Unity как убрать made with unity

Unity как убрать made with unity

Могу ли я законно удалить заставку Unity по умолчанию, удалив ее из APK?

При использовании Unity я экспортирую игру для Android как APK. Когда APK запускается, первое, что отображается, это заставка Unity. Я решил, что могу заменить это изображение, открыв APK как zip-файл, отыскивая изображение заставки ( App.apk/assests/bin/Data/splash.png ) и заменив его любым изображением, которое я захочу.

Законно ли публиковать игровые приложения для Android на базе Unity с такими измененными заставками? Я помню, что некоторые игры для PS3, 360 и Wii были созданы с Unity, но не отображают заставку Unity при запуске на соответствующих консолях.

Существует несколько разделов лицензионного соглашения Unity с конечным пользователем (которое относится к версии 4.x, как я пишу это, хотя более ранние версии похожи), которые относятся к этой проблеме.

Наиболее актуальным является раздел 3, который гласит (частично):

Вы не будете удалять или каким-либо образом изменять любые уведомления об авторских правах, товарных знаках или других правах собственности Unity или других сторон, а также пометки, появляющиеся на Программном обеспечении или в нем (включая его часть во время выполнения).

Существуют и другие ограничения, такие как раздел 2.f, который гласит (частично):

Общие ограничения. За исключением случаев, прямо оговоренных в настоящем Соглашении, вы не можете: (i) копировать (кроме как в процессе загрузки или установки) или модифицировать или создавать производные работы от Программного обеспечения;

Соответственно, вы соглашаетесь не дизассемблировать, не декомпилировать или не реконструировать Программное обеспечение полностью или частично, а также разрешать или разрешать третьим сторонам делать это, за исключением случаев, когда такие действия прямо разрешены законом, несмотря на этот запрет.

В отношении условий лицензии термин «Программное обеспечение» относится к «всем версиям 4.x и обновлениям всех программных продуктов Unity, указанных на веб-сайте Unity». Кроме того, соглашение регулируется законодательством Дании, что, вероятно, не имеет особого отношения к этому вопросу, но, тем не менее, стоит отметить.

Из-за лицензионного соглашения с конечным пользователем письменная авторизация требуется от Unity Technologies, но «возможно» изменить собственный экран-заставку Unity.

Примером товарного знака, который может быть принят, является использование товарного знака Unity в главном меню (с достаточной видимостью) вместо собственного заставки.

Невозможно нигде не показывать товарный знак Unity, поскольку у вас нет программного обеспечения, но есть лицензия (или более), которая включает в себя соглашение, позволяющее вам использовать программное обеспечение для коммерческих целей.

Если они примут, они вышлют вам официальное письменное разрешение.

Если вы используете Pro версию, вы не обязаны показывать заставку Unity. Если вы используете бесплатную версию, она не может быть изменена, так что это означает, что вы должны показать ее. Удаление его «после сборки» является ошибочным и считается хаком.

Если это тебя так сильно беспокоит; Вы можете получить 30-дневную пробную версию Pro, построить свою игру с этим и удалить заставку. Тогда вам придется купить Pro версию, поскольку вы не можете опубликовать игру с пробной версией.

Вы не можете легально изменить конечный apk, созданный за счет Unity, и отобразить свой собственный экран-заставку.

Но то, что вы, вероятно, можете сделать, это создать действие средства запуска, которое запускает действие единства (com.unity3d.player.UnityPlayerActivity).

В вашей активности запуска вы можете показать свое изображение в качестве заставки.

Проблема с этим подходом заключается в том, что при запуске операции Unity на нем все равно будет отображаться логотип Unity.

Что касается того, что вы можете делать на законных основаниях, закон рассматривает условия лицензии или контракта, с которым вы подписали. Подписание прав на публикацию принадлежит правообладателю (-ям). В случае Unity 3D лицензия времени выполнения остается собственностью Unity 3D и не передается издателю или конечному пользователю.

Вместо этого издатель использует фрагмент кода, который все еще явно лицензирован Unity 3D для запуска опубликованных работ. Тем не менее, есть проблема с этой моделью. Если вы купили автомобиль, и у него было условие, согласно которому вы не могли изменить внешний вид или какую-либо рекламу, то вы могли бы ожидать, что на самом деле вы не обладаете правом передачи этой собственности эстетически.

Тем не менее, это то же самое, когда вы покупаете автомобиль. Проблема заключается в том, что, хотя материальность ситуации обусловила, что вы владеете транспортным средством, на самом деле вы не имеете права утверждать, что вы являетесь владельцем интеллектуальной собственности на конструкцию автомобиля. Однако вы имеете право изменять внешний вид вашего автомобиля. Мы все будем в курсе, если есть закон, который гласит, что часть модели ценообразования вашего автомобиля основана на значках, которые производитель надевает на автомобиль. Вы не можете испортить значки на вашем автомобиле? Во всяком случае, я полностью признаю, что там должен быть кредит, но не в первой сцене приложения. Вот мой аргумент, почему.

Рынок становится довольно насыщенным дерьмовыми приложениями. Или crApps для краткости. Проблема заключается в том, что многие приложения crApp, которые отображают логотип Unity в первые пару секунд открытия, создают для вашего приложения автоматический недостаток из-за намеков на абсолютную низкобюджетную плодотворность. Дерьмовый фестиваль из раздутой раздутой неоптимизированной дрянной посуды, на которой все тот же логотип.

Standalone Player Settings

This page details the Player Settings specific to standalone platforms (Mac OSX, Windows and Linux). A description of the general Player Settings can be found here.

Resolution And Presentation

Unity как убрать made with unity. Смотреть фото Unity как убрать made with unity. Смотреть картинку Unity как убрать made with unity. Картинка про Unity как убрать made with unity. Фото Unity как убрать made with unity

Свойство:Функция:
Разрешение экрана
Default is Full ScreenShould the game start in fullscreen mode by default?
Default Is Native ResolutionShould the game use the default resolution used on this machine?
Default Screen WidthDefault width of the game screen in pixels.
Default Screen HeightDefault height of the game screen in pixels.
Run in backgroundShould the game keep running (rather than pausing) if the app loses focus?
Настройки Проигрывателя Автономной сборки
Capture Single ScreenIf enabled, standalone games in fullscreen mode will not darken the secondary monitor in multi-monitor setups (no longer supported on Mac OS X).
###Настройка вашего диалогового окна для выбора разрешения (Resolution Dialog)Should the game start with a dialog to let the user choose the screen resolution? The options are Disabled, Enabled and Hidden by Default (ie, the dialog only appears if the alt key is held down at startup).
Use Player LogВести лог-файл с отладочной информацией. Если вы планируете разместить ваше приложение в Mac App Store, вы захотите снять галочку с этого свойства. Выбрано по умолчанию.
Resizable WindowПозволяет пользователю изменять размеры окна проигрывателя автономной сборки.
Mac App Store ValidationВключает проверку чека для Mac App Store.
Mac Fullscreen ModeHow should fullscreen mode operate on MacOSX? The options are Capture Display (ie, Unity takes over the whole display and the user cannot switch apps until fullscreen mode is exited), Fullscreen Window and Fullscreen Window with Menu Bar and Dock.
D3D9 FullScreen ModeDefault fullscreen mode when using DirectX 9.
Exclusive ModeSets the Default Fullscreen mode to encompass the whole screen without a window surronding it.
Fullscreen WindowKeeps the game in a window when in fullscreen. Better for allowing the game to run in the background.
Exclusive ModeSets the Default Fullscreen mode to encompass the whole screen without a window surrounding it.
Fullscreen WindowKeeps the game in a window when in fullscreen. Better for allowing the game to run in the background.
Visible in BackgroundOn Windows, show the application in the background if Fullscreen Windowed mode is used.
Force Single InstanceRestrict standalone players to a single concurrent running instance.
Supported Aspect RatiosThe aspect ratios that will appear in the Resolution Dialog at startup (as long as they are supported by the user’s monitor).

Splash Image

Other Settings

API Compatibility Level

Детали

Настройка вашего диалогового окна для выбора разрешения (Resolution Dialog)

В Standalone проигрывателе у вас есть возможность добавить своё баннерное изображение для диалогового окна Screen Resolution. Максимальный размер изображения равен 432 x 163 пикселям. Изображение не будет масштабировано до соответствия выделяемой области экрана. Вместо этого оно будет отцентрировано и обрезано.

Publishing to the Mac App Store

Use Player Log позволяет вести запись в лог файл вместе с отладочной информацией. Полезно в случаях, когда нужно разобраться в проблемах, которые возникают в вашей игре. При публикации игр для магазина Apple’s Mac приложений рекомендует отключать эту опцию, так как Apple может отклонить ваш запрос. См. для дополнительной информации по лог файлам эту страницу руководства.

Use Mac App Store Validation enables receipt validation for the Mac App Store. If this is enabled, your game will only run when it contains a valid receipt from the Mac App Store. Use this when submitting games to Apple for publishing on the App Store. This prevents people from running the game on any computer then the one it was purchased on. Note that this feature does not implement any strong copy protection. In particular, any potential crack against one Unity game would work against any other Unity content. For this reason, it is recommended that you implement your own receipt validation code on top of this using Unity’s plugin feature. However, since Apple requires plugin validation to initially happen before showing the screen setup dialog, you should still enable this check, or Apple might reject your submission.

Windows Store Apps

При создании решения в Visual Studio в первый раз, большинство этих настроек помещается в Package.appxmanifest.

Note: If you build your project on top of the existing one, Unity won’t overwrite Package.appxmanifest file if it’s already present, that means if you change something in Player Settings be sure to check Package.appxmanifest, if you want Package.appxmanifest to be regenerated, simply delete it, and rebuild your project from Unity.

To read more about App package manifest, please visit http://msdn.microsoft.com/en-us/library/windows/apps/br211474.aspx.

Settings from Packaging, Application UI, Tile, Splash screen, Capabilities directly transfer to settings in Package.appxmanifest file.

Certificate

Каждому Windows Store приложению необходим сертификат, определяющий его разработчика. Если разработчик не предоставит свой сертификат, то Unity создаст для него стандартный.

Compilation

Когда Compilation Overrides установлен в:

Plugins

Необработанные плагины содержат список плагинов, которые были проигнорированы инструментами предварительной обработки Unity (как например SerializationWeaver, AssemblyPreprocessor, rrw), обычно вам не нужно вносить изменения в этот список, до тех пор пока вы не получите ошибку о том, что Unity не смог обработать ваш плагин.

Что произойдёт если вы добавите в этот список плагин?

Unity не вводит в вашу сборку, используемую для сериализации дополнительный IL код, и если ваш плагин не ссылается на библиотеку UnityEngine.dll, то ничего страшного, потому что Unity не должен сириализировать данных из вашего плагина.

Independent Input Source

Делает доступным выбор опции для “независимого источника ввода”, подробнее о котором вы можете прочитать здесь. В основном благодаря ввод становится более чувствительным, и обычно лучше оставлять эту опцию активной.

Low Latency Presentation API

Can I legally remove the default Unity splash screen by removing it from the APK?

While using Unity I export an Android game as an APK. When the APK is run, the first thing that is displayed is the Unity splash screen. I worked out that I could replaced that image by opening the APK like a zip file, looking for the splash screen image ( App.apk/assests/bin/Data/splash.png ) and replacing it with any image I wanted.

Is it legal to publish Unity-powered Android game apps with modified splash screens like this? I remember that some games on PS3, 360 and Wii have been created with Unity but don’t display a Unity splash screen when run on their respective consoles.

Unity как убрать made with unity. Смотреть фото Unity как убрать made with unity. Смотреть картинку Unity как убрать made with unity. Картинка про Unity как убрать made with unity. Фото Unity как убрать made with unity

6 Answers 6

There are several sections of the Unity End-User License Agreement (which is for version 4.x as I write this, although earlier versions are similar) that pertaining to this issue.

The most directly relevant is section 3, which reads (in part):

You will not delete or in any manner alter any Unity or third-party copyright, trademark or other proprietary rights notices or markings appearing on or in the Software (including the runtime portion thereof).

This is a pretty straightforward answer to your question: no, you are not permitted to remove the Unity splash screen from your Unity-based game.

There are other restrictions, such as section 2.f, which reads (in part):

General Restrictions. Except as expressly specified in this Agreement, you may not: (i) copy (except in the course of loading or installing) or modify or create derivative works of the Software;

Accordingly, you agree not to disassemble, decompile or reverse engineer the Software, in whole or in part, or permit or authorize a third party to do so, except to the extent such activities are expressly permitted by law notwithstanding this prohibition.

For the terms of the license, the term «Software» refers to «all 4.x versions and updates of all the Unity software products identified on Unity’s website.» Further, the agreement is governed by the laws of Denmark, a fact which probably does not particularly apply to this question but is nonetheless worth noting.

Your technique for digging around in the final binaries of the game and gutting the default splash screen pretty clearly violates the above; your only recourse for splash screen modification is going to be whatever is built-in to the version of Unity you have. Your technique violates the license agreement.

Even though hacking the APK seems easy but it will definitely not run, the other option I believe is to upgrade to the Unity Pro version and I found on some research onto it.

Due to the End-User License Agreement, the written authorization is required from Unity Technologies, but it is «possible» to change the Unity’s native splash screen.

The way of doing it is to produce your «own version» of the Unity trademark and propose it directly to Unity for the specific IP you’re developing. They will require that you own a legal Pro license first and might ask for some adjustments or changes.

An example of a trademark that could be accepted is if you implement the Unity trademark into the main menu (with enough visibility) instead of the native splash screen.

It’s not possible to not show the Unity trademark anywhere as you don’t own the software, but a license (or more) which include the agreement to let you USE the software for commercial uses.

If they accept, they will send you an official written permission.

If you use the Pro version, you have no obligations to show the Unity splash screen. If you use the free version, it is not modifiable, so it means that you must show it. Removing it «after the build» is plain wrong and considered as a hack.

If it bother you so much; you can get the 30 days trial of the pro version, build your game with that, and remove the splash screen. Then you have to buy the Pro version though, since you can’t publish a game with the trial version.

I would not worry to show the splash screen. making a game is not that simple as you may think, Unity won’t do all by itself, without a skilled designer, and nobody will think that you are not a good designer/programmer, just because you didn’t write your own 3d Engine.

Unity как убрать made with unity. Смотреть фото Unity как убрать made with unity. Смотреть картинку Unity как убрать made with unity. Картинка про Unity как убрать made with unity. Фото Unity как убрать made with unity

You cannot legally modify the final apk created by unity and display your custom splash screen.

But what probably you can do is create a launcher activity which launches the unity activity(com.unity3d.player.UnityPlayerActivity).

In your launcher activity you can show your image as splash image.

The issue with this approach is that when you launch the unity activity it will still show the Unity logo.

As to what you can legally do, the law looks at the terms of the license or the contract to which you have signed. The signing of publishing rights belong to the copyright holder(s). In the case of Unity 3D the run-time license remains the property of Unity 3D and does not transfer to the publisher or end-user.

Instead the publisher is using a piece of code that is still expressly licensed by Unity 3D for the purpose of running your published works. However, there is a problem with this model. If you bought a car and it had a term of condition that you could not modify the way it looks, or some advertising, then you would expect that you do not actually own the right of the transfer of that property aesthetically.

However, this is kind of the same thing when you buy a motor vehicle. The problem is that although the physicality of the situation stipulated you own the vehicle, you in fact do not have the right to claim you own the intellectual property of the design of the motor vehicle. You do however have the right to modify how your vehicle looks. We all be up in arms if there was a law that said, part of your motor vehicle’s pricing model is based around the badges the manufacturer puts on the car. You cannot deface the badges on your car? Anyway, I for one fully acknowledge that there should be a credit in there, but not in the first scene of the application. Here is my argument why.

The market gets pretty saturated with crap apps. Or, crApps for short. The problem is with so many crApps that display the Unity Logo in the first couple of seconds of opening, give your application an automatic disadvantage due to prenotions of absolute low budget fruitfulness. A shitfest of waded bloated unoptimized crappy bogware that all bare the same opening logo.

Here is a better idea, choose a point where the credit / badge is shown. Maybe select on Application exit, or a point within the application life-cycle using a smaller placement or simply elect to remove the logo in return for real metrics. If the application calls to the mothership to let it know that the it is has been run, then they can start just focusing on collecting revenues based on the term of the license, rather than any potential advertising returns. I don’t know, maybe they do that already?

Unity убрала дефолтный экран загрузки из Unity Plus

Компания Unity пошла навстречу разработчикам: в Unity Plus экран загрузки стал изменяемым. Кроме того, увеличился лимит по бюджету.

Unity как убрать made with unity. Смотреть фото Unity как убрать made with unity. Смотреть картинку Unity как убрать made with unity. Картинка про Unity как убрать made with unity. Фото Unity как убрать made with unity

Сперва предыстория: экран загрузки с фирменным логотипом Unity долго оставался камнем преткновения между разработчиками и создателями движка. В Unity Pro и бессрочной лицензии этот экран был заменяемым. В Unity Personal — нет.

Unity как убрать made with unity. Смотреть фото Unity как убрать made with unity. Смотреть картинку Unity как убрать made with unity. Картинка про Unity как убрать made with unity. Фото Unity как убрать made with unity

Экран загрузки для бесплатной версии Personal Edition. По мнению некоторых разработчиков, игра с таким экраном загрузки могла выглядеть кустарной

Нововведение вызвало вопросы со стороны разработчиков. Кто-то неоднозначно отреагировал на саму идею подписки, кто-то требовал от компании хотя бы убрать дефолтный экран загрузки.

Unity пообещала прислушаться к мнениям.

Плюс к тому, до варианта Pay to Own (похожего на прежнюю бессрочную лицензию) теперь можно проапгрейдится только из Unity Pro. Тут, правда, еще появятся уточнения. Компания пока даже не назвала, сколько эта опция будет стоить.

И бонус: на самом экране загрузки теперь останется только одна надпись — Made with Unity. Добавлений про Personal Edition, как раньше, не будет.

Узнать о последних трендах игровой индустрии из первых рук, лично встретиться и обсудить рабочие вопросы с ведущими компаниями на рынке разработки и издания игр — можно будет на White Nights St. Petersburg 2016, которая пройдет 28-29 июня.

Removing an installed package from a project

When you “remove” a package from your project, the Package Manager is actually removing the project’s direct dependency In the context of the Package Manager, a dependency is a specific package version (expressed in the form package_name@package_version ) that a project or another package requires in order to work. Projects and packages use the dependencies attribute in their manifests to define the set of packages they require. For projects, these are considered direct dependencies; for packages, these are indirect, or transitive, dependencies. More info
See in Glossary from your project manifest Each Unity project has a project manifest, which acts as an entry point for the Package Manager. This file must be available in the

Before you begin

Make sure you understand these important notes before you begin:

Procedure

To remove an installed package:

Open the Package Manager window and select In Project from the Packages Packages are collections of assets to be shared and re-used in Unity. The Unity Package Manager (UPM) can display, add, and remove packages from your project. These packages are native to the Unity Package Manager and provide a fundamental method of delivering Unity functionality. However, the Unity Package Manager can also display Asset Store packages that you downloaded from the Asset Store. More info
See in Glossary drop-down menu.

Unity как убрать made with unity. Смотреть фото Unity как убрать made with unity. Смотреть картинку Unity как убрать made with unity. Картинка про Unity как убрать made with unity. Фото Unity как убрать made with unitySwitch the context to In Project

Select the package you want to remove from the list of packages. The details view now displays that package’s information.

Click the Remove button. If this button is:

Unity как убрать made with unity. Смотреть фото Unity как убрать made with unity. Смотреть картинку Unity как убрать made with unity. Картинка про Unity как убрать made with unity. Фото Unity как убрать made with unity

When the progress bar finishes, the package disappears from the list.

If you want to restore a removed package, follow the instructions for installing a package.

Locked and non-removable packages

You can only remove packages which are not required by another package or a feature set. The Package Manager enforces this by disabling the Remove button for all required packages.

Required by:Description:
A feature setIf a feature set requires the package, it displays a lock icon ( ) both in the list view and in the details view. The details view also displays the name of the feature set that requires the package below the package name in the details view.

However, even if you click the Unlock button, you still can’t remove the package from your project until you remove all feature sets which require it. Unlocking the package lets you request a different version for your project, but it still doesn’t let you remove it.

Another packageIf one or more packages require the selected package, the Remove button is disabled. You can find the name of the package that has the dependency from the Dependencies section of the details view. If you don’t need the other packages, you can remove them and the Package Manager automatically removes this package too.

Tip: If you don’t see the Dependencies section, follow these instructions to enable the Show Dependencies setting:

Unity как убрать made with unity. Смотреть фото Unity как убрать made with unity. Смотреть картинку Unity как убрать made with unity. Картинка про Unity как убрать made with unity. Фото Unity как убрать made with unityAdvanced Project Settings opens up the Package Manager project settings window

The Package Manager project settings A broad collection of settings which allow you to configure how Physics, Audio, Networking, Graphics, Input and many other areas of your project behave. More info
See in Glossary window appears.

Under the Advanced Settings group, enable the Show Dependencies option.

Close the Project Settings window. Any packages that are only installed as dependencies in your project now appear in the package list and the detail view now displays a Dependencies section.

Источники информации:

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *