How many tv sets are there in your house
How many tv sets are there in your house
THE INTERNET AND THE TIME ONLINE
TV
1. How many TV-sets are there in your house?
ATTITUDE TOTV AND TV PROGRAMMES
1. What do you enjoy doing in your free time?
2 How often do you go to the cinema or to the theatre?
3 How much time do you usually watch TV?
4 What TV programmes are popular in your family?
5 Do you prefer TV or the Internet?
6 What TV programmes would you recommend your friends watch?
Р Природа и проблемы экологии. Здоровыйобразжизни
ECOLOGICAL PROBLEMS AND TEENS
PETS AND ANIMALS
EATING HABITS
EATING HABITS 2
SPORTS
40. DOING SPORTS
ATTITUDE TO SPORTS
УстнаячастьTASK 3
Task 3. You are going to give a talk about …. You will have to start in 1.5 minutes and speak for not more than 2 minutes (10-12 sentences).
Решение коммуникативной задачи ( К1) | Организация высказывания (К2) | Языковое оформление высказывания (К3) | Баллы |
Задание выполнено полностью: цель общения достигнута; тема раскрыта в полном объёме (полно, точно и развернуто раскрыты все аспекты, указанные в задании). Объём высказывания: 10–12 фраз | 3 | ||
Задание выполнено: цель общения достиг- нута; но тема рас- крыта не в полном объёме (один аспект раскрыт не полностью). Объём высказывания: 8-9 фраз | Высказывание логично и имеет завершённый характер; имеются вступительная и заключительная фразы, соответствующие теме. Средства логической связи используются правильно | Использованный словарный запас, грамматические структуры, фонетическое оформление высказывания соответствуют постав- ленной задаче (допускается не более четырёх негрубых лексико-грамматических ошибок И/ИЛИ не более трёх негрубых фонетических ошибок) | 2 |
Задание выполнено частично: цель общения достигнута частично; тема раскрыта в ограниченном объёме (один аспект не раскрыт, ИЛИ все аспекты задания раскрыты неполно, ИЛИ два аспекта раскрыты не в пол- ном объёме, третий аспект дан полно и точно). Объём высказывания: 6-7 фраз | Высказывание в основном логично и имеет достаточно завершённый характер, НО отсутствует вступительная ИЛИ заключительная фраза, имеются одно-два нарушения в использовании средств логической связи. | Использованный словарный запас, грамматические структуры, фонетическое оформление высказывания соответствуют постав- ленной задаче (допускается не более пяти негрубых лексико- грамматических ошибок И/ИЛИ не более четырёх негрубых фонетических ошибок) | 1 |
Задание не выполнено: цель общения не достигнута: два аспекта содержания не раскрыты*. Объём высказывания: 5 и менее фраз | Высказывание не- логично, вступи- тельная и заключительная фразы отсутствуют; средства логической связи практически не используются | Понимание высказывания затруднено из-за многочисленных лексико-грамматических и фонетических ошибок (шесть и более лексико- грамматических ошибок И/ИЛИ пять и более фонетических ошибок) ИЛИ более трёх грубых ошибок | 0 |
Предметное содержание речи
П Средства массовой информации (пресса, телевидение, радио, Интернет)
31. MASS MEDIA
32. THE INTERNET AND THE TIME ONLINE
33. TV
1. How many TV-sets are there in your house?
34. ATTITUDE TOTV AND TV PROGRAMMES
1. What do you enjoy doing in your free time?
2 How often do you go to the cinema or to the theatre?
3 How much time do you usually watch TV?
4 What TV programmes are popular in your family?
5 Do you prefer TV or the Internet?
6 What TV programmes would you recommend your friends watch?
Р Природа и проблемы экологии. Здоровый образ жизни
35. ECOLOGICAL PROBLEMS AND TEENS
36. PETS AND ANIMALS
37. EATING HABITS
38. EATING HABITS 2
39. SPORTS
40. DOING SPORTS
ATTITUDE TO SPORTS
Устная часть TASK 3
Task 3. You are going to give a talk about …. You will have to start in 1.5 minutes and speak for not more than 2 minutes (10-12 sentences).
Решение коммуникативной задачи ( К1) | Организация высказывания (К2) | Языковое оформление высказывания (К3) | Баллы |
Задание выполнено полностью: цель общения достигнута; тема раскрыта в полном объёме (полно, точно и развернуто раскрыты все аспекты, указанные в задании). Объём высказывания: 10–12 фраз | 3 | ||
Задание выполнено: цель общения достиг- нута; но тема рас- крыта не в полном объёме (один аспект раскрыт не полностью). Объём высказывания: 8-9 фраз | Высказывание логично и имеет завершённый характер; имеются вступительная и заключительная фразы, соответствующие теме. Средства логической связи используются правильно | Использованный словарный запас, грамматические структуры, фонетическое оформление высказывания соответствуют постав- ленной задаче (допускается не более четырёх негрубых лексико-грамматических ошибок И/ИЛИ не более трёх негрубых фонетических ошибок) | 2 |
Задание выполнено частично: цель общения достигнута частично; тема раскрыта в ограниченном объёме (один аспект не раскрыт, ИЛИ все аспекты задания раскрыты неполно, ИЛИ два аспекта раскрыты не в пол- ном объёме, третий аспект дан полно и точно). Объём высказывания: 6-7 фраз | Высказывание в основном логично и имеет достаточно завершённый характер, НО отсутствует вступительная ИЛИ заключительная фраза, имеются одно-два нарушения в использовании средств логической связи. | Использованный словарный запас, грамматические структуры, фонетическое оформление высказывания соответствуют постав- ленной задаче (допускается не более пяти негрубых лексико- грамматических ошибок И/ИЛИ не более четырёх негрубых фонетических ошибок) | 1 |
Задание не выполнено: цель общения не достигнута: два аспекта содержания не раскрыты*. Объём высказывания: 5 и менее фраз | Высказывание не- логично, вступи- тельная и заключительная фразы отсутствуют; средства логической связи практически не используются | Понимание высказывания затруднено из-за многочисленных лексико-грамматических и фонетических ошибок (шесть и более лексико- грамматических ошибок И/ИЛИ пять и более фонетических ошибок) ИЛИ более трёх грубых ошибок | 0 |
Предметное содержание речи
Методические материалы для подготовки устной части ОГЭ по английскому языку
Подготовка учеников к ОГЭ по теме TV and FILMS
Артюх Татьяна Анатольевна,
учитель английского языка
МБОУ «Лицей «Дубна» г.Дубны
Предлагаемая методическая разработка представляет собой систематизированный подбор материала на тему Телевидение и фильмы для подготовки устной и письменной частей ОГЭ по английскому языку.
Предлагаемый порядок выполнения заданий направлен на формирование коммуникативных навыков у учащихся – умение построить связное монологическое высказывание на определённую тему с опорой на план, принять участие в условном диалоге-расспросе (ответить на шесть вопросов) и написание личного письма, которое является ответом на письмо друга по переписке из страны изучаемого языка.
Данная разработка адресована, в первую очередь, учителям английского языка, занимающимся подготовкой учащихся 9-х классов к ОГЭ по английскому языку, а также может быть полезна широкому кругу читателей, заинтересованному в изучении английского языка.
Task 3.1 You are going to give a talk about TV. You will have to start in
1.5 minutes and speak for not more than 2 minutes (10-12 sentences).
Remember to say:
· whether watching TV is still a popular pastime with teenagers, and why, or why not
· how many hours a week you watch TV
· what you dislike most about TV
You have to talk continuously.
Task 3.2 You will give a talk about television. You will have to start in 1.5 minutes and speak for not more than 2 minutes (10-12 sentences).
Remember to say:
· why people spend time watching TV
· what most teenagers prefer: watching TV or browsing the Internet, and why
· whether there is a TV programme you really like
You have to talk continuously.
Task 3.3 You are going to give a talk about films. You will have to start in 1.5 minutes and speak for not more than 2 minutes (10-12 sentences).
Remember to say:
· what kinds of films modern teenagers enjoy
· where you prefer watching films: on TV, on the Internet or in the cinema, and why
· what film you have seen recently, what it was about
You have to talk continuously
Now I’m going to give a talk about television/ films. Obviously, it’s a hot issue.
whether watching TV is still a popular pastime with teenagers, and why, or why not
how many hours a week you watch TV
what you dislike most about TV
As for the things I dislike most about TV, it is commercials. They often interrupt the enjoyable process of watching films or shows. That’s so annoying.
why people spend time watching TV
It goes without saying that television is an integral part of our life. People spend time watching TV because it’s a wonderful source of information. Also, it’s an enjoyable and relaxing past time and one of the best ways to spend free time and not to feel bored. Unsurprisingly, TV channels offer a great variety of programmes such as documentaries, feature films, series, concerts, etc.
what most teenagers prefer: watching TV or browsing the Internet, and why
According to statistics, young people are spending more time playing and socializing online than watching television. Children are now seeking out the content of their choice.
whether there is a TV programme you really like
As for me, I like live performances, so Voice ( Голос ) is great. It is a musical show. Singers compete with each other presenting their wonderful voices and their interpretations of famous songs.
what kinds of films modern teenagers enjoy
These films are fool of excellent graphics, special effects. Also theme tunes are pleasant and catchy.
where you prefer watching films: on TV, on the Internet or in the cinema, and why
As for me, I prefer watching films at the cinema. By doing this, I can meet my friends and take pleasure in sharing my impressions with them at once.
As for me, I prefer watching films on the Net. By doing this, I can choose any film I wish, stop and continue watching any time I want.
what film you have seen recently, what it was about
The film is about the great victory of the Soviet basketball team at the 1972 Olympic games in Munich. The team of our athletes beat the invincible Americans.
In conclusion, watching television/ films is very exciting. I wish I had more time for it. That’s the end of my talk. Thank you for listening.
ELECTRONIC ASSISTANT (task 2- УЧ )
Electronic assistant: What do you enjoy doing in your free time?
Electronic assistant: How often do you go to the cinema or to the theater?
Electronic assistant: How much time do you usually watch TV every day?
Electronic assistant: What TV programs are popular in your family?
Electronic assistant: Do you prefer TV or the internet? Why?
Electronic assistant: What TV program would you recommend your friends watch?
Electronic assistant: How often do you go to the cinema?
Electronic assistant: What kinds of films do you like most?
Electronic assistant: Why do you think many people prefer watching films at home?
Electronic assistant: What do you like to do in your free time?
Electronic assistant: How can films in English help students improve their English?
Electronic assistant: What film would you recommend your friend see? And why?
Electronic assistant: How many TV sets are there in your house?
Electronic assistant: What watches most TV in your family?
Electronic assistant: How much time a day do you spend watching TV?
Electronic assistant: What kind of TV programs do you like?
Electronic assistant: Does a career on TV attract you or not? Why?
Electronic assistant: What do you like to do in your free time?
Electronic assistant: How many hours a day on average do you watch TV?
Electronic assistant: What film genres do you prefer?
Electronic assistant: What is your favourite film? Why do you like it?
Electronic assistant: Would you like to be a famous actor or not? Why?
How many tv sets are there in your house
Task 2. You are going to take part in a telephone survey. You have to answer six questions. Give full answers to the questions.
Remember that you have 40 seconds to answer each question.
It’s an electronic assistant of the teen web.
We kindly ask you to take part in our survey.
We need to find out how teenagers feel about TV.
Please answer 6 questions. The survey is anonymous – you don’t have to give your name.
So, let’s get started.
How many TV sets are there in your house?
There are two TV sets in my house. One of them is in the kitchen; the second one is in my parents’ room.
Who watches most TV in your family?
I think that my mum watches most TV. She spends more time at home then my dad and she has more free time.
How much time a day do you spend watching TV?
I spend about 30 minutes watching TV. I do it while I’m having breakfast and lunch.
What kind of TV programs do you like?
I don’t watch TV very often. If I do, I prefer watching documentary films/sports programs/musical channel and programs about animals.
Would you like to take part in a TV show, for example in a quiz show? Why?
I don’t want to take part in a TV show. It’s not interesting for me. Also I’m (a bit) shy to be on TV.
Does a career on TV attract you or not? Why?
A career on TV doesn’t attract me (at all). I’m shy to become a public person. Also I’m interested in medicine and would like to become a doctor.
Living without a TV
Almost every family today has a TV, in fact probably more than one, and people everywhere spend hours watching it. But a few families choose to live without a TV because they think there are advantages.
The first advantage is that families spend more time talking to each other. Secondly, they spend more time doing more creative things like reading or painting. Thirdly, they spend more time outdoors, and are usually fitter.
On the other hand, they are also disadvantages. For example, children who don’t have TV may feel different from their school friends, and often won’t know what they are talking about. Also it is not true that all TV programs are bad. There are also good ones, like documentaries, and people who live without a TV may know less about what’s happening in the world.
In conclusion, although living without a TV has some advantages, I think it’s unrealistic and that we should just try to turn the TV off when there’s nothing good on.
Задание 15. Ответьте на вопросы к тексту письменно.
1. What are the three advantages of life without a TV?
2. What are the two disadvantages?
3. Is the writer for or against having a TV?
Задание 16. Выпишите из текста три преимущества и три недостатка телевидения и пронумеруйте их от 1 до 3 (от самого важного к менее важному.
Задание 17. Ответьте на вопросы.
1. How many TVs are there in your house?
2. How many channels do you have?
3. Do you have satellite or cable TV?
4. Which channel do you watch the most?
5. Do you watch any foreign channels? Which one(s)?
6. How much TV do you watch during the week/ at weekends?
7. How watches most/least TV in your family?
8. Do you think there are too many adverts on TV in your country?
9. Do you think TV programs in your country are getting better or worse? Why?
Задание 18. Прочитайте и переведите письменно список телевизионных передач и напишите L(Like), H(Hate), DM(Don’t mind) напротив каждой из них.
Задание 19. Напишите, какие из телевизионных передач вы смотрите часто/редко/всегда и т.д. Используйте все наречия из списка.
Образец: I never watch soap operas.
I rarely watch …
Задание 20. Используйте наречия из задания 19 и напишите, как часто вы:
ª make your bed in the morning
ª do the washing-up
ª play basketball on Mondays
ª visit relatives at weekends
ª watch the evening news on TV
ª brush your teeth before going to bed
Задание 21. В данном упражнении перечислены способы проведения свободного времени. Заполните пропуски глаголами из списка.
Дата добавления: 2014-10-15 ; Просмотров: 2251 ; Нарушение авторских прав? ;
Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет
Источники информации:
- http://infopedia.su/20x849c.html
- http://infourok.ru/metodicheskie-materiali-dlya-podgotovki-ustnoy-chasti-oge-po-angliyskomu-yaziku-2807207.html
- http://zhilina-english.ru/kursyi/telefonnyj-opros-oge/telefonnyj-opros-oge-urok-3-dolgozhdannye-primery-otvetov/telefonnyj-opros-oge-how-teenagers-feel-about-tv/
- http://studopedia.su/11_9576_Living-without-a-TV.html