How long has the professor
How long has the professor
How long has the professor
教授はどれ位の間不在でしょうか?
ありがとございます!
Символ показывает уровень знания интересующего вас языка и вашу подготовку. Выбирая ваш уровень знания языка, вы говорите пользователям как им нужно писать, чтобы вы могли их понять.
Мне трудно понимать даже короткие ответы на данном языке.
Могу задавать простые вопросы и понимаю простые ответы.
Могу формулировать все виды общих вопросов. Понимаю ответы средней длины и сложности.
Понимаю ответы любой длины и сложности.
Решайте свои проблемы проще в приложении!
( 30 698 )
Рабочая тетрадь Spotlight 8. Workbook. Страница 33
5. Choose the correct item. — Выберите корректный вариант.
6. Look at the pictures and use the past perfect or the past perfect continuous to complete the sentences with the verbs below, as in the example. — Посмотрите на картинки и используйте прошедшее совершенное или прошедшее совершенное длительное время, чтобы закончить предложения глаголами, данными ниже, как показано в примере.
• fail • watch • walk • give • work
7. What’s the English for: — Как по-английски будет:
8. Translate the situations into English: — Переведите ситуации на английский язык.
Гриффин был ученым. В университете он изучал биологию, химию и физику и теперь хотел начать заниматься научными исследованиями и стать знаменитым. Он проводил эксперименты со светом. Молодой ученый работал штатным ассистентом профессора в лаборатории, и все время проводил там. Он поставил много опытов, прежде чем достиг результатов. Гриффин был настоящим изобретателем — он мог любую вещь сделать невидимой (invisible). Он думал, что получит все, о чем мечтал, благодаря своему изобретению, поэтому он превратил себя в невидимку. Он хотел представить свое открытие всему научному миру, но, чтобы сделать это, он должен был быть виден, а этого он сделать не смог. Он злился на людей, потому что никто не поддержал его экспериментов, а он теперь не мог вернуться в реальный мир. Гриффин использовал свое изобретение, чтобы уничтожать людей. Он стал «человеком-невидимкой», и все боялись его. Его открытие не послужило на благо людям
Griffin was a scientist. He had studied Biology, Chemistry and Physics at the university and now he wanted to start science researches and become famous. He performed experiments with light. The young scientist had a full-time job as an assistant to the professor in the laboratory and spent all the time there. He had performed a lot of experiments before he achieved some results. Griffin was a real inventor as he could easily make anything invisible. He thought he would get all he had dreamed due to his invention, so he made himself invisible. He wanted to present his invention to the scientific world but to do this he must be visible and he couldn’t do that. He was mad at people because nobody had ever supported his experiments and he couldn’t now return to the real world. Griffin used his invention to destroy people. He had become the «Invisible Man» and everybody was afraid of him. His invention didn’t help people.
Входная контрольная работа, 8 класс
Просмотр содержимого документа
«Входная контрольная работа, 8 класс»
1. The professor’s ____________________________ is only a toy, not a real car.
2. The teacher asks us to write two__________________________ sentences.
3. A ____________________________came to our school to take an interview.
4. Read the text from this _______________________________magazine.
5. The water is dirty, it is not_______________________________.
6. May I ask you a _______________________________question?
7. His flat was large but______________________________.
8. He can develop a very serious________________________.
II Выбери и обведи соответствующие варианты из данных в скобках.
John, have you done everything (yourself / yourselves?)
Poor Nick got very ill and had to go to (- / the) hospital.
The apple pie tasted really (good / well).
There were two boys on the football field. One was Tom, the new pupil, (another / the other) was my classmate Richard Wilson.
The pain was so strong, I could (hard / hardly) breathe.
How much should my luggage (weigh / weight)?
There were ( a few / a little ) magpies and some crows in the tree.
III Заполни пропуски в предложениях глаголами, данными в скобках, в соответствующих формах.
(You, speak)______________________________with Kate yet? Do you think she will go to the cinema with us if we (invite)______________________________her?
My dad (have) _____________________________this car for a long time. I think, he (buy) _____________ it ten years ago.
Nick (finish) _________________________reading the story just now.
Rose (be) ______________________________in love with Jerry since they (meet)_____________________________at a school party.
Tommy (play) __________________________ basketball for many years, now he’s one of the best players.
1. The best football __________________________get a lot of money.
2. Many ________________________s decorate their homes on special days.
3. How big is your_____________________________ of mugs?
4. Jane has been keeping to a ______________________diet since March.
5. Some days ago Jill had a ___________________________with the manager.
6. What a _________________________________little kitten!
7. Last winter was frosty and _______________________________long.
8. What is the ___________________________of the Mississippi River?
II Выбери и обведи соответствующие варианты из данных в скобках.
I like it when red, yellow, and brown leaves fall to the ( land / ground) in autumn.
I have been writing my book ( since / for ) two years.
The doctors say that the ( ill / sick) boy has to go to hospital.
Do we have (enough computers / computers enough ) for everybody?
In the evening the flowers smell (wonderful /wonderfully).
After her long ship ( journey / voyage), Carol felt tired.
Has Alec (been / gone) to the bank? I can’t find him anywhere.
III Заполни пропуски в предложениях глаголами, данными в скобках, в соответствующих формах.
Andy and I (know)_______________________ each other since we (meet) ______________in a summer camp four years ago.
The children (watch) _______________________television for two hours. I (think)_________________ it’s more than enough.
How long (you, learn) __________________________to play the piano? When did you (you, begin)__________________?
Peter (phone)______________ just now. He says he (buy)______________________ food at 5 o’clock yesterday.
I see that your hair is wet. (You, swim) _________________________?
Would you like a piece of cake? I (just, make) _______________________________ it.
I will make such a cake for you if you (say)_______________________ that you like it.
Key 1 task 1 variant
Key: 2 task 1 variant
3 task key 1 variant
6 has been playing
Note: (the other)другой, второй (из двух, трёх)
One took a taxi, and the other walked home. — Один взял такси, а второй отправился домой пешком.
Key 1 task variant 2
Key 2 task variant 2
4 enough computers
Key task 3 variant 2
1. have known— met
3 have you been learning/ did you begin
5 Have you been swimming?
6 I have just made it—say
just now also requires the past simple tense and means «a moment ago«:
I spoke to him just now. He says hi.
Note Глагол to know относится к группе глаголов умственного восприятия, которые не употребляются в форме Continuous всех временных групп. К этой группе глаголов, кроме глагола to know, относятся глаголы to believe, to depend, to forget, to imagine, to mean, to realize, to remain, to remember, to think, to suppose, to understand.
Note: Если наречие enough относится к существительному, то оно ставится перед главным словом. Перед существительным с артиклем или притяжательным или указательным местоимением и перед личным местоимением наречие enough употребляется с предлогом of
They have got enough clear water — У них достаточно чистой воды
Note: Глагол to smell в значении «пахнуть» употребляется обычно с последующим прилагательным: to smell nice (sweet, bitter) иметь приятный (сладкий, горький) запах.
sea voyage — плавание по морю, морское путешествие
→ LESSON 1
1. The Present Perfect Tense
1. Give the past participle of the following verbs.
a) standard verbs: to open, to shave, to join, to ask, to watch, to work, to look, to translate, to paint, to adopt, to answer, to prepare, to order, to publish, to finish;
b) non-standard verbs: to be, to do, to have, to buy, to come, to speak, to hear, to leave, to see, to spend, to tell, to think, to write, to wake, to learn, to begin
2. Read these sentences and translate them into Russian. Pag attention to the use of the Present Perfect Tense.
3. Roleplaying: make the necessary substitutions and act out these dialogs.
1. A: What’s Bill doing?
B: He’s reading Mark Twain’s “Huckleberry Finn.’*
A: And what about you? Have you read it?
B: Yes, I have. I read it last month. (B: Mark Twain’s “Adventures of Tom Sawyer”, Hemingway’s “The Old Man and the Sea”)
2. A: I met Peter yesterday.
B: How’s he? I haven’t seen him lately.
A: He’s fine. (At: Jane, Ben, John. B: this week, since he came back, for a month)
3. A: Nick has just come back from Moscow.
B: Oh, has he? How did he like it? I was there last year and I enjoyed my stay there very much.
A: He liked it very much, too.
4. A: How long have the Browns lived in Washington?
В: I think for ten years. They came here in 1975.
(A: the Smiths, the Robinsons. B: five, 1980; fifteen, 1970)
4. Respond to these requests according to the models.
a) Would you close the window, please? I’ve just closed it.
1. Would you wake up Ann, please? 2. Would you read this text, please? 3. Would you do the sums, please? 4. Would you invite Mary to your birthday party, please? 5. Would you help John w ith his homework, please?
b) Is Jane going to have lunch now? She’s already had it.
1. Is Peter going to take a trip to the village of Florida? 2. Is Tess going to talk to Jill about it? 3. Are they going to join the French class?
4. Is Nick going to listen to the latest news?
c). I bought Hemingway’s “The Old Man and the Sea” last Friday. I’ve bought it too.
1. I looked through the papers this morning. 2. I ordered dinner ten minutes ago. 3. I asked Peter to help us yesterday. 4. I advised him to see the doctor last Monday. 5. I reread Tolstoy’s] “War and Peace” last month.
d) I haven’t read that book yet. Have you? No, I haven’t read it either. (No, I haven’t either.)
1. Mike hasn’t got up yet. Has John? 2. I haven’t bought a present for Ann yet. Have you? 3. John hasn’t done his homework yet. Has Bill? 4. I haven’t written to Peter yet. Have you? 5. He hasn’t learned the new words yet. Has Jane?
5. Respond to, these statements according to the models.
a) I had a nice dog a few years ago. (Bill) Has Bill ever had a dog?
1. I read an American novel last month. (Mary) 2. Jill worked in a library five years ago. (Jane) 3. Bill went to college four years ago. 4. Harry saw Chekov’s “Cherry Orchard” last Thursday. (Henry)
5. I had six classes yesterday, (you, a day) 6. I met a famous writer a few years ago. (you)
b) They’re going to see a new movie tonight. Haven’t they seen it yet?
6. Respond to these questions according to the models. Pay attention to the Present Perfect and the Past Indefinite Tenses.
a) How long have you lived here? (since 1980, for five years) I’ve lived here since 1980 (for five years)
1. How long have you studied English? (since 1982; for two years)
b) You’ve seen Mary’s new picture, haven’t you? (last Tuesday) Yes, I have. I saw it last Tuesday.
1. You’ve reread Twain’s “Innocents Abroad”, haven’t you? (last week) 2. He’s written to his elder brother, hasn’t he? (yesterday) 3. The Mortons have come back, haven’t they? (two days ago) 4. They’ve already had dinner, haven’t they? (an hour ago) 5. You’ve seen Peter today, haven’t you? (this morning). 6. He’s listened, to the latest news, hasn’t he? (an hour and a half ago).
7. Open the brackets and put the verbs’ in the Present Perfect and Past Indefinite Tenses.
1. “Where’s Mary?” “She (to go shoppipg) just.” 2.’“How long Jane and Mary (to be) friends?” “I think since 1978, when they (to come) to study at New York University.” 3. “You ever (to have any trouble with) Spanish?” “No, I never (to have any trouble with) it. I like it very much.” 4. “Peter (to do) the sums yet?” “Yes’, he has! He (to do) them two and a half hours ago.” 5. “The children (to have dinner) yet?” “No, not yet. They just (to come back) from the park/’ 6. Mr. Tomson (to be) adviser to the school mathematics club since he (to come) to teach at our school. 7. “How long you (to know) Peter В1а£к?” “I (to know) him since childhood.” 8. Bill (to join) the School French club when he (to be) in ninth grade and I (to be) a member ever since. 9. “How’s Ann? I (not to see) her lately.” “She’s fine, thank you.” 10. You (to have) a lot of things to do today? 11. 1 (to hek) that Mary (to be sick) this month. 12. “Since when you (to have) that house, Ben?” “Since 1976.”
8. Translate into English.
2. The Present Perfect Continuous Tense
9. Read these sentences and translate them into Russian. Pay attention to the use of the Present Perfect Continuous Tense.
1. We’ve been doing sums for half an hour now. 2. Jane has been studying French for three months now. 3. Max has been trying to finish the picture for the last two weeks. 4. They’ve been talking for two hours now, 5. They’ve been playing chess since early morning. 6. “Have you been studying Spanish long?” “Since I joined the Spanish class in October.”
10. Respond to these questions according to the model.
How long have you been working in the office? (for a year; since 1980) I ’ve been working here for a year, (since 1980) 1. How long has Peter been working in the language laboratory? (for a year, and a half) 2, How long have you been studying history? (since 1978) 3. How long have you been writing the letter? (for fifteen minutes): 4. How long has Mike been looking through the papers? (for half an hour) 5. How long has Jane been doing her homework? (since four o ’clock) 6. How long have they been translating the text? (since eleven o’clock in the morning) 7. How long has Jill been watching TV? (for three hours now)
3. The Gerund
11. Read these sentences, and translate them into Russian.
12. Make up sentences using the table. Translate them into Russian.
“I am French teacher”. Я преподаватель французского языка.’ “So аm I” Я тоже. “So is’ Ann.” Анна тоже.
13. Translate into English
1. Я только что перечитала «Простаки за границей» Марка Твена.— Я тоже. 2. Мне понравилась эта книга. Петру тоже. 3. Я вчера закончила читать «Старик и море» Хемингуэя. Джейн тоже. 4. Я очень люблю Чехова. Моя сестра тоже. 5. Мой старший брат изучает испанский язык.— Моя сестра тоже. 6. Я заболеваю гриппом.-— Я тоже. 7. Мы собираемся в кино сегодня вечером. Они тоже.
II. TEXT
AN EVENING OUT
Mr. James Nelson is a professor in Russian literature at Georgetown University,3’ Washington, D. C. He teaches 19th century Russian literature? to undergraduate and graduate students. His wife, Jane, is a teacher of Russian at American University.3 She likes translating modern Soviet writers into English.
Last Friday night the Nelsons were about to have dinner when the telephone rang. Mrs. Nelson picked up the receiver. That was Dr. Bobrov,4 a Moscow University professor. Dr. Bobrov came to Washington at the invitation of Georgetown University. He has been teaching modern Soviet literature and conversational Russian to American students since September. Dr. Bobrov has lived in Washington for nine months. The Nelsons and Dr. Bobrov have often- gone out together.
This time Dr. Bobrov invited Mr. and Mrs. Nelson to a farewell dinner the following Friday. He is leaving for Moscow in a week. He asked the Nelsons, “Would you like to go to the movies after dinner? The Soviet film “Chekov’s one act comedies” is playing at the “Circle”. The Nelsons gladly accepted the invitation.
At dinner Dr. Bobrov and the Nelsons talked about their classes, lectures and research. Dr. Bobrov said, “I’ve visited a few universities and I ’m surprised that American students know so little about modern Soviet literature. I hope the students whom I taught are interested in it now.”
Then it was time to leave for the movie.
The film was not dubbed but there were English subtitles. The acting was excellent and the color was beautiful. Mr. and Mrs. Nelson enjoyed the film very much.
“The actors are just wonderful,” said Mrs. Nelson. “I’ve reread those stories recently and I like the actors’ interpretation.”
“So do I,” said Mr. Nelson. “Chekov is my favorite Russian writer.’
III. VOCABULARY, GRAMMAR AND SPEECH EXERCISES.
Переводы текстов Spotlight 10 класс Модуль 4 4d
Полезный совет! Переводы упражнений в решебнике более актуальны и правильные, чем здесь. Перейти в решебник. |
1. Посмотрите на название текста и изображения на с. 70. Как вы думаете, о чем отрывок? Прочитайте биографию и проверьте.
Сэр Артур Конан Дойл (1859-1930) был шотландским врачом и автором. Его мать имела страсть к книгам и была фантастической
рассказчицей. Артур обнаружил у себя талант рассказывать потрясающие истории. Его произведения включают научно-фантастические и исторические романы, пьесы и романы, поэзию и научно-популярные произведения.
Потерянный мир (1912) был первым в серии из четырех романов. Оно об экспедиции в Амазонский тропический лес в Южной Америке, где профессора Челленджер и Саммерли, репортер Эдвард Малон и охотник лорд Джон Рокстон встречают доисторических животных.
Посмотреть ответ
2. a Прочитайте строки 1-19 из отрывка. Как вы думаете, что профессор увидел? Что вы думаете, что произойдет дальше? Слушайте и читайте, чтобы узнать.
Посмотреть ответ
«Но что вы думаете об этом?» закричал профессор Саммерли, торжествующе указывая на то, что выглядело как огромный отпечаток пяти пальцев человеческой руки, появляющееся среди трехпалых отметок.
«Уэлден!» крикнул проф. Челленджер в экстазе. «Я видел их в Уэлдене в Англии. Это создание, ходящее прямо на трехпалых ногах, и иногда кладет одну из своих пятипалых передних лап на землю. Не птица, мой дорогой Рокстон – не птица».
«Зверь?»
«Нет, рептилия – динозавр. Ничто другое не могло оставить такой след».
Его слова превратились в шепот, и мы все стояли в бездвижном удивлении. Следуя по отметинам, мы покинули болото и прошли сквозь кусты и деревья. Выше было открытое пространство, где было 5 самых необычных существ, которых я когда-либо видел.
Присев на корточки в кустах, мы наблюдали за ними в свое удовольствие.
Там было, как я говорю, 5 из них, 2 взрослых и 3 молодых. Они были огромные. Даже детеныши были как 20 слонов, в то время как 2 взрослых были больше любого создания, которого я когда-либо видел. Они имели цвета сланца, который имел весы как ящерица и блестел, когда солнце светило на них. Все пятеро сидели, уравновешивая себя с помощью широких, мощных хвостов и их огромной трехпалой задней ноги,
зрелища. Щеки Челленджера растянулись в широкой улыбке, и ироничное лицо Саммерли смягчилось в изумлении.
«Боже мой!» вскричал он, наконец. «Что они скажут в Англии по этому поводу?»
«Мой дорогой Саммерли, я скажу вам, с большой уверенностью, что именно они будут говорить», сказал Челленджер. «Они будут говорить, что ты лжец и это научная подделка, точно так, как вы и другие говорили обо мне».
«И если у нас есть фотографии?»
«Поддельные, Саммерли, поддельные, они скажут!»
«И если у нас есть образцы?»
«Ах, мы можем их взять! Газеты уже могут похвалить нас. 28 августа – день, когда мы увидели 5 живых игуанодонов в тропическом лесу Амазонки. Запиши это в свой дневник, мой юный друг, и пошли в свою газету».
Посмотреть ответ
3 a Сопоставьте выделенные слова с их значениями. Используйте каждое из них в своих предложениях.
мириться с, не движется, закричал, спрятался, искриться, огромные, светиться, чрезвычайное счастье, потому что
Посмотреть ответ
b Используйте словарь для объяснения слов жирным шрифтом. Что они значат на вашем языке?
Посмотреть ответ
4. Найти слова, которые означают BIG в отрывке. Сделайте предложения, используя их.
Посмотреть ответ
5. Найти все слова, связанные с животными и перечислить их под следующими заголовками:
классы
рептилия
части тела
типы
Посмотреть ответ
6. a Кто/что сравнивается с: маленькими детьми? слонами? человеческой рукой? ящерицей? большими зверями? крокодилами? кенгуру?
Посмотреть ответ
b Какими прилагательными лучше описать:
— Ребенка динозавра
— Взрослого динозавра
— Двух профессоров и рассказчика.
• возбужденны• неразумные
• Огромный • игривый • необычный
• поражены• сильный • вне себя от радости
Какие части текста помогли вам решить?
Посмотреть ответ
7. Объясните подчеркнутые фразы своими словами.
Посмотреть ответ
8 Портфолио: Представьте, что вы принимаете участие в экспедиции. Напишите письмо другу с описанием того, что вы видели.
Посмотреть ответ
1
Sir Arthur Conan Doyle (1859-1930) was a Scottish doctor and author. His mother was passionate about books and a fantastic storyteller. Arthur discovered he had a talent for telling fascinating stories. His works include science- fiction and historical novels, plays and romances, poetry and non-fiction.
The Lost World (1912) was the first in a series of four novels. It is about an expedition to the. Amazon Rainforest in South America where Professors Challenger and Summerlee, reporter Edward Malone and hunter Lord John Roxton encounter prehistoric animals.
©Reshak.ru — сборник решебников для учеников старших классов. Здесь можно найти решебники, ГДЗ, переводы текстов по школьной программе. Практически весь материал, собранный на сайте — авторский с подробными пояснениями профильными специалистами. Вы сможете скачать гдз, решебники, улучшить школьные оценки, повысить знания, получить намного больше свободного времени.
Главная задача сайта: помогать школьникам и родителям в решении домашнего задания. Кроме того, весь материал совершенствуется, добавляются новые сборники решений.