But how did they come to be
But how did they come to be
Текст на английском языке с переводом № 1.1
Читайте вслух, старайтесь переводить самостоятельно. Если в каких-то местах возникнут сложности, заглядывайте в готовый перевод.
History of animation
Do you like watching cartoons? Probably you do! But how did they come to be? Who invented 1 them?
This is actually a very tough question. The first cartoons were created long before the TV. For example, shadow play 2 was a very popular form of entertainment 3 in ancient China. Such shows looked almost like modern cartoons!
A toy called a flip book 4 was made in the late 19th century. It was a small soft book with pictures. Each picture was drawn in a slightly different 5 way. When you bend this book and release the pages one by one, the images start to move. Strictly speaking, they don’t, but our eyes see it like that anyway. The first real cartoons were made using this trick, too!
In 1895 brothers Louis and Auguste Lumière created a cinematograph. It was a camera and a film projector in one device. Using this device, many aspiring 6 film directors started to create their own cartoons.
This developed into a full industry by 1910. Many cartoons of that era are forgotten 7 now, but some are still with us. For example, Felix the Cat was created by Otto Messmer in 1919, and he’s still with us, more than a hundred years later. Currently the rights 8 to the character are held by DreamWorks Animation.
One of the pioneers 9 in the industry was famous Walt Disney. He was not afraid to experiment to make a cartoon, and his Snow White film was among the firsts to use a multiplane camera. With its help the characters were able to move around the objects, creating an illusion of a 3D world.
Today most of the cartoons are made with computer animation. The last traditional Disney cartoon to date was Winnie the Pooh (2011).
История мультипликации
Вы любите смотреть мультфильмы? Скорее всего, да! Но как они появились? Кто их изобрёл?
Это, на самом деле, очень сложный вопрос. Первые мультфильмы были созданы задолго до ТВ. Например, театр теней был очень популярной формой развлечения в древнем Китае. Такие шоу выглядели почти как современные мультфильмы!
В конце XIX века была создана игрушка, которая называлась кинеограф. Это была маленькая мягкая книжка с картинками. Когда вы сгибали эту книжку и отпускали страницы одну за другой, картинки начинали шевелиться. Говоря строго, не начинали, но наши глаза всё равно воспринимают это именно так. Первые настоящие мультфильмы были также сделаны при помощи этого трюка!
В 1895 году братья Луи и Огюст Люмьеры создали синематограф. Это был прибор, объединяющий в себе камеру и кинопроектор. Используя этот прибор, множество восходящих режиссёров начали создавать собственные мультфильмы.
К 1910 году это превратилось в настоящую индустрию. Много мультфильмов той эпохи сейчас уже забыты, но некоторые до сих пор с нами. Например, кот Феликс был создан Отто Мессмером в 1919 году, и он с нами до сих пор, более чем сто лет спустя. На сегодняшний день права на персонажа принадлежат DreamWorks Animation.
Одним из первопроходцев в индустрии был знаменитый Уолт Дисней. Для создания мультфильма он не боялся экспериментировать, и его «Белоснежка» была одним из первых мультфильмов, где использовалась мультиплановая камера. С её помощью персонажи получили возможность передвигаться вокруг объектов, создавая иллюзию трёхмерного мира.
Сегодня большинство мультфильмов создаётся при помощи компьютерной анимации. Последний на сегодняшний день традиционный мультфильм студии Дисней – «Медвежонок Винни и его друзья» (2011).
Подсказки:
Слово «мультипликация» в русском языке эквивалентно слову animation в английском. Слово multiplication в английском обозначает умножение.
But how did they come to be
Выберите ответную реплику, подходящую по смыслу к предложенной реплике-стимулу.
Trevor has been ill.
Выберите реплику-стимул, подходящую по смыслу к предложенной ответной реплике.
Thanks. That‟s very kind of you.
Установите соответствие между репликами-стимулами 1–4 и ответными репликами A–E. Выберите один из предложенных вариантов ответа. Одна реплика (А–E) является лишней.
1 — We intend to arrange everything in time.
2 — I hesitate to accept your offer.
3 — The problem is far too difficult to be solved here and now.
4 — I can‟t make up my mind whether we should go there.
A — Don‟t. You won‟t regret it.
B — That‟s too bad.
C — Let‟s hope so.
D — I am in two minds myself.
E — It serves you right.
Расположите реплики так, чтобы получился связный диалог. Выберите один из предложенных вариантов ответа.
A. What? I‟ve got far too much college work to do to have time for parties.
B. Actually, it sounded quite nice in the distance. I thought you had invited some friends round.
C. Were you having a party in your flat last night?
D. Well, it helps me to think about my work. Did it disturb you?
E. But when I have friends in, I don‟t play loud music, because then we can‟t have a proper conversation.
F. So what was all that music?
Расположите реплики так, чтобы получился связный диалог. Выберите один из предложенных вариантов ответа.
A. That’s right, I certainly don’t enjoy having him in the house. I think I’d be happier having a dog if I lived in the country.
B. And he keeps you awake, doesn’t he?
C. Have you got a dog?
D. You know, people imagine they’ll be safer with a dog in the house but I doubt if they really are. Mine just barks all night which annoys the neighbours.
E. Really? Why’s that?
F. Well, yes, but he’s a bit of a nuisance frankly.
Расположите реплики так, чтобы получился связный диалог. Выберите один из предложенных вариантов ответа.
A. Thank you. How many books can I borrow?
B. Let’s have a look in our subject catalogue. I’ll just write down the numbers from the index and then we can go and look them up.
C. This one looks good, there’s a lot about Japanese religions and festivals. Can you find something about Japanese art?
D. I’m looking for something about Japan. I am doing a special project on it.
E. Normally only 6, butlet’s see which books are in, and then you can choose what you want.
F. I am not sure if we have any special books on art, but I might be able to order some from the Central Library.
Расположите реплики так, чтобы получился связный диалог. Выберите один из предложенных вариантов ответа.
A. So, do you feel like doing anything tonight?
B. Oh, really? I didn’t know you had a brother. How old is he?
C. Well, actually, I’m already going to see a film with my brother.
D. And do you get on with him all right?
E. I can never really remember. He’s a good bit older than me.
F. He’s great. We get on really well. He likes the same kind of films as me.
Расположите реплики так, чтобы получился связный диалог. Выберите один из предложенных вариантов ответа.
A. But aren’t you worried about the future at all?
B. Oh, that sounds great. But haven’t you got a job lined up?
C. No, not really. I just want to relax for a while and think things over and see a bit of the country at the same time.
D. No, I haven’t actually. But it doesn’t bother me. I’ll think about getting a job later on.
E. So, Monica, have you thought about what you are going to do after you graduate?
F. Well, Maria, I think I’m just going to get away for a while. I’ll probably take the car and drive off somewhere. I’ll probably end up in the countryside and just relax, with no one around to bother me.
Расположите реплики так, чтобы получился связный диалог. Выберите один из предложенных вариантов ответа.
A. Well, school is something you have to do even if you hate it, but this is something that we all want to do.
B. How are you enjoying your time at the BRIT school (the London School for Performing Arts and Technology)?
C. What has been the best thing so far?
D. I’m still amazed that I was chosen. I’ve always wanted to be an actress and thought that this would help me out a bit.
E. Music technology — there’s a programme where you can sample music and mix your own Song.
F. How is it different from a normal school?
Расположите реплики так, чтобы получился связный диалог. Выберите один из предложенных вариантов ответа.
A. Is it a difficult language to learn?
B. What have you been doing in Lebanon since you arrived?
C. I love it so I wanted to continue doing it here. A lot of Lebanese women want to learn how to belly dance.
D. Incredibly! Especially the pronunciation. You have to learn to make a lot of new sounds.
E. You also teach belly dancing here. How did that happen?
F. Well, I found a fantastic art teacher, and I’ve been having classes with her since October. She’s great and she speaks English, which is lucky because I don’t know much Arabic yet.