How much is the price

How much is the price

Как спросить «Сколько стоит» по-английски, а также, понять ответ

How much is the price. Смотреть фото How much is the price. Смотреть картинку How much is the price. Картинка про How much is the price. Фото How much is the price

Изучение иностранного языка требует много времени и сил, и отнюдь не каждый человек способен найти такие возможности для освоения английского. Тем не менее в современном мире без инглиша никуда, ведь он давно уже стал международным языком общения, благодаря которому можно наладить понимание хоть с европейцами, хоть с азиатами, хоть с жителями жаркого африканского континента. Поэтому десяток-другой стандартных фраз знать должен каждый турист, и в первой десятке почетных лидеров списка стоит выражение «сколько стоит?» по-английски.

С помощью сегодняшней статьи мы приведем несколько вариантов перевода этого вопроса, а также поговорим о понимании последующего ответа. Кроме того, добавим полезную рекомендацию, упрощающую диалог с иностранцами даже в тех ситуациях, когда вы ни сказать, ни понять собеседника не можете. В общем, присоединяйтесь к чтению и запасайтесь полезными знаниями!

Как задать вопрос «сколько стоит» по-английски

Итак, если вам приглянулось предложение каких-либо товаров или услуг, а цена не написана, остается только начинать диалог с продавцом. Не стесняйтесь и не впадайте в панику, на самом деле это простейшая беседа, которую спокойно проведет даже ребенок. Так, чтобы узнать, «сколько это стоит» по-английски достаточно запомнить фразу всего из четырех слов. Выглядит она следующим образом:

ВыражениеАнглийская транскрипцияРусское произношение
How much is this?[haʊ mʌʧ ɪz ðɪs]Хау мач из зис?

Дословно данное выражение переводится на русский словами «сколько это?», поэтому на интересующую товарную позицию придется указать жестами или же вовсе держать вещь в руках. В общем, необходимо дать понять иностранцу, что собственно «это» имеется в виду. Кстати говоря, можно и вовсе упростить эту фразу до вопроса «хау мач», если товар находится на виду и без уточнений понятно, о чем идет речь.

Также заметим, что есть и другой перевод вопроса «сколько стоит» по-английски. В разговорной речи он встречается намного реже, но только лишь потому, что все привыкли к how much. Итак, если вы хотите отличиться и добавить разнообразие в английскую речь, то можете спросить по-английски, сколько стоит услуга или товар с помощью следующего выражения.

ФразаАнглийская транскрипцияРусское произношение
What it costs?[wɒt ɪt kɒsts]Уот ит костс?

Данный контекст с английского можно передать выражениями «что это стоит» и «какова стоимость?». Как видно, фраза звучит достаточно сухо, потому она особо и не приживается в разговорной речи. Чего не скажешь об еще одном способе уточнить цену по-английски – вопросе How expensive is it? [haʊ ɪksˈpɛnsɪv ɪz ɪt], [Хау икспЭнсив из ит], (Как это дорого?). По переводу очевидно, что подобная фраза уместна будет в разговоре о больших затратах.

Также, если вас интересует цена вещи, можно уточнить ее с помощью прямого вопроса What is the cost? [wɒt ɪz ðə kɒst], [уот из зэ кост], (Какова цена?). Опять же, данное выражение достаточно формально, поэтому в разговорной речи встречается не столь часто. Но это не значит, что его нельзя употреблять.

Кроме того, еще стоит отметить вопросы по сфере услуг. Например, по-английски о стоимости размещения в отеле можно узнать фразой What are the charges in this hotel? [wɒt ɑː ðə ˈʧɑːʤɪz ɪn ðɪs həʊˈtɛl], [Уот а зэ чааджиз ин зис оутэль], (Каковы сборы/платежи/ставки в этом отеле?). Еще возможен схожий вариант: What is the price per night? [wɒt ɪz ðə praɪs pɜː naɪt], [Уот из зэ прайс пёё найт], (Какова цена за ночь?). Такой перевод на английский «сколько стоит» лучше всего использовать в телефонном разговоре с администратором, когда необходимо забронировать номер.

И, наконец, самый оригинальный вариант поинтересоваться стоимостью услуг связан с фразой How much will you charge me for it? [haʊ mʌʧ wɪl juː ʧɑːʤ miː fɔːr ɪt], [Хау мач уил ю чадж ми фор ит], (Сколько вы с меня за это возьмете/Во что мне это обойдется?). Это выражение поможет вам уточнить цену услуг парикмахера, юриста, страхового агента и т.п. Как ясно из контекста перевода, для уточнения цены обычного товара данная фраза не совсем подходит. Да и зачем усложнять взаимопонимание с собеседником, когда можно просто произнести стандартное «хау мач».

Как понять английский ответ о цене товара или стоимости услуг

Итак, с вариантами вопросов разобрались, теперь изучим нюансы ответа. И несложно догадаться, что продавец обозначит вам стоимость в цифрах. Поэтому, чтобы точно понять, сколько стоит английский товар, нужно изучить цифры на английском языке. Не переживайте, урок очень простой и не отнимет много времени, зато знаний оставит предостаточно.

Небольшая туристическая хитрость для налаживания коммуникации

И напоследок познакомим вас с парочкой полезных рекомендаций. Если вас смущает ваше произношение (хотя все фразы «сколько стоит» по-английски представлены с транскрипцией), то можете просто выписать выражение в блокнот и при необходимости показывать карточку иностранному собеседнику. Тот же вариант актуален и для получения ответа: английская фраза Please, write it down поможет вам получить ответ о цене в письменном виде. А поскольку цифры с англоязычными странами у нас одинаковые, то уж с пониманием подобной записи проблем точно не возникнет.

Вот и все. За 5 минут чтения вы узнали почти десяток вариантов перевода фразы «сколько стоит» на английском языке, научились понимать ответ о цене, и взяли на заметку небольшой «лайфхак» по общению с иностранцами. Надеемся, что представленная информация будет полезна и поможет вам увереннее себя чувствовать при общении на английском языке. Успехов в применении знаний и до новых встреч на страницах нашего образовательного портала!

Asking For Prices (Узнать Цены). Несколько простых выражений, которые помогут вам узнать цену.

Price.

How much is the cost of living in London? London is a very expensive city. Houses in London are the most expensive in the world. A single bus fare costs £1.50. That’s a good price. Buses are cheaper than the tube.

On Black Friday many companies will discount their products and stores offer reduced prices.

The price keeps going up! There is a big discount on phones. Could you reduce the price by 10%?

You could say: «Save up to 50%», or «Up to 50% off».

How much are these trousers? — They are £14.99.

What is the price of this coat? — The coat is £75.

Do you know how much this costs? — The t-shirts are £4.99 each.

Can you check the price of this dress for me, please? — The dress is £175.

How much do the apples cost? — The apples are £1.75 a kilo.

How much does this box cost? — It’s £0.75.

How much are these pants? — They are £10.

How much is this book? — It’s £3.25.

Сколько стоит жить в Лондоне? Лондон очень дорогой город. Дома в Лондоне самые дорогие в мире. Одна поездка в автобусе стоит £1,50. Это хорошая цена. Автобусы стоят дешевле, чем метро.

В Черную пятницу многие компании будут снижать цены на свои продукты, а магазины предлагают сниженные цены.
Цена продолжает расти! Существует большая скидка на телефон. Не могли бы вы снизить цену на 10%?
Можно сказать: «Экономия до 50%», или «скидки до 50%»

Сколько стоят эти брюки? — Они стоят £14,99.

Какова цена этого пальто? — Пальто стоит £75.

Знаете ли вы, сколько это стоит? — Футболки по £4.99 каждая.

Вы можете проверить цену этого платья для меня, пожалуйста? — Платье стоит £175.

Сколько стоят яблоки? — Яблоки £1,75 за килограмм.

Сколько стоит эта коробка? — Она стоит £0.75.

Сколько стоят эти брюки? — Они стоят £10.

Сколько стоит эта книга? — Она стоит £3,25.

Как говорить о ценах на английском

Если вы планируете отправиться за покупками не в ближайший торговый центр, а в зарубежный молл, вам не обойтись без лексики из сегодняшней статьи. Прочитав ее, вы узнаете, как спрашивать о стоимости товара и обсуждать цены.

How much is the price. Смотреть фото How much is the price. Смотреть картинку How much is the price. Картинка про How much is the price. Фото How much is the price

Отправляясь за границу, туристы рассчитывают на удачные покупки — от памятных сувениров до брендовой одежды в сезон зимних и летних распродаж. Если вы оказались за рубежом и хотите отправиться на шопинг, вам пригодится лексика из нашей статьи. В первом разделе вы узнаете, какие существительные, глаголы и прилагательные часто употребляются со словом a price (цена), а во втором — как правильно читать и произносить цены на английском.

Словосочетания со словом a price

Для начала рассмотрим различные словосочетания со словом a price (цена), ведь стоимость товара — первое, что нас интересует, когда мы планируем его приобрести.

Теперь рассмотрим существительные, которые вы можете встретить со словом a price, — все они употребляются с предлогом in.

Слово/СловосочетаниеПереводПример
a drop in pricesснижение ценLast September we saw a sharp drop in property prices. — В сентябре прошлого года мы наблюдали резкое падение цен на недвижимость.
a fall in pricesснижение ценMany people wait for a fall in prices before they decide to buy something. — Многие люди ждут падения цен, прежде чем решат что-то купить.
a reduction in pricesснижение ценFor some reason, a lot of potential buyers do not believe in an early reduction in prices. — По какой-то причине многие потенциальные покупатели не верят в скорое снижение цен.
a fluctuation in pricesколебание цен, неустойчивость ценFluctuations in house prices were visible last month. — В прошлом месяце были заметны колебания цен на жилье.
an increase in pricesповышение цен, рост ценMany people believe that nowadays an increase in prices is beyond control. — Многие люди считают, что в настоящее время рост цен никак не контролируется.
a rise in pricesповышение цен, рост ценThe government fears that people will start protesting about the rise in prices. — Правительство опасается, что люди начнут протестовать из-за роста цен.

Приведем список английских глаголов, которые наиболее часто употребляются со словом a price.

Следует отметить, что все вышеперечисленные глаголы занимают позицию перед существительным a price. Теперь обратим ваше внимание на список глаголов, которые следуют после слова a price.

Представьте, вам приглянулся какой-то товар и вы хотели бы его приобрести, но цена, к сожалению, не указана. В таком случае вам необходимо знать, как спросить по-английски, сколько стоит тот или иной товар. Для этого подойдут фразы, которые мы привели в таблице.

Как назвать цену по-английски?

На письме при обозначении цены иностранцы ставят значок валюты перед ценой. Но когда они произносят стоимость того или иного товара, то название денежной валюты ставят в конце.

This white blouse costs two hundred euros (€200). — Эта белая блузка стоит двести евро.
I bought this dress for twenty dollars ($20). — Я купила это платье за двадцать долларов.

Когда цена указана в виде десятичной дроби, то в устной речи название валюты можно ставить после целого числа. Слово point при этом не произносится.

This notebook costs one nine­ty nine ($1.99). — Этот блокнот стоит один доллар девяносто девять центов.
This lovely purse costs only five thir­ty nine (£5.39). — Эта прекрасная сумочка стоит всего пять фунтов стерлингов тридцать девять пенсов.

В неформальном разговоре как в английском, так и в русском языках слово a dollar (доллар) можно заменить на a backs (бакс). В повседневной жизни носители обычно выбирают упрощенный вариант, например, трехзначную сумму они произносят так:

She got me these cute earrings for three forty-six bucks ($346). — Она подарила мне эти милые серьги за триста сорок шесть баксов (346$).

Why not buy this outfit for sixteen hun­dred bucks ($1,600)? — Почему бы не купить этот наряд за тысячу шестьсот баксов (1 600$)?
I can’t believe I’ve spent forty-one hundred seventy-five bucks ($4,175) on the things that I don’t even need. — Поверить не могу, что я потратила четыре тысячи сто семьдесят пять баксов (4 175$) на вещи, которые мне даже не нужны.

Для сумм, которые состоят из 6 цифр, вместо последних трех нулей употребляют обозначение K (/keɪ/) — килобаксы:

Edward paid for his motorbike five hun­dred K (500K). — Эдвард заплатил за свой новый мотоцикл пятьсот тысяч баксов.

Теперь вы вряд ли попадете в неловкую ситуацию в магазине за границей. Для того чтобы закрепить изученный материал, пройдите тест.

What is a Price? – Definition of Prices and Role of Prices in Marketing

How much is the price. Смотреть фото How much is the price. Смотреть картинку How much is the price. Картинка про How much is the price. Фото How much is the price

Purchasing anything entails paying a price. But, what is exactly a price?
Prices may seem so trivial. It’s what you pay, isn’t it? But is that really all there is to say about prices? What is a price?
Let’s take a closer look at the precise definition of prices. In addition, let’s review how to set a price (pricing strategies) and the role of prices in marketing.

What is a Price? – Definition of Prices

Let’s start with the definition of prices. The price of an item or service is the amount of money charged for it. A piece of apparel, for example, costs a specific amount of money. Alternatively, a computer professional may change a fee to repair your computer. Prices obviously apply to both goods and services. However, the definition of prices does not stop here.

A price is also the amount of money that a consumer must spend in order to get a product or service. Price may not always imply money value. The exchange of products and services in exchange for other products and services is called Bartering. For example, in return for teaching me graphic design, I can teach you English.

Price is the simplest marketing element to adjust and also the simplest to imitate.

Despite the fact that the inquiry “How much” might be worded as “How much does it cost?”, price and cost are not the same thing. Whereas the price of a product is what you, the customer, must pay to receive it, the cost is what the company incurs in costs to manufacture it. When you inquire about the price of a product or service, you are essentially asking how much you will have to forego in order to have it.

As you can see, the definition of prices is a bit more complex than you may initially think. With that in mind, let’s proceed to pricing strategies.

How To Set A Price – Pricing Strategies

The price of a product or service is the outcome of a sophisticated series of computations, study and research, and risk-taking skills. A pricing strategy considers, among other things, segmentation, ability to pay, market conditions, competitor activities, trade margins, and input costs. It is usually aimed towards certain clients and competes with other firms.

There are four primary techniques with multiple variants employed in the business world:

The Different Perspectives of Prices

When thinking about the definition of prices, it may help to consider the different perspectives of customers vs. society.

The Customer’s View

A client or customer might be either the end consumer of the final product or a firm that buys components of the finished product. The client is the one who attempts to satisfy a demand or set of requirements by purchasing a certain product or a collection of products and items. As a result, the client employs a number of factors to determine how much they are willing to spend, or the price they are prepared to pay, to meet their demands. The consumer would want to spend as little as feasible.

To improve value, the company can either increase perceived advantages or decrease perceived expenses. Both of these factors should be considered pricing elements.

To some extent, perceived benefits are inversely proportional to perceived expenses. Paying a premium price, for example, is offset by having this wonderful work of art exhibited in one’s house. Other potential perceived benefits that are closely tied to price-value equations include: Convenience, status, the deal, quality, brand, and choice.

Many of these advantages are mutually exclusive. An expensive Car like Mercedes Benz for example, is a high-status brand name with top-notch quality. This makes the high-price tag justified. Furthermore, if one can negotiate a bargain that reduces the price by a margin, the consumer will have an incentive to buy. Similarly, someone living in a remote mountain village is ready to spend significantly more on food at a small store rather than driving several miles to the nearest Safeway. That individual is likewise prepared to forego choice in exchange for more convenience.

A freshly formed word, value-added, represents increasing these perceived advantages. Including value-added aspects in a product has become a common strategic option.

Perceived costs include the actual dollar figure printed on the good as well as a variety of other considerations. As previously stated, perceived costs are the inverse of perceived benefits. When looking for a gas station that sells its best grade for a small amount of money, customers must consider the travel, the long wait, the fact that the medium grade is unavailable, and severe traffic. As a result, inconvenience, a lack of choice, and bad service are all potential perceived costs. Other typical perceived costs include the danger of making a mistake, associated expenditures, missed opportunities, and unanticipated repercussions.

Finally, viewing pricing from the customer’s perspective is advantageous because it helps establish value, which is the most crucial premise for developing a competitive advantage.

The Society’s View

The historical perspective of value has been price, at least in dollars and cents. The monetary system of any civilization, derived from a bartering and basic trading system (exchanging products or services of equal value), provides a more convenient means to acquire things and accumulate wealth. Price has also become a variable that society uses to manage its economic health. The price might be all-inclusive or all-exclusive. High costs for things such as food, health care, housing, and vehicles in many nations, such as Russia, China, and South Africa, imply that the majority of the people is unable to afford them. Countries such as Denmark, Germany, and the United Kingdom, on the other hand, charge very little for health care and thereby make it available to everybody.

There are two main perspectives on the role of pricing in society in general: rational and irrational men. The former is the basic underlying premise of economic theory, and it implies that the outcomes of pricing manipulation are predictable. The latter pricing role recognizes that man’s response to price is sometimes unpredictable, and therefore pretesting price manipulation is a required activity.

The Different Terms Used To Reference Pricing

In the definition of prices, we must also consider the different terms available to reference pricing. The term “Price” has been used a lot. Other terms that act as synonyms for this work are:

The Price Point

The price of an item is also referred to as the price point, particularly when referring to businesses that have a restricted number of pricing points.

For example, a general shop that only charges even sums, such as one, two, or ten dollars. Other stores have a policy of finishing the majority of their pricing with 99 cents or pence. Other stores only have one price point, although in certain circumstances this price can buy more than one of some extremely tiny things. The price is lower than the cost price.

The Charge

When a customer wants to know the cost of a service, they may inquire, “How much do you charge?” The term “charge” is a synonym for price in this context.

The Value

The primary justification for pricing, in the eyes of the client, is value. Customers frequently lack a knowledge of the costs of materials and other charges that go into the production of a product. However, such buyers grasp what the product accomplishes for them in terms of value. Customers make product purchasing decisions based on this information. There is specific pricing strategy based on this concept called value-based pricing.

The Fee

If you inquire for the price of their services, service providers may give you with a charge list rather than a price tag.

The Fare

Flying, taking the bus, and taking the train all come at a cost. In many businesses, the price is stated as a fare.

The Importance of Price for Marketers

Setting the proper price is critical to a company’s success since pricing has a direct influence on sales and consequently profit.

Price is crucial to marketers because it symbolizes the marketers’ estimate of the value customers see in a product or service and are willing to pay for. Other parts of the Marketing Mix (product, venue, and promotion) may appear to be more glamorous than pricing and hence receive more attention, yet choosing the price of a product or service is one of the most crucial management choices, and this is why:

It is critical for a corporation to determine the correct pricing. It may make or break a company’s success. However, with so many variables to consider, as well as the lack of a crystal ball to predict the impact of a price shift, it isn’t that simple.

The Role of Prices in Marketing

As you can imagine, pricing as one of the key elements of the marketing mix takes a central role in marketing. Actually, prices take on several roles in marketing, which are closely related to the definition of prices from different perspectives:

The Influence of e-commerce on the relevance of pricing in the Marketing Mix

Because more individuals are making their purchases online, pricing has become the most crucial pillar of the marketing mix at this time. When we are in need of anything, we may find it on a variety of websites. The offer as well as transparency on price differences have grown enormously.

As a result, a rising number of businesses have a diverse product offering. Because more and more firms are selling the same items, pricing competition is rising. It is true that customers are finding it simpler to compare pricing. This makes so-called product mix pricing strategies even more important.

Closing Words

As we have learned, the answer to the question What is a Price is a bit more complex than you may initially think. The definition of prices reveals that there is more to prices than meets the eye. Likewise, prices take on several key roles in marketing, which makes choosing the right pricing strategy even more important.

“Cost” vs. “Price”: How Much Is The Difference?

How much is the price. Смотреть фото How much is the price. Смотреть картинку How much is the price. Картинка про How much is the price. Фото How much is the price

We love to talk about and compare the price of things. Maybe you remember the price of your favorite candy bar when you were a kid versus what its price is now. Or maybe you’ve had to take a good look at the cost of living in an expensive city. You’ve asked yourself, is it worth it? Can you afford it? When we start a new hobby or take a trip, we usually have to evaluate its price as well.

So in these examples, is it the price or cost of our needs and wants that worries us? Are these words synonyms? Let’s take a closer look.

What does cost mean?

When used as a noun, cost is defined as “the price paid to acquire, produce, accomplish, or maintain anything.” It can also mean “an outlay or expenditure of money, time, labor, trouble.”

First recorded between 1200–50, cost is derived from the Latin word constāre (“to stand together, be settled, cost”). Synonyms for cost include charge, expense, and expenditure.

What does price mean?

Price as a noun is defined as “the sum or amount of money or its equivalent for which anything is bought, sold, or offered for sale.” It can also refer to the amount offered to capture a person dead—or alive (as in, In her favorite western, the cowboys put an impressive price on the main character’s head and the entire town tried to capture him).

Price was first recorded around 1175–1225 and derives (as a noun) from the Latin word pretium (“price, value, worth”), just like the word precious. Synonyms for price include amount, cost, expenditure, expense, and pay.

Price and cost as verbs

Price as a verb means “to fix the price of” or “to ask or determine the price of.” You can use it like so: Before buying a new car, he spent the day pricing different models.

Cost vs. price in accounting

Now, cost and price also have distinct meanings in terms of accounting and financial analysis. So in these formal uses, it’s best to be careful with these words.

Cost refers to “the expense incurred for making a product or service that is sold by a company,” according to Investopedia. “The cost of producing a product has a direct impact on both the price of the product and the profit earned from its sale.”

So cost is a measure of what the company or business spent to produce a product before it can be sold.

Price, on the other hand, is what the customer is willing to pay for a product or service. To make a profit, you’d want your price to be higher than your cost.

Cost and price have metaphorical senses

When it comes to the emotional price or the emotional cost of something, word choice matters here, too. Cost can imply a loss or suffering, burden, or work. For example: The emotional cost of scheduling so many daily meetings on Zoom was too high.

However, price suggests a sacrifice you have to make. For example: The victory against the Eagles came at a heavy price, as the goalie suffered a knee injury.

Cost and price have a variety of uses; learn more different senses for them in our Dictionary.com entries.

If rising prices all around tend to make you anxious, take a deep breath. Better to read about the difference between panic attacks and anxiety attacks than to have one.

Or learn the difference between another set of commonly confused words: weather and climate.

Источники информации:

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *