Write the questions using where what how when
Write the questions using where what how when
Рабочая тетрадь Spotlight 5 класс. Страница 57
1. Put the verbs in brackets into the present simple or the present continuous. — Поставьте глаголы в скобках в форму настоящего простого или настоящего длительного времени
Ответ:
Hi, Janet! Greetings from Australia! Christmas is so different here! In Toronto it always 1) snows on Christmas Day but right now the sun 2) is shining in Sydney and it 3) is very hot! We usually 4) wear warm clothes in Canada but today we 5) are wearing T-shirts and shorts! Tina always 6) makes a snowman or 7) hassnowball fights with her friends back home but now she 8) is swimming and 9) making a sandcastle! It’s really cool! Love, Joanna
Привет, Джанет! Привет из Австралии! Рождество тут совершенно другое! В Торонто всегда идет снег на Рождество, но прямо сейчас в Сиднее светит солнце и очень жарко! Мы обычно носим теплые одежды в Канаде, но сегодня на нас майки и шорты! Тина всегда делает снеговика или сражается в снежки со своими друзьями, но сейчас она плавает и строит замок из песка! Это действительно круто! С любовью, Джоанна.
2. Write the questions using where, what, how, when. — Напишите вопросы, используя where, what, how, when
Ответ:
3. Write a sentence for each word/phrase. — Напишите предложения для каждого слова/фразы
Возможный ответ:
4. James is on holiday at a teen sports camp. Make sentences as in the example. — Джеймс на каникулах в детском спортивном лагере. Составьте предложения по образцу.
Рабочая тетрадь Spotlight 5. Workbook. Страница 57
1. Put the verbs in brackets into the present simple or the present continuous. — Поставь глаголы в скобках в форму настоящего простого или настоящего длительного времени
Hi, Janet! Greetings from Australia! Christmas is so different here! In Toronto it always 1) snows on Christmas Day but right now the sun 2) is shining in Sydney and it 3) is very hot! We usually 4) wear warm clothes in Canada but today we 5) are wearing T-shirts and shorts! Tina always 6) makes a snowman or 7) has snowball fights with her friends back home but now she 8) is swimming and 9) making a sandcastle! It’s really cool! Love, Joanna
Привет, Джанет! Привет из Австралии! Рождество тут совершенно другое! В Торонто всегда идет снег на Рождество, но прямо сейчас в Сиднее светит солнце и очень жарко! Мы обычно носим теплые одежды в Канаде, но сегодня на нас майки и шорты! Тина всегда делает снеговика или сражается в снежки со своими друзьями, но сейчас она плавает и строит замок из песка! Это действительно круто! С любовью, Джоанна.
2. Write the questions using where, what, how, when. — Напиши вопросы, используя where, what, how, when
Примечание: В предложении 7) нельзя составить предложение с предложенными вопросительными словами и вариантом ответа. Вернее, формально можно, но так не говорят. Однако вы можете дать дополнительное предложение, если хотите дословно соблюсти условие задания. Например: What’s the weather? Is it raining there? — Какая погода? Там идет дождь?
3. Write a sentence for each word/phrase. — Напиши предложения для каждого слова/фразы
4. James is on holiday at a teen sports camp. Make sentences as in the example. — Джеймс на каникулах в детском спортивном лагере. Составь предложения по образцу.
Presentation / Objective
Gavilla, G. (2015). Lost [Photography]. Taken from https://goo.gl/NbFwsN
In our daily life, we face new situations: visiting new places, meeting people, giving or asking personal information. For example, Do you remember your first day at university or at work? Who was the first person you talked to? How did you find your classroom, the restrooms or the cafeteria?
When we want to get more information we ask questions. In these questions we use words such as ; who, what, where, how and when.
In this topic you will learn some words useful to ask questions. You will use vocabulary related to: numbers, dates, e-mail, nationalities, countries, and words to ask and give personal information in general. Then you will identify specific information that question words ask for. Later you will read a bulletin board to identify specific information on some ads. To practice listening comprehension, you will pay attention to an interview between two young men in order to identify personal information. In the writing section you will write questions for answers and answers for questions. Finally, in the speaking section, you will record questions and answers according to sentences that will appear on your screen, your goal will be to discover a photo of a famous man. When you finish the activities you will be able to ask questions easily and collect specific information.
Objective
At the end of this topic you will:
• Use the question words: Who, What, Where, When and How to make questions about rutines and leisure activities and to exchange personal information about you or about others.