How are you answers for kids

How are you answers for kids

Конспект занятия по английскому языку «How are you? (Как дела?)»

МБУ ДО «Центр дополнительного образования «Ступени»

Конспект открытого занятия

по английскому языку

«Введение в образовательную программу».

Программа «Занимательный английский».

педагог дополнительного образования:

Десяткина Елена Николаевна

— научить произносить английские звуки;

— научить говорить о самочувствии на английском языке;

— научить задавать вопрос «Как дела?» и отвечать на него;

— научить понимать вопрос «Как дела?» и ответы на него на английском языке;

— развивать языковую догадку, память, логическое мышление;

— развивать навыки восприятия на слух;

— развивать умение общаться, используя минимум языковых и речевых средств для решения коммуникативных задач;

– развивать способности осуществлять репродуктивные речевые действия;

— развивать умения работать в группе;

— развить навыки общения;

— воспитывать у учащихся уважительное отношение друг к другу и готовность прийти на помощь;

— воспитывать умение работать в команде;

— воспитывать уважительное отношение к культуре и традициям страны изучаемого языка и др..

Английские звуки: [ʒ] [ʊ][ə][ɡ][Ѳ][æ][ʤ][ ʧ][ ŋ][ð][ʊə][ p ][ b ][ k ][ e ɪ][ a ɪ][ɪə][ ju :ə][ a ɪə][ ju :][ h ][ n ][ m ][ t ][ d ][ᴧ][əʊ][ f ][ v ][ s ][ z ][ɑ:][ ɒ][ w ][ j ][ l ]

Дидактические пособия: флэшкарты, презентация, раздаточный материал, видео или аудиофайл с песенкой.

Оборудование: компьютер, колонки, проектор, магнитная доска, магниты.

время занятия: 3 0 минут

Этап / подэтап учебного занятия

Используемые дидактические и информационные образовательные ресурсы

1) Организационный момент

Приветствует детей по-английски и предлагает поиграть.

Приветствуют учителя и повторяют за ним действия и слова.

Этап / подэтап учебного занятия

Используемые дидактические и информационные образовательные ресурсы

2) Мотивационная актуализация

слайд 1: Изображение символов Великобритании и России.

слайд 2: Изображение Вавилонской башни.

Today we’re going to sing and play learning how to greet each other in different time of day. Спрашивает у ребят в какой стране живём и на каком языке разговариваем. Спрашивает знают ли они в какой стране появился английский язык. Предлагает догадаться по символам (слайд на доске).

Рассказывает легенду о Вавилонской башне.

Выслушивают учителя и отвечают на его вопросы.

УУД: уважительное отношение к культуре изучаемого языка, проявление чувства патриотизма, проявление качеств разносторонне развитой личности и др.

Этап / подэтап учебного занятия

Используемые дидактические и информационные образовательные ресурсы

3) Содержательная актуализация

слайд 3: Иллюстрация к сказке о язычке.

Рассказывает сказку о язычке.

Слушают и повторяют за учителем английские звуки.

Этап / подэтап учебного занятия

Используемые дидактические и информационные образовательные ресурсы

Основная часть занятия:

1) Введение новых лексических единиц.

Флэшкарты с презентуемыми словами и фразами.

I want you to tell me how you are today. How are you? Let’s learn some phrases that you need to answer this question.

1) Показывает флэшкарты и произносит фразы, сопровождая соответствующими жестами.

2) Проводит игру «Эхо» (игра заключается в повторении за учителем фраз, как эхо).

Слушают, повторяют и запоминают.

УУД: распознавать на слух и адекватно произносить услышанное в соответствии с нормами произношения и запоминать новые лексические единицы.

Используемые дидактические и информационные образовательные ресурсы

2) Закрепление новых лексических единиц посредством игровых технологий.

Флэшкарты с презентуемыми словами и фразами.

Слушают и играют, выполняя команды и произнося фразы.

УУД: умение правильно использовать новые слова, умение удерживать внимание и быстро реагировать.

Используемые дидактические и информационные образовательные ресурсы

Аудио или видеофайл с песенкой.

Повторяют фразы за учителем и поют, стараясь правильно произносить звуки.

УУД: умение осуществлять репродуктивные речевые действия.

Этап / подэтап учебного занятия

Используемые дидактические и информационные образовательные ресурсы

4) Закрепление изученных фраз с использованием игрового метода.

Раздаточный материал: разрезные буковки и транскрипционные значки.

Now it’s time to play «Monster game».

Внимательно слушают объяснения педагога и играют, соблюдая правила.

УУД: умение применять полученные знания на практике.

Этап / подэтап учебного занятия

Используемые электронные образовательные ресурсы

Заключительная часть занятия:

(подведение итогов урока);

3) информация о домашнем задании;

5) самооценка и оценка занятия.

Флэшкарты и видеофайл с благодарственной песенкой.

1) Let’s remember how we can answer the question «How are you?». Let’s have a little contest. Учитель делит учеников на две команды, выстраивает их в два ряда и говорит изученные на английском фразы и демонстрирует соответствующие жесты.. Ученик, правильно ответивший, садится на место. Ученик, неправильно ответивший становится в конец своего ряда. Выигрывает команда, в которой осталось меньше играков.

2) Подводит итоги занятия . You are super today! Thanks for singing, dancing, playing and helping me.

3) Объяснение домашнего задания: раскрасить книжку-малышку ( mini book ) и повторить фразы.

4) Let’s sing bye-bye song. Поют песенку.

5) I hope you’ve enjoyed our songs and games. If it’s so applaud yourselves! Надеюсь, вы повеселились от души! Тогда поаплодируйте сами себе!

Играют, выполняя задания.

Слушают учителя, получают домашнее задание.

УУД: умение анализировать, работать в команде, подводить итог.

How are you answers for kids. Смотреть фото How are you answers for kids. Смотреть картинку How are you answers for kids. Картинка про How are you answers for kids. Фото How are you answers for kids

Курс повышения квалификации

Организация и проведение культурно-досуговых мероприятий в соответствии с ФГОС НОО

How are you answers for kids. Смотреть фото How are you answers for kids. Смотреть картинку How are you answers for kids. Картинка про How are you answers for kids. Фото How are you answers for kids

Курс повышения квалификации

Особенности развития критического мышления обучающихся в начальной школе

How are you answers for kids. Смотреть фото How are you answers for kids. Смотреть картинку How are you answers for kids. Картинка про How are you answers for kids. Фото How are you answers for kids

Курс повышения квалификации

Система образовательной организации в начальном общем образовании в условиях реализации ФГОС

How are you answers for kids. Смотреть фото How are you answers for kids. Смотреть картинку How are you answers for kids. Картинка про How are you answers for kids. Фото How are you answers for kids

«Особенности обучения и адаптация к школе детей с УО в начале года»

How are you answers for kids. Смотреть фото How are you answers for kids. Смотреть картинку How are you answers for kids. Картинка про How are you answers for kids. Фото How are you answers for kids

Учебные задания в аспекте функциональной грамотности школьников в новом учебном году

Открытая сессия для педагогов и родителей

«Кинетический имидж учителя и его невербальное влияние на учеников»

Свидетельство и скидка на обучение каждому участнику

«Начало учебного года современного учителя»

Свидетельство и скидка на обучение каждому участнику

Дистанционные курсы для педагогов

Видеолекции для
профессионалов

How are you answers for kids. Смотреть фото How are you answers for kids. Смотреть картинку How are you answers for kids. Картинка про How are you answers for kids. Фото How are you answers for kids

Найдите материал к любому уроку, указав свой предмет (категорию), класс, учебник и тему:

5 894 128 материалов в базе

«Нейроигры для детей от 1 до 7»

Свидетельство и скидка на обучение каждому участнику

Другие материалы

Вам будут интересны эти курсы:

Оставьте свой комментарий

Авторизуйтесь, чтобы задавать вопросы.

Настоящий материал опубликован пользователем Кожевникова Александра Владимеровна. Инфоурок является информационным посредником и предоставляет пользователям возможность размещать на сайте методические материалы. Всю ответственность за опубликованные материалы, содержащиеся в них сведения, а также за соблюдение авторских прав несут пользователи, загрузившие материал на сайт

Если Вы считаете, что материал нарушает авторские права либо по каким-то другим причинам должен быть удален с сайта, Вы можете оставить жалобу на материал.

Автор материала

How are you answers for kids. Смотреть фото How are you answers for kids. Смотреть картинку How are you answers for kids. Картинка про How are you answers for kids. Фото How are you answers for kids

Московский институт профессиональной
переподготовки и повышения
квалификации педагогов

Дистанционные курсы
для педагогов

663 курса от 690 рублей

Выбрать курс со скидкой

Выдаём документы
установленного образца!

How are you answers for kids. Смотреть фото How are you answers for kids. Смотреть картинку How are you answers for kids. Картинка про How are you answers for kids. Фото How are you answers for kids

Ваш ребёнок не любит читать?

Знаем, как пробудить интерес к книгам!

How are you answers for kids. Смотреть фото How are you answers for kids. Смотреть картинку How are you answers for kids. Картинка про How are you answers for kids. Фото How are you answers for kids

«Как занять ребенка, если под рукой ничего?! Игры с бумагой для младших школьников.»

«Три составляющие успеха: мотивация, воля, деятельность»

«Основы работы с Microsoft Word»

Подарочные сертификаты

Ответственность за разрешение любых спорных моментов, касающихся самих материалов и их содержания, берут на себя пользователи, разместившие материал на сайте. Однако администрация сайта готова оказать всяческую поддержку в решении любых вопросов, связанных с работой и содержанием сайта. Если Вы заметили, что на данном сайте незаконно используются материалы, сообщите об этом администрации сайта через форму обратной связи.

Все материалы, размещенные на сайте, созданы авторами сайта либо размещены пользователями сайта и представлены на сайте исключительно для ознакомления. Авторские права на материалы принадлежат их законным авторам. Частичное или полное копирование материалов сайта без письменного разрешения администрации сайта запрещено! Мнение администрации может не совпадать с точкой зрения авторов.

Урок по теме How are you?

Тема урока : How are you? ( Как дела?) Этикетный диалог.

Цель урока: формирование умения аудирования, говорения, чтения.

— понимать на слух речь диктора и учителя на уровне отдельных слов и предложений;

— обучать говорению на основе усвоенных слов и предложений;

— совершенствовать технику чтения;

— развивать навыки межличностного взаимодействия.

— воспитывать уважение к культуре страны изучаемого языка;

— формировать мотивацию к изучению английского языка.

Оборудование и учебные пособия:

М. В. Вербицкая » Forward » Английский язык. Учебник для 2 класса, рабочая тетрадь №1, аудиоприложение. Мультимедийная доска с презентацией.

Используемые образовательные ресурсы

Приветствие и создание дружественной атмосферы.

2. Речевая разминка.

3. Подведение учащихся к формированию темы и задач урока.

4. Формирование навыков чтения.

5. Развитие навыков аудирования.

-Good morning boys and girls. I am glad to see you. Take your seats. Today I’m your English teacher. My name is Elena Vitalievna.

I hope you are fine.

— Я очень хочу с вами познакомиться. Но для начала давайте мы с вами повторим алфавит, чтоб настроиться на английскую речь.

What’s your name? What’s your name?

What’s your name?

— Ребята, мы с вами познакомились. А для продолжения беседы какой вопрос мы можем задать как вежливые англичане?

С какой буквы начинается наша фраза ( мы сегодня ее уже пели)?

Давайте правильно ее произнесем. Легкий звук ( х ). Как в башкирском языке. Сложите ладошки как будто они у вас замерзли и подуйте на них и мы их согреем?.

Well done boys and girls. А как нам ответить на этот вопрос? Let’s open your books at p. 43. Find our new phrase. How are you?

Yes! Very good for you!

Good morning, teacher. We are glad to see you too.

Учащиеся хором повторяют алфавит

Слушают и повторяют за диктором и учителем. Подпевая песенку.

Дети все включаются в игру и с удовольствием отвечают на вопрос

Дети работают в парах. Учитель контролирует индивидуально детей с нарушениями речи и корректирует если есть проблемы в произношении)

— дети ответят » Как дела?»

Дети складывают ладошки и дуют на них ( Х )

Хором повторяют ответ. Опрос нескольких учащихся.

Чтение мини диалога по ролям. ( если есть ошибки в произношении Th отработать)

Дети слушают диктора и выполняют задания.

Показ слайда№1 ( Приветствие)

Слайд с алфавитом №2

Аудиозапись песни к словам на слайде №3

C тр 43 в учебнике.

Слайд с буквосочетанием th №4

6. Отработка грамматического материала.

На меня ты посмотри и запомни без проблем : вместе с I я буду am

Там их встретил братец is

Вы сегодня молодцы. Устали?

Давайте мы с вами поиграем в игру » накорми ежиков».

Все верно. Надеюсь вам сегодня понравился наш урок и домашнее задание спросить у мамы на английском языке Как дела? How are you, today?

The lesson is over.

Дети хором повторяют за учителем и читают со слайда стих.

Затем выполняют задания.

Слайд с дракончиком to be №5

How are you answers for kids. Смотреть фото How are you answers for kids. Смотреть картинку How are you answers for kids. Картинка про How are you answers for kids. Фото How are you answers for kids

Курс повышения квалификации

Инструменты онлайн-обучения на примере программ Zoom, Skype, Microsoft Teams, Bandicam

How are you answers for kids. Смотреть фото How are you answers for kids. Смотреть картинку How are you answers for kids. Картинка про How are you answers for kids. Фото How are you answers for kids

Курс повышения квалификации

Педагогические основы деятельности учителя общеобразовательного учреждения в условиях ФГОС

How are you answers for kids. Смотреть фото How are you answers for kids. Смотреть картинку How are you answers for kids. Картинка про How are you answers for kids. Фото How are you answers for kids

Курс повышения квалификации

Современные методы развития навыков эффективного и уверенного общения на английском языке у старших школьников

How are you answers for kids. Смотреть фото How are you answers for kids. Смотреть картинку How are you answers for kids. Картинка про How are you answers for kids. Фото How are you answers for kids

«Эффективное обучение иностранным языкам дошкольников: занятия с детьми»

How are you answers for kids. Смотреть фото How are you answers for kids. Смотреть картинку How are you answers for kids. Картинка про How are you answers for kids. Фото How are you answers for kids

Учебные задания в аспекте функциональной грамотности школьников в новом учебном году

Открытая сессия для педагогов и родителей

«Кинетический имидж учителя и его невербальное влияние на учеников»

Свидетельство и скидка на обучение каждому участнику

«Начало учебного года современного учителя»

Свидетельство и скидка на обучение каждому участнику

Дистанционные курсы для педагогов

Видеолекции для
профессионалов

How are you answers for kids. Смотреть фото How are you answers for kids. Смотреть картинку How are you answers for kids. Картинка про How are you answers for kids. Фото How are you answers for kids

Найдите материал к любому уроку, указав свой предмет (категорию), класс, учебник и тему:

5 894 128 материалов в базе

«Нейроигры для детей от 1 до 7»

Свидетельство и скидка на обучение каждому участнику

Другие материалы

How are you answers for kids. Смотреть фото How are you answers for kids. Смотреть картинку How are you answers for kids. Картинка про How are you answers for kids. Фото How are you answers for kids

How are you answers for kids. Смотреть фото How are you answers for kids. Смотреть картинку How are you answers for kids. Картинка про How are you answers for kids. Фото How are you answers for kids

Вам будут интересны эти курсы:

Оставьте свой комментарий

Авторизуйтесь, чтобы задавать вопросы.

Настоящий материал опубликован пользователем Фершалова Елена Витальевна. Инфоурок является информационным посредником и предоставляет пользователям возможность размещать на сайте методические материалы. Всю ответственность за опубликованные материалы, содержащиеся в них сведения, а также за соблюдение авторских прав несут пользователи, загрузившие материал на сайт

Если Вы считаете, что материал нарушает авторские права либо по каким-то другим причинам должен быть удален с сайта, Вы можете оставить жалобу на материал.

Автор материала

How are you answers for kids. Смотреть фото How are you answers for kids. Смотреть картинку How are you answers for kids. Картинка про How are you answers for kids. Фото How are you answers for kids

Московский институт профессиональной
переподготовки и повышения
квалификации педагогов

Дистанционные курсы
для педагогов

663 курса от 690 рублей

Выбрать курс со скидкой

Выдаём документы
установленного образца!

«Подготовка диссертации на соискание ученой степени кандидата наук: История, понятие и правовое регулирование»

«Как использовать дизайн-мышление в образовании»

«Ребенок с ОВЗ в семье: помощь в учебе»

Подарочные сертификаты

Ответственность за разрешение любых спорных моментов, касающихся самих материалов и их содержания, берут на себя пользователи, разместившие материал на сайте. Однако администрация сайта готова оказать всяческую поддержку в решении любых вопросов, связанных с работой и содержанием сайта. Если Вы заметили, что на данном сайте незаконно используются материалы, сообщите об этом администрации сайта через форму обратной связи.

Все материалы, размещенные на сайте, созданы авторами сайта либо размещены пользователями сайта и представлены на сайте исключительно для ознакомления. Авторские права на материалы принадлежат их законным авторам. Частичное или полное копирование материалов сайта без письменного разрешения администрации сайта запрещено! Мнение администрации может не совпадать с точкой зрения авторов.

Answers for «How are you» / «How are you doing»

Carol89

Senior Member

I would like to know the most common answers for «How are you?» and «How are you doing?»

I only know three answers.
-I’m fine.
-I’m ok.
-I’m doing well.

. When I’m not feeling well, what do I say?

alicenine

New Member

I never heard anyone saying that they were not ok, since the question How are you is usually not really intended to ask how the person is, but just to start a conversation.
So even if you are not ok, I would suggest you´d say that you are.

But if you still want to say you are not alright, this are my suggestions:

— I am not very well.
— Could be better.

Hermodoro

Member

I would like to know the most common answers for «How are you?» and «How are you doing?»

I only know three answers.
-I’m fine.
-I’m ok.
-I’m doing well.

. When I’m not feeling well, what do I say?

How are you answers for kids. Смотреть фото How are you answers for kids. Смотреть картинку How are you answers for kids. Картинка про How are you answers for kids. Фото How are you answers for kids

almufadado

Senior Member

DnAngel

New Member

Yes, in general you would only answer with honesty that you are not feeling very well if you were asked by someone close to you, family / friends.
It is true that often when asked this question, the answer will seem to come back as just «How are you?». I think this is more because the two people are both talking at the same time. But it works to do it that way.

On top of other answers here, some good options are:
I’m good thanks. (a very standard but fine answer, for if you feel fine or are being polite).
I’m great thanks (if you are feeling more enthusiastic)
Not bad thanks. (less enthusiastic, but still polite).

(it’s very common to add «thanks». Though not mandatory)

And sorry, Hermadoro, but «How do you do?» is not at all common these days. The only time it might be used is when meeting someone for the first time, And even then it’s quite formal / for showing extra respect. (more common just to say «Nice/pleased to meet you»).

How to Answer the Question “How Are You?”

I’m sure one of the very first things you learned to say in English was, “How are you?” People will probably ask you this question A LOT! It’s really easy to answer, but there are a few things to remember. Here’s how to feel comfortable answering this question, every time.

1. “How are you?” is Simply Another Way to Say Hello — Here’s How to Answer

Most of the time, we use this question as a polite way to say hello, and you don’t need to say anything about how you are really feeling. Say one or two positive words, thank them for asking, and ask them the same question. Any of these answers will work almost all of the time:

“Great, thank you. How are you?” (very positive)

“Good, thanks, and you?” (positive – this is the most common answer)

“Fine, thanks. How are you?” (a little less positive – I’m okay)

Your answer will depend on the person who is asking, and how well you know them.

2. “Hi, Boss, how are you?”

If you are in a business situation, you might be saying hello to your boss or colleague, or meeting someone for the first time. You need to answer briefly, but in a positive way. “Great!” “I’m doing really well, thank you,” or “Fantastic!” are all good ways to answer. They will tell the other person that you are enthusiastic and ready to work. You might be shaking hands, too. Here’s how that conversation might go:

Mr. Brown: Good morning, Mr. Mendoza. How are you today?

Mr. Mendoza: I’m good, thanks. And you?

Mr. Brown: Great, great, thanks. (shaking hands)

Two things to notice here:

3. How to Answer “How Are You?” When Meeting Strangers and Other Formal Situations

If you are talking to a waiter, a cashier at the checkout, or if you’re being introduced to a person in a casual situation, your answer can be a little different. Let’s look at a sample:

Cashier (as she checks you out): Hi, how are you today?

You: Fine, thanks. It’s a beautiful day.

Some things to notice here:

4. How to Answer “How Are You?” When Hanging Out With Friends in Casual Situations

Your friends will probably ask you the very same question, but It might sound a little different! You might hear:

How are you doing?

Here’s the nice thing – when you are with friends and family, you can tell the truth! If you are talking to people who care about you, you can tell them that you’ve had a bad day, or that you feel tired.

One thing you still shouldn’t do is answer with a complete description of some medical problems you are having. If you are talking to a friend, you can offer more information if they ask (and if they are your friend, they probably will!) Here’s a conversation between friends:

Marta: Hi, John! How are you?

John: I’m fine, maybe a little tired. I need some more coffee.

Marta: Oh, I’m sorry. Did you sleep well last night?

John: Not really. I had a headache when I went to bed, and I still have it this morning.

A couple things to see:

So, How Are You?

Remember, “How are you?” is usually just another way to say hello. If you smile and say “Good, thanks,” you’ve successfully answered the question.

And extra points if you also ask, “How are you?” in response!

Now, what if you hear a different question? For example, many native English speakers will ask you “How have you been?” instead of “How are you?” So how do you answer that question? Find out in this lesson (click here)!

How Are You Doing? How to Introduce Yourself in English

Want to avoid awkward conversations with native English speakers?

Then it’s time to make sure you know how to react when someone asks “How are you?”

Sounds easy, right? Don’t you just tell people how you feel?

Keep on reading to see all the possible answers and reactions to “How are you?”—things you never learned in ESL class or during your self-study.

Contents

Download: This blog post is available as a convenient and portable PDF that you can take anywhere. Click here to get a copy. (Download)

Formal Answers to “How Are You?” for Acquaintances and Strangers

Your answer to the question “How are you?” depends on who asked you the question. First, we’ll look at what to say when people you don’t know or people you don’t know very well ask how you are.

This first section will give you some formal (more polite) answers to “How are you?” You will use these when you’re talking to acquaintances and strangers. Of course, you can use these with anyone you speak to, even family and close friends.

Acquaintances are people that you know, but don’t know very well. This could be someone you’ve met just once or twice, perhaps a friend of a friend, an old classmate that you were never really friends with or a man who works at the local grocery store.

When you see an acquaintance somewhere, it’s polite to greet them. If you both know each other but don’t say anything to the other person, it’s somewhat rude (bad manners).

You will often encounter acquaintances in your everyday life, but also in your professional life at work. In these situations, it is essential that you know how to talk to these acquaintances at work properly.

People that you don’t know or have never met before are called strangers. A stranger could be the cashier (the person working at the check-out counter) of a supermarket, the receptionist at an office or someone sitting next to you on the bus.

So, when one of these people (an acquaintance or a stranger) asks how you are, what should you respond?

First, let me tell you something important: This person doesn’t want to know how you actually are that day. They’re just being polite.

In the United States, “Hi, how are you?” is almost a cultural greeting—it’s how we say hello. If you say this to an acquaintance or stranger, you probably aren’t really interested in their true answer. Also, the person you’re greeting won’t answer honestly, because that’s just how it is in this society.

So, in these situations, it’s best to give a short answer. You usually won’t share how you really feel. Here are some common answers and what they mean:

As an ESL teacher, this is the answer I hear most often from non-native speakers.

Be careful, though! “Fine” often means that you’re not completely all right—something could be wrong.

The tone you use when you say this word makes a difference. A shorter, higher-pitched “I’m fine” with a smile will mean you actually are okay. If you sigh, say it slowly and use a lower tone of voice, “I’m fine” could mean the opposite—you aren’t fine at all.

Let’s look at an example of how “fine” has a somewhat negative meaning, in a different situation:

Sally: Oh, sorry. I ordered the wrong color…you wanted red!

Kate: It’s fine. We’ll just use blue. There’s no time to order red now.

As you can see, Kate said, “It’s fine,” when it really wasn’t fine at all. Sally ordered the wrong color! But the word “fine” is often used to mean “good enough.” It’s not great, but it will work.

The same thing happens a lot when asking how you are. If someone is “fine,” often they’re not great, but they’re good enough.

Try this: next time you’re watching an American sitcom in English, listen for the word “fine” and think about if it’s used in a positive, neutral or negative way.

Not bad

This answer can sound either more neutral or slightly positive, depending on your tone. If you’re “not bad,” it means that things are okay.

All right

Responding that you’re “all right” is neutral, but usually more positive than “fine.” And just like the first two answers we’ve seen here, your intonation (pitch of voice, high or low) can change the meaning slightly (a little).

“I’m all right” has a positive vibe (energy) if each word is higher in tone than the previous word. When said this way, each word is held a bit longer than the previous word, too. Overall, the phrase is spoken a bit slowly.

To make a more neutral-sounding answer, “I’m” is the highest pitched word, “all” drops in tone and “right” goes up a step, but is lower than “I’m.” The words are spoken more quickly than in the previous example.

Ask a native speaker to say this phrase, or listen for it in context while watching American movies.

The most common answer that I hear and say is “Good.” It’s a positive, polite and common response. You might not actually be feeling too good when you answer “Good,” but for an acquaintance or stranger it’s a normal answer to give.

Saying “Good” is grammatically correct if you mean that you’re happy and pleasant!

Why did I need to bring up grammar with the word “good”? It’s important because native speakers often confuse the word “good” with “well.” Let’s state each word’s usage more clearly.

Good is an adjective, which means it describes a noun (person, place, thing). For example:

My son is a good boy.

I want to read a good book.

I know a good restaurant.

You did a good job.

In response to “How are you?” the response “good” is an adjective describing myself. I am good. It’s a correct response, grammatically.

(Note: The verb “are” comes from the infinitive “to be,” which is a linking verb. This isn’t an action verb, which is part of the reason why people get confused.)

“Well,” on the other hand, is an adverb. That means it describes a verb—an action. It describes how you do something. For example:

You did well on the exam.

He plays sports well.

My voice teacher said I sing well.

“Well” can also be used as an adjective, but only when you’re specifically talking about health. “Well” means “healthy” when it’s used in this way. Here’s an example:

Sally: I heard you had the flu, how are you?

Kate: I’m well.

Responding and continuing the conversation

After you say your quick answer, it’s polite to add a “thanks” afterwards. After that, you can ask the other person “How are you?” You don’t have to say “thanks” first, but it’s always nice. It’s most polite to ask the person how they are in return.

Here are some full responses to “How are you?”:

Good, thanks. And you?

Not bad. How are you?

I’m good. And yourself?

I’m fine, thanks. How about yourself?

Now you’re ready to go out in the English-speaking world and greet others. But what about when you’re talking with good friends or family?

Before you think about how to answer, you need to know that the question may be more informal than “How are you?”

Here are some other ways to greet and ask “How are you?” when you’re with a close friend or family member:

Variations of “How Are You?”

How’s it going?

What’s up?

How’ve you been? (How have you been?)

What have you been up to?

What’s going on?

How are you doing?

Until you become familiar with these questions, you’ll have to pay attention to which question was used. Why?

Well, if someone asks you “What’s up?” it doesn’t make sense to answer “Good.” The common answer is “Not much,” followed by a return “What’s up with you?”

Note: “What have you been up to” and “What’s going on?” can be answered in the same way. You might replace the “What’s up with you?” with “What’s going on with you?” if you want to match the original question.

The difference between “How are you?” and “How are you doing?”

These phrases are very similar, but “how are you?” is slightly more formal, and may be used more commonly when someone is specifically asking about your health or wellbeing.

For the most part though, they are basically interchangeable.

They also have slightly different grammar, which will affect how you reply.

If someone asks “How are you doing?,” grammatically you should also answer “well.”

This says “I’m doing well.”

Since “doing” is an action verb, we need to use the adverb “well” to describe that action.

But most native speakers will still answer with the single word “Good.”

You’ll hear it regularly in speech, and people actually might think it sounds funny/wrong to say “Well.” So, it’s perfectly acceptable to respond to “How are you doing?” with “Good!”

Even so, if someone asks “How are you doing?” then it’s grammatically correct to say “Well.”

Informal Answers to “How Are you?”

When we’re talking with close friends or family members, we’ll answer the question differently. It’s time to be honest.

When talking with your friends, parents or siblings (brothers and sisters), it’s okay to tell them how you really feel. Maybe you’ll answer “I’m fine” with a sigh at first, and then your friend will ask you “What’s wrong?” Then you can tell him or her exactly what’s bothering you.

Here are some more replies you might use to describe how you’re really feeling:

Here’s another quick, neutral answer like “fine” or “all right.” Depending on your tone when you use this response, your friend might ask “Just okay?” as a follow-up. This means they think something is wrong and want to know what’s going on in your life.

Great

We’ve seen lots of neutral and negative responses, but hopefully there are many times when you feel excellent! When you’re better than good, say you’re great.

Excited

Here’s another very positive response. If you’re looking forward to something—like a concert next week, spending time with a good friend or getting a puppy—say you’re excited! Then you can tell your friend or relative why you’re excited.

I can’t complain / Can’t complain

If things aren’t going amazingly well, but you’re grateful for the good things you have in your life, you can use this response.

Same old

This means everything is normal, neither positive not negative. You’ve just be doing your “same old” routine lately.

Oh, you know

This is to use with the people who know you so well, they already know what’s going on in your life. This can be paired with “same old” like this:

“How are you doing?”

“Oh, you know…. same old”

I’ve been better

When there is something wrong, you can use “I’ve been better” as your first response. This will lead your friend or relative to ask you “What’s wrong?” or something similar.

Could be worse

Maybe things aren’t going well lately, but you have some things to be thankful for. This expresses some gratitude that things aren’t going as badly as they could.

Frustrated

When you’re annoyed, or something keeps going wrong, you could be frustrated (annoyed). You may be frustrated when you can’t get your computer to print or when your co-worker makes the same mistake over and over.

If you have no free time because you have lots of things to do, say you’re busy!

Stressed out

When you’re busy, it’s possible that you could also be stressed out. Feeling stress (pressure) is a negative feeling that can happen when you have too much to do (often things you don’t want to do) and not enough time.

Worried

Use this response when you’re concerned about a problem. When you’re worried, you think the result to a situation could be bad but you don’t know how to make it okay, or you don’t have control of the situation so instead you think about it a lot. For example, someone who just lost their job will probably worry about money and finding a new job.

Exhausted

When you’re really tired. Maybe you didn’t sleep well or worked outside all day. If you don’t have any energy, use this word.

How to Practice Responding to “How Are You?”

I bet you never thought that “How are you?” could be so complex. But don’t get stressed out! Remember that there are two main situations with this greeting: talking to people you know and people you don’t know. The closer you are to someone, the more specific you can be about how you are feeling.

With some practice and seeing real-life examples, you will soon be comfortable with the “How are you?” greeting.

Because it’s so common in the English-speaking world, watching movies and TV shows can be a great way to learn all the nuances of the phrase.

If you don’t feel ready for material at such an advanced level, consider trying FluentU. It takes clips from all kinds of English content (like commercials, speeches and TV shows) and turns them into language lessons.

How are you answers for kids. Смотреть фото How are you answers for kids. Смотреть картинку How are you answers for kids. Картинка про How are you answers for kids. Фото How are you answers for kids

Each video comes with interactive subtitles so you can follow along and check the meaning of any word with just a click. Plus, you can search for specific words or phrases to see videos where they appear.

You can even make a flashcard deck for greetings then practice them with the quizzes on FluentU. And if you’re on the iOS or Android app, you’ll get a chance to practice speaking words out loud before you use them with a real person.

Then, it’ll be time to take your knowledge to the streets! Say “hello” to as many people as you can and see how they answer your “How are you?”

Once you’ve mastered this question, you might be so happy that you answer “perfect” to the next person who asks how you are!

Rebecca Thering is a freelance writer and editor who has taught English in Spain, South Korea and France. She offers online lessons, editing services, a supportive learning community and more for English learners at English With Rebe.

Download: This blog post is available as a convenient and portable PDF that you can take anywhere. Click here to get a copy. (Download)

Источники информации:

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *