How long does the course last
How long does the course last
How long does the course last
Study the advertisement.
Welcome to our school of breakdance!
You are considering starting breakdance lessons and now you’d like to get more information. In 1.5 minutes you are to ask five direct questions to find out about the following:
2) course location
3) duration of the course
4) special clothes
5) evening classes
You have 20 seconds to ask each question.
You could ask following questions:
1) How much do the lessons cost?
2) Where is the course situated?
3) For how long does the course last?
4) Do I need any special clothes for breakdancing classes?
5) Is it possible to attend the evening classes?
Вопросы должны быть грамматически верными. Избегайте необоснованных пауз в речи, верно расставляйте ударения, правильно используйте интонацию, не нарушайте нормы произношения слов.
Критерии оценивания ответа на задание С4 | Баллы | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
Вопросы 1—5 | ||||||
Вопрос по содержанию отвечает поставленной задаче; имеет правильную грамматическую форму прямого вопроса; возможные фонетические и лексические погрешности не затрудняют восприятия | 1 | |||||
Вопрос не задан, или заданный вопрос по содержанию не отвечает поставленной задаче не имеет правильной грамматической формы прямого вопроса How long does the course lastВ этом задании необходимо задать вопросы по предложенной Вам картинке. Даются ключевые слова, на основе которых Вы и должны построить вопросы. Подготовка – 1.5 минуты Task 2 Study the advertisement. Make your life easier with our new kitchen unit! You are considering buying the appliance and now you’d like to get more information. In 1.5 minutes you are to ask five direct questions to find out about the following: 1. How much does the unit cost? 2) if one can buy it online 2. Can I buy it on-line? 3) number of functions 3. How many functions does it have? 4) guarantee period 4. What is the guarantee period? 5) recipe book to go with the unit 5. Does a recipe book go with the unit? Список возможных вопросов ко 2 заданию по говорению на ЕГЭAge restriction Is there a minimum/any age restriction (for this film)? Availability of smth Is smth available? Courses available What courses are available at your school? Directions to the hotel/gym How can I get to your hotel? Discounts for groups/party reductions Are there any discounts for groups? Discounts for students Are there any discounts for students? Distance from the city center How far is the (hotel) from the city center? Duration of the course/tour How long is the course/tour?/ How long does the course/tour last? Entrance fee What is the entrance fee? How much is the ticket? How much does (…) cost? Hotel facilities What facilities are available at the hotel? If breakfast included Is breakfast included into the price? Location of the hotel/gym/club Where is the hotel/gym/club situated/located? Online (advance) reservation/booking Can I book a ticket online (in advance)? Opening hours When is the club open? Photo permission/taking pictures Is it allowed to take pictures during the tour? Possible accommodation What kind of accommodation do you offer? Double/single room price per night What is the double/single room price per night? Price of a three-week course How much is a three-week course? How much do I have to pay for a three-week course? Refund for a ticket Can I get a refund for the ticket if I miss the concert? Задание С4 на ЕГЭ по английскому языку. Как правильно строятся вопросы в английском языке?Повторим, как образуются прямые вопросы. Что такое прямой вопрос? В прямых вопросов порядок слов такой же, как в обычном предложении, но только перед подлежащим нужно поставить вспомогательный глагол. В английском языке существуют пять типов вопросов: общий, к подлежащему, специальный, альтернативный и разделительный. 1. Общий вопрос Он строится ко всему предложению и требует ответа «да» или «нет». Схема построения вопроса такова: Например: Do you live in Russia? – Yes, I do. / No, I don’t 2. Вопрос к подлежащему Помни, что в вопросе к подлежащему нельзя ставить do, does и did. Например: Who are you talking to? What can help you? 3. Специальный вопрос. Схема построения вопроса такова: (все вопросительные слова обозначим Wh) Например: When does the museum open? What colour is your car? How long have you know your friend? 4. Альтернативный вопрос – вопрос выбора. Он строится точно также как общий вопрос, но к любому члену предложения можно добавить выбор с помощью союза “or”. Схема вопроса: (на примере альтернативы к подлежащему) Например: Do your parents or your friends always help you? Точно также можно построить альтернативный вопрос к любому члену предложения. Например, к дополнению: Does he speak English or Spanish? 5. Разделительный вопрос (не так ли) Он строится по такой схеме: Например, Mary drives her car to work, doesn’t she? Помни! Вопрос должен звучать не только грамматически правильно, но и разумно. Самые легкие для составления вопросы те, что начинаются с if. Это значит, что надо задать общий вопрос. Не забывай про интонацию в вопросах. Она должна повышаться в общем вопросе и понижаться в специальном. Вот таблица, в которой приведены наиболее часто встречающиеся вопросы: Вопросы в задании С4 можно задавать разные. Это зависит от ситуации, которая дается. Наиболее часто встречаются общие и специальные вопросы. Реже разделительные, к подлежащему и альтернативные. Ты нашел то, что искал? Поделись с друзьями! How long does the course lastStudy the advertisement. Welcome to our school of breakdance! You are considering starting breakdance lessons and now you’d like to get more information. In 1.5 minutes you are to ask five direct questions to find out about the following: 2) course location 3) duration of the course 4) special clothes 5) evening classes You have 20 seconds to ask each question. 1) How much do the lessons cost? 2) Where is the course situated? 3) For how long does the course last? 4) Do I need any special clothes for breakdancing classes? 5) Is it possible to attend the evening classes? Вопросы должны быть грамматически верными. Избегайте необоснованных пауз в речи, верно расставляйте ударения, правильно используйте интонацию, не нарушайте нормы произношения слов.
|