How do have pets they many
How do have pets they many
Упражнение 2. Расставьте слова в правильном порядке. 1. Sunday, went, to the Zoo, we, on. 2. How, do, have, pets, they, many? 3.
On Sunday we went to the zoo
How many pets do they have
I will not see my friends soon
What will he do at weekends
He uses the computer at work
Ответ:
1.On sunday we went to the Zoo.
2.How many pets do they have?
4.What will he do at weekends?
5.He uses the computer at work.
6.He does’t know the girl.
7.They not study English
8.I was’t on school at yesterday
9.There were many people in the park.
10.They were at cinema last week
1) Jane doesn’t like….
2) What do we have…? или What will we have…?
3) Henry sometimes eats….
4) There is juice… или There is some juice…
5) I haven’t got much bread.
This story happened ten years ago in one English village. Mr. and Mrs. Johnson arrived in Clovelly late at night. They came from the USA to spend their holiday in a lovely surrounding. As it was rather late, they decided to stay overnight at a hotel.
Next morning, after a short walk Mrs. Johnson realized that she fell in love with this peaceful place. She said she wanted to buy a house in Clovelly and move to England.
Эта история произошла десять лет назад в одной английской деревне. Мистер и миссис Джонсон прибыли в Кловли поздно вечером. Они приехали из США, чтобы провести свой отпуск в этом прекрасном местечке. Так как было довольно поздно, они решили остановиться на ночь в отеле.
На следующее утро, после короткой прогулки миссис Джонсон поняла, что просто влюбилась в эту тихую местность. Она сказала, что хотела бы купить дом в Кловли и переехать жить в Англию.
Порядок слов в английском предложении. Упражнения для начинающих
Порядок слов в английском предложении. Упражнения
Упражнения на порядок слов для начинающих
Упражнение 1. Расставьте слова в правильном порядке.
1. good, I, student, am, a.
2. famous, he, footballer, is a? *
3. Mary, very, looks, happy.
4. The dolls, very, are, pretty.
5. clever, she, girl, is, a.
6. Bella, a, is, not, good, cat.
7. sings, well, he.
8. will, rain, it, soon.
9. listened to, teacher, the, they.
10. English, have, they, Wednesday, on.
Упражнение 2. Расставьте слова в правильном порядке.
1. Sunday, went, to the Zoo, we, on.
2. How, do, have, pets, they, many?
3. Not, I, will, see, friend, soon, my.
4. he, what, do, will, weekends, at?
5. Uses, the, at, work, he, computer.
6. does, he, not, know, the girl.
7. English, they, not, do, study.
8. was, I, not, school, at, yesterday.
9. there, many, people, in, the, were, park.
10. at, cinema, the, were, they, week, last.
Упражнение 3. Расставьте слова в правильном порядке.
1. in, town, are, there, houses, a lot of.
2. go, yesterday, they, did, where?
3. country, usually, goes, with, Mary, to, who, the?
4. what, banana, colour, is, a?
5. are, leaves, there, on, trees, the, no.
6. there, is, a, dog, door, near, the.
7. snow, it, winter, last, didn’t.
8. book, was, interesting, very, the.
9. can, draw, well, they.
10. we, not, must, eat, on the bus.
Упражнение 4. Переведите предложения в Present Simple на английский язык. Не забывайте от том, что порядок слов в английском предложении ПРЯМОЙ.
1. Я каждый день хожу на работу.
2. В 7 часов я встаю.
3. Мой брат вечером читает.
4. Я хорошо говорю по-английски.
5. Конфеты я люблю!
6. Моя сестра любит собак.
7. Дети каждый день играют с собакой.
8. Приходим домой мы обычно в 2 часа.
Учебник Rainbow English 5. Unit 4. Step 2
DO IT TOGETHER — ВЫПОЛНЯЕМ ЗАДАНИЯ ВМЕСТЕ
1. Listen, (83), and match the names with the pictures. — Послушайте и сопоставьте имена с картинками.
2. Read the word combinations and sentences. — Прочитайте эти словосочетания и предложения.
Ещё одним видом вопросов в английском языке являются вопросы, которые называют альтернативными. Альтернатива — это выбор. В этих вопросах предлагается выбор между двумя или несколькими возможностями. По форме альтернативные вопросы похожи на общие, и в них всегда есть союз or (или):
О типах вопросительных предложений вы можете посмотреть в нашем грамматическом справочнике.
3. Ask questions to match these answers. — Задайте вопрос и сопоставьте эти ответы.
Example: …? — I like cats. Do you like dogs or cats? — Мне нравятся кошки. Тебе нравятся собаки или кошки?
4. Listen, (84), and read. — Послушайте и прочитайте.
5A. Look at the picture and say: — Посмотрите на картинку и скажите:
5B. Answer the questions. — Ответьте на вопросы.
В предложении инфинитив (неопределённая форма глагола) часто используется в таких конструкциях: easy to keep, difficult to teach, funny to watch и т. д.
6. Make up new sentences. Follow the example. — Составьте новые предложения. Делайте, как показано в примере.
7. In pairs read the dialogue. Make up your own dialogues and act them out. — В парах прочитайте диалог. Составьте собственные диалоги и разыграйте их.
Возможный ответ: Вы можете составить диалоги о любом из домашнем питомце, следуя нашим образцам.
DO IT ON YOUR OWN — ВЫПОЛНЯЕМ ЗАДАНИЯ САМОСТОЯТЕЛЬНО
8. Complete the sentences. — Дополните предложения.
9. Write questions with these word combinations. — Напишите вопросы с этими словосочетаниями.
10. Write the names of these things. — Напишите названия этих вещей.
Урок «Мои любимые животные
I . Организационный момент
1. Приветствие, беседа о погоде, самочувствие
Teacher: Hello, boys and girls! I am glad to see you. Sit down, please. How are you today? Are you OK?
Pupil: We can skate, ski, play snowballs. We have winter holidays.
2. Знакомство учащихся с задачами урока.
Today we will learn to tell about pets.
We “ ll learn how people in England and in Russia take care of their pets and which of them the most popular are.
1. Teacher: First of all let’s train up our tongues. Listen and repeat after me [ f], [k], [s], [m], [t], [r], [ ‘ e]
Listen to the short rhyme and repeat after me.
A fat cat sat on a mat
And ate a fat rat
2. At home you had to learn the poem “I like dogs” by heart. Let’s remember the poem.
Listen and repeat after me. Who wants to recite the poem by heart?
But I like best,
The dog who l ikes
to play with me.
3. And today we will learn a new poem about pets. Look at the blackboard and
repeat it after me “My Cat Tit”.
Her name is Tit
And by the fire
She likes to sit.
She likes to sit
And Tit likes me
4. Dear children! Look at the screen, please. I’ll show you the presentation
Many families keep pets at home. Animals are our best friends and members of the family.
Our animals are always there for us and we are always there for them. I think, a home with a pet is a happy home. People must take care of our pets. We must feed them. We must look after our pet.
We love our pets. I hope that animals are your true friends.
The animals which we keep at home are our pets. Many families have got a pet. Cats and dogs are our favourite pets. But some families keep parrots, TORTOISES HAMSTERS, MINNI – PIGS, GUINEA – PIGS. WE LOVE OUR PETS AND TAKE CARE OF THEM.
III. Совершенствование навыков диалогической речи
Dear children! Answer my questions, please.
1. Have you got a pet?
2. What pet have you got?
3. What is his (her) name?
4. Does your pet answer to his name (her) name?
5. How old is your pet?
6. What colour is your pet?
7. Is your pet big or little?
8. Who looks after your pet?
IV . Развитие навыков чтения. Работа с тематическими текстами о животных
Let’s read some texts about pets. Look at the screen, please. (the presentation “ Our favourite pets”
1. The dog is our good friend. It is very clever. The dog knows and loves its master and the friends of his family. It likes to eat meat and drink milk. There are many kinds of dogs.
3. The hamster is a clean and friendly animal. It sleeps in the day and eats and plays at night. It likes to eat lettuce, carrots, apples and nuts. You must have a nice cage for your hamster. Hamsters like to play and run.
4. They are big, nice and clever birds. Parrots can be of different colours: blue, green, yellow, red and white. We can teach it to talk. It can repeat the words it hears. The parrot
can be very tame.
Hands up! Hands down!
Stand up! On the tiptoes
Turn around. Step aside,
Step left! Step right!
rescue home [ — приют для бездомных животных (доел, дом спасения)
guide dog — собака-поводырь
training — тренировка, обучение
a р up ру — щенок
the animals are always there for us — животные всегда готовы прийти нам на помощь
to be there for smb — быть готовым прийти на помощь кому-либо
blind people — слепые
a cemetery — кладбище
half — половина (зд. наполовину)
a hunter — охотник
outside вне, снаружи (зд. на улице)
2. Let’s read the text “We love our pets”
We love our pets. Animals are our best friends and members of the family.
In this country, you will find special cemeteries for animals. Our animals are always there for us and we are always there for them.
These are our cats. We have three cats: Wally, Blacky and Mother. Mother is the oldest and the biggest. She is a great hunter! She hunts every night. Wally is nice and kind. He comes to me in the evening, because he loves to sleep in my bed. Blacky is a hooligan. He sleeps in the dogs» beds. The cats live in the house, but we don’t see them very often. They like to play outside, but they are never late for lunch. Very often they come with their friends from the street. I love cats because they are very beautiful and independent.
And these are our dogs Fourby and Henry. Fourby is half collie and half spaniel. She comes from a rescue home. This organization helps homeless dogs and looks for a new home for them. Thanks to rescue homes, there are no homeless dogs on the streets. In England, people rarely buy puppies: they go to rescue homes and find a dog there. Fourby’s name comes from the number on her cage in the rescue home — 4B (Fourby). She is the kindest dog in the world and loves our cats! Fourby’s best friend is Henry. He is a Labrador. Labradors are very special dogs: they are kind and clever. Our Henry has an easy life: he plays in the garden and sleeps on the sofa, but many Labradors have real jobs. They are guide dogs. Guide dogs get special training and help blind people. With a guide dog, blind people can walk to the bank or the supermarket. It’s safe for them.
3.You had to write some questions about Betsey’s pets. Read your questions and
answer them (homework – Exercise B, page 41 WB 1: ученик 1 – ученик 2 )
3. Answer my questions
2. In England many people have pets, don’t they?
3. How many pets does Betsey have?
4. What organization does help homeless dogs and look for a new home for them?
5. What type of dog does help blind people?
6. Is Fourby or Henry a guide dog?
7. What do guide dogs do?
4. Tell me please, what is the main idea of this text? Какова основная идея текста?
Labradors are very special dogs: they are kind and clever. They are guide dogs. Guide dogs get special training and help blind people. With a guide dog, blind people can walk to the bank or the supermarket. It’s safe for them.
VII. Развитие навыков диалогической речи. Работа в парах.
In pairs. Ask and answer questions about your pet. Use the key words for help. (Если у вас нет домашнего любимца, вы можете говорить о животном кого – то из ваших друзей или родственников)
___ Yes, I do. I have got a cat / a dog/ a parrot ….
____ No I don’t, but my friend has a cat / a dog …….
1. Do you have a pet?
2. What pet have you got?
3. What is his (her) name?
4. How old is your pet?
5. What does your pet like to do?
1. Do you have a pet?
2. What pet have you got?
4. Is your pet big or little?
5. Who looks after your pet?
1. Do you have a pet?
2. What pet have you got?
3. Is your pet a member of your family?
4. Is your pet funny?
1. Do you have a pet?
2. What pet have you got?
4. Is your pet independend?
5. Is a pet your best friend?
1. Do you have a pet?
2. What pet have you got?
3. Is your pet big or little
4. Is your pet funny?
5. What does your pet like to do?
1. You know a lot about animals.
3. Many families keep pets at home.
4. Animals are our best friends and members of the family.
5. Our animals are always there for us and we are always there for them.
6. I think, a home with a pet is a happy home.
7. People must take care of our pets.
8. We must feed them.
9. We must look after our pet.
10. We love our pets.
11. I hope that animals are your true friends.
12. Your marks for the lesson …… Your answers were excellent….
Now I will show you a presentation “ True friends” (pictures with aphorisms about your friends- animals, see appendix).
1. This message for the present friends that they knew, that you about them worry!
Это сообщение для настоящих друзей, чтобы они знали, что вы о них беспокоитесь!
2. True Friends always pop up to say Hello.
Настоящий друг всегда поднимет голову, чтобы сказать «Привет!».
3. True Friends don’t care if you are a little different.
4. True Friends never fight like cats and dogs.
5. True Friends will drive you anywhere.
Настоящий друг тебя всегда отвезет, куда бы тебе не надо было.
6. True Friends let everyone come along.
7. True Friends don’t laugh at you when you get new glasses.
Настоящий друг не будет смеяться над тобой даже, если у тебя новые очки.
8. True Friends help you up when you’re down.
Настоящий друг тебе поможет, если ты совсем сломался.
9. And True Friends never let you do something you’ll regret when you wake up the next morning!
И настоящий друг никогда не позволит тебе делать что-либо такое, о чем ты сможешь пожалеть на следующее утро!
And it is not all. You will have a very interesting homework. Open your textbooks at page 102. Find exercise D. In your next lesson you will use the page from Cut Out and make a poster about your pet. Use photos of you r pet and write about him or her. Give your poster a name. Choose from:
1. Love me, love my dog.
2. I am always there for my pet.
3. My pet is always there for me.
4. A home with a pet is a happy home.
5. When the cat sleeps, mice play.
6. A man’s best friend is his dog/ cat.
Х. Презентация проекта «Мой домашний любимец».
You will put your poster in the wall and tell the class about your pet.
And now I will show you my presentation about my pet “A home with a pet is a happy home”.
A HOME WITH A CAT IS A HAPPY HOME
Age 7 years old
Type of cat Siberian cat
Alice is a member of our family. She is grey. Her eyes are green.
She likes to eat meat, kitty – cat and drink milk. Alice likes to run, to jump and play.
Alice is clever and funny. She doesn’t like dogs. She likes cats.
I love Alice and she loves me too.
I am very pleased with your work. Our lesson is over. Thank you for the lesson
Учебник Spotlight 9. Student Book. Страница 90
6a. Reading & Vocabulary — Чтение и словарь
1A. Look at the pictures. In which of the following can you see — Взгляните на картинки. Что из перечисленного вы можете увидеть:
1В. Have you ever done any of these things? If not, which one would you like to do? Why? Tell the class. — Вы когда-нибудь делали что-нибудь из перечисленного? Если нет, то что бы вы хотели сделать? Почему? Расскажите классу.
I’ve never done any of this things before. If I had to choose any of these social activities I would rather work with children. I like it and I think it would help adults make any useful things. — Я никогда не делала ничего из этого раньше. Если бы мне пришлось выбирать какую-либо общественную деятельность, я бы предпочла работать с детьми. Мне это нравится и думаю, это помогло бы взрослым заняться чем-нибудь полезным.
2. Read the title and the introduction to the texts. How do some young people help animals? Listen, read and check. — Прочитайте заголовок и введение к текстам. Как некоторые молодые люди помогают животным? Послушайте, прочитайте и проверьте.
Lending a helping hand — Протянуть руку помощи
Most teens hang out with their friends or watch TV after school, but many choose to do something different. These teens all help out at local animal shelters. Here are some of their experiences.
Большинство подростков тусуются со своими друзьями или смотрят телевизор после школы, но многие выбирают и что-то другое. Такие подростки помогают в местных приютах для животных. Вот некоторые из их впечатлений.
А) «I started working at the animal shelter after school a year ago. Some people came to my school to give a talk about ways teens can help out in the community. There were lots of interesting ideas like visiting senior citizens or cleaning up parks. I liked the idea of getting involved with something worthwhile, and as I’ve always loved animals the shelter seemed the natural choice for me.»
А) «Я начал работать в приюте для животных после школы год назад. Некоторые люди приходили в мою школу, чтобы поговорить о том, как подростки могут помочь обществу. Было много интересных идей, таких как посещение престарелых или уборка парков. Мне понравилась идея заняться чем-то достойным, и так как я всегда любил животных, приют показался мне естественным выбором.»
В) «I spend a couple of hours about twice a week helping out at the animal centre, more in the holidays. Sometimes I help the staff members feed, clean and exercise the animals. Other times, I answer phone calls or help members of the public to choose a pet. Last year during the summer holidays, I also spoke to some groups of children about looking after pets properly and the importance of showing kindness to animals.»
В) «Я провожу по паре часов два раза в неделю, помогая в зооцентре, больше в выходные дни. Иногда я помогаю персоналу кормить, чистить и тренировать животных. В остальное время я отвечаю на звонки или помогаю людям выбрать питомца. В прошлом году, во время летних каникул, я также говорила с некоторыми группами детей о том, как правильно заботиться о животных и о важности проявления доброты к животным.»
C) «When most people think of animal shelters, they think of cats and dogs. Well, there are plenty of both at our shelter, but there are sometimes farm animals there, too, such as horses, sheep, goats, chickens, ducks and once, even a llama who we named Jack! Most of the animals are either brought to the shelter by their owners because they can no longer take care of them, or they are removed from their homes because they are not being looked after properly.»
С) «Когда большинство людей думают о приютах для животных, они думают о кошках и собаках. Ну, в нашем приюте много и тех, и других, но иногда там появляются и деревенские животные, такие как лошади, овцы, козы, цыплята, утки, а однажды, даже лама, которую мы назвали Джеком! Большинство животных либо доставляются в приют их владельцами, поскольку они больше не могут заботиться о них, либо их выгоняют из дома, поскольку за ними не ухаживают должным образом.»
D) «Once I went with a member of staff from the animal shelter to rescue a pony. It was on a farm where it was being neglected. I found it hard not to burst into tears when I first saw the pony; he was in a very bad condition. I’m glad to report that he made a full recovery at the shelter and we were able to find a new home for him. His new owners treat him far better and that’s a great relief to me!»
D) «Однажды я пошел с сотрудником из приюта для животных, чтобы спасти пони. Это было на ферме, где им пренебрегали. Мне было трудно не расплакаться, когда я впервые увидел пони; он был в очень плохом состоянии. Я рад сообщить, что он полностью восстановился в приюте и мы смогли найти ему новый дом. Его новые владельцы обращаются с ним гораздо лучше, и это большое облегчение для меня!»
E) «Some of the animals we take in need more care than usual. That means finding them a foster home so someone can spend more time with them. I have taken home two little kittens before, as well as an injured guinea pig and a puppy that had been found abandoned in the rubbish. Sometimes my mum jokes that our house is more like a zoo than a home!»
Е) «Некоторые животные, которых мы принимаем, нуждаются в большем уходе, чем обычно. Это означает, что нужно найти им приемный дом, чтобы кто-то мог проводить с ними больше времени. Я уже брала домой двух котят, а также раненую морскую свинку и щенка, которого нашли брошенными в мусоре. Иногда моя мама шутит, что наш дом больше похож на зоопарк, чем на дом!»
F) «Shelters are at their most active in summer. They take in pets that many people simply abandon when they go on holiday. That’s why I always ask to volunteer in my summer holidays at my local shelter. I also help run outdoor charity events for the shelter at other times of year. It’s a great way to raise money but you also get to meet some interesting people, too!»
F) «Приюты наиболее активны в летнее время. Они принимают домашних животных, которых многие люди просто бросают во время отпуска. Вот почему я всегда прошусь на работу в местном приюте во время моих летних каникул. Я также помогаю проводить благотворительные мероприятия на открытом воздухе для приюта и в другие времена года. Это отличный способ собрать деньги и познакомиться с интересными людьми!»
G) «Although my schoolwork keeps me busy, I always make time to support my local animal shelter. I usually help out for a few hours at weekends by helping to treat sick or injured animals. I’m not a qualified vet, of course, but they need assistants to take care of the animals after surgery. I also encourage my schoolmates to donate money to the shelter so we can buy medicine.»
G) «Хотя учеба в школе нагружает меня по полной, я всегда нахожу время, чтобы поддержать местный приют для животных. Обычно я помогаю по нескольку часов по выходным, помогая лечить больных или раненых животных. Я, конечно, не квалифицированный ветеринар, но им нужны помощники, чтобы заботиться о животных после операции. Я также призываю моих одноклассников пожертвовать деньги в приют, чтобы мы могли купить лекарства.»
This text is about teens who help out at an animal shelter. — Этот текст о подростках, которые помогают в приютах для животных.
Matching Headings to Texts — Как сопоставить заголовки с текстами
Read the headings. Then, read the texts quickly to get an idea of what each is about. Look for key words or synonyms to help you match the headings to the ideas in the texts. Go through the choices of headings and choose the one that fits best. — Прочтите заголовки. Затем бегло прочитайте тексты, чтобы понять, о чем каждый из них. Ищите ключевые слова или синонимы, которые помогут сопоставить заголовки с мыслями, показанными в текстах. Просмотрите варианты заголовков и выберите наиболее подходящий.