How much bread have we got

How much bread have we got

Now I know. c. 54 – 55

Дек 18

How much bread have we got. Смотреть фото How much bread have we got. Смотреть картинку How much bread have we got. Картинка про How much bread have we got. Фото How much bread have we got

Now I know. c. 54 – 55

Now I know. Теперь я знаю!

Упражнение 1, с. 54

1. Look, read and choose. (18 points) Подбери правильную картинку.

Учащиеся читают про себя предложения и соотносят их с картинками.

Ответы:
1 B
2 A
3 A
4 B
5 B
6 A

По завершении работы над упражнением учитель просит учащихся оценить свою работу, поставив 3 балла за каждый правильный ответ. Подсчитав общее количество баллов за упражнение, учащиеся записывают сумму в своих тетрадях.

Упражнение 2, с. 54

2. Choose the correct word. (20 points) Прочитайте и выберите правильное слово.

2 Do we need many mongoes for the fruit salad?
Нам надо много манго для фруктового салата?

5 How much bread have we got?
Сколько хлеба у нас есть?

По завершении работы над упражнением учитель просит учащихся оценить свою работу, поставив 4 балла за каждый правильный ответ. Подсчитав общее количество баллов за упражнение, учащиеся записывают сумму в своих тетрадях.

Упражнение 3, с. 54

3. Read and match. (30 points) Составьте предложения.

Учащиеся читают вопросы и находят правильный ответ.

1 May I have a piece of that cake, please?
C Not yet. It’s stil very hot!
Можно мне кусочек торта?
Нет пока. Он ещё очень горячий.

2 May I leave the room, please?
D Yes, but don’t be too long.
Можно я выйду из гостиной?
Да, но только ненадолго.

3 May I use your phone?
E Yes, of course.
Можно воспользоваться твоим телефоном?
Да, конечно.

4 May I bring my sister to you party?
F Of course you may. What’s her name.
Можно мне привести сестру на вечеринку?
Конечно, можно. Как её зовут?

5 May I eat my dinner in the living room, please?
A No, you may not. You can eat it in the kitchen.
Можно мне поужинать в гостиной?
Нет, нельзя. Ты можешь поесть на кухне.

6 May I have a pen, please?
B Here you are.
Можно взять ручку?
Вот, возьми.

По завершении работы над упражнением учитель просит учащихся оценить свою работу, поставив 5 баллов за каждый правильный ответ. Подсчитав общее количество баллов за упражнение, учащиеся записывают сумму в своих тетрадях.

Упражнение 4, с. 55

4. Look, read and complete. (12 points) Посмотри, прочитай и напиши.

По завершении работы над упражнением учитель просит учащихся оценить свою работу, поставив 4 балла за каждый правильный ответ. Подсчитав общее количество баллов за упражнение, учащиеся записывают сумму в своих тетрадях.

Reading and Writing

Упражнение 5, с. 55

Ответы: 1 yes 2 yes 3 no 4 no 5 yes

1 There are a lot of tomatoes. yes
Там много помидоров.

2 There are a lot of olive oil. yes
Там много оливкового масла.

3 There are a lot of biscuits. no
Там много печенья.

4 There are a lot of eggs. no
Там много яиц.

5 There are a lot of butter. yes
Там много яиц.

По завершении работы над упражнением учитель просит учащихся оценить свою работу, поставив 4 балла за каждый правильный ответ. Подсчитав общее количество баллов за упражнение, учащиеся записывают сумму в своих тетрадях.

Когда учащиеся закончат работу над всеми заданиями, учитель просит их подсчитать общее количество баллов и записать сумму в тетрадях.
Учитель обращает внимание учащихся на таблицу Now I can и просит прочитать каждое предложение. Затем он предлагает учащимся сказать, научились ли они говорить о еде; сумеют ли они купить продукты и назвать цену; знают ли они, как попросить разрешения и как ответить на него; умеют ли писать о еде.

Поставь слова в правильном порядке и запиши предложения?

Поставь слова в правильном порядке и запиши предложения.

1. a / i / have / Can / carton / please / milk / of?

2. many / bag / got / Have / potatoes / in / the / we?

3. open / please / the / i / May / window?

Much / the / got / We / haven t / in / ice cream / fridge.

5. flour / much / How / there / is?

6. apples / are / There / a / the / of / lot / on / trees.

How much bread have we got. Смотреть фото How much bread have we got. Смотреть картинку How much bread have we got. Картинка про How much bread have we got. Фото How much bread have we got

1. Can I have a carton of milk, please?

2. have we got many potatoes in the bag?

3. May I open the window, please?

4. We haven t got much ice cream in the fridge?

5. How much there is flour?

How much bread have we got. Смотреть фото How much bread have we got. Смотреть картинку How much bread have we got. Картинка про How much bread have we got. Фото How much bread have we got

How much bread have we got. Смотреть фото How much bread have we got. Смотреть картинку How much bread have we got. Картинка про How much bread have we got. Фото How much bread have we got

Выбери правельное слове и подчеркни его?

Выбери правельное слове и подчеркни его.

1 : There are a lot of / many potatoes in the bag.

2 : He’s got much / a lot of books on his desk.

3 : Have they got much / many chocolate.

4 : I like much / a lot of sugar in my tea.

5 : There aren’t a lot of / many beans in the salad.

6 : Is there a lot of / much honey in the jar?

7 : There isn’t a lot of / much apple jam on the table.

8 : Are there much / many sausages for the picnic?

How much bread have we got. Смотреть фото How much bread have we got. Смотреть картинку How much bread have we got. Картинка про How much bread have we got. Фото How much bread have we got

Как правильно many bag got Have potatoes you the in?

Как правильно many bag got Have potatoes you the in.

How much bread have we got. Смотреть фото How much bread have we got. Смотреть картинку How much bread have we got. Картинка про How much bread have we got. Фото How much bread have we got

) There is ______ milk in the cup.

There is ______ bread on the table.

Are there ______ oranges in the bag?

There isn’t ______ cheese in the fridge.

There are______ flowers in the vase.

There aren’t ______ carrots in the fridge.

There is ______ coffee in the cup.

Is there ______ cheese in the fridge?

There are ______ grapes on the plate.

They’ve got ______ cakes in this shop.

Can I have ________ potatoes, please.

There aren’t ___________ boys in the team!

There isn’t ______ milk in the fridge.

Go to the shop and buy ______.

I can see______ tomatoes in the bag.

There aren’t ______cucumbers in the fridge.

Can I have ______tea, please?

Is there ______cheese on the shelf?

Вставь артикль a / an, где необходимо.

Помни, что a / an ставится перед исчисляемыми существительными (то, что можно сосчитать) в единственном числе, а перед неисчисляемыми он не нужен.

1. Can I have __ aplle, please?

2. __ water is __ drink.

3. Do you want __ banana?

4. Give him __ present.

5. Mother buys me __ stickers.

6. Do you want __ orange?

7. Have you got __ crayons?

8. Does she like __ tomato juice?

9. My sister likes __ milk.

10. Lena, please give me __ apricot.

11. __ potato is __ vegetable.

12. __ apple is __ fruit.

13. __ lemonade is __ drink.

14. In my lunch box I have got __ sandwich, __ egg, __ chocolate, __ tomato and __ orange.

How much bread have we got. Смотреть фото How much bread have we got. Смотреть картинку How much bread have we got. Картинка про How much bread have we got. Фото How much bread have we got

There is _______ sugar on the floor?

There is _______ sugar on the floor.

Have we got ______peppers?

I need to buy a _______ of jam.

Bowl, bottle, jar

How _______ juice is there in the bottle?

Can I have a ______ of bread, please?

Loaf, box, carton

Every morning I have _____ bowl of cereal.

Is there any milk?

Not, Not many, Not much

Could I have a _______ of chocolates?

Carton, bowl, box

There are ________ strawberries in the fridge.

Any, some, much _______ you like a glass of lemonade?

Would, Do, Can She needs to buy a ______ of rice.

How much bread have we got. Смотреть фото How much bread have we got. Смотреть картинку How much bread have we got. Картинка про How much bread have we got. Фото How much bread have we got

. Вставьте “some”, “any”, “much”, “many”?

. Вставьте “some”, “any”, “much”, “many”.

— Are there …bananas in your bag?

Milk in the fridge?

How much bread have we got. Смотреть фото How much bread have we got. Смотреть картинку How much bread have we got. Картинка про How much bread have we got. Фото How much bread have we got

Помогите пожалуйста?

Как правильно писать?

How much \ many sugar have we got?

How much \ many apples are there?

How much \ many fruit have we got?

How much \ many potatoes are there?

How much \ many bread have we got?

How much bread have we got. Смотреть фото How much bread have we got. Смотреть картинку How much bread have we got. Картинка про How much bread have we got. Фото How much bread have we got

Вставьте «a lot of, many, much» в предложени :1) I have?

Вставьте «a lot of, many, much» в предложени :

Apples on the plate(тарелка).

3)We have not got.

Animals in the Zoo.

How much bread have we got. Смотреть фото How much bread have we got. Смотреть картинку How much bread have we got. Картинка про How much bread have we got. Фото How much bread have we got

Complete the sentences with the words from the box?

Complete the sentences with the words from the box.

A lot of many much some any no.

1) There are _____________________________ apples in the fridge but there are ________________________ oranges.

So, can you buy _________________________?

2) There isn’t _____________________________ butter and there aren’t _________________ bananas.

Can you go to the shop?

3) » Have you got _______________________ cheese or carrots?

» » Then we can make a tasty salad.

How much bread have we got. Смотреть фото How much bread have we got. Смотреть картинку How much bread have we got. Картинка про How much bread have we got. Фото How much bread have we got

Д. Выберите правильный вариант some / any / much / many : 1?

Д. Выберите правильный вариант some / any / much / many : 1.

There isn’t (much / many) carrots on the table.

2. Is there (much / many) bread on the table?

3. We haven’t got (much / many) butter.

4. Do you have (any / some) brown bread?

5. We have (some / any) milk in the fridge.

6. They haven’t got (some / any) juice.

How much bread have we got. Смотреть фото How much bread have we got. Смотреть картинку How much bread have we got. Картинка про How much bread have we got. Фото How much bread have we got

1) we were waiting for the train on the platform. 2)we ussuslly have a breakfast at 9 o’clock. 7) lf they ho to Kyiv, they will visit many musseums. 8) l will dance if they played my favourite song 9)Go to the kitchen.

How much bread have we got. Смотреть фото How much bread have we got. Смотреть картинку How much bread have we got. Картинка про How much bread have we got. Фото How much bread have we got

Ex 2 1. D 2. E 3. B 4. A 5. F 6. C Ex 3 2. Shorter 3. Bigger 4. Older / Elder 5. Younger 6. More comfortable.

How much bread have we got. Смотреть фото How much bread have we got. Смотреть картинку How much bread have we got. Картинка про How much bread have we got. Фото How much bread have we got

1. Kazakhstan, Astana. 2. very big country 3. Many 4. Kazakh.

How much bread have we got. Смотреть фото How much bread have we got. Смотреть картинку How much bread have we got. Картинка про How much bread have we got. Фото How much bread have we got

1) Great Britain / London 2) busy city 3)8 million 4) english.

How much bread have we got. Смотреть фото How much bread have we got. Смотреть картинку How much bread have we got. Картинка про How much bread have we got. Фото How much bread have we got

1 1) If it (is not) too cold, I (not put) on my coat. 2) I (will write) the composition if you (do not disturb) me. 3) His vocabulary (will increase) greatly if he ( reads) fifty pages. 4) You (will go) to the Philarmonic much more often if you re..

How much bread have we got. Смотреть фото How much bread have we got. Смотреть картинку How much bread have we got. Картинка про How much bread have we got. Фото How much bread have we got

How much bread have we got. Смотреть фото How much bread have we got. Смотреть картинку How much bread have we got. Картинка про How much bread have we got. Фото How much bread have we got

1) used to go swimming 2) was dancing 3) were you laughing 4) used to drink 5) rode 6) was writing 7) was raining 8) used to play 9) Sang 10) was cleaning.

How much bread have we got. Смотреть фото How much bread have we got. Смотреть картинку How much bread have we got. Картинка про How much bread have we got. Фото How much bread have we got

Are is are aren’t are isn’t is aren’t are isn’t is is.

How much bread have we got. Смотреть фото How much bread have we got. Смотреть картинку How much bread have we got. Картинка про How much bread have we got. Фото How much bread have we got

1)I spend the time of my life right 2)The wall is very dense 3)The mouth of the river is its end 4)We make our way through the storm 5)We will win and get the main winning.

Вербицкая М. В. Forward. Английский язык для 6 класса. Unit 9

How much bread have we got. Смотреть фото How much bread have we got. Смотреть картинку How much bread have we got. Картинка про How much bread have we got. Фото How much bread have we gotВербицкая М. В. Forward. Английский язык для 6 класса. Unit 9 Eating traditions and customs

Ex. 1 page 4 Nevita decides to make a chicken curry for her friends to celebrate her return from Australia. They are at Rachel’s house. Listen to the conversation without looking at the text. Then answer the question: Why do the friends want to go to the supermarket? — Невита решает сделать курицу карри для своих друзей, чтобы отпраздновать свое возвращение из Австралии. Они находятся в доме Рахили. Послушайте разговор, не глядя в текст. Затем ответитьте на вопрос: Почему друзья хотят идти в супермаркет?

Mrs W: Would you like a cup of tea, Nevita? – Невита, не хотела бы ты чашечку чая?
Nevita: No, thanks, Mrs Wallace. I’d rather have coffee. – Нет, спасибо, миссис Уоллес. Я бы предпочла кофе.
Mrs W: What about you, Rachel? – А ты, Рейчел?
Rachel: Yes, please, Mum. – Да, пожалуйста, мама.
Mrs W: Would you like coffee or tea, boys? – Мальчики, вы будите кофе или чай?
Trevor: Coffee, please, Mrs Wallace. — Кофе, пожалуйста, миссис Уоллес.
Robert: Me, too. Thanks. – Мне тоже. Спасибо.

Rachel: Do you want some cake? — Вы хотите немного торта?
Nevita: No, thanks. – Нет, спасибо.
Trevor: Yes, please. – Да, пожалуйста.
Robert: No, thanks. – Нет, спасибо.
Rachel: Do you want some biscuits? – Хотите немного печенья?
Nevita: Yes, please. – Да, пожалуйста.
Nevita: Now, let’s check, we’ve got the ingredients. Have we got any chicken, Rachel? — Теперь, давайте проверим, какие у нас есть ингредиенты. Есть ли у нас курица, Рэйчел?
Rachel: Yes, we’ve got four pieces. – Да, у нас есть два кусочка.
Nevita: And have we got any rice? – У нас есть рис?
Rachel: No, we haven’t. We haven’t got any rice. – Нет. У нас нет риса.
Nevita: Write down rice, Trevor. And how much curry powder have we got? – Тревор, записывай рис. А сколько у нас порошка карри?
Rachel: We haven’t got much. – У нас его немного.
Nevita: OK. Put curry powder on the list, Trevor. How many onions have we got? – Хорошо. Включи порошок карри в список. Сколько у нас лука?
Rachel: We haven’t got many… only three. – У нас немного… только три луковицы.
Robert: Oh, no, Scoop! Come back here. — О, нет, Скуп! Вернись.
Rachel: What’s the matter? – что случилось?
Robert: Scoop’s got the chicken. He’s eating it! – Скуп стащил курицу. Он ест ее.
Trevor: Oh, no! – О, нет.
Rachel: Come on! Let’s go to the supermarket. — Ладно! Давайте пойдем в супермаркет.

Ex. 2 page 5 Look at the pictures. What is this food called?

1 ice cream — мороженное
2 bananas — бананы
3 chips – картофель фри
4 fruit juice – фруктовый сок
5 biscuits — печенье
6 pepper — перец
7 apples — яблоки
8 oranges — апельсины
9 cake — торт
10 carrots — морковь
11 onions — лук
12 salad — салат
13 rice — рис
14 curry powder – порошок карри
15 chicken — курица
16 bread — хлеб
17 salt — соль
18 pasta – паста (лапша)
19 cakes — пирожные
20 steak — стейк
21 crisps — чипсы
22 fish — рыба
23 coffee — кофе
24 tea — чай
25 potatoes — картофель
26 sugar — сахар

Ex. 10 page 7 Quickly read the chat discussion. Can you guess the meaning of veggie (vegetarian), healthy food, junk food, organic food? Who is a veggie? Who is fond of junk food? Who prefers healthy food? — Быстро прочитайте дискуссию в чате. Можете ли вы угадать смысл слова вегетарианский (вегетарианец), здоровое питание, фаст-фуд, органические продукты питания? Кто вегетарианец? Кто любит фаст фуд? Кто предпочитает здоровую пищу?

Dasha6: I love fast food most of all. I am crazy for hamburgers and French fries. I’ll have a hamburger or hotdog whenever I can. McD’s is where I could eat three times a day. — Я люблю фастфуд больше всего. Я с ума схожу от гамбургеров и картофеля фри. Я буду есть гамбургер или хот-дог, когда я могу. McD это то место, где я могу есть три раза в день.

Nevita-theRAP: But this is junk food, not healthy, bad for your health. You should eat more vegetables and fruit! An apple a day keeps the doctor away! — Но это вредная пища, не здоровая, это плохо для твоего здоровья. Ты должна есть больше овощей и фруктов! Одно яблоко в день и врач не понадобится!

Maggie Veggie: Or even go for a vegetarian diet! You’ll like it. You’ll always feel good, full of energy. No meat in your diet will do you good. Beans are just as nourishing as meat, only better for your health. And-fresh fruit like apples or bananas or pineapples go very well with honey — yummy-yummy! — Или даже сядь на вегетарианскую диету! Тебе понравится. Ты всегда будешь чувствовать себя хорошо, будешь полна энергии. Отсутствие мяса в твоем рационе это хорошо. Фасоль такая же питательная, как мясо, только лучше для твоего здоровья. А свежие фрукты, такие как яблоки или бананы или ананасы очень хороши с медом — вкуснятина!

Nevita-theRAP: Yes, right. I know lots of vegetarian recipes — you can make quite a few with, say, potatoes, mushrooms, tomatoes, celery or onions. They all taste delicious. My Mum’s an excellent cook and we always look forward to our dinners together. — Да, верно. Я знаю много вегетарианских рецептов — ты сможешь сделать довольно много из, скажем, картофеля, грибов, помидоров, сельдерея или лука. Они все вкусные. Моя мама прекрасно готовит, и мы всегда с нетерпением ждем наших совместных ужинов.

Guest: I’m not a 100% veggie, I eat fish or chicken once in a while, but I would never eat fast food. — Я не 100% вегетарианец, я ем рыбу или курицу время от времени, но я бы никогда не ем фаст-фуд.

Rachel: I prefer organic food — it’s bought directly from the farmers. It could be meat, or fish, or fruit and vegetables. What’s important is that it’s free of any artificial flavouring and artificial food additives, so it’s healthy, good quality and always fresh. – Я предпочитаю органические продукты питания – которые покупают прямо у фермеров. Это может быть мясо, или рыба, или фрукты и овощи. Важно то, что они без каких-либо искусственных ароматизаторов и искусственных пищевых добавок, так это здорово, хорошее качество и всегда свежие продукты.

Dasha6: Thanks everybody! I’m beginning to feel like I want a plateful of salad with a piece of roasted chicken. A dessert to follow would be nice — perhaps an apple or banana? — Спасибо всем! Я чувствую, что я хочу тарелку салата с куском жареного цыпленка. И десерт было бы неплохо — возможно, яблоко или банан?

Ex. 14 page 8 Listen and read the text, check your answers and find out more about British meals. – Послушайте и прочитайте текст, проверьте свои ответы и узнайте больше о британских блюдах.

British meals: traditions and customs
One of the popular myths about the English is that they only eat fish and chips and roast beef, the Scots eat porridge, and the Irish live on potatoes. Some of it is true, but the British people also eat many other kinds of food, including their classic puddings, pies, soups, stews and sandwiches.
The traditional English breakfast consists of eggs, bacon, sausages, toast, baked beans and mushrooms. It is always served in hotels and guest houses around Britain but not many people in the UK will eat this for breakfast today. A typical English breakfast is more likely to be a bowl of cereal, a slice of toast, orange juice and a cup of coffee. In winter many people eat ‘porridge’ or boiled oats.
(отрывок текста)

Британские блюда: традиции и обычаи
Одним из популярных мифов об англичанах является то, что они едят только рыбу и картофель фри, и ростбиф, шотландцы едят овсянку, а ирландцы живут на картофеле. Некоторое из этого правда, но британцы также едят много других видов пищи, в том числе их классические пудинги, пироги, супы, тушеное мясо и бутерброды.
Традиционный английский завтрак состоит из яиц, бекона, сосисок, тостов, запеченных бобов и грибов. Его всегда накрывают в гостиницах и гостевых домах по всей Великобритании, но не многие в Великобритании будут есть это на завтрак сегодня. Типичным английским завтраком, скорее всего, будет тарелка хлопьев, ломтик тоста, апельсиновый сок и чашка кофе. Зимой многие люди едят овсянку или вареные овес.
В британских школах дети едят в школе или приносят упакованный обед в середине дня. А «ланч», как правило, состоит из сэндвича, пакета чипсов, фрукта и напитка. Обед хранится в пластиковом контейнере.
Вечерний прием пищи, как правило, называется dinner или supper. Традиционная британская еда на ужин – «мясо и два овоща», один из которых, как правило, картофель. В настоящее время, кроме воскресенья, большинство людей в Великобритании едят карри, рис или пасту на ужин. Овощи, например, морковь, горох, лук и капуста очень популярны, тоже. Воскресным ужином является Жареное воскресенье. Оно состоит из жареного мяса, двух различных видов овощей и картофеля с йоркширским пудингом.

Ex. 21 page 10 Read the first text again. Find phrases 1-7 in the text and match them with their Russian translations A-G. – Прочитайте первый текст снова. Найдите фразы в тексте и сопоставьте их с русским переводом.

1 place the oats in a saucepan — В насыпать овсяные хлопья в кастрюлю
2 add the milk or water — F добавить молоко или воду
3 bring to the boil — A довести до кипения
4 stir all the time — E непрерывно помешивать
5 begin to thicken — С начинать густеть
6 remove from the heat — G снять с огня
7 put on the lid — D накрыть крышкой

Ex. 23 page 11 Listen to Dasha again and put the sentences in the right order. – Послушайте Дашу снова и расставьте предложения в правильном порядке.

4 Rinse a cup of buckwheat groats 2-3 times. — Промойте чашку гречневой крупы 2-3 раза.
7 Bring 2 cups of water to the boil. – Доведите 2 чашки воды до кипения.
3 Add rinsed buckwheat groats to the boiling water. — Добавить промытую гречневую крупу в кипящую воду.
1 Put the lid on the saucepan. – Накройте кастрюлю крышкой.
5 Turn the heat down. — Выключите высокую температуру.
8 Remove from the heat. – Снимите с огня.
2 Let the kasha sit for 10 min. – Дайте каше отстоятся 10 минут.
6 Add milk, sugar, honey or butter. – Добавьте молоко, сахар, мед или масло.

Ex. 29 page 11 Read this letter from Samantha about her favourite food. — Прочтите это письмо от Саманты о ее любимой пищи.

Dear Gordon,
Thanks for your letter. The weather’s terrible at the moment and it’s raining and cold now. I’m at home cooking lunch for me and my sister.
My favourite food is pasta! I like spaghetti alia carbonara and I also like lasagne. I don’t like meat very much and don’t like carrots. What kind of food do you like? Write, please.
Love,
Samantha

Дорогой Гордон,
Спасибо за твое письмо. Сейчас ужасная погода, идет дождь и холодно. Я нахожусь дома, и готовлю обед для себя и своей сестры. Мое любимое блюдо макароны! Мне нравятся спагетти карбонара и я также люблю лазанью. Я не очень люблю мясо, и не люблю морковь. Какую пищу ты любишь? Напишите, пожалуйста.
С любовью,
Саманта

Ex. 32 page 13 Quickly read the text. – Быстро прочитайте текст.

Did you know who made the first sandwich?
They say it was John Montagu, the fourth Earl of Sandwich, who invented the sandwich in 1762. The Earl loved playing cards and so as not to interrupt his card game a servant was ordered to bring him a piece of meat between two slices of buttered bread.
That is how the Earl gave his name to sandwiches.

Знаете ли вы, кто сделал первый сэндвич?
Говорят, что это был Джон Монтегю, четвертый граф Сэндвич, который изобрел бутерброд в 1762 году. Граф любил играть в карты, и чтобы не прервать свою игру в карты, слуге было приказано принести ему кусок мяса между двумя ломтиками хлеба с маслом.
Вот так граф дал свое имя сэндвичу.

Ex. 33 page 13 Complete the sentences with a or b. – Дополните предложения вариантами a или b.

1 The first sandwiches were… – Первые сэндвичи были
a) two slices of bread with some butter in between. — два ломтика хлеба с небольшим количеством масла между ними.
b) two slices of bread with some butter and meat in between. — два ломтика хлеба с небольшим количеством масла и мяса между ними.

2 Sandwich was the name of… — Сэндвич было имя
a) John Montagu, the Earl, — Джон Монтегю, граф
b) John Montagu’s servant. – Слуга Джона Монтегю.

3 John Montagu loved… — Джон Монтегю любил
a) cooking. — готовить
b) playing cards. – играть в карты

4 John Montagu ordered a servant to bring him a piece of meat between two slices of bread because he wanted to… – Джон Монтегю приказал слуге принести ему кусок мяса между двумя ломтиками хлеба, потому что он хотел,
a) have more bread, — больше хлеба
b) continue his card game. — продолжить свою карточную игру.

Workbook. Unit 9 Eating traditions and customs

Ex. 1 page 59 Listen to the conversation without looking at the text. Then answer the question: Why do the friends want to go to the supermarket? Listen again and make a list of the ingredients Nevita needs for the chicken curry, then tick (v) those which she has. — Послушайте разговор, не глядя в текст. Затем ответить на вопрос: Почему друзья хотят идти в супермаркет? Послушайте снова и сделайте список ингредиентов, которые потребуются Невите для куриного карри, отметьте то, что у нее есть.
Chicken curry – куриное карри
Chicken, rice, curry powder, onions – курица, рис, порошок карри, лук.

Ex. 2 page 59 Listen to Nevita discussing the shopping list for Saturday and write the ingredients for the chicken curry and the dessert in the order you hear them. – Послушайте Невиту, обсуждающую субботние покупки и напишите ингредиенты для куриного карри и десерта, в том порядке в котором вы их услышите.
Ingredients Quantity
1 chicken 4 pieces – курица 4 кусочка
2 rice 2 packets – рис два пакета
3 curry powder no – порошок карри нет
4 onions 3 – луковицы 3
5 salt 2 packets – соль два пакета
6 pepper no – перец нет
7 bananas 5 – бананы 5
8 apples no – яблоки нет
9 oranges no – апельсины нет

1 How much bread have we got? — We haven’t got much. – Сколько у нас хлеба? – У нас немного.
2 How much rice have we got? — We’ve got a lot of rice. – Сколько у нас риса? – У нас много риса.
3 How much steak have we got? — We’ve got four pieces. – Сколько у нас мяса? – У нас 4 кусочка.
4 How much tea have we got? — We haven’t got much. – Сколько у нас чая? – У нас немного.
5 How many apples have we got? — We’ve got 5 apples. – Сколько у нас яблок? – У нас 5 яблок.
6 How many packets of crisps have we got? — We’ve got three packets. – Сколько у нас пакетов чипсов? – У нас три упаковки.
7 How much sugar have we got? — We haven’t got much. – Сколько у нас сахара? – У нас его немного.
8 How much fruit have we got? (or How many fruits have we got?) — We’ve got three bananas and two oranges. – Сколько у нас фруктов? – У нас три банана и два апельсина.

Ex. 4 page 60 Do you remember these words? Do the crossword and check yourself. – Вы помните эти слова? Разгадайте кроссворд и проверьте сябя.
Clues across Clues down
2 biscuits 1 rice
4 crips 3 vegetables
6 ice cream 4 chicken
9 steak 5 potatoes
10 apples 7 crisps
11 pasta 8 salt
12 pepper 14 onions
13 salad
15 bananas
16 carrots
17 oranges

Ex. 5 page 60 Complete the sentences with any or some. – Дополните предложения any или some.

Are there any onions? – There are some onions. – There aren’t any onions.
Is there any bread? – There is some bread. – There isn’t any bread.
Have we got any salt? – We’ve got some salt. – We haven’t got any salt.
Would you like some cake? — I’d rather have some biscuits. – She hasn’t got any biscuits.
Are there any oranges? – There are some oranges. – There aren’t any oranges.
Is there any rice? – There is some rice. – There isn’t any rice.
Have we got any milk? – We’ve got some milk. – We haven’t got any milk.
Would you like some juice? – I’d rather have some tea. – We haven’t got any tea.
Would you like some cake? – I’d rather have some bread. – I haven’t got any bread.
Would you like some apples? – I’d rather have some bananas. – I haven’t got any bananas.
Have we got any sugar? – We’ve got some sugar. – We haven’t got any sugar.

Ex. 7 page 61 Work in pairs. Write mini-dialogues offering some food and expressing preferences. Get ready to perform these dialogues in class. — Работа в парах. Напишите мини-диалоги, предлагающие еду и выражающие предпочтения. Будьте готовы представить эти диалоги в классе.

1 Would you like a cup of tea? — No, thanks. I’d rather have a cup of coffee. — Хотите чашку чая? — Нет, спасибо. Я предпочел бы чашку кофе.
2 Would you like a piece of cake? – No, thanks. I’d rather have some biscuits. — Хотите кусок пирога? — Нет, спасибо. Я предпочел бы печенье.
3 Would you like some crisps? – Yes, please. — Хотите немного чипсов? — Да, пожалуйста.
4 Would you like an apple? – Yes, please. — Вы хотите яблоко? — Да, пожалуйста.
5 Would you like some chicken? – No, thanks. I’d rather have some fish. – Хотите курицу? — Нет, спасибо. Я предпочел немного рыбы.
6 Would you like some salad? – Yes, please. — Хочешь салат? — Да, пожалуйста.
7 Would you like a banana? – No, thanks. I’d rather have an orange. — Хотите банан? — Нет, спасибо. Я предпочел бы апельсин.
8 Would you like some ice-cream? — No, thanks. I’d rather have some cake. — Хочешь мороженое? — Нет, спасибо. Я предпочел бы торт.

Ex. 8 page 62 Look at the picture and read the words. Describe what you can see on the table. — Посмотрите на картинку и прочитайте слова. Опишите, что вы видите на столе.

Ex. 9 page 62-63 Complete the dialogue and get ready for the shopping role-play. – Дополните диалог и будьте готовы к ролевой игре.

Pete: Let’s go shopping. – пойдем за покупками.
Jane: OK. What do we need? – Хорошо. Что нам нужно?
Pete: Er… Let me see. Have we got any fruit? — Э-э … Давай посмотрим. У нас есть фрукты?
Jane: Yes, we have 4 bananas, 2 apples and 3 oranges. — Да, у нас есть 4 банана, 2 яблока и 3 апельсина.
Pete: Good. So, we don’t need fruit. What about vegetables? Have we got any vegetables? — Хорошо. Нам не нужны фрукты. А что насчет овощей?
Jane: No, we haven’t got any vegetables. – Нет, у нас нет овощей.
Pete: Well, what vegetables do you like? – Ну, какие овощи ты бы хотел?
Jane: I like potatoes and carrots. — Мне нравится картофель и морковь.
Pete: OK. Let’s buy potatoes and carrots then. – Хорошо. Давай тогда купим картофель и морковь.
Jane: Would you like fish or meat? – Ты хотела бы рыбу или мясо?
Pete: I’d rather have some fish. I don’t like meat. — Я бы предпочел рыбу. Я не люблю мясо.
Jane: OK. Fish. Do you like ice-cream? – Хорошо. Рыба. Тебе нравится мороженное?
Pete: Yes. I like ice-cream very much. — Да. Мне очень нравится мороженое.
Jane: Me too. Let’s buy some ice-cream, then. – Мне тоже. Давай купим немного мороженного.
Pete: Right! That’s all. Let’s go. — Правильно! Это все. Пойдем.

Ex. 10 page 63 Billy Silly needs your help again. Read the sentences and correct mistakes in using some and any. Cross out the wrong words and underline the right ones. – Билли Глупый нуждается в вашей помощи еще раз. Прочитайте предложения и исправьте ошибки в использовании some и any. Вычеркните неправильные слова и подчеркните правильные.

1 I’ve got some pets. — У меня есть домашние животные.
2 Would you like some biscuits? — No, thanks. I’d rather have some coffee. – Не хотели бы вы немного печенья? — Нет, спасибо. Я предпочел бы немного кофе.
3 She hasn’t got any brothers or sisters. – У нее нет ни братьев ни сестер.
4 Would you like some tea? — No, thanks. — Не хотели бы вы немного чая? — Нет, спасибо.
5 There aren’t any chairs in my bedroom. – В моей спальне нет стульев.
6 Have you got any rice? — Yes, there’s some rice in the cupboard. — У вас есть рис? — Да, есть немного риса в шкафу.
7 We haven’t got any salt. – У нас нет соли.
8 Have they got any bananas? — No, they haven’t. – У них есть бананы? – Нет.

Ex. 11 page 64 Study the recipes and underline the main ingredients of each recipe. Play ‘The best cook’ game (see Student’s Book, Part 2, page 11, Exercise 25). — Изучите рецепты и подчеркните основные ингредиенты каждого рецепта. Сыграй в игру лучший повар.

The Perfect Scone Recipe – Рецепт идеального Сконе
1 Heat oven to 220 °C. – Разогрейте духовку до 220 ° С.
2 Put some flour and salt into the largest bowl and add butter. — Положите муку и соль в самую большую миску и добавьте сливочное масло.
3 Add some sugar and fruit, milk and an egg. Stir with a spoon. — Добавить сахар и фрукты, молоко и яйцо. Перемешайте ложкой.
4 Cut into 6-7 cm rounds. – Нарежьте на кружки 6-7 см.
5 Bake for about 10 minutes. – Выпекайте около 10 минут.
6 Leave to cool on the tray for 5 minutes. — Охладить на протвине в течение 5 минут.

BANANA SNACK BARS – Банановые закуски
1 Mix some cereal and flour in a large bowl. — Смешайте немного овсянки и муки в большой миске.
2 Place honey and butter in a small saucepan. Bring to boil over medium high heat, stirring constantly. – Положите мед и масло в маленькую кастрюльку. Доведите до кипения на среднем огне, постоянно помешивая.
3 Pour over the cereal and mix. – Залейте овсянку и перемешайте.
4 Bake 12-15 min. Cool. – Выпекайте 12-15 мин. Остудите.
5 Remove the dessert from the pan. Cut the dessert into 32 bars. – Достаньте десерт из сковородки. Разрежьте десерт на 32 кусочка.

Лексико-грамматический тест по английскому языку за 3 четверть

Grammar and vocabulary test

Task 1. Read the descriptions and write the words.

Example: 0. The language of the French people. French

1. The language of the British people. _______________

2. The study of countries, seas and mountains. _______________

3. Physics and chemistry are part of this subject. _______________

4. In this subject you learn to paint and draw and study great people like da Vinchi. ______________

Task 2. Complete the sentences using many or much .

1. How ________ milk is there in the fridge? – There is a little.

2. How ________ apples are there? – There are six apples.

3. How ________ bread have we got? – We haven’t got any bread.

4. How ________ sugar have we got? – We’ve got half a packet.

5. How ________ onions have we got? – We haven’t got any.

6. How ________ potatoes are there? – There are some potatoes in the basket.

Task 3. Fill in the gaps using there is or there are.

Example: 0. there is

1. _____ four shelves in the room.

2. _____ some papers on the floor.

3. _____ a bathroom in my house.

4. _____ five chairs in our kitchen.

5. _____ two windows in my living room.

6. _____a T-shirt on the bed.

Task 4. Write 4 sentences using Present Continuous.

do homework talk on the phone

listen to music run around the room

Example: 0. Dave is reading a comic.

How much bread have we got. Смотреть фото How much bread have we got. Смотреть картинку How much bread have we got. Картинка про How much bread have we got. Фото How much bread have we got

Task 5. Complete the sentences with personal pronouns.

Example: 0. Do you like football? I don’t like it.

1. What do you think of these jeans? I like _____.

2. Ken is my friend. Do you like _____?

3. Have you got your CD with you today? Yes, I’ve got ___.

4. Have you seen Anna? No, I haven’t seen ____ today.

Task 6. Look at the picture, complete questions and write answers.

Example: A. How much is this belt? It’s twelve pounds fifty.

How much bread have we got. Смотреть фото How much bread have we got. Смотреть картинку How much bread have we got. Картинка про How much bread have we got. Фото How much bread have we got

Grammar and vocabulary test

Task 1. Read the descriptions and write the words.

Example: 0. The language of the French people. French

1. The language of the people of Russia. _______________

2. Arithmetic, algebra and geometry are part of this subject. _______________

3. You can play basketball, football and tennis in this subject. _______________

4. The study of great people like Kutuzov and facts from the past. _______________

Task 2. Complete the sentences using many or much .

1. How ________ chicken have we got? – We’ve got 4 pieces.

2. How ________ rice is there in the cupboard? – There isn’t any rice.

3. How ________ tea have we got? – We haven’t got much.

4. How ________ packets of crisps have we got? – We’ve got three packets.

5. How ________ carrots are there? – There are 5 carrots.

6. How ________ salt have we got? – We’ve got half a packet.

Task 3. Fill in the gaps using there is or there are.

Example: 0. there is

1. My sister has her own room. _____ many books on the shelves.

2. _____ a lamp on the desk.

3. _____a study in my flat.

4. _____ nice pictures on the walls.

5. _____ eleven cups in the cupboard.

6. _____ a TV in the living-room.

Task 4. Write 4 sentences using Present Continuous.

do homework drink tea

play the ball sleep on a carpet

Example: 0. Dave is reading a comic.

How much bread have we got. Смотреть фото How much bread have we got. Смотреть картинку How much bread have we got. Картинка про How much bread have we got. Фото How much bread have we got

Task 5. Complete the sentences with personal pronouns.

Example: 0. Do you like football? I don’t like it.

1. What do you think of Angelina Jolie? I don’t like _____.

2. Do you like Disney films? Yes, I do. I like _____ very much.

3. Have you got your belt? Yes, I’ve got ___.

4. Have you seen George? No, I haven’t seen ____ today.

Task 6. Look at the picture, complete questions and write answers.

Example: A. How much is this belt? It’s twelve pounds fifty.

How much bread have we got. Смотреть фото How much bread have we got. Смотреть картинку How much bread have we got. Картинка про How much bread have we got. Фото How much bread have we got

1. Luis is doing homework.

2. Sara and Elias are talking on the phone.

3. Victor, Oleg and Alba are running around the room.

4. Aida and Yaiza are listening to music.

B How much is this pair of jeans? It’s twenty-eight pounds sixty pence.

C How much is that dress? It’s eighteen pounds fifty pence.

D How much is this T-shirt? It’s nine pounds ninety-nine pence.

E How much is this coat? It’s sixty-two pounds.

F How much is this skirt? It’s eighteen pounds ninety pence.

G How much is that pair of socks? It’s three pounds sixty pence.

1. Cindy is doing homework.

2. Grandma Sue and Dad are drinking tea.

3. Baby Ben is playing the ball.

4. Usel is sleeping on a carpet.

B How much is this pair of jeans? It’s twenty-eight pounds sixty pence.

C How much is that dress? It’s eighteen pounds fifty pence.

D How much is this T-shirt? It’s nine pounds ninety-nine pence.

E How much is this coat? It’s sixty-two pounds.

F How much is this skirt? It’s eighteen pounds ninety pence.

G How much is that pair of socks? It’s three pounds sixty pence.

How much bread have we got. Смотреть фото How much bread have we got. Смотреть картинку How much bread have we got. Картинка про How much bread have we got. Фото How much bread have we got

Курс повышения квалификации

Педагогические основы деятельности учителя общеобразовательного учреждения в условиях ФГОС

How much bread have we got. Смотреть фото How much bread have we got. Смотреть картинку How much bread have we got. Картинка про How much bread have we got. Фото How much bread have we got

Курс повышения квалификации

Профессиональные компетенции педагога в рамках Федерального закона «Об образовании в Российской Федерации» №273-ФЗ от 29.12.2012

How much bread have we got. Смотреть фото How much bread have we got. Смотреть картинку How much bread have we got. Картинка про How much bread have we got. Фото How much bread have we got

Курс повышения квалификации

Дистанционное обучение иностранным языкам как современный формат преподавания

How much bread have we got. Смотреть фото How much bread have we got. Смотреть картинку How much bread have we got. Картинка про How much bread have we got. Фото How much bread have we got

«Эффективное обучение иностранным языкам дошкольников: занятия с детьми»

How much bread have we got. Смотреть фото How much bread have we got. Смотреть картинку How much bread have we got. Картинка про How much bread have we got. Фото How much bread have we got

Учебные задания в аспекте функциональной грамотности школьников в новом учебном году

Открытая сессия для педагогов и родителей

«Кинетический имидж учителя и его невербальное влияние на учеников»

Свидетельство и скидка на обучение каждому участнику

«Начало учебного года современного учителя»

Свидетельство и скидка на обучение каждому участнику

Дистанционные курсы для педагогов

Видеолекции для
профессионалов

How much bread have we got. Смотреть фото How much bread have we got. Смотреть картинку How much bread have we got. Картинка про How much bread have we got. Фото How much bread have we got

Найдите материал к любому уроку, указав свой предмет (категорию), класс, учебник и тему:

5 894 362 материала в базе

Материал подходит для УМК

How much bread have we got. Смотреть фото How much bread have we got. Смотреть картинку How much bread have we got. Картинка про How much bread have we got. Фото How much bread have we got

«Английский язык (в 2 частях)», Вербицкая М.В., Гаярделли М., Редли П., Савчук Л.О. / Под ред. Вербицкой М.В.

«Нейроигры для детей от 1 до 7»

Свидетельство и скидка на обучение каждому участнику

Другие материалы

How much bread have we got. Смотреть фото How much bread have we got. Смотреть картинку How much bread have we got. Картинка про How much bread have we got. Фото How much bread have we got

How much bread have we got. Смотреть фото How much bread have we got. Смотреть картинку How much bread have we got. Картинка про How much bread have we got. Фото How much bread have we got

How much bread have we got. Смотреть фото How much bread have we got. Смотреть картинку How much bread have we got. Картинка про How much bread have we got. Фото How much bread have we got

How much bread have we got. Смотреть фото How much bread have we got. Смотреть картинку How much bread have we got. Картинка про How much bread have we got. Фото How much bread have we got

How much bread have we got. Смотреть фото How much bread have we got. Смотреть картинку How much bread have we got. Картинка про How much bread have we got. Фото How much bread have we got

How much bread have we got. Смотреть фото How much bread have we got. Смотреть картинку How much bread have we got. Картинка про How much bread have we got. Фото How much bread have we got

How much bread have we got. Смотреть фото How much bread have we got. Смотреть картинку How much bread have we got. Картинка про How much bread have we got. Фото How much bread have we got

How much bread have we got. Смотреть фото How much bread have we got. Смотреть картинку How much bread have we got. Картинка про How much bread have we got. Фото How much bread have we got

Вам будут интересны эти курсы:

Оставьте свой комментарий

Авторизуйтесь, чтобы задавать вопросы.

Настоящий материал опубликован пользователем Бушуева Оксана Сергеевна. Инфоурок является информационным посредником и предоставляет пользователям возможность размещать на сайте методические материалы. Всю ответственность за опубликованные материалы, содержащиеся в них сведения, а также за соблюдение авторских прав несут пользователи, загрузившие материал на сайт

Если Вы считаете, что материал нарушает авторские права либо по каким-то другим причинам должен быть удален с сайта, Вы можете оставить жалобу на материал.

Автор материала

How much bread have we got. Смотреть фото How much bread have we got. Смотреть картинку How much bread have we got. Картинка про How much bread have we got. Фото How much bread have we got

Московский институт профессиональной
переподготовки и повышения
квалификации педагогов

Дистанционные курсы
для педагогов

663 курса от 690 рублей

Выбрать курс со скидкой

Выдаём документы
установленного образца!

«Развитие творческого потенциала и личностных возможностей ребёнка в процессе обучения и воспитания»

«Слабоуспевающие дети: кто они? Проблема неуспешности в обучении, методы диагностики дефицитов»

«Линогравюра. Знакомство с техникой, делаем авторскую высокую печать»

Подарочные сертификаты

Ответственность за разрешение любых спорных моментов, касающихся самих материалов и их содержания, берут на себя пользователи, разместившие материал на сайте. Однако администрация сайта готова оказать всяческую поддержку в решении любых вопросов, связанных с работой и содержанием сайта. Если Вы заметили, что на данном сайте незаконно используются материалы, сообщите об этом администрации сайта через форму обратной связи.

Все материалы, размещенные на сайте, созданы авторами сайта либо размещены пользователями сайта и представлены на сайте исключительно для ознакомления. Авторские права на материалы принадлежат их законным авторам. Частичное или полное копирование материалов сайта без письменного разрешения администрации сайта запрещено! Мнение администрации может не совпадать с точкой зрения авторов.

How much bread have we got

SPOTLIGHT – 4. Четверть – 2. Вариант №1

Образуй сравнительную степень прилагательных

Выбери правильный вариант

We need much/many sugar

There isn`t many/much eggs in the fridge

There are a lot/ many oranges on the table

How many/much bread have we got?

3. Преведи на английский язык

3) бутылка молока

4) кусочек торта

5) пакет апельсинов

Выбери правильный вариант must или mustn’t

You … put up your hand to ask a question.

You are in the library. You … be quiet.

You … help your mum.

Поставь буквы в правильном порядке и получите названия животных

irgfefa 2) opiph 3) cdliecoro 4) drizarl

SPOTLIGHT – 4. Четверть – 2. Вариант №2

Образуй сравнительную степень прилагательных

Выбери правильный вариант

How much/many salt do we need?- Not many/ much!

I take a lot of/ many milk in my tea

There a lot of/many bananas in the basket.

3. Преведи на английский язык

1) кусочек торта

2) пакет апельсинов

3) бутылка молока

Выбери правильный вариант must или mustn’t

You … eat with your hands.

You … go to bed late.

You … do your homework.

Поставь буквы в правильном порядке и получите названия животных

ymnoek 2) ales 3) hewal 4) niphdlo

How much bread have we got. Смотреть фото How much bread have we got. Смотреть картинку How much bread have we got. Картинка про How much bread have we got. Фото How much bread have we got

1) Nicer(the nicest), shorter(the shortest), faster(the fastest), smaller(the smallest), happier(the happiest).
2) much, much, a lot, many.
3) a cup of tea, a glass of water, a bottle of milk, a piece of cake, a package of oranges.
4) Must, must, nust.
5) giraffe, hippo, crocodile, lizzard.

1) nicer(the nicest), fatter(the fatest), thinner(the thinnest), taller(the tallest), funnier(the funniest).
2) many, much, much, a lot of, a lot of.
3) a piece of cake, a package of oranges, a bottle of milk, a cup of tea, a glass of water.
4) mustn`t, must, must.
5) Не очень понимаю, что зна животные, но тут есть whale.

Источники информации:

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *