Ладдер старкрафт 2 что это

В Starcraft 2 начался новый ладдерный сезон

Ладдер старкрафт 2 что это. Смотреть фото Ладдер старкрафт 2 что это. Смотреть картинку Ладдер старкрафт 2 что это. Картинка про Ладдер старкрафт 2 что это. Фото Ладдер старкрафт 2 что это

В ночь с понедельника на вторник в Starcraft 2 стартовал новый ладдерный сезон. В былые времена данное событие было неизменно сопряжено с обновлением ладдерного мап-пула (а то и какими-то правками баланса!), но с 17 сентября старкрафтеры проводят рейтинговые игры на одних и тех же картах. Были призрачные надежды на то, что уж с началом 2-го сезона 2021 года набор карт на ладдере обновят, но этого не случилось.

Ладдер старкрафт 2 что это. Смотреть фото Ладдер старкрафт 2 что это. Смотреть картинку Ладдер старкрафт 2 что это. Картинка про Ладдер старкрафт 2 что это. Фото Ладдер старкрафт 2 что это

Ранее у Blizzard была налажена четкая схема с созданием новых карт. Собственно, карты делали энтузиасты-картоделы, которые затем выставляли свои работы на конкурс Team Liquid Map Contest. Создатели лучших карт за свою работу получали призовые деньги, а сами карты рано или поздно оказывались на ладдере (зачастую подвергаясь определенной редакции со стороны близзов).

В октябре 2020 года компания Blizzard, как известно, прекратила поддержку SC2, и с тех пор о новых картах ничего не слышно. Ну а последний TLMC проводился в начале 2020 года, и текущий ладдерный мап-пул – это как раз победители того конкурса.

Ладдер старкрафт 2 что это. Смотреть фото Ладдер старкрафт 2 что это. Смотреть картинку Ладдер старкрафт 2 что это. Картинка про Ладдер старкрафт 2 что это. Фото Ладдер старкрафт 2 что это

Есть, впрочем, и кое-какой свет в конце тоннеля. Глава ESL Pro Tour Шон Кларк в твиттере сообщил, что у ESL были переговоры с Blizzard, и они придумали какую-то прекрасную идею, которая сейчас прорабатывается с ключевыми партнерами. Больше информации по этой теме – позже.

Так что будем надеяться на светлое будущее. Даже если на ладдер будут периодически возвращать какие-то из карт, использовавшихся в прошлых сезонах, это будет лучше, чем полный застой.

Также стоит отметить, что до начала первых рейтинговых DreamHack’ов этого года остался примерно месяц, и если обновление карт все-таки будет, то лучше сделать это в ближайшее время, дабы игроки успели на них освоиться.

Источник

Battle.net Leagues

Note: Much of this article is based on empirical research and scattered Blue posts, so there might be errors and inaccuracies.

The Battle.net Leagues are SC2’s replacement to SC1’s ladders and are Blizzard’s official player ranking system. There are currently seven Leagues, each divided into numerous divisions as well as a Practice League for rookies.

Contents

League Descriptions [ edit ]

Overview [ edit ]

The WoL, HotS, and LotV ladders have been consolidated into a single ladder using units, balance, and data from LotV. [1]
Current size data from March 2019, total of US, EU, and KR servers.

IconNameWoL Target [2]HotS Target [3]LotV Target [4]Current Size (not necessarily active players) [5]
Ладдер старкрафт 2 что это. Смотреть фото Ладдер старкрафт 2 что это. Смотреть картинку Ладдер старкрафт 2 что это. Картинка про Ладдер старкрафт 2 что это. Фото Ладдер старкрафт 2 что этоGrandmaster1000 players1000 players1000 Players733 players
Ладдер старкрафт 2 что это. Смотреть фото Ладдер старкрафт 2 что это. Смотреть картинку Ладдер старкрафт 2 что это. Картинка про Ладдер старкрафт 2 что это. Фото Ладдер старкрафт 2 что этоMaster2%2%4%4.3%
Ладдер старкрафт 2 что это. Смотреть фото Ладдер старкрафт 2 что это. Смотреть картинку Ладдер старкрафт 2 что это. Картинка про Ладдер старкрафт 2 что это. Фото Ладдер старкрафт 2 что этоDiamond18%18%23%21.7%
Ладдер старкрафт 2 что это. Смотреть фото Ладдер старкрафт 2 что это. Смотреть картинку Ладдер старкрафт 2 что это. Картинка про Ладдер старкрафт 2 что это. Фото Ладдер старкрафт 2 что этоPlatinum20%20%23%21.3%
Ладдер старкрафт 2 что это. Смотреть фото Ладдер старкрафт 2 что это. Смотреть картинку Ладдер старкрафт 2 что это. Картинка про Ладдер старкрафт 2 что это. Фото Ладдер старкрафт 2 что этоGold20%32%23%20.8%
Ладдер старкрафт 2 что это. Смотреть фото Ладдер старкрафт 2 что это. Смотреть картинку Ладдер старкрафт 2 что это. Картинка про Ладдер старкрафт 2 что это. Фото Ладдер старкрафт 2 что этоSilver20%20%23%22.5%
Ладдер старкрафт 2 что это. Смотреть фото Ладдер старкрафт 2 что это. Смотреть картинку Ладдер старкрафт 2 что это. Картинка про Ладдер старкрафт 2 что это. Фото Ладдер старкрафт 2 что этоBronze20%8%4%9.5%

Ranked from the lowest to the highest, the Leagues are: Bronze, Silver, Gold, Platinum, Diamond, Master and Grandmaster. The Copper league, which was formerly below Bronze, was removed in favor of Diamond in beta patch 13. The Master League was added with patch 1.2, and the Grandmaster League was added in 1.3.

Players are placed in a league after having completed 5 placement matches. After that, a player may get moved to another league, depending on performance. Though the time and frequency of these movements are kept explicitly hidden. Regardless of a player’s performance, however, placement matches currently do not place players in the highest league, Grandmaster. With even a perfect placement record, a player must work their way through the initial placement division(s) before being placed in Grandmaster.

Divisions [ edit ]

There are numerous divisions within each League, with each division being composed of up to 100 players. The name of each division is made up of a word from Starcraft terminology, and a letter from the ICAO phonetic alphabet, such as Gold League/ Division Zeratul Juliet. [6] The process of matchmaking is based solely on MMR and not on a player’s division or league. This means players will often face opponents from other divisions, and may face opponents from different leagues. Players do not usually move from one division to another within the same league, though it is technically possible for a player to manually leave their division, and happen to be placed back into the same division.

Prior to Season 9, leagues below Master were subdivided into narrow skill ranges called division tiers. [7] The purpose of these tiers was to normalize displayed point ranges across a league via modifying point totals with fixed offsets. The lower the skill level of a tier, the larger the hidden point offset. Season 9 removed [8] division tiers, thereby widening the player pool for any given division in a league. As a result, points after Season 9 can be compared across divisions (but still not across leagues). Aggregators such as RankedFTW.com can be used to compare points within a league over an entire region.

Grandmaster League [ edit ]

Ладдер старкрафт 2 что это. Смотреть фото Ладдер старкрафт 2 что это. Смотреть картинку Ладдер старкрафт 2 что это. Картинка про Ладдер старкрафт 2 что это. Фото Ладдер старкрафт 2 что это

Grandmaster League was added in patch 1.3 for 1v1 only. [9] This league represents the Top 200 players in each region. With the release of Legacy of the Void a Grandmaster League for Archon Mode was added. Grandmaster League opens one week after the start of a new season. Besides maintaining a high enough MMR, Grandmaster players need to play at least 30 games every 3 weeks to retain their spot. Every day at 5:00 p.m. local time, the bottom 5% of Grandmaster League is being automatically demoted to Masters League. At 8:00 p.m. local time, the highest rated master players are promoted to Grandmaster league to fill it back to 200. Contender league contains the highest rated non-Grandmaster players with at least 1 game played this season; players there either didn’t have enough games played or MMR at the last promotion. [4]

Practice League [ edit ]

Ладдер старкрафт 2 что это. Смотреть фото Ладдер старкрафт 2 что это. Смотреть картинку Ладдер старкрафт 2 что это. Картинка про Ладдер старкрафт 2 что это. Фото Ладдер старкрафт 2 что это

The Practice League no longer exists in the game, but was available early on in Wings of Liberty. The Practice League was separate from the rest of the ladder, which allowed new players to practice multiplayer matches prior to their placement matches. Practice league was completely optional. Players could conduct up to 50 matches in Practice league, which used a special «novice version» of the ladder maps. The novice versions differed from the standard version as they included additional destructible rocks in rushing paths to slow the game down. This provided early game protection for newer players, which afforded them time to explore and learn both the interface and game. Additionally, the game speed in Practice League was «Normal» instead of «Faster». After 50 matches, regardless of whether a player won or lost, players progressed to their placement matches for the competitive leagues.

Ladder Points [ edit ]

Players are ranked within their division based on their Points. The function of points is to determine a player’s rank within their division. After having completed their placement matches, players start out with 0 points. The number of ladder points is only weakly correlated to skill. Especially if players have unspent bonus pool, ladder points tend to measure activity level much more strongly than performance.

Promotion Levels from Season 4 [ edit ]

On November 15, 2011, Blizzard released a chart for season 4 explaining the point cutoffs required to almost be guaranteed a promotion. [10] This chart is a rough estimation of the number of points necessary to go from the bottom end of one league to the bottom of the next-highest league. The charts also contain information for team formats and for all regions. Note that this chart reflects the Wings of Liberty ladder, and no such chart has been published for Heart of the Swarm, where the league populations, bonus pool accrual rate, and season length are different.

2011 Blizzard Wings of Liberty Chart (Points including Bonus Pool, assumes an 8-week season)
North America1v12v2 Random2v2 Arranged3v3 Random3v3 Arranged4v4 Random4v4 Arranged
Bronze to Silver12001100100010009001000900
Silver to Gold800800700700700700700
Gold to Platinum800700700700700700600
Platinum to Diamond800800700700700700700
Diamond to Master900900800800800800700
Master to near Grandmaster1400

Earning and Losing Points [ edit ]

You earn or lose points by winning or losing matches, respectively. To simplify how it works in practice [11] :

=> «x» is a value in the interval of [-12,12], positive numbers are when your opponent is favored

(of course, if you are the slightly/favored player, then «x» is negative, which means you will lose more or win less than 12 points)

«z» will be greater than zero when your bonus pool is > 0. In which case z = 12 + x, permitted you have enough points in your bonus pool.

As of Patch 2.0.4, Players no longer lose points immediately. When a game is lost, points are subtracted from the bonus pool of the player.

After a player is promoted or demoted into a different league, points are always reset to 73 + spent bonus pool. [12] Because of this, bonus points earned are never lost when changing leagues.

Bonus Pool [ edit ]

The Bonus Pool is the sum of all «bonus points» a player can get, which are added to the rating points a player earns after a victory or, in the case of a defeat, points are deducted from the bonus pool rather than the player’s ladder points. The Bonus Pool serves two purposes: to encourage players to play games so their points are always trending upward, and as a global decay mechanism since all players have equal access to the same amount of Bonus Pool.

Players receive Bonus Pool points at a set rate per league. Before Season 3, all players received points at the Master league (original) rate. Season 3 introduced a separate accrual rate for leagues below Master. A player joining StarCraft freshly after the start of a season instantly receives the Bonus Pool as if he started at day 1 of the Season. (Example: Master League Player 1 joins on week 3 after the beginning of the Season he will receive a Bonus Pool of (180*3) 540 Points instantly after finishing his Placement Match.)

Bonus Pool Accrual Rate

LeagueTime per 1 Bonus PoolBonus Pool per Week
Grandmaster56 minutes180
Master56 minutes180
Diamond96 minutes, 3 seconds104.4
Platinum96 minutes, 3 seconds104.4
Gold96 minutes, 3 seconds104.4
Silver96 minutes, 3 seconds104.4
Bronze96 minutes, 3 seconds104.4

Arranged 2v2 teams receive Bonus Pool at 66% the rate of 1v1. Arranged 3v3 and 4v4 teams receive Bonus Pool at 33% the 1v1 rate. This change was made in Patch 1.3 to make it easier to spend Bonus Pool on arranged teams, because of the logistics of having to play with the same teammates every time. Random 2v2/3v3/4v4 uses the standard 1v1 Bonus Pool accrual rate because those game modes can be played whenever the individual player decides to queue. [13]

Bonus pool accrual rates have been tuned for team matchmaking modes to make them more competitive: [4]

Matchmaking Rating [ edit ]

Performance is measured via MMR rating, very much like the WoW Arena Matchmaking System. This rating decides which opponents a player will meet, and tries to quantify their skill level. The aim of the MMR is to rank players in such a way that they have a roughly 50% win ratio when paired against those of similar MMR. [14] When a player’s MMR climbs above a certain value, they will be promoted into the next league.

There also is a value «sigma» that measures how uncertain the system is of a player’s MMR. This is usually high if a player has not played many games recently, or if they are on a winning or losing streak. Sigma is used to calculate how wide a player’s search range should be, and by extension how much their MMR will change as a result of playing rating-distant opponents (i.e. for Bayesian inference).

Since Patch 3.7.0, there is a separate MMR for each race played including Random (1v1 only). [15]

For more information on Blizzard’s MMR system, see:

League MMR Ranges [ edit ]

The MMR boundaries are based on a prior distribution from the previous season, and during each season roll, the values are recalculated for the upcoming season.

Decay and Persistence [ edit ]

In Heart of the Swarm, if a player did not play any matches for an extended period of time, their MMR would decay, or automatically decrease. The details of the system are unknown, but it appears to be a linear decay, [17] and Blizzard has confirmed that decay begins after 2 weeks of inactivity, and decay stops after 4 weeks of inactivity. [18] MMR persists from one season to the next for each game type, as long as a Seasonal Placement Match was played for that season. If a Seasonal Placement Match was not played last season, then MMR and uncertainty are both reset to their default values and the system effectively «forgets» about that player. A special note about this, though: Random Team MMR is linked with 1v1 MMR, which means that if no 1v1 games were played last season, but Random Team games were played, a player’s 1v1 MMR would not be reset at the start of the next season.

MMR decay was removed in April 2015. [19]

2v2 Mechanics [ edit ]

Every arranged pair of 2v2 players is given a single rating. So players A+B’s team will have a ranking completely unrelated to players A+C’s team. In 2v2 random match-ups, an average rating of the two players will be compared to their opponents rating. This rule presumably applies for 3v3 and 4v4 as well.

Seasons [ edit ]

Starcraft II ladder is divided into several seasons per year, and the final results are generally recorded at the end of a season.

Источник

Трейдинг и StarCraft 2

Ладдер старкрафт 2 что это. Смотреть фото Ладдер старкрафт 2 что это. Смотреть картинку Ладдер старкрафт 2 что это. Картинка про Ладдер старкрафт 2 что это. Фото Ладдер старкрафт 2 что это

Обучаясь трейдингу на протяжении последних 2-х лет, я пришел к выводу, что процесс обучения торговле очень схож с процессом обучения в компьютерных играх, особенно со StarCraft 2, в который я играю уже на протяжении последних 7 лет. Я вообще из поколения 90-х – тех, кто вырос почти полностью на компьютерных играх, добывая фраги и превращая врагов в кровавую кашу 🙂

Ладдер старкрафт 2 что это. Смотреть фото Ладдер старкрафт 2 что это. Смотреть картинку Ладдер старкрафт 2 что это. Картинка про Ладдер старкрафт 2 что это. Фото Ладдер старкрафт 2 что это

1. Анализ реплеев.

SC2: Чтобы научиться нормально играть и проанализировать свои ошибки, каждый раз после матча в StarCraft 2 я открываю реплей и подробно его изучаю: правильно ли я сделал билд ордер, сколько рабов было на минералах, правильно ли я делил армию и достаточно ли часто атаковал врага и прочее, харасс, отбитие дропов, разведка, занятие экспандов и другое.

Особенно внимательно реплеи изучаются после поражений, чтобы выяснить свои самые слабые места и исправить их в следующей игре.

Brent: Каждую сделку (а особенно проигрышную, где потеряно много денег) я очень пристально изучаю, выискивая все самые слабые моменты и пишу себе в текстовый файл. Чтобы постоянно их помнить и следующий раз не повторять.

Как говорил Богатый Папа (Роберта Кийосаки): «Все люди совершают ошибки. Чтобы быть богатым человеком, просто научись не совершать одну и ту же ошибку дважды».

И если в SC2 важна быстрота действий, APM, быстрота принятия решений и мелкая моторика рук, то в трейдинге главное, чему ты учишься, — дисциплина, способность действовать четко по системе, преодолевая жадность и постоянно подкручивать систему, если где-то ошибся.

Ладдер старкрафт 2 что это. Смотреть фото Ладдер старкрафт 2 что это. Смотреть картинку Ладдер старкрафт 2 что это. Картинка про Ладдер старкрафт 2 что это. Фото Ладдер старкрафт 2 что это

2. Изучение стримов ПРО-игроков.

SC2: Чтобы научиться нормально играть, важно изучать тактики и стратегии профессиональных игроков. Усвоить основную концепцию и общее направление действий. Когда я впервые начал смотреть стримы турниров (позже южнокорейских GSL), мой уровень мастерства в игре вырос многократно.

Brent: Стримы и записи игр здесь не настолько актуальны, поскольку ПРО игроки совершают сделки достаточно редко. Может быть 1-2 раза в сутки. Большее значение имеют торговые системы (как билд ордеры в SC2), где подробно расписаны общие алгоритмы принятия решений, алгоритмы входа и выхода из сделок. И общие базовые правила ведения торговли. Данные с ЛЧИ 2017 тоже любопытны.

Ладдер старкрафт 2 что это. Смотреть фото Ладдер старкрафт 2 что это. Смотреть картинку Ладдер старкрафт 2 что это. Картинка про Ладдер старкрафт 2 что это. Фото Ладдер старкрафт 2 что это

3. Тренировка на ладдере (рейтингвоые матчи с другими игроками) 1 на 1.

SC2: После того как посмотрел стримы ПРО игроков, последний GSL, WCG и MLG, изучил свои реплеи и понял ошибки – идешь тренироваться на ладдере, пытаясь реализовать все новые приемы и тактики, усвоенные на просмотрах стримов. Делаешь нормальную экономику, строишь 70 рабов, сплитишь нормально армию, пытаясь не слиться в одном сражении и не отдаться на танках или бейлингах (войска терранов и зергов, способные уничтожить армию врага за 3 секунды, если оппонент ошибся и послал армию в атаку одной кучей без разведки и без разделения на группы), пытаешься дропать врага в разных местах и быстро убегать. Пытаешься собрать весь этот сложный набор действий в одном матче и ничего не забыть. Комплекс действий очень сложен, поскольку требует экстремальной концентрации внимания, постоянного переключения с одной задачи на другую, мультитаска: и развивать базу, и атаковать врага, и дропать его с разных сторон и следить за основной армией и следить за экономикой, постоянно занимать экспанды (новые базы для развития экономики). Все это делать вместе и в высоком темпе.

Brent: После того как прочел кучу книг, изучил основные тактики и посмотрел стримы торгов в интернете, идешь на ладдер (Мосбиржу) и пытаешься все это реализовать в своих сделках с другими игроками 1 на 1 с рынком. Пытаешься собрать весь этот сложный комплекс действий в одной сделке (одном матче): правильно выбрать цену входа, проанализировать новости и внешний фон, намерения крупных игроков и энергофондов, политические заявления, возможные места прорыва уровней, выходы из треугольников, флагов, вымпелов, боковиков и прочего. Последнюю стату от АПИ, от EIA, количество буровых за последнюю неделю, запасы нефти и дистиллятов, надвигающиеся ураганы, ключевые уровни поддержки и сопротивления, исторические хаи и лои, объемы торгов, силу импульсов и прочее.

И вот после того, как ты оценил картину и некоторые вероятности, ты входишь в сделку, одновременно думая о месте выхода из нее и логично обосновывая, почему выйти нужно именно там, анализируя второй огромный блок информации и вероятностей.

По завершении сделки смотришь реплей и изучаешь свои слабые и сильные места, точность определения точки входа и выхода. Думаешь, что можно было бы сделать лучше и почему. Если потерял деньги – выискиваешь все свои ошибки и подкручиваешь систему.

Ладдер старкрафт 2 что это. Смотреть фото Ладдер старкрафт 2 что это. Смотреть картинку Ладдер старкрафт 2 что это. Картинка про Ладдер старкрафт 2 что это. Фото Ладдер старкрафт 2 что это

4. Игра от разведки.

SC2: Наиболее безопасная стратегия игры – игра от разведки. Ты смотришь, что делает противник, разведываешь его и строишь контру к его войскам. Обязательно посылаешь одного раба к противнику на базу в начале матча, чтобы убедиться, что тебя не чизят, не рашат и не совершают прочих непотребностей в твой адрес (например 6 пул от зерга 🙂 То есть играть свои какие-то заученные темы без учета действий врага – очень рискованный путь, который часто приводит к поражению. И чтобы выйти в более высокие лиги от алмаза и выше – совершенно необходимо играть исходя из разведки (не спорить с рынком).

Ладдер старкрафт 2 что это. Смотреть фото Ладдер старкрафт 2 что это. Смотреть картинку Ладдер старкрафт 2 что это. Картинка про Ладдер старкрафт 2 что это. Фото Ладдер старкрафт 2 что это

5. Система лиг и рангов.

SC2: Есть многоступенчатая система рангов, состоящая из лиг. Каждая лига делится на 3 дивизиона. 1-й самый сильный ( топ этой лиги), 3-й — самый слабый ( дно этой лиги ).

Бронза (8 % игроков) – самый низкий уровень. Все самые нубские нубы находятся только на нем. Последние места в бронзовой лиге – люди, играющие одним пальцем левой ноги, катающиеся лицом по клавиатуре, не понимающие куда они попали и что нужно делать. Могут выиграть только в случае, если противник сам выйдет из игры, ну или им попадется другой такой же.

Серебро (20 % игроков) – уже чуть-чуть получше бронзы. Это люди, играющие уже не ногой, но все еще не понятно чем.

Золото (32 % игроков) – начинают быть видны зачатки тактики и стратегии. Периодически смотрят стримы и учатся играть, совершенствуются. Золотая середина

Платина (20 % игроков) — люди с уровнем игры выше среднего, но все еще совершающие множество ошибок и не способные воплотить правильно весь комплекс действий.

Алмаз (18 % игроков) – Сильные игроки. Люди не участвующие в серьезных турнирах, но уже обладающие большим опытом и способные делать почти все правильно. Им чуть-чуть не хватает до уровня профи.

Мастер лига (2 % игроков) – профессиональные игроки в Старкрафт 2. Огромный опыт, сотни и тысячи часов, проведенных в игре, знание всех основных и дополнительных билд ордеров, стратегий. Потрясающие скорость и понимание игры.

Грандмастер – 200 лучших игроков с каждого региона (Европа, Северная Америка, Азия, Австралия и Океания)

Brent:

Бронза: 1 % дохода в месяц

Серебро: 2 % дохода в месяц

Золото: 3-5 % дохода в месяц

Платина: 7-10 % дохода в месяц

Алмаз: 10 – 20 % дохода в месяц

Мастер лига: 20 – 100 % дохода в месяц

Грандмастер: 100 + % дохода в месяц

Ладдер старкрафт 2 что это. Смотреть фото Ладдер старкрафт 2 что это. Смотреть картинку Ладдер старкрафт 2 что это. Картинка про Ладдер старкрафт 2 что это. Фото Ладдер старкрафт 2 что это
Ладдер старкрафт 2 что это. Смотреть фото Ладдер старкрафт 2 что это. Смотреть картинку Ладдер старкрафт 2 что это. Картинка про Ладдер старкрафт 2 что это. Фото Ладдер старкрафт 2 что это

Бонус: Ролик «When I am Grandmaster» о стенаниях золото-платины и обещаниями себе, что когда-нибудь я научусь и буду все делать правильно, обещания себе работать по системе.

… So we patiently play and tune in to day,
We’ll make it some day, but for now we say
When I am Grandmaster, I will play faster.

Источник

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *