How to make terraria mods
How to make terraria mods
How to make terraria mods
2,495 | уникальных посетителей |
22 | добавили в избранное |
CONGRATULATIONS! YOU INSTALLED TMODLOADER!
Look here [github.com] to see how to mod terraria, but if you want to see the first steps, follow along.
1. Go to this website [javid.ddns.net] and fill out the required text fields, then click «Generate Mod Skeleton».
2. Go to «Documents\My Games\Terraria\ModLoader\Mod Sources» and then open your «Mod Sources» folder.
4. Open terraria, then go to the «Mod Sources» and click «build + reload» on the mod you just made.
5. Wait for it to reload, then go to a singleplayer world.
6. Make a workbench and mine 10 dirt, then craft the modded sword.
That is all I will say, go here [github.com] for the modding guide.
Q) How do I play my normal terraria game?
A) Go to your terraria folder and click on «Terraria_v1.3.5.3.exe». That opens regular terraria.
How to make terraria mods
6,591 | уникальных посетителей |
486 | добавили в избранное |
Начало Начал и Первый Предмет
Заходим в террарию с заранее установленным tMod Loader`oм.
Переходим в раздел Mod Sources и там скачиваем все необходимое. Так же, там есть пара англоязычных гайдов от разработчиков tModLoader`a.
Нажимаем Create Mod aka Создать Мод.
Нас перемещает в окно, в которое нужно вписать следующее:
Переведу свои пометки со скриншота сюда и более подробно.
Mod Name (no spaces) Название мода без пробела, т.е название папки и дальнейших важных файлов в этих папках, которые должны содержать название мода, но должны быть одинаковые с папкой. Может отличаться от Mod DisplayName.
Mod Display Name Отображаемое имя в браузере модов или уже в вашей библиотеке скачанных модов. Можно использовать пробелы.
Basic Sword (no space) Пример первого тестового предмета. Меча. Так же название не должно содержать пробелов.
Сейчас мы создали скелет мода. Руководство пишется с целью показать Русскому сообществу террарии как создавать моды т.к нормальных и полных гайдов на русском я не нашел. Во время создания руководства сам учился делать мод и делал его, если возникли вопросы или есть поправки пишите в комментарии.
Мы приближаемся к первому коду!
Переходим в директорию
C:\Users\ВашеИмя\Documents\My Games\Terraria\ModLoader\Mod Sources\DivineRPG\Items
В этой директории пока находится два файла.
Название Вашего меча.cs и Название вашего меча.png
Открываем файл .cs и рассмотрим его.
Основное и то что вам больше всего будет нужно
Описание каждого нужного элемента кода для изменения я дал. Надеюсь в более подробном объяснении не требуется.
Ниже всего выше перечисленного можно найти строки кода о кравте. Разберем их.
Вот что получилось с первым мечем у меня и какой спрайт сделал я.
Урон я понизил, цену для продажи торговцу оставил той же так как она меня устрайвает
еще изменил рарность на одну еденицу. Размер спрайта я посчитал для длинного клинка вполне нормальным и нарисовал в тех же размерах. Пока что не изменил кравт предмета так как мы не дошли до момента создания руд и их генерации в мире а мой клинок должен создаваться из накопанной руды «реалмит»
О том как создавать верстаки,печи и другие приборы а так же изменять крафт предмета мы поговорим в другом разделе.
Как же создать еще один меч?
Не забывайте менять DivineRPG на свое название мода!
Так же не забудьте сменить мое название кирки на свое!
По старой схеме создаем в папке Items cs и png файлы
Код, к топору таков:
не будем повторятся, надеюсь, вы уже знаете где создавать cs файл :))
Этот код особо не отличается от других, только в этом мы подключаем две новые библиотеки а так же изменим свойства с меча на лук.
Если вы делаете копье то вам нужно сделать 2 разных спрайта вашего копья.
по диагонали нарисованный для того что бы он так отображался в ячейке быстрого доступа.
Второй для Projectile дабы он летел нормально.
Но так как у нас сюрикен особо мучений не будет.
Продолжаем!
Исходный код сюрикена:
Так как там ничего для вас нового думаю не стоит объяснять хар-ки.
.cs файл у меня выглядит так:
Так как это первый раз когда я и вы работали с Projectile, задавайте вопросы в комментарии разберем все непонятки а так же пишите что надо исправить или дописать.
Папки Projectile и Weapons должны содержать спрайт патрона! (Поправка 06.01.2020)
Тут всё довольно просто, это группа в которой содержатся любые ингредиенты для создания чего либо.
Всё ещё не поняли? Тогда приведу пример:
Вы хотите сделать деревянный предмет, т.е. что-то что делается из древесины, любой древесины, например чтоб этот предмет делался либо из обычной древесины, либо из мрачной, либо из заснеженной, и так далее, любой древесины.
Для начала создадим саму группу в основном коде мода
Откройте папку с самим модом, ну там где ещё находятся папки Items, Properties, и так далее.
В этой папке вы должны открыть файл с названием вашего мода.cs
(у меня мод называется Classes Expansion, у вас будет ваше название)
Открываем этот файл, и скорее всего он у вас будет выглядеть вот так
и теперь начнём с подключения библиотек, а именно:
Сверху где написано using Terraria.ModLoader; дописываем сверху ещё это:
using Terraria;
using Terraria.ID;
using ClassesExpansion.Items;
где ClassesExpansion заменяем на название вашего мода ( а именно как у вас названа папка с модом)
А теперь добавляем ещё код с назначением группы ингредиентов
Чтобы это сделать, вставьте код как показано на скриншотах
Если вы не хотите добавлять кастомный предмет из мода, то либо:
добавьте // перед ItemType(«coolItem»),
или просто удалите (вместе с запятой после) и тогда всё норм будет работать.
не забудьте всё сохранить, скомпилировать мод и протестировать, должно получится вот так:
Да, можно сделать несколько групп, для этого в основном коде, в функции добавления группы ингредиентов допишите ещё группу, как показано на скриншотах
Как видите, я заменил group на g, т.к. игра ругается что group уже существует, не умничай.
просто замените на что угодно, должно работать.
Ну и вот результат
Один пиксель в террарии равен четырем обычным пикселям (2х2)
Файлы, которые стоит подредактировать полноценному моду.
Создание модов TmodLoader
Содержание
Рекомендую использовать Notepad++
1) Скелет мода.
Скелет мода, где и как его получить?
Со скелетом пожалуй всё, нажимаете Generate Mod Skeleton, Profit! Ваш мод скачивается, позже вы кидаете его по пути : C:\Users\Ваш пользователь\Documents\My Games\Terraria\ModLoader\Mod Sources
Из архива кидаете туда файл, должно получиться так:
Внутри папки Items лежит ваш первый предмет: ExampleItem. Любой предмет требует 2 файла: 1)Файл кода предмета: пример: ExampleItem.cs 2)Файл-спрайт*, должен называться как и предмет. пример: ExampleItem.png
* Спрайт здесь и далее означает рисунок или картинку.
Файлы настройки
Коротко о файлах настройки:
Главный файл: Имя мода.cs
На этом с файлами и скелетом всё! Приступаем к созданию вещи!
2)Ваш первый предмет.
Рассмотрим код вашего начального предмета:
Подведём итог: у вас есть файл который называется ExampleItem, в котором в строчке public class ExampleItem : ModItem слово ExampleItem указывает на файл, в которой эта строчка находится, и слово в строчке и имя спрайта и имя файла-кода должно быть одинаковым.
3)Есть нашальника или как сделать верстак.
Далее в папке Items создаём папку Placeable, в ней будут лежать размещаемые предметы в виде картинки в инвентаре, следовательно там также будет файл-код и спрайт.
Файл-код ПРЕДМЕТА, а не объекта
Спрайт 
Теперь о объекте.
Объект это файл-код и спрайт, которые можно установить в мир. Они находятся в папке Placeble
Вот код ОБЪЕКТА:
Учтите, что розовыми линиями обозначаются границы блока, они не видны. Это и есть Frame.
Вывод: Мы научились создавать верстак, и его тайл
4) NPC
Файл кода.
С НПС будет чуть сложнее, поскольку требуется анимация но приступим!
A теперь, КОД, этот НИП будет в виде зомби:
Как видно из картинки его анимация состоит из 3-х частей, и по поваду спавна строчка: return spawnInfo.spawnTileY
Торговец.
А теперь речь зайдёт о торговцах. Они приходят при достижение определённых условий.
5)Майне катанен махайте или делаем меч.
Меч будет строиться так-же как и простая вещь!
Если хотите разобраться с редкостью то вот:
Эфекты к оружию будут позже.
Спрайт
Дополнение 1.»Библиотеки»
В модлоадере есть куча разных библиотек. Наиболее полный список здесь:
tModLoader How to make your first mod (Tutorial)
Pojman
Terrarian
Hope this is in the right category
If you play tmodloader, you may have wanted to make your own mod at one point. How do you do that, though? Well, since most tutorials are somewhat outdated, i’ll try to explain how in the latest versions. In this tutorial, we will just be going over how to add a simple sword. BUT i will respond to any replies asking about other items. (i may do a tutorial about them though)
1. Click Mod sources on the main menu. If it is not showing for you, you should see «Enable developer mode» in the bottom right corner. Press it for mod sources to appear.
2. Click the «Create Mod» Button. Then, Fill in the settings for your mod. Once you have created your mod, click «Open Sources»
4. Here, you can change variables for your sword such as item.damage, item.rare, item,value, item,knockBack, etc.. Be Careful! When editing variables in your item.cs, always make sure they end with a semicolon!
5. Once you have edited your variables to your liking, Save the file, and close it.
6. Finally, click «Build + Reload» on tmodloader, and let it reload. If it works, it should already be enabled. Now, load in your world and spawn/craft it.
So, Now that you’ve made your very own mod, let me answer some questions you might be asking.
«How do i add another item?» To add another item, simply change the name in the item.cs and all of its file names.
«How do i change its crafting recipe?» To change the recipe, simply change the ItemID in the recipe at the end of the text-file.
«What if i want multiple crafting materials?» To add multiple crafting materials, simply copy the «recipe.AddIngredient(ItemID.ItemName, #)»
and put it right under the first one.
«What are the tiles you can craft something with?» There are many crafting stations such as «Workbenches», «Anvils», «MythrilAnvil», and «LunarCraftingStation».
«How do i change the sprite of my item?» To change the sprite, download the sprite you want, and name it «youritemnamehere.png»
And finally, «How do i publish my mod?» Click the «Publish» Button and follow the instructions from there. ALSO MAKE SURE TO CHANGE YOUR DESCRIPTION.TXT FIRST!
And remember, Do NOT Put ANY Malicious code in your mod! There will be harsh consequences
How to make terraria mods
6,937 | уникальных посетителей |
146 | добавили в избранное |
also im terrible at spelling so deal with it, and this is for PC, idk how to mac sorry.
now on to the guide!:
Firstly!: create a new folder on the desktop (or wherever you would like, and can access easily) name it what you like (i name mine terrariaSTUFF lol)
ill refer to this as your ‘resources’ folder were gonna put stuff in it
here are the two folders:
you now have your resources folder with two shortcuts, this will make life much easier, we will add a few more things to it soon.
i also keep my player and world backups in this folder(a practice every hard-core player should get used to), and since i create mods and use lots of other tools, its very useful to have everything i need in one place.
alrighty! feel the cleansing power of organization wash over you as we get ready for the next step in our journey
here is a link to the tmodloader files on the official terraria forum:
scroll down to the DOWNLOADS section and click on the steam version (windows obviously)
warning: if you dont know how to unzip files ill just say you have no buisiness modding, but, google it.
now open your new TMODLOADER folder and change the name of the terraria.exe file (i use terrariaMOD.exe so ill be calling it that, but you could name it tmodloader.exe or whatever you want)
i know this seems like a lot but you are 90% done!! and these steps make everything easier in the end
now all you do is simply copy the contents of the tmodloader folder (not the folder itself, all the files inside) and paste them in your GAME folder!! youve just installed tmodloader!
make a shortcut to your newly installed TerrariaMOD.exe (from within the GAME folder NOT the Tmodloader folder), and place in your resources folder (or desktop, or both). this will be how you launch modded terraria. if you run the game via steam, or the regular terraria.exe in your GAME folder, you will be running vanilla, you can make a shortcut to this as well, for playing with unmodded friends etc. you could even run them at the same time if youre feelin crazy
one last step: when you run the modded game for the first time, exit at the main menu before opening any menus, to finalize set-up. after that you can run the game again and start dowloading mods! ill get to that next section. this also creates the ‘ModLoader’ folder inside your ‘GAME folder’
A MAJOR note: as i mentioned in the first step, modded characters and worlds are saved sepparately, this means when you first run modded terraria you will have no worlds or characters. i thought it deleted everything my first time!! (although the thorium and termor mods are so cool i literally didnt care, plus im a pro so i had some backups 🙂
however, if you want to use your vanilla characters you can simply access your player folder within the FILES folder shortcut and copy and paste the characters or worlds you want into your modded FILES folder (always copy paste never click and drag!!) i dont suggest doing it the other way around lol
eyyyy! so i heard you like mods.
when accessing the mod browser, your game will likely freeze, dont make the nooby mistake of clicking and trying to unfreeze it and making it crash and spazzing out and posting on forums. just let it do its thing, its a lot of info to load. if windows asks, tell it to wait for the program to respond, it will.
check out the mod the list and download what you want! there are filter buttons to organize them better.
after downloading or updating a mod, you will have to go to the ‘mods’ menu and activate it, then ‘reload’ all mods (its all very easy if you follow on screen directions) all mods are inactive until activated. you dont have to activate mods you have downloaded you can have a mix of active/inactive.
some other things to note:
90+% of the mods work perfectly well in singleplayer, but not all mods are balanced very well, and even less work well in multiplayer. some mods will conflict with each other, but usually only when they affect the same game mechanic. this is rare-ish as most mods simply add content and thus are highly compatible.
id suggest researching mods beyond the info in the mod browser (click ‘view mods website’, it links to official terraria forums, if it doesnt have that button its very likely going to be a bad mod, check the comments, downloads, etc.)
another way to get mods is to simply join a friend who has them! one of the beautiful things about tmodloader is when joining a friend you download and activate the same mods automatically. keep in mind a lot of players like to use a ton of mods, and ones that suck, so make sure you are careful. few mods work well in multiplayer, thorium and tremor are the best for this, having more than 4-5 mods is surely asking for lag. (however in singleplayer, load it up!!)
another note, you may find yourself with undesireable mods, the only way to remove them is to physically delete the files, located in a folder simply called ‘mods’ in the modded FILES folder
i bet you think youre like, a modding master now right?
well, updates are a little tricky
for example, terraria is currently at v 1.3.3.2
lets say it updated to 1.4 tomorrow (lol i wish)
you can still run modded, but stuck in 1.3.3.2 with no new content.
now you lurk on the tmodloader forum page like everyone else, waiting for the update. generally best to wait for official game patches like 1.4.0.1 etc, first, as tmodloader devs probably will too.
just dont be one of those many obnoxious people that spams the forum asking when it will be updated.
also, mods can be updated, there are filter buttons in the mod browser that allow you to show only your downloaded mods that have updates. sometimes, a mod may take forever to update, i would cancle and exit the game and relaunch. sometimes that helps
also keep in mind, when tmodloader updates, some mods have to update too, and some wont be able to right away so they might not work. the good mods are always updated within a few days tho, and some dont have to, so not to worry. just be patient
anyhoo! that should be it! i hope this makes it simple for people to play with the amazing mods out there. i wouldnt promote it if it wasnt truly worth exploring!
may the slimes be ever in your favor, for the night is dark, and full of flying eyeballs.
Источники информации:
- http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=1932776734
- http://terraria-game.fandom.com/ru/wiki/%D0%91%D0%BB%D0%BE%D0%B3_%D1%83%D1%87%D0%B0%D1%81%D1%82%D0%BD%D0%B8%D0%BA%D0%B0:Makkei-fduser/%D0%A1%D0%BE%D0%B7%D0%B4%D0%B0%D0%BD%D0%B8%D0%B5_%D0%BC%D0%BE%D0%B4%D0%BE%D0%B2_TmodLoader
- http://forums.terraria.org/index.php?threads/how-to-make-your-first-mod-tutorial.96385/
- http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=766620541