a way to learn what matters and is meaningful to team members.
15. I Am A…
I Am A…is an identity game that helps players find common bonds. Each player takes a turn making an “I Am A” statement, for instance “I am a mother” or “I am an ametuer magician.” Other players who also identify with the statement will move towards the speaker to show solidarity. If the group is in-person, then players will start the game spread out and will move towards speakers. In Zoom rooms, players can shut off the camera when they do not relate to a declaration.
16. Twenty Questions
Twenty Questions is one of the most straightforward get to know you games. Each participant takes a turn as an interviewee, and other players can ask up to twenty personal questions. Participants cannot skip questions unless other players are generous and allow players one opportunity to pass.
You can use a random question generator to more quickly come up with questions for the game.
Final thoughts
Getting to know each other can be a daunting task, however games can make the process of connecting with someone much simpler. Get to know you games help to break the ice and form foundations that enable participants to build closer relationships.
FAQ: Get to know you games
Here are answers to some common questions about get to know you games.
What are get to know you games?
Get to know you games are challenges that uncover personal details and help groups grow closer. For example, Never Have I Ever, All Alike, and If I Were. The purpose of these games is to make it easy for teammates to share personal facts and speed up the formation of relationships. These games are also known as “get to know each other games” and “games to play to get to know someone.”
What are some good getting to know you games for teams?
Some good getting to know you games for teams include Confess and Guess, Top Five, and Meet Me Bingo.
What are the best get to know you games for kids?
Children tend to have limited attention spans, and games should ideally be short and easy to understand. The best getting to know you activities for kids include This or That, If I Were, and Show and Tell.
How do you play games to get to know each other?
To play games to get to know each other, first split the group into smaller teams to facilitate more intimate conversations. Then, pick your game, explain the rules, and start the clock. At the end of the game, take time to reflect and share facts learned. You can also switch teams between rounds to give players the chance to meet as many teammates as possible.
Press » CTRL + D » or » Command + D » to bookmark this page for updates.
You can follow us on LinkedIn for team building tips!
Share this article:
Team building content expert. Angela has a Master of Fine Arts in Creative Writing and worked as a community manager with Yelp to plan events for businesses.
Want to do team building online?
We have 30+ event types, and thousands of five star reviews.
Вербицкая М. В. Forward. Английский язык для 10 класса. Unit 7
Вербицкая М. В. Forward. Английский язык для 10 класса. Unit 7 Game over — Игра закончена
Read, listen and talk about games and sports. — Читайте, слушайте и говорите об играх и спорте.
Practise quantifiers and possessives. — Практикуйте определители количества и притяжательный падеж.
Focus on making and responding to offers. — Сосредоточьтесь на советах и ответе на предложения.
Write a review, an opinion essay. — Напишите отзыв, рецензию.
Drive Hard is a car-racing game with too many accidents and too much blood. The controls are imprecise, there isn’t any decent music and neither the sound nor the graphics are good. Are there any good points? Well, it has a few interesting ideas, but it hasn’t got many options and it takes less time to play than it does to open the box. The makers of this game must think they can fool all of the people most of the time or most of the people all of the time. But they can’t fool me. Boring!
Бешеные гонки — это гоночная игра со слишком многими авариями и слишком большим количеством крови. Элементы управления неточны, нет приличной музыки, и ни звук, ни графика не хороши. Есть ли хорошие моменты? Ну, есть несколько интересных идей, но нет много вариантов, и для загрузки требуется меньше времени, чем открыть коробку. Создатели этой игры должны думать, что они могут обманывать всех людей большую часть времени или большую часть людей все время. Но они не могут меня обмануть. Скучно!
Most of my friends don’t like historical games and think they’re all boring. Personally, I thought both Past Times and Heritage were interesting, although it’s true they weren’t much fun. But Virtual History is different. It’s just like travelling in time. It isn’t easy. You need a little patience and some historical knowledge to help you reach the end, but it’s a good game and it’s got lots of fascinating puzzles.
Большинство моих друзей не любят исторические игры и считают, что все они скучны. Лично я думал, что и Прошлые времена, и Наследие интересны, хотя это правда, что они не очень веселые. Но Виртуальная история отличается. Это как путешествие во времени. Это непросто. Вам нужно немного терпения и некоторые исторические знания, которые помогут вам достичь цели, но это хорошая игра, и у нее много увлекательных головоломок.
BEST BUY — ЛУЧШАЯ ПОКУПКА
It depends what kind of games you like, but this week either Alien Control 3 or Virtual History is the best buy. — Это зависит от того, какие игры вам нравятся, но на этой неделе лучше всего купить Инопланетный контроль3 или Виртуальную историю.
GRAMMAR AND READING
Ex. 1 Work in pairs. Look at the games and decide which one you prefer. Then read the reviews and say which game you would rather play and why. — Работайте парами. Посмотрите на игры и решите, какую из них вы предпочитаете. Затем прочитайте обзоры и скажите, в какую игру вы предпочитаете играть и почему.
Ex. 2 Think Back! Which quantifiers below do we use with countable nouns, uncountable nouns or both? – Вспомните! Какие определители количества ниже мы используем с исчисляемыми, неисчисляемыми существительными, или обоими?
Countable nouns – исчисляемые существительные: (too) many – (слишком) много, not many — не много, a few — несколько
Uncountable nouns — неисчисляемые существительные: (too) much — (слишком) много, not much — немного, a little — несколько
Both — оба: a lot/lots of — много, some — некоторые, not any — не любые
Ex. 3 Find sentences in the reviews including the words all, most or none. Then study the information in the table and use the words to complete the sentences. — Найдите предложения в отзывах, со словами all, most or none. Затем изучите информацию в таблице и используйте слова для завершения предложений.
1. All of the games are new. — Все игры новые.
2. Most of them are fun. — Большинство из них — забавные.
3. None of them are original. — Ни одна из них не является оригинальной.
Ex. 4 Find sentences in the reviews including the words both, neither or either. Study the rules in the table and then use the words to complete the example sentences. — Найдите предложения в отзывах, включая слова, оба, ни то, ни другое. Изучите правила в таблице, а затем используйте слова для завершения предложений.
both, neither and either — Оба, ни то, ни другое
• We use both, neither and either to talk about only two people or things. — Мы используем оба, ни то, ни другое, чтобы говорить только о двух людях или вещах.
• Both is always followed by a plural verb. — Оба всегда сопровождаются глаголом во множественном числе.
• Neither and either can be followed by a singular or plural verb. – После ни один, либо может следовать глагол во множественном или единственном числе.
• We use both + and, neither + nor, either + or.
Game A is good and Game В is good. — Игра А хороша, и игра В хороша.
1) Both Game A and Game В are good. — И Игра А, и Игра В хороши.
2) Both games are good. — Обе игры хороши.
Only one game is the best. — Только одна игра — лучшая.
3) Either Game A or Game В is the best. — Лучше всего Игра А или Игра В.
Game A is bad and Game В is bad. — Игра А плохая, и игра В плохая.
4) Neither Game A nor Game В is good. — Ни игра А, ни игра В ни хороши.
Mind the trap! – Избегайте ловушки!
When we talk about specific groups of people/ things we can use quantifiers with or without of. But remember to use a determiner (the/my … ) after of. — Когда мы говорим о конкретных группах людей / вещей, мы можем использовать определители количества с или без of. Но не забудьте использовать определитель (определенный артикль / мой …) после of.
Most people in my class like historical games. Most of the people in my class like historical games. — Большинство людей в моем классе любят исторические игры. Большинство людей в моем классе любят исторические игры.
We always use a quantifier with of before pronouns. — Мы всегда используем квантификатор с of перед местоимениями.
Most of them like these games. — Большинство из них любят эти игры.
Ex. 5 Work in pairs. Look at the table on page 58 and use the words below to complete the sentences. — Работайте парами. Посмотрите на таблицу на стр. 58 и используйте приведенные ниже слова для завершения предложений.
1. Both Alien Control 3 and Drive Hard can be played with another player. — Как в Инопланетный Контроль 3, так и в Бешеные гонки можно играть с другим игроком.
2. Neither Drive Hard nor Virtual History is very addictive. — Ни Бешеные гонки, ни Виртуальная История не вызывают привыкания.
3. All of the experts recommend Alien Control 3. — Все эксперты рекомендуют Инопланетный Контроль 3.
4. Drive Hard didn’t get any votes from the magazine’s experts. — Бешеные гонки не получили никаких голосов от экспертов журнала.
5. Most of the experts recommend Virtual History. — Большинство экспертов рекомендуют Виртуальную историю.
6. Some of the experts recommend The Shams at School. — Некоторые эксперты рекомендуют Притворы в школе.
7. The best game to buy is either Alien Control 3 or Virtual History. — Лучшей игрой для покупки являются Инопланетный Контроль 3 или Виртуальная история.
8. How many of the games offer 100 percent value for money? None of them. — Сколько из игр предлагает 100-процентное соотношение цены и качества? Ни одна из них.
Ex. 6 Complete sentences 1-8 with phrases a-h. — Завершить предложения 1-8 с фразами a-h.
1. I’ve read a few games magazines. — Я читал несколько журналов об играх.
2. Most strategy games take days to play. — На большинство стратегических игр уходят дни, чтобы играть.
3. Which of these consoles do you like? — None of them. — Какая из этих консолей вам нравится? — Ни одна из них.
4. None of these games are too difficult. — Ни одна из этих игр не слишком сложна.
5. Many young people prefer playing to studying. — Многие молодые люди предпочитают играть учебе.
6. Some of my classmates don’t like computer games. — Некоторые из моих одноклассников не любят компьютерные игры.
7. I already know most of the cheats for this game. — Я уже знаю большинство читов для этой игры.
8. You don’t have much time to think in this game. — У вас не так много времени, чтобы думать в этой игре.
Ex. 7 Use the words in brackets to rewrite the sentences so that they have the same meaning as the original sentences. — Используйте слова в скобках, чтобы переписать предложения так, чтобы они имели то же значение, что и исходные предложения.
1. This is the best game. — There aren’t any games as good as this one. — Это лучшая игра. — Нет таких игр, как эта.
2. Look at these consoles. They are all expensive. — None of the consoles are cheap. — Посмотрите на эти консоли. Они все дорогие. — Ни одна из консолей не дешевая.
3. Except for Tom, all of my friends play computer games. — Most of my friends play computer games. — За исключением Тома, все мои друзья играют в компьютерные игры. — Большинство моих друзей играют в компьютерные игры.
4. Drive Hard isn’t very good and Break Free isn’t very good. — Neither Drive Hard nor Break Free are very good. – Бешенные гонки не очень хороши, и Освобождение не очень хорошо. – Ни Бешенные Гонки, ни Освобождение не являются очень хорошими.
5. Virtual History is an educational game. Maths Fun is educational, too. – Both Virtual History and Maths Fun are educational games. — Виртуальная история — образовательная игра. Математика – это весело, также является образовательной. — И Виртуальная история, и Математика – это весело — это образовательные игры.
6. I’m going to buy a computer game. I like Skypilot and Lost Treasure. — I’m going to buy either Skypilot or Lost Treasure. — Я собираюсь купить компьютерную игру. Мне нравится Небесный пилот и Потерянное сокровище. — Я собираюсь купить Небесный пилот или Потерянное сокровище.
7. There are two games on my computer. — There are not many games on my computer. — На моем компьютере две игры. — На моем компьютере не так много игр.
8. I’m too busy to play games. – I don’t have much time for playing games. — Я слишком занят, чтобы играть в игры. — У меня нет много времени для игр.
Ex. 8 Work in pairs. Use quantifiers from this lesson to write a review of three computer games. Then compare your reviews with your classmates’. (If you don’t know any games, invent some!) — Работайте парами. Используйте квантификаторы из этого урока, чтобы написать обзор трех компьютерных игр. Затем сравните свои отзывы с одноклассниками. (Если вы не знаете игр, придумайте!)
Ex. 1 Work in pairs. Describe the photo on page 61 and answer the questions. — Работайте парами. Опишите фотографию на стр. 61 и ответьте на вопросы.
1. Where do you think this place is? — Где, по вашему мнению, это место?
2. Would you like to go to a place like this? Why?/Why not? — Хотели бы вы пойти в такое место? Почему, почему нет?
Ex. 2 Listen and read the article and find out where the place in the photo is. Then choose the best summary of the article. — Прослушайте и прочитайте статью и узнайте, где находится место на фотографии. Затем выберите лучшее резюме статьи.
1. A guide to unusual sports facilities around the world. — Путеводитель по необычным спортивным сооружениям по всему миру.
— 2. A look at why we play games and how they may affect the future. — Взгляд на то, почему мы играем в игры и как они могут повлиять на будущее.
3. A historical guide to the development of sports and games. — Историческое руководство по развитию спорта и игр.
Ex. 3 Read the text again and choose the correct answers. — Снова прочитайте текст и выберите правильные ответы.
1. The writer finds it very surprising that Ski Dubai is in the middle of a desert. — Писатель очень удивлен, что Лыжный Дубай находится посреди пустыни.
2. The writer thinks we take games more seriously than real problems. — Писатель думает, что мы принимаем игры более серьезно, чем реальные проблемы.
3. The writer is addicted to football. — Писатель пристрастился к футболу.
4. The article mentions the idea that chess is the most peaceful game in the world. — В статье упоминается идея о том, что шахматы — самая мирная игра в мире.
5. A recent scientific study suggests that some computer games may make people more violent. — Недавнее научное исследование показывает, что некоторые компьютерные игры могут сделать людей более жестокими.
6. Which of these points does the writer mention? — Какие из этих моментов упоминаются автором?
a It is a natural instinct to want to play. — Это естественный инстинкт хотеть играть.
b Games can help people and animals adapt to life. — Игры могут помочь людям и животным адаптироваться к жизни.
с Games may become too realistic. — Игры могут стать слишком реалистичными.
— d All of the above. — Все вышесказанное.
Ex. 4 Match venues a-g with sports 1-7. Read the text again to check your answers. — Сопоставьте места a-g со спортом 1-7. Прочтите текст еще раз, чтобы проверить свои ответы.
1. athletics stadium — стадион легкой атлетики
2. boxing ring – боксерский ринг
3 football pitch — футбольное поле
4 golf course — поле для гольфа
5 skating rink — каток
6 ski slope — лыжный склон
7 tennis court — теннисный корт
Ex. 5 Find these linking words and phrases in the text and use them to complete these sentences. — Найдите эти связующие слова и фразы в тексте и используйте их для дополнения этих предложений.
1. I can’t do anything about it although I know it’s stupid. — Я ничего не могу с этим поделать, хотя знаю, что это глупо.
2. Some computer games are very popular despite being violent. — Некоторые компьютерные игры пользуются большой популярностью, несмотря на жестокость.
3. The ski slopes were too crowded, so instead of skiing we went for a camel ride. — Лыжные склоны были слишком переполнены, поэтому вместо того, чтобы кататься на лыжах, мы отправились на верблюжью прогулку.
4. It sounds crazy. However, it just shows how serious people are about having fun. — Это звучит безумно. Тем не менее, это просто показывает, как серьезные люди любят веселиться.
5. Games help us perfect our skills. What’s more, they prepare us for survival. — Игры помогают нам совершенствовать свои навыки. Более того, они готовят нас к выживанию.
Ex. 6 Work in groups of three. Choose one role each and discuss the statement below. Use the language in Speak Out on pages 53 and 55. — Работа в группах по три. Выберите одну роль и обсудите ее ниже. Используйте язык в разделе Выскажитесь на стр. 53 и 55.
‘Too many people spend too much time playing games and sports.’- «Слишком много людей проводят слишком много времени, играя в игры и занимаясь спортом».
Student A: You love sports. You run marathons, do aerobics and play in a volleyball team. You are very competitive and you always try to win. You believe that it is essential to have a healthy body and a healthy mind. You don’t like watching sports or playing computer games.
Студент A: Вы любите спорт. Вы бегаете марафоны, занимаетесь аэробикой и играете в волейбольной команде. Вы очень конкурентоспособны и всегда стараетесь побеждать. Вы считаете, что важно иметь здоровое тело и здоровый ум. Вам не нравится смотреть спорт или играть в компьютерные игры.
Student В: You love computer games. You believe they teach you a lot about the world and improve your hand-to-eye co-ordination and your computer skills. You don’t like playing sports very much, but you enjoy watching football and tennis on the TV.
Студент В: Вы любите компьютерные игры. Вы верите, что они многому научат вас о мире и улучшат координацию рук и глаз и ваши компьютерные навыки. Вам не очень нравится заниматься спортом, но вам нравится смотреть футбол и теннис по телевизору.
Student С: You think young people should take part in sports, but should not be obsessed with winning. You also think most young people spend too much time watching sport on the TV. And you are worried that violent computer games make people aggressive.
Студент С: Вы думаете, что молодые люди должны участвовать в спортивных состязаниях, но не должны быть одержимы победой. Вы также считаете, что большинство молодых людей проводят слишком много времени, наблюдая за спортом по телевизору. И вы обеспокоены тем, что жестокие компьютерные игры делают людей агрессивными.
Ex. 7 Write an opinion essay on the statement in Exercise 6. Use the ideas from your discussion, the linking words in Exercise 5 and Check it out on page 120. — Напишите эссе о высказывании в предложении в Упражнении 6. Используйте идеи из своего обсуждения, ссылки на слова в упражнении 5 и проверьте его на стр. 120.
Opinion essay – сочинение — мнение
Paragraph 1 – Introduction — Введение
•Make general points as in a for and against essay — Сделать общие пункты, как в эссе за и против
• Mention your own opinion at the end. — Упомяните свое собственное мнение в конце.
Paragraph 2
• Give your own opinion with two or three arguments/examples. — Дайте свое мнение с двумя или тремя аргументами / примерами.
• Give your most important argument last. — Дайте свой самый важный аргумент последним.
Paragraph 4 – Conclusion — Заключение
Summarise the debate and say once again why you think you are right. — Подведите итоги дискуссии и еще раз скажите, почему вы считаете себя правым.
Project ideas — Идеи проекта
Choose a topic to prepare a presentation — Выберите тему для подготовки презентации:
• ‘Fitness is the first priority in the modern world’ — «Фитнес — это первый приоритет в современном мире»
• ‘My favourite games and pastimes’ — «Мои любимые игры и времяпрепровождение»
GRAMMAR AND LISTENING
Ex. 1 Work in pairs. Describe the photo below and answer the questions. — Работайте парами. Опишите фотографию ниже и ответьте на вопросы.
1. What kind of sporting event do you think is going to take place? — Какое спортивное событие, как вы думаете, будет иметь место?
2. Have you ever been to a major sporting event? If so, what did you like/not like about it? — Вы когда-нибудь были на большом спортивном мероприятии? Если да, то что вам понравилось / не понравилось?
Ex. 3 Work in pairs. Listen and complete the match statistics. — Работайте парами. Прослушайте и завершите статистику матча.
World Cup final — Brazil beat England — Финал Кубка мира — Бразилия обыграла Англию
Half-time score: Brazil 1:0 England — Очки после первого тайма: Бразилия 1: 0 Англия
Final Score: Brazil 2:1 England — Финал: Бразилия 2: 1 Англия
Goal scorer for Brazil: Ricardinho — Бомбардир Бразилии: Рикардиньо
Goal scorer for England: Sid Smith — Бомбардир Англии: Сид Смит
Ex. 4 Study the sentences in the table and complete gaps a-f with these words/phrases. — Изучите предложения в таблице и заполните пробелы a-f этими словами / фразами.
Possessives — Притяжательный падеж
We use the possessive’s after — Мы используем притяжательный падеж после:
a) people or animals, b) time expressions — людей или животных, выражений времени
It’s the referee’s decision that counts. — Это решение судьи, которое имеет значение.
We were exhausted after last Wednesday’s game. — Мы были измучены после игры в прошлую среду.
We use of with — Мы используем of с:
c) things and for parts of things after d) words like end, top, front, middle — вещами и частями вещей после слов, таких как конец, верх, перед, середина
Brazil are the winners of the World Cup. — Бразилия является победителем Кубка мира.
They lost a goal right at the end of the game. — Они пропустили гол в конце игры.
We can use both forms after — Мы можем использовать обе формы после:
e) groups of people f) places — группы людей, мест
The team’s plan was to give the Brazilians no time. — План команды состоял в том, чтобы дать бразильцам время.
Des is talking to the captain of the English team. — Дес разговаривает с капитаном английской команды.
Ricardinho was playing football in the streets of Rio and now he’s Brazil’s most famous person. — Рикардиньо играл в футбол на улицах Рио, и теперь он самый известный человек в Бразилии.
Mind the trap! – Избегайте ловушки!
When something belongs to two people we put the possessive’s after the second name. — Когда что-то принадлежит двум людям, мы помещаем притяжательный падеж после второго имени.
Bob and John’s team is the best. — Команда Боба и Джона — лучшая.
When it is clear which noun we are talking about, we can drop it. — Когда становится ясно, о каком существительном мы говорим, мы можем отказаться от него.
Whose team do you play for? — Tom’s. — В чьей команде вы играете? — Тома.
It is obvious we mean Tom’s team. — Очевидно, мы имеем в виду команду Тома.
Ex. 5 Choose the correct phrases. Then listen and check. — Выберите правильные фразы. Затем слушайте и проверяйте.
1. Brazil are the winners of the World Cup. — Бразилия является победителем Кубка мира.
2. Ricardinho scored at the start of the second half. — Рикардиньо забил в начале второго тайма.
3. It was Sid’s first goal. — Это был первый гол Сида.
4. I’m not going to read tomorrow’s papers. — Я не буду читать завтрашние газеты.
5. We only had three days’ rest before the final. — У нас было только три дня отдыха до финала.
Ex. 6 Find the correct sentences and correct the wrong ones. — Найдите правильные предложения и исправьте неправильные предложения.
1. The ball hit the back of the net. — Мяч попал в заднюю часть сетки.
2. England’s fans behaved well. — Болельщики Англии вели себя хорошо.
3. He’s got a lucky rabbit’s foot. — У него есть счастливая лапка кролика.
4. They’re the Tommy’s football boots. — Это футбольные бутсы Томми.
5. The rules of our club are out of date. — Правила нашего клуба устарели.
6. The last Saturday’s game was cancelled. — Последняя игра в субботу была отменена.
7. They lost a goal in the middle of the first half. — В середине первого тайма они пропустили гол.
Ex. 7 Read the prompts and write correct possessive phrases. — Прочитайте подсказки и напишите правильные притяжательные фразы.
1. last year’s champions — чемпионы прошлого года
2. the cat’s head — голова кошки
3. Europe’s richest club — самый богатый клуб в Европе
4. the end of the world — конец света
5. the manager’s office — офис руководителя
6. yesterday’s result — вчерашний результат
7. the team’s star player — звездный игрок команды
8. the goal of the tournament — гол турнира
Ex. 8 Use phrases 1-8 from Exercise 7 to complete the story. Then listen and check. Who is speaking and what is the manager telling him? — Используйте фразы 1-8 из упражнения 7, чтобы завершить рассказ. Затем слушайте и проверяйте. Кто говорит и что говорит ему менеджер?
I was in 1) the manager’s office. There was a cat on his desk and he was stroking 2) the cat’s head, but he didn’t look happy. He said, ‘This is 3) Europe’s richest club. Right now we’re the best, but we’ve got to stay at the top. Our fans never want to be 4) last year’s champions. They want to win every game. Last year you were 5) the team’s star player. You scored 6) the goal of the tournament in the World Cup last summer.
But in this sport you’re only as good as 7) yesterday’s result and yesterday we lost and you missed a penalty.’ I defended myself. ‘But we’ve only lost one game. It’s not 8) the end of the world!’ He looked at me. His eyes were cold. ‘Isn’t it?’
Я было в офисе менеджера. На столе был кот, и он гладил его голову, но он выглядел невесело. Он сказал: «Это самый богатый клуб в Европе. Прямо сейчас мы лучшие, но нам нужно оставаться на вершине. Наши фанаты никогда не хотели быть чемпионом прошлого года. Они хотят выигрывать каждую игру. В прошлом году вы были звездным игроком команды. Прошлым летом вы забили цель турнира на чемпионате мира.
Но в этом виде спорта вы так же хороши, как вчерашний результат, а вчера мы проиграли, и вы пропустили пенальти. Я защищался. «Но мы только проиграли одну игру. Это не конец света!» Он посмотрел на меня. Глаза у него были холодные. «Не так ли?»
Ex. 9 Work in pairs. Tell each other about a sporting event. Use as many possessives as you can. — Работайте парами. Расскажите друг другу о спортивном событии. Используйте столько притяжательных падежей, сколько сможете.
My sister’s volleyball team was playing in a match to celebrate the end of the school year and — Волейбольная команда моей сестры играла в матче, чтобы отпраздновать конец учебного года и
Ex. 1 Work in pairs. Look at the list of games and pastimes and answer the questions. Use a dictionary to help you. — Работайте парами. Посмотрите список игр и игр и ответьте на вопросы. Используйте словарь, чтобы помочь вам.
Cards — карты
Chess — шахматы
Cluedo — настольная игра для трёх-шести человек, в ходе которой имитируется расследование убийства.
Crosswords — кроссворд
Draughts — шашки
Jigsaws – мозаика, пазлы
Monopoly — Монополия
Risk — Риск
Scrabble — Скрэббл — настольная игра, в которой от двух до четырёх играющих соревнуются в образовании слов с использованием буквенных деревянных плиток на доске, разбитой на 225 квадратов.
Solitaire — Пасьянс
Sudoku — судоку
Trivial Pursuit — разновидность игр-викторин
Which games and pastimes — Какие игры и времяпрепровождения
1. can you see in the photos? — Вы можете видеть на фотографиях?
2. have you played before? — Вы играли раньше?
3. are you good at? — Вы хороши?
4. are/aren’t popular in Russia? — являются (не) популярными в России?
5. do you prefer? — Вы предпочитаете?
Ex. 2 Listen and find the games and pastimes from Exercise 1 that you hear. Then answer the questions. — Слушайте и найдите игры из упражнения 1, которые вы слышите. Затем ответьте на вопросы.
1. What is the name of the programme? — Как называется программа? – Book World — Книжный мир
2. What kind of programme is it? — Какая это программа? – It shows you the books to buy and things to read — Она показывает вам книги для покупки и вещи для чтения
3. Who is the guest? — Кто является гостем? – Emily Dunken — Эмили Данкен
4. What has she done? — Что она сделала? – She has written a book called The Games We Play — Она написала книгу под названием «Игры, в которые мы играем»
Ex. 3 Listen again and complete the table with information about the games and pastimes. — С Послушайте еще раз и заполните таблицу информацией об играх.
Monopoly — Монополия
When was it invented? 1935 — Когда была изобретена? 1935
Who invented it? Charles Darrow — Кто придумал? Чарльз Дарроу
Why is it popular? All people want to be a millionaire — Почему популярна? Все люди хотят стать миллионером
Chess — шахматы
When was it invented? 1500 years ago or even earlier — Когда были изобретены? 1500 лет назад или даже раньше
Who invented it? Not sure — Indians/ Chinese? — Кто придумал? Не уверен — индейцы / китайцы?
Why is it popular? People like using their brains — Почему популярны? Людям нравится использовать мозги
Sudoku — Судоку
When was it invented? 18th century, 1970s magazines started publishing Sudoku puzzles, in 1986 it became popular — Когда был изобретен? 18-ом веке, 1970-х годах журналы начали публиковать головоломки судоку, в 1986 году он стал популярным
Who invented it? Swiss mathematician — Кто его придумал? Швейцарский математик
Why is it popular? People like using their brains — Почему популярен? Людям нравится использовать мозги
Ex. 4 Prepare a presentation about a game or pastime. — Подготовьте презентацию об игре или времяпровождении.
• Follow the advice in Speak Out on page 12. — Следуйте рекомендациям в разделе Выскажитесь на стр. 12.
• Find out when and where it originated, how popular it is, the rules. — Узнайте, когда и где она появилась, насколько она популярно, правила.
• Say why you think people enjoy it. — Скажите, почему вы думаете, люди наслаждаются ей.
Ex. 1 Work in pairs. How many of these types of sports can you find above? — Работайте парами. Сколько из этих видов спорта вы можете найти выше?
indoor sports – виды спорта в закрытом помещении: gymnastics — гимнастика, boxing — бокс, chess — шахматы, squash — сквош
outdoor sports – виды спорта на воздухе: golf — гольф, badminton — бадминтон
ball sports – виды спорта с мячом: rugby — регби
team sports – командные виды спорта: cricket — крикет, handball — гандбол
individual sports – индивидуальные виды спорта: the long jump – прыжки в длину
winter sports – зимние виды спорта: ice hockey — хоккей на льду, ice-skating — катание на коньках, snowboarding — сноубординг
water sports – водные виды спорта: windsurfing — виндсерфинг, diving — дайвинг, water skiing — водные лыжи
Ex. 2 Study the rules and match the sports from Exercise 1 to the verbs in the table. Then, in small groups, talk about the sports you do. — Изучите правила и сопоставьте спортивные состязания в Упражнением 1 с глаголами в таблице. Затем, в небольших группах, расскажите о спорте, которым вы занимаетесь.
Play: ice hockey, badminton, golf, rugby, cricket, squash, chess, handball
Go: water skiing, ice-skating, diving, windsurfing, snowboarding
Do: gymnastics, boxing, the long jump
A I go snowboarding every winter. — Я катаюсь на сноуборде каждую зиму.
В Do you? I’d love to try that. I play badminton three times a week. – Да? Я бы хотел попробовать это. Я играю в бадминтон три раза в неделю.
Ex. 3 Work in pairs. Read clues 1-6 and work out which sports from the pictures opposite these people like. — Работайте парами. Прочтите подсказки 1-6 и продумайте, какие виды спорта с картинок, нравятся этим людям.
Ex. 4 Read the text and match phrasal verbs 1-8 with their synonyms a-h. Use a dictionary to help you. — Прочитайте текст и сопоставьте фразовые глаголы 1-8 с их синонимами a-h. Используйте словарь, чтобы помочь вам.
6-a exercise — упражнение
8-b continue — продолжение
3-с follow — следовать
2-d gain — набрать
7-e recover from — восстанавливается после
5-f reduce — уменьшить
4-g start — начать
1-h stop — остановиться
When I 1) gave up smoking I 2) put on a lot of weight and my doctor told me to 3) go on a diet and to 4) take up a sport or a hobby. So, I 5) cut down on sweets and joined a gym where I could 6) work out every morning. Unfortunately, I hurt my back on the rowing machine, so I stopped going.
When I 7) got over my backache, I took up jogging. At first, it was great, but then I felt dizzy and I got a pain in my leg. Stupidly, I 8) kept on running and I twisted my ankle.
The next thing I tried was hill walking, but I got lost in a storm. The next day I had a terrible cold and a sore throat, and I couldn’t stop coughing and sneezing. I also had terrible blisters on my feet.
Then I went skiing. It was fun, but after the first day my knees were swollen, and on the second day I fell and broke my leg.
Finally, I went sailing. Never again! Before we had even left the port, I felt really ill and I couldn’t stop vomiting.
Now I’ve taken up knitting. I haven’t lost any weight, but at least I’m happy.
Когда я бросил курить, я набрал большой вес, и мой врач сказал мне сесть на диету и заняться спортом или хобби. Итак, я сократил сладости и присоединился к тренажерному залу, где я мог упражняться каждое утро. К сожалению, я повредил спину на гребной машине, поэтому я перестал ходить.
Когда я оправился от боли в спине, я начал бегать трусцой. Сначала это было здорово, но потом я почувствовал головокружение, и у меня была боль в ноге. Глупо, я продолжал бегать, и я подвернул лодыжку.
Следующее, что я пробовал, — это прогулка по холму, но я потерялся во время шторма. На следующий день у меня была ужасная простуда и боль в горле, и я не мог перестать кашлять и чихать. У меня также были ужасные волдыри на ногах.
Потом я катался на лыжах. Это было весело, но после первого дня мои колени опухли, и на второй день я упал и сломал ногу.
Наконец, я пошел плавать. Больше никогда! Еще до того, как мы покинули порт, я почувствовал себя очень больным, и я не мог прекратить рвоту.
Теперь я занялся вязанием. Я не потерял никакого веса, но, по крайней мере, я счастлив.
Ex. 5 Read the text again and find the health problems that were caused by these sports. Use a dictionary to help you. — Снова прочитайте текст и найдите проблемы со здоровьем, вызванные этими видами спорта. Используйте словарь, чтобы помочь вам.
Rowing machine — backache — Гребная машина – боль в спине
Jogging – twisted ankle — Бег — вывихнутая лодыжка
Hill walking – cold and sore throat, cough, blisters on feet — горный туризм — простуда и больное горло, кашель, волдыри на ногах
Skiing – broken leg — Лыжи — сломанная нога
Sailing – vomit — Парусный спорт — рвота
Ex. 6 Work in pairs. Use the ideas below to interview your partner. — Работайте парами. Используйте приведенные ниже идеи, чтобы взять интервью у своего партнера.
• How do you stay in shape? — Как вы остаетесь в форме?
• How often do you practice your favourite sports? — Как часто вы занимаетесь любимыми видами спорта?
• Have you ever taken part in the competitions? — Вы когда-нибудь принимали участие в соревнованиях?
• Have you won medals or cups? — Вы выиграли медали или кубки?
• Which sport would you like to take up? — Каким видом спорта вы хотели бы заняться?
• If you have health problems will you do sports? — Если у вас есть проблемы со здоровьем, вы будете заниматься спортом?
SPEAKING AND LISTENING
Ex. 1 Work in pairs. Look at the cartoon and choose the best response a-с. Listen and check. — Работайте парами. Посмотрите на мультфильм и выберите лучший ответ a-с. Послушайте и проверьте.
a That would be great, thanks. — Это было бы здорово, спасибо.
— b No, it’s alright, thanks. I know what I’m doing. — Нет, все в порядке, спасибо. Я знаю, что я делаю.
с Yes, please. I’ve no idea what I’m doing. — Да, пожалуйста. Я понятия не имею, что я делаю.
Ex. 2 Listen and choose the correct answers a-с. Then say what problems the people have. — Послушайте и выберите правильные ответы a-с. Затем скажите, какие проблемы есть у людей.
1. Roger is training for a football match. — Роджер тренируется для футбольного матча.
2. Mary is installing a game on her computer. — Мэри устанавливает игру на своем компьютере.
3. Jane is trying to make an exercise machine work. — Джейн пытается заставить тренажер работать.
Ex. 3 Listen again and complete the gaps in the Speak Out box with the words below. — Послушайте еще раз и заполните пробелы в рамке раздела Выскажитесь следующими словами.
SPEAK OUT — Making offers– Выскажитесь – Делать предложения
Offering help – предлагать помощь
I’ll have a 1) look at it if you like. – Я взгляну на него, если хотите.
Would you 2) like me to do it for you? — Вы бы хотели, чтобы я сделал это за вас?
3) Shall I do it? — Должен ли я это сделать?
Can I give you a 4) hand? — Могу я протянуть вам руку помощи?
5) Why don’t you let me try? — Почему бы вам не позволить мне попробовать?
Do you 6) want me to help? — Вы хотите, чтобы я помог?
Accepting — принятие
That would be 7) great, thanks a lot. — Это будет отлично, спасибо большое.
Yes 8) please, I haven’t got a clue what I’m doing. — Да, пожалуйста, я понятия не имею, что я делаю.
9) Would you? Thanks, I don’t know how to do it. — Правда? Спасибо, я не знаю, как это сделать.
Refusing — отказ
No, it’s 10) alright thanks. I know what I’m doing. — Нет, все в порядке, спасибо. Я знаю, что я делаю.
I’d rather 11) do it myself. Thanks, anyway. — Я бы предпочел сделать это сам. Спасибо, в любом случае.
Don’t 12) worry about it. I can do it on my own. — Не беспокойтесь об этом. Я могу сделать это сам.
Ex. 4 Match the words and phrases. Then look at Speak Out to check your answers. What other combinations are possible? — Сопоставьте слова и фразы. Затем посмотрите на раздел Выскажитесь, чтобы проверить свои ответы. Какие другие комбинации возможны?
1. I’ll с have a look at it if you like. — Я посмотрю, если хотите.
2. Would you like e me to do it for you? — Хочешь, чтобы я сделал это за тебя?
3. Shall I a do it? — Должен ли я это сделать?
4. Can I b give you a hand? — Могу ли я дать вам руку помощи?
5. Why don’t you d let me try? — Почему бы тебе не попробовать?
6. Do you want f me to help? — Хочешь, я помогу?
Ex. 5 Work in pairs. Use expressions from Speak Out to roleplay these situations. — Работайте парами. Используйте выражения из раздела Выскажитесь, чтобы разыграть эти ситуации.
1. A Your bike has got a flat tyre. You don’t know how to fix it. — У вашего велосипеда спустила шина. Вы не знаете, как это исправить.
В Offer to help. – предложите помочь
A Refuse. You don’t want your friend to get dirty hands. — Откажитесь. Вы не хотите, чтобы ваш друг замарал руки.
В Explain that you can wash your hands afterwards and offer again. — Объясните, что вы можете вымыть руки и снова предложите.
A Accept. — примите
2. В You can’t finish a Sudoku puzzle. — Вы не можете закончить головоломку Судоку.
A Offer to help. – предложите помочь
В Refuse. Explain that you are almost finished. – откажитесь. Объясните, что вы почти закончили.
A Explain that you are very good at Sudoku and offer again. — Объясните, что вы очень хорошо разбираетесь в судоку и предложите снова.
В Refuse again. You want to do it yourself. — Откажитесь снова. Вы хотите сделать это сами.
3. В It’s your best friend’s birthday. You can’t decide which computer game to buy her. — Это день рождения вашего лучшего друга. Вы не можете решить, какую компьютерную игру купить.
A Offer to help. – предложите помочь.
В Refuse, but say how difficult it is because there are so many games. — Откажитесь, но скажите, насколько это сложно, потому что так много игр.
A Explain that you know a lot about games. Offer again. — Объясните, что вы много знаете о играх. Предложите снова.
В Accept. – примите предложение.