How to bunny hop
How to bunny hop
КАК НАУЧИТЬСЯ ДЕЛАТЬ БАННИ ХОП (BUNNY HOP)
Банни-хоп (от английского «bunny hop») является велотрюком, прыжок на препятствиях или через барьер с помощью велосипеда. В начале трюка велосипедист (райдер), быстро поднимая переднюю часть, отодвигается на заднюю часть велосипеда, потом поднимается заднее, не опуская переднюю часть. Спускаться надо, обычно, или на заднее колесо, или на 2 сразу. Прыжки с 2 колесами сразу — не является банни-хопом.
Банни-хоп полезен практически в любых дисциплинах маунтинбайка, bmx’е, а иногда даже в шоссе. Однако то, что может быть более важно — «банник» является основой для очень многих других движений, помогающих как делать прыжки, так и просто более быстро проходить повороты.
Техника выполнения
Для тренировок проще всего использовать небольшой лёгкий велосипед с низким седлом — например, BMX. Впрочем, подойдёт и хардтейл, и даже двухподвес. Но последние довольно тяжеловесные, и на достижение желаемого результата может уйти больше времени.
Начинать тренировку лучше всего на прямой ровной дороге без уклонов. В качестве препятствий лучше использовать небольшие небьющиеся предметы, которые не повредят велосипед в случае неудачного прыжка: например, картонная коробка или несколько пластиковых бутылок.
Выполнение банни-хопа основано на двух базовых движениях — фронт-пул (англ. Front Pull) и бэк-хоп (англ. Back Hop).
Фронт-пул
Поднятие переднего колеса.
Шаг 1
Педали расположены горизонтально. Ноги немного согнуты в коленях, корпус слегка наклонён вперёд.
Шаг 2
Слегка приседая, переносим вес тела немного вперёд.
Шаг 3
Центр тяжести смещаем назад за седло. Ноги и руки начинают выпрямляться.
Шаг 4
Продолжая отклоняться назад и притягивая руль к животу, выпрямляем корпус. Переднее колесо велосипеда поднимается не за счёт силы рук, а посредством смещения центра тяжести назад.
Шаг 5
Ноги и руки полностью прямые, корпус выпрямлен.
Это полный фронт-пул. Важно отметить, что для поднятия колеса не использовалось вращение педалей, как при вилли. Для возвращения в исходную позицию снова смещаем центр тяжести назад и плавно опускаем велосипед на переднее колесо.
В результате тренировки данного упражнения важно научиться равномерно распределять тянущее усилие, передаваемое от спины через руки на руль. При поднятии переднего колеса руки должны быть прямыми. Если это не так, значит нужно сильнее отклониться назад. Также, важно научиться прилагать равное усилие обеими руками. В противном случае после фронт-пула велосипед поменяет траекторию движения.
Бэк-хоп
Скачок задним колесом.
Шаг 1
Принимаем исходное положение — педали расположены горизонтально, ноги немного согнуты, корпус слегка наклонён вперёд.
Шаг 2
Достаточно быстро, но плавно без рывка переносим вес вперёд. При этом начинают выпрямляться руки.
Шаг 3
Руки и ноги выпрямлены, ступни развёрнуты носком вниз примерно на 45 градусов.
Шаг 4
Сгибаем ноги в коленях, упершись в педали. Используем только силу ног, угол наклона корпуса практически не меняется.
Возврат в исходную позицию происходит простым выпрямлением ног. Здесь важно стараться не опускаться на велосипед всем весом.
В результате тренировки данного упражнения важно научиться уверенно поднимать заднее колесо при помощи мускульной силы ног. Если при попытке поднять велосипед ноги слетают с педалей, то это означает, что угол наклона ступней недостаточный — ступни должны быть повёрнуты вертикально.
Банни-хоп
После тренировки основных составляющих движений банни-хопа — фронт-пула и бэк-флипа, нужно лишь соединить их вместе.
Шаг 1
Начинаем с фронт-пула.
Шаг 2
Слегка приседая, переносим вес тела немного вперёд.
Шаг 3
Смещаем центр тяжести назад, ноги и руки выпрямляются.
Шаг 4
Начинаем выпрямлять корпус, продолжая отклоняться назад и притягивая руль к животу. На этом этапе важно помнить, что переднее колесо поднимается не за счёт силы рук, а посредством смещения центра тяжести назад.
Шаг 5
Ноги и руки полностью прямые, корпус выпрямлен.
Шаг 6
Начиная с этого шага, переходим к бэк-хопу. Ступни располагаем вертикально и упершись в педали, начинаем тянуть заднее колесо наверх при помощи ног. Руки помогают вытянуть велосипед как можно выше вперёд.
Шаг 7
Ноги сжимаются в коленях, руками продолжаем тянуть велосипед вперёд.
Шаг 8
Вес смещается назад, колени поджимаются ещё сильнее. Здесь достигается пиковая высота прыжка.
Шаг 9
При приземлении всё усилие приходится на ноги. Здесь важно сохранить равновесие.
Банни-хоп завершён успешно. Важно обратить внимание на то, чтобы велосипед приземлялся на оба колеса одновременно или сначала на заднее, а затем на переднее.
Прыжки на BMX
Разнообразные трюки для BMX – родная стихия. Можно сказать, что такие велосипеды практически не используются для езды, зато отлично прыгают и летают в воздухе. Последовательность выполнения трюка, в принципе, была описана выше. Однако есть некоторые особенности, которые надо учитывать, чтобы получить точный и высокий прыжок.
Чем больше вынесен руль, тем ниже получится перескок, при этом отдергивать его при перескоке будет легче. Оптимально придерживаться среднего положения руля, чтобы тащить его было легко, и в то же время велосипед подлетал достаточно высоко. Ноги правильно удерживать в положении «подтяжка», то есть педаль расположена над ступней. Так обувь лучше контактирует с поверхностью педали и более эффективно подтягивается заднее колесо. На пике поднятия переднего колеса руки рекомендуется чуть сгибать для подтягивания руля. Банни хоп на бмх выполняется в несколько этапов:
Перескок препятствий на горных велосипедах
Такой тип байков предназначен для перемещения по пересеченной местности и бездорожью, однако в городе часто можно встретить велосипедиста на горном велосипеде, прыгающего по бордюрам или перескакивающего «лежачие полицейские». Эти подскоки не что иное, как обычный банни.
Принцип выполнения трюка для МТБ имеет полную аналогию с прыжками на bmx: разгон, отрыв задней части велосипеда от земли, поднятие переднего колеса над препятствием и перелет через него. Сложнее будет выполнить упражнение на найнере – маунтинбайке с колесами диаметром 29 дюймов. Из-за большого размера инерция колеса увеличивается, что не позволяет велосипеду подпрыгивать слишком высоко. Кроме того, большие колеса больше подвержены повреждениям при ударах.
Рекомендации по безопасности
Подпрыгивания на байке всегда сопряжены с высоким риском падения велосипедиста. Поэтому для начала необходимо обезопасить себя средствами защиты:
Все элементы экипировки должны быть четко зафиксированы!
Удерживать колеса в блокированном положении нужно до полной остановки велосипеда после приземления.
Начинать делать упражнение лучше без препятствий. Как только начнет получаться и появится уверенность, можно подкладывать на дорогу небольшие предметы: пеньки, камни, картонные коробки. Последний вариант более приемлем для начинающих, так как нет никакого риска упасть с велика при наезде.
Чтобы научиться подпрыгивать на велосипеде, много времени не потребуется – максимум два дня. Для освоения трюк прост, зато он поможет открыть путь к изучению техники выполнения и проделывания более сложных вещей в области велоспорта.
How to bunny hop
5,857 | уникальных посетителей |
108 | добавили в избранное |
Bunny hop or in other words bhop/bhopping doesn’t really require any introductions but my friends or even many players don’t understand it that well and that’s why i’m making a guide about it.
Bunny hopping is used to gain more speed to travel from point A to B in a shorter amount of time which gives the player an advantage compared to others that run normally; Make your enemies miss the shots and give you a chance for attacking, or just to be a show off and impress your teammates/perhaps get called out for cheating..
There’s a few things you need to know before you start on trying to figure it out on your own or anything, most of these would help you along the way.
strafe is what you do to gain speed while you’re in air to jump longer distances than what normal running and jumping does; for example while you’re running with a knife or a pistol(both pistol and knife have the same running speed in source unlike global offensive) you can reach 250 velocity which is the max by default, but with strafing you can go beyond that.. depending on how good the strafes are.
Your velocity is also measured in units per second, basically meaning when you’re running with your pistol or your knife you’re passing 250 units per second.
Before diving into strafe jumping i recommend synchronizing your mouse with the direction you desire; as in going left with «A» or «D» key and using your mouse to follow it smoothly, the smoother your mouse movement is the better your strafe will be. It is really important to synchronize your mouse movement with the keyboard because otherwise you won’t gain more speed as a matter of fact you will lose some, keep practicing until your muscle memory is good enough for actual strafe jumping, it’s easier this way and you’ll appreciate the time you spent on doing this.
Alright; about the strafe jump and doing it correctly, you can start by running forward and jumping when you’re ready. Remember to let go of «W» once you jump as we no longer need it in strafing nor bunny hopping unless we’re doing it sideways. once you’re in mid air you want to hold your left or right key and smoothly pointing your crosshair at that direction, there is absolutely no need to turn all the way unless that’s what you want to do. Even the slightest bit of mouse movement will make you gain speed as long as it is pointed towards the location you’re aiming at.
That’s basically it.. simple right? well you can call it simple to learn but it is definitely hard to master.
bunny hopping is pretty much making a chain of strafes in air to gain speed but the difference here is that we’re not just trying to land a jump from a certain obstacle to another or anything. Our point is to travel faster in shorter amount of time and that’s what bunny hopping does when done right.
First we need to know what types of bunny hopping there is:
There’s also more into normal movement during bunny hopping; some do zig zag while others prefer doing half circles, some just go in a straight line doing little strafes in air to gain speed.
Just like strafing; start running till you hit the max velocity, jump and let go of «W»(unless you’re doing it half sideways), strafe to left or right(this depends on the person performing so see which side you’re the most comfortable with), once you’re about to land you want to time your next jump to continue the chain and not break it(that’s why we use scroll to give us more chances to hit the right jump), if done correctly you’ll be able to gain even more speed and keep on bunny hopping.
Keep in mind that the first attempts always last about five or less chained hops and that is totally normal, even i struggle sometimes. ^^’
Practice makes perfect always remember that and don’t go too harsh on yourself while you’re learning, it’s not a thing everyone can do at their first try or maybe they never even get the hang of it who knows..
People that i look up to from the movement aspect are:
If you made it this far, thank you for reading this guide and i hope that it’s helpful.
My apologies for having no footage of my own to include as my pc has died on me recently.
Hope you enjoyed, please rate and comment those are always appreciated and have a nice day!
How to bunny hop
The dance has been generally done to Ray Anthony’s big band recording of the song with this name. It was a vocal hit in 1952, and instrumentally re-recorded c. 1958. The song has been re-recorded by others, including musical updates of the style, for example, a Salsa version. Duke Ellington recorded «Bunny Hop Mambo» in 1954. Other popular music of the era is also used, such as «The Glow-Worm.»
Ray Anthony’s single release of the «Bunny Hop» featured another novelty dance classic, the «Hokey Pokey» on the B side.
558 | уникальных посетителей |
8 | добавили в избранное |
The dance has been generally done to Ray Anthony’s big band recording of the song with this name. It was a vocal hit in 1952, and instrumentally re-recorded c. 1958. The song has been re-recorded by others, including musical updates of the style, for example, a Salsa version. Duke Ellington recorded «Bunny Hop Mambo» in 1954. Other popular music of the era is also used, such as «The Glow-Worm.»
Ray Anthony’s single release of the «Bunny Hop» featured another novelty dance classic, the «Hokey Pokey» on the B side.
1. As soon as you hear the Bunny Hop music, run to the dance floor. Be careful not to trip over other bunny hoppers.
1. Keep up with the steps so you don’t get left behind.
2. Try not to let go of the person in front of you.
3. Don’t be the first person in line unless you know the steps well.
4. If you happen to be the first person in line, lead the group around the room.
Mother Goose Teaches you how to Bhop!
If you still cant grasp the concept of bhopping then I hope this gripping tutorial will help you
(skip to 38 seconds in)
How to bunny hop
9,967 | уникальных посетителей |
119 | добавили в избранное |
Now first of all you will want to set up a few binds.
These are to make bunnyhopping easier and more constant.
You will have to type one of them into the console. (I don’t recommend binding both because otherwise you can’t switch weapons with the mouse wheel.
And these are the binds!
First of all you will want to start with a jump.
Now you need to add your A and D keys and your Mouse.
When you jump move your mouse in corellation with A or D.
To strafe left jump, hold A and move your mouse to the left.
Well done, you now know how to strafe left.
To strafe right jump, hold D and move your mouse to the right.
Well done, you now know how to strafe right.
To bunnyhop, you will want to combine these strafe jumps.
This is how : Make a left or right strafe, then right before you land start scrolling the key until you jump up right as you land. If you are starting with a left strafe, your second jump should be a right strafe. Proceed to jump now and always change the direction after every jump.
Well done! Now you can bhop!
There are many ways to get speed. The one that everyone uses is just syncing your jumps perfectly but that might be quite hard.
Here are some ways you can get speed!
Here are some different bhopping styles for you!
Here is a video of our almighty lord Phoon (the best bhopper in the world)
Consider donating some skins 2 me here 😀 ( I accept all items )
Donate!
Ok so I know a lot of people have Razer mice,keyboards or Logitech mice and because of this I wanted to tell you people that there is a way to make it that you can autohop with Razer Synapse on Razer and on Logitech you can use the Logitech program.
Go to «MACROS»
Name the macro
Select «No Delay»
Press Create Macro and spam your spacebar.
Now assign that macro to a key on your keyboard/mouse and make sure to select «Play while key is assigned»!
Have fun!
Click «New Profile»
Choose a game or app.
Press «OK»
Click on the dropdown arrow on the key you want to assign this to.
Click «Assign a command»
Click «Multi Key»
Name it
Press «Start Recording»
Spam the button
Right click and delete
Right click and then search for the rest since I do not know how to :C
How to bunnyhop
Credits
This guide is loosely based on what Dr_kazza wrote at the Wireplay TFC forum around the year 2000.
Keys used for bunny hopping
How exactly you bunny hop is explained later in this guide, this section is just to clarify which keys you need to use.
You can start off using the forward key to gain initial speed, but it’s not important and may be confusing. The forward key is NOT used when bunny hopping (unless you want to bhop sideways), so let it go after the first jump (or don’t use it all).
You only need strafe left (A), strafe right (D), and either a jump script (e.g. bound to space bar) or if you have a mouse wheel you can assign its rotation to “Jump” (no script needed then).
The basic idea
Bunny hopping consists of two parts which you can learn independently and later use both together.
Practice 1: Strafe and turn
Go to the TFC main menu, create a server. Now use the console to change gravity to zero, the command is:
Seek an open space, stand still, and jump. You will float up to the sky.
Now, press D (right strafe) and also move the mouse slightly to the right. If you’re doing it right, you will describe a circle.
Then do the opposite, press A (left strafe) and move the mouse slightly to the left. You should again end up describing a circle, but the other way round.
Finally, alternate between above as you see fit, doing a figure describing an 8.
Jumping theory
The goal is to barely touch the ground at all, stay in the air at 99,9% of the time in order to avoid ground friction. This can’t be done with a conventional jump using the space bar. You either have to bind the space bar (or whichever key you prefer for jumping) to a jump script, or you can bind the mouse wheel rotation to “Jump” and spin the mouse wheel as far as possible for each jump. Personally I prefer to have a wait command in between, and I use both the space bar (with script) and the mouse wheel for jumping. For scripted jumps the number of jump commands you should use depends on your FPS (frame rate).
Scripting
You will most likely need to edit a configuration file. The only exception is if you can bunny hop fine using the mouse wheel rotation without adding a wait command. For editing TFC’s configuration files any plain text editor like Notepad or Wordpad works. Though if you create a new file, you need to make sure that your editor doesn’t add “.txt” to the file name. The best place for scripts is the file “userconfig.cfg” in the tfc folder. This file needs to be created if it doesn’t exist yet. Also very common is using two other configuration files instead, “config.cfg” for binds and “autoexec.cfg” for aliases.
Here’s the default path to this folder on Windows:
C:Program Files (x86)SteamSteamAppscommonHalf-Lifetfc
If you installed Steam elsewhere or if you use multiple Steam library folders:
// 100 fps : 8 jump commands
// alias +hop “jumper;jumper;jumper;jumper;jumper;jumper;jumper;+jump”
// 60 fps : 5 jump commands
alias +hop “jumper;jumper;jumper;jumper;+jump”
bind “MWHEELDOWN” “+jump;wait”
bind “MWHEELUP” “+jump;wait”
bind “SPACE” “+hop”
Practice 2: Jumping
Load up the map rock2 and try crossing the yard only by jumping, starting off with a small (!) push caused by a concussion grenade (conc). To make sure you aren’t propelled across the yard, stay close to the conc. With the default jump (bind space +jump) you will probably come to a halt after the second jump or so. With a scripted jump using above, or using the mouse wheel rotation for jumping, you should be able to bounce more often, crossing the whole rock2 yard. Remember that if you use the mouse wheel, you have to spin it as far as possible for each jump.
Speed limit
The old guides about bunny hopping were written before Valve introduced a speed limit. So it’s not possible any more to keep up extreme speeds when jumping, unless the server specifically allows it (needs a server side modification). The limit is 1,7 times of the default speed of the class you play (scout, medic etc). If you surpass this limit, your speed will be bumped back to 1,1 times of the default speed when jumping.
Combining the two practice lessons
Continuing the rock2 practice, try to steer your bounces into a direction, using the technique you learned in zero gravity.
Hold down one of the strafe keys (A or D) and keep jumping. To steer into a direction, move the mouse slowly (e.g. to the left when you strafe left). If you’re doing it correctly, you should be jumping in a circle.
Once you are able to do this, change direction after a few jumps (other strafe key and move the mouse into the other direction, too). By doing this, you are able to zig-zag jump into any direction, instead of jumping around in a circle. You can for example bunny hop through the corridors.
Fortress Forever
Another thing you can do, install Fortress Forever. It has a training course which also teaches you how to bunny hop.