Good morning how can i help you
Good morning how can i help you
Модуль (Module) 6. English in Use № 3. ГДЗ Английский язык Spotlight 6 класс Ваулина. Что покупает Грег?
Read the dialogue. What does Greg buy for Judy?
Shop Assistant: Good morning. How can I help you?
Greg: Good morning. I am looking for a birthday present for a friend.
Shop Assistant: Is it for a girl or a boy?
Greg: It’s for my friend Judy. She is twelve tomorrow.
Shop Assistant: What does your friend like doing in her free time?
Greg: She likes playing board games and meeting friends.
Shop Assistant: What about a jigsaw puzzle then?
Greg: That’s a good idea. How much are they?
Shop Assistant: This one has 5000 pieces and costs €18.
Greg: I’m afraid that’s too expensive. I only have €15.
Shop Assistant: Let me see. Does she like painting?
Greg: Yes, she loves drawing and making things.
Shop Assistant: How about this puppet making set? It’s only €13.
Greg: That’s great. I’ll take it.
Shop Assistant: Would you like me to wrap it?
Greg: Yes please.
Прочитайте диалог. Что Грег покупает для Джуди?
Ответ: Не buys a puppet making set
Продавец: Здравствуйте! Как я могу вам помочь?
Грег: Здравствуйте. Я ищу подарок на день рождения своему другу.
Продавец: Это мальчик или девочка?
Грег: Он для моей подруги Джуди. Ей завтра 12.
Продавец: Что ваша подруга любит делать в свободное время?
Грег: Она любит играть в настольные игры и встречаться с друзьями.
Продавец: Тогда как насчет головоломки?
Грег: Это хорошая идея. Сколько они стоят?
Продавец: В этой 5000 кусочков и она стоит 18 евро.
Грег: Я боюсь это слишком дорого. У меня всего лишь 15 евро.
Продавец: Позвольте мне посмотреть. Она любит рисовать?
Грег: Да, она любит рисовать карандашом и делать поделки.
Продавец: Как насчет этого набора для изготовления куклы? Он стоит
всего лишь 13 евро.
Грег: Отлично! Я возьму его.
Продавец: Хотите, чтобы я я завернул его?
Грег: Да, пожалуйста.
Учебник Spotlight 6. Student’s Book. Страница 62
1. Do you go shopping for your friend’s presents? What presents do you buy? What shops do you prefer? — Ты ходишь по магазинам, чтобы купить подарки своим друзьям? Какие подарки ты покупаешь? Какие магазины предпочитаешь?
Возможные ответы на вопросы учителя:
2. Read the sentences below and mark (S) for the shop assistant and (C) for the customer. What are they talking about? Listen, read and check. — Прочитай предложения ниже и отметь (S) высказывания, принадлежащие продавцу, и (С) покупателю. О чем они говорят? Прослушай, прочитай и проверь
3. Read the dialogue. What does Greg buy for Judy? — Прочитай диалог. Что Грег покупает для Джуди?
Greg buys a puppet making set for Judy — Грег покупает набор для изготовления куклы для Джуди.
4. Portfolio: Imagine it is your English friend’s birthday and you want to buy him/her a present. In pairs, act out dialogues like the dialogue in Ex. 3. Use the toys and prices in the pictures above to help you. Record yourselves. — Портфолио: представь, что у вашего английского друга день рождения, и ты хочешь купить ему/ей подарок. Разыграйте диалог в парах.
5. Listen and tick (✓). Listen again and repeat. — Прослушай и отметь галочкой. Прослушай снова и повтори
/ɔ: /: form, short, walk, war — читается как «о»
/ɜ:/: firm, shirt, Turk, work, were — читается как среднее между «о» и «ё»
Учебник Spotlight 5. Student’s Book. Страница 92
1. Listen and repeat. — Послушай и повтори
2. a) The sentences are from the dialogue between a shop assistant and a customer. Which sentences does each person say? Listen, read and check. — Предложения из диалога между консультантом в магазине и покупателем. Какие предложения кто говорит? Послушай, прочитай и проверь.
b) Read again, and answer the questions. — Прочитай снова и ответь на вопросы.
3. Look at the UK clothing sizes. Are sizes the same in your country? — Посмотри на таблицу размеров в Великобритании. Эти размеры такие же как в твоей стране?
4. Portfolio: You want to buy some clothes. Use the pictures to act out the dialogue between you and the shop assistant. Use the sentences from Ex. 1. Record yourselves. — Портфолио: Ты хочешь купить одежду. Используй картинки, чтобы разыграть диалог между тобой и продавцом. Используй предложения из упражнения 1. Запиши себя.
5. Listen and repeat. — Послушай и повтори.
shirt, she, shop, fish, wish, short, shoe, sheep, fashion, cushion
Возможные дополнительные слова:
/ʃ/: finish, sharpener, share, English, British, shirt, show, wash, etc
Английский язык 7 класс Spotlight Английский в фокусе Ваулина. English in Use 6. Номер №2
The sentences above are from a dialogue between a teenager and a receptionist at a camp. Who says each sentence? Listen and check.
R: Good morning, Kia Camp. How can I help you?
M: Oh hello! I’d like to reserve a place at your Art and Drama summer camp, please.
R: What’s your name?
M: It’s Mark Brown.
R: And when would you like to come?
M: From 1 st to 16 th of July, please.
R: OK, that’s fine. Are there any specific classes that you are interested in taking?
M: Yes, I would like to do painting and photography.
R: I’m afraid there aren’t any places left in photography.
M: OK, then. How about sculpture?
R: That’s fine. I’ve made the booking. You need to send a deposit in order to reserve your place. Can I have your e−mail address so I can send you details of our bank account?
M: Of course. It’s mark @ coolmail.com.
R: Thanks, Mark. Looking forward to seeing you in July.
M: Thanks a lot. Bye!
Английский язык 7 класс Spotlight Английский в фокусе Ваулина. English in Use 6. Номер №2
Решение
ОТВЕТ
Teenager:
• I’d like to reserve a place at your camp.
Recepsionist:
• How can I help you?
• What’s your name?
• And when would you like to come?
• Are there any specific classes you are interested in taking?
• I’m afraid there aren’t any places left in photography.
• You need to send a deposit in order to reserve your place.
• Can I have your e−mail address?
• Looking forward to seeing you in July.
Перевод ответа
Подросток:
• Я хочу зарезервировать место в вашем лагере.
Администратор:
• Чем я могу вам помочь?
• Как ваше имя?
• А когда бы вы хотели приехать?
• Есть ли у вас какие−то конкретные занятия?
• Боюсь, что в фотографии не осталось места.
• Вам необходимо отправить депозит, чтобы зарезервировать место.
• Могу я узнать ваш адрес электронной почты?
• Жду встречи с вами в июле.
Учебник Spotlight 6. Student’s Book. Страница 102
1. Look at the picture. Where are the people? What are they doing? — Посмотрите на картинку. Где находятся люди? Что они делают?
Возможные ответы на вопросы учителя:
2. Read the sentences. Who can say them: a hotel receptionist? a customer? Read, listen and check. — Прочитайте предложения. Кто их говорит: администратор гостиницы? Клиент? Прочитайте, прослушайте и проверьте.
Receptionist — Администратор
Customer — Клиент
3. Read the dialogue and answer the questions. — Прочитайте диалог и ответьте на вопросы.
4. Portfolio: You want to book a room. Take the roles of a receptionist and a customer. Use the prompts to act out your telephone conversation. You can use the dialogue in Ex. 3 as a model. Record yourselves. — Портфолио: вы хотите заказать комнату. Выберите роли администратора и клиента. Используйте подсказки, чтобы разыграть ваш телефонный разговор.
5. Copy the table in your notebook. Listen and tick (√). Listen again and repeat. — Скопируйте таблицу в тетрадь. Послушайте и отметьте галочкой. Послушайте снова и повторите
/ɔ:/: born, sort, war, course; — слышится, как длинное «О»
/ɒ/: dog, of, from, on — слышится, как четкая, краткая «О»