Look at the picture and read the text quickly how will the boy become famous

Look at the picture and read the text quickly how will the boy become famous

Учебник Spotlight 6. Student’s Book. Страница 73

1. Look at the pictures and the title. What do you think the text will be about? Listen, read and check. — Посмотри на картинки и на заголовок. Как ты думаешь, о чем будет рассказ? Прослушай, прочитай и проверь

Look at the picture and read the text quickly how will the boy become famous. Смотреть фото Look at the picture and read the text quickly how will the boy become famous. Смотреть картинку Look at the picture and read the text quickly how will the boy become famous. Картинка про Look at the picture and read the text quickly how will the boy become famous. Фото Look at the picture and read the text quickly how will the boy become famous

Toying with the past

Dolls that sing and dance, cars that move at the touch of a button and aeroplanes that fly are the toys that make children happy today. Now, let’s take a journey into the past. What toys were there in a child’s playground in the 18th century or the Victorian times?

In those times, building bricks with letters of the alphabet on them were very common. Toys of this kind helped children learn while playing. Other toys such as model kitchens, doll’s houses, toy stoves and tea sets taught girls how to run a home. Dolls of wood, clay and wax were also very popular with girls and prepared them to become mothers. As for boys, tool kits, trains, cars, trucks and garages gave them an interest in engineering. Both boys and girls, though, loved their rocking horses, and teddy bears.

Things for children from poor families were different. They played mostly on the street and they didn’t have money to buy new dolls or toy cars. They used mud, tin caps, old clothes and their imagination to make their own toys.

No matter how old or new, expensive or cheap toys are, they have always had a special place in children’s hearts, throughout the ages.

Играем с игрушками прошлого

Куклы, которые поют и танцуют, машинки, которые двигаются по нажатию кнопки и самолеты, которые летают — все это игрушки, которые делают детей счастливыми сегодня. Сейчас давайте предпримем путешествие в прошлое. Какие игрушки были на детской площадке в восемнадцатом веке или в Викторианскую эпоху?

В те времена, строительные кирпичи с буквами алфавита на них были самым обычным делом. Игрушки такого рода помогали детям учиться во время игры. Другие игрушки, такие как модели кухонь, домики для кукол, игрушечные печи и чайные наборы учили девочек, как управляться с домашним хозяйством. Куклы из дерева, глины и воска были также популярными у девочек и готовили их быть матерями. Для мальчиков, наборы инструментов, поезда, машинки, грузовики и гаражи возбуждали в них интерес к инженерному делу. И мальчики и девочки любили их скачущих лошадок и плюшевых мишек.

Вещи для детей из бедных семей были совсем другими. Они играли в большинстве случаев на улице и у них не было денег, чтобы купить кукол или игрушечные машинки. Они использовали грязь, жестяные крышки, старую одежду и их воображение создавало их собственные игрушки.

Не важно, старые или новые, дорогие или дешевые — игрушки всегда занимали особое место в детских сердцах.

I think this text is about toys of the past. — Я думаю, этот текст об игрушках прошлого.

2. Read the text and mark the statements as T (true), F (false) or DS (doesn’t say). — Прочитай текст и отметь утверждения T (верно), F (неверно), DS (не говорится)

3. Read again and find five words related to material. — Прочти снова и найди пять слов, относящихся к материалам

wood — дерево, clay — глина, wax — воск, mud — грязь, tin — жесть

4. Use the pictures to talk to your friend about what toys children had In the past. Express your likes and dislikes. — Используй картинки, чтобы рассказать своему другу о том, какие игрушки были у детей в прошлом. Расскажи, что тебе нравится и не нравится.

Children in the past had very simple toys. Among them there were dolls’ houses, building bricks with letters, toy trucks and rocking horses. In those times, building bricks with letters of the alphabet on them were very common. Toys of this kind helped children learn while playing. Other toys such as model kitchens, doll’s houses, toy stoves and tea sets taught girls how to run a home. Dolls of wood, clay and wax were also very popular with girls and prepared them to become mothers. As for boys, tool kits, trains, cars, trucks and garages gave them an interest in engineering. I like dolls’ houses, because playing them is very interesting for girls. I think toy cars would be interesting for many of little boys.

У детей в прошлом были очень простые игрушки. Среди них были кукольные домики, строительные кирпичи с буквами, игрушечные грузовики и скачущие лошадки. В те времена, строительные кирпичи с буквами алфавита на них были самым обычным делом. Игрушки такого рода помогали детям учиться во время игры. Другие игрушки, такие как модели кухонь, домики для кукол, игрушечные печи и чайные наборы учили девочек, как управляться с домашним хозяйством. Куклы из дерева, глины и воска были также популярными у девочек и готовили их быть матерями. Для мальчиков, наборы инструментов, поезда, машинки, грузовики и гаражи возбуждали в них интерес к инженерному делу. Мне нравятся кукольные домики, потому что для девочек очень интересно играть с ними. Я думаю игрушечные машинки были бы интересны для многих маленьких мальчиков.

5. Portfolio: Ask your grandparents and your parents and make a poster about popular toys of the past in your country and male a poster. You can also collect information about the Russian toys of the 18th or 19th century. Draw or stick pictures. Label them. Report to the class — Портфолио: Расспроси своих бабушек и дедушек и своих родителей о популярных игрушках прошлого в вашей стране и создайте плакат. Ты можешь также собрать информацию о русских игрушках XVIII-XIX столетия. Нарисуй или приклей картинки. Подпиши их. Расскажи в классе.

Возможный ответ: Эту картинку можно скачать с нашего сайта, кликнув правой кнопкой мышки.

Look at the picture and read the text quickly how will the boy become famous. Смотреть фото Look at the picture and read the text quickly how will the boy become famous. Смотреть картинку Look at the picture and read the text quickly how will the boy become famous. Картинка про Look at the picture and read the text quickly how will the boy become famous. Фото Look at the picture and read the text quickly how will the boy become famous

My grandparents had a lot of interesting toys. Of course, my grandparents didn’t have any dolls that sing and dance, cars that move at the touch of a button and aeroplanes that fly. Their toys were very simple but cute. They were made from wood, metal, plastic or gum. My grandmother liked to play with roly-poly dolls. These dolls couldn’t fall down and always returned in a vertical position. My grandfather liked to play with metallic meccano. I think it was very interesting to construct different things from metallic small parts, wheels, screws and screw-nuts. My grandparents also liked to play with spintop that could spin by itself on the floor for several minutes.

У моих бабушки и дедушки было много интересных игрушек. Конечно, у моих бабушек и дедушек не было кукол, которые поют и танцуют, машин, которые двигаются при касании кнопки, и самолетов, которые летают. Их игрушки были очень простыми, но милыми. Они были сделаны из дерева, металла, пластика или резины. Моя бабушка любила играть с куклами-неваляшками. Эти куклы не могли упасть и всегда возвращались в вертикальное положение. Мой дедушка любил играть с металлическим конструктором. Я думаю, было очень интересно строить разные штуковины из металлических мелких деталей, колес, шурупов и гаек. Мои дедушка и бабушка также любили играть с юлой-волчком, который мог сам вертеться на полу несколько минут.

1. You are going to read a short extract from the book Boy by Roald Dahl The book s about the author’s childhood and school years
1) Look at the picture, read the captions and say what occasion Roald Dahi got dressed for. (anticipating)
I still feel an ass.
I feel like an undertaker’s apprentice in a funeral parlour.
I’ll look like an idiot.
It was the most ridiculous piece of clothing I had ever seen.
Nobody wears things like that.

Two hundred years ago their clothes were even more eccentric than they are today.
Nobody’s going to pay any attention to you!
He can’t go out in those.
He’ll be arrested by the police.

2) Look at the pictures and match the Russian words with the pictures and captions. (guessing meaning)
подтяжки • оборки на рукавах • фрак соломенная шляпа с чёрно-синей лентой вокруг • парик жилет с двумя маленькими карманами • съёмный воротник брюки из ткани в тонкую светло-серую полоску • блейзер (пиджак)

3) Read the story, look at the pictures again and say which pieces of clothing were parts of Roald Dahl’s school uniform and which were not. (reading for detail)
I was exactly thirteen in September 1929 when the time came for me to go to school to Repton. I had first of all to get dressed. Г had been to London with my mother the week before to buy the school clothes, and I remember how shocked I was when I saw the clothes I was expected to wear.
And now this amazing fancy dress was there on my bed. “Put it on,” my mother said. “Hurry up or you’ll miss the train.” “I’ll look like an idiot,” I said. My mother went out of the room and left me to it.
I began to dress myself. First there was a white shirt with a detachable white collar. Around the white collar. I tied a black tie. Then came the trousers and the braces. The trousers were black with thin grey pin-striped lines. I buttoned the braces on to the trousers, six buttons in all. Then I put on the trousers with the braces and a new pair of black shoes.
Now for the waistcoat. This was also black and it had twelve buttons and two little waistcoat pockets. I put it on and did up the buttons. All this was had enough for a boy who had never before worn anything more elaborate than a pair of shorts and a blazer. Then I put on the jacket. The jacket wasn’t actually s jacket, it was a sort of a tailcoat. No doubt, it was the most ridiculous piece of clothing I had ever seen. In the front there was one button and from this button downwards, the lines of the coat separated, forming a pair of “tails”. I put the thing on and did up the front button. Feeling like an undertaker’s apprentice in a funeral parlour, I walked downstairs. My sisters fell all over the room laughing when I appeared. “He can’t go out in those!” they cried. “He’ll be arrested by the police!” “Put your hat on,” my mother said, giving me a straw hat with a blue and black band around it. I put it on and did my best to look dignified. “Nobody’s going to pay any attention to you,” my mother said as we walked through Bexley High Street. And to my surprise, nobody was.
“I have learnt one thing about England,” my mother went on. “It is a country where men love to wear uniforms and eccentric clothes. Two hundred years ago their clothes were even more eccentric than they are today. You can consider yourself lucky, you don’t have to wear a wig on your head and frills on your sleeves.” “I still feel an ass,” I said.
“Everyone who looks at you,” my mother said, “know’s that you are going away to a Public School. All English public schools have their own different crazy uniforms. People will be flunking how lucky you are to be going to one of those famous places.”
Ответ
A butterfly and a black tie, collars, brass braces with clips, a waistcoat with two pockets on either side, a tail-coat, a white shirt, black trousers with thin grey lines, a stiff wide-brimmed hat were parts of Roald’s school uniform.

4) What order did Roald get dressed in? Write out the names of the pieces of clothing in the order they were put on. (reading for specific information/making notes)

5) Learning to translate. Which of the following statements are true and which are false according to the text? Translate the statements, (understanding grammar structures with the infinitive of purpose) (GS p. 191)
I did my best to look dignified.
Я старался изо всех сил, чтобы выглядеть достойно.
1. Roald and his mother went to London to buy the school clothes.
2. Roald’s mother went out of the room to give her son an opportunity to get dressed.
3. Roald put a shirt and took a black tie to tie it around the collar.
4. Then he took the waistcoat to put it on over the shirt.
5. He put on the jacket to show how amazing his new school uniform was.
6. In his new outfit Roald walked downstairs to make his sisters laugh.
7. Downstairs mother waited for Roald to give him a new straw hat.
8. Roald walked slowly through Bexley High Street to show everyone that he was going to one of the most famous English public schools.

6) Find in the story the words which describe “the school clothes”. What emotions do the words suggest?

7) How did Roald’s mother try to comfort her son? Was Roald’s mother English by origin or not? Prove your opinion from the text.

На этой странице вы сможете найти и списать готовое домешнее задание (ГДЗ) для школьников по предмету Английский язык, которые посещают 8 класс из книги или рабочей тетради под названием/издательством «Решебник ГДЗ English», которая была написана автором/авторами: Кузовлев. ГДЗ представлено для списывания совершенно бесплатно и в открытом доступе.

Английский язык 5 класс Spotlight Английский в фокусе Ваулина. Culture Corner 9d (страница 111). Номер №1

Look at the picture, then read the first sentence of the text. Where is this place? Think of three questions about it. Read the whole text. Can you answer your questions?
Look at the picture and read the text quickly how will the boy become famous. Смотреть фото Look at the picture and read the text quickly how will the boy become famous. Смотреть картинку Look at the picture and read the text quickly how will the boy become famous. Картинка про Look at the picture and read the text quickly how will the boy become famous. Фото Look at the picture and read the text quickly how will the boy become famous
Leicester Square
Leicester Square (pronounced Lester Square) is in London’s West End. The square 1 ) _ famous for its cinemas. It’s got six cinemas and 2 ) _ are more than 50 theatres nearby. One of the cinemas, the Odeon, 3 ) _ 1,700 seats! You can see premieres of new films in Leicester Square.
In the middle of the square, there is a small park with a statue of William Shakespeare in it. There are also 4 ) _ lots of restaurants, cafes and nightclubs in the square. They are especially busy 5 ) _ Friday and Saturday evenings. Leicester Square is well worth visiting – whether you are from London or a tourist.

Английский язык 5 класс Spotlight Английский в фокусе Ваулина. Culture Corner 9d (страница 111). Номер №1

Решение

Перевод задания
Посмотрите на картинку, затем прочтите первое предложение текста. Где это место? Придумайте об этом три вопроса. Прочтите весь текст. Вы можете ответить на ваши вопросы?
Площадь Лестер
Площадь Лестер (произносится как Лестер−сквер) находится в лондонском Вест−Энде. Площадь 1 ) _ известна своими кинотеатрами. Рядом шесть кинотеатров и 2 ) _ более 50 театров. Один из кинотеатров, Одеон, 3 ) _ 1700 мест! Увидеть премьеры новых фильмов можно на Площади Лестер.
В центре площади расположен небольшой парк со статуей Уильяма Шекспира. На площади также 4 ) _ множество ресторанов, кафе и ночных клубов. Они особенно многолюдны 5 ) _ вечером в пятницу и субботу. Площадь Лестер стоит посетить − будь вы из Лондона или турист.

ОТВЕТ
1 ) Where is Leicester Square?
2 ) What is it famous for?
3 ) Are there many cafes or restaurants there?

Перевод ответа
1 ) Где находится Площадь Лестер?
2 ) Чем она знаменита?
3 ) Много ли там кафе или ресторанов?

Учебник Spotlight 6. Student’s Book. Страница 53

1. a) Look at the pictures and answer the questions. — Посмотри на картинки и ответь на вопросы.

b) Read the short text and check your answers. — Прочитай короткий текст и проверь свои ответы.

Lewis Carroll (1832-1898) is a very famous English writer of books for children. His most famous books include Alice’s Adventures in Wonderland and Through the Looking Glass.These books are about the adventures of Alice, a little girl, in a strange place called Wonderland. The extract is a short dialogue from the second book. Alice is talking to Humpty Dumpty, an egg with a nose and a mouth!

Льюис Кэрролл (1832-1898) — очень известный английский писатель книг для детей. Его самые известные книги — Приключения Алисы в Стране Чудес и Алиса в Зазеркалье. Эти книги о приключениях Алисы, маленькой девочки, в странном месте, Стране Чудес. А вот и отрывок небольшого диалога из второй книги. Алиса разговаривает с Шалтай Болтаем, яйцом с носом и ртом!

2. a) Skim through the dialogue and find a word beginning with un-. What does it mean? When do we use this prefix? — Мельком просмотри диалог и найди слово, начинающееся с un-. Что оно значит? Когда мы используем эту приставку?

Unbirthday — День нерождения — несуществующее, вымышленное слово

Unbirthday is the word opposite birthday. It means any other day beside your birthday. So we use the prefix un- to form opposite meaning of a word. Usually it concern adjectives. — Не день рождения — слово, противоположное дню рождения. Оно означает любой другой день, кроме дня твоего рождения. Таким образом мы используем приставку un-, чтобы сформировать противоположное по значению слово. Обычно это касается прилагательных.

b) Form opposites with the following words. — Составь противоположности из нижеследующих слов

3. Listen and read and answer questions 1-4. Take roles and read out the dialogue. — Прослушай, прочитай и ответь на вопросы 1-4. Выберите роли и разыграйте диалог.

4. Project: Write the names of your family members and their birthdays. Then make a list of presents for them. — Проект: напиши имена членов своей семьи и дни их рождения. Затем составь список подарков для них.

Family members

Birthday presentsMum (the 1st of March)
Dad (the 1st of July)
Sister (the 13th of December)
Brother (the 2nd of August)

a fancy-bag — дамская сумочка
a new razor — новая бритва
a doll — кукла
a video game — видео игра

Страница 61. 6d. Culture Corner — Культурный уголок

1. Look at the pictures and the title. What is Legoland? Which country is it in? — Посмотрите на картинки и заголовок. Что такое Леголэнд? В какой он стране?

Legoland is a theme park in California, USA. — Леголэнд — это тематический парк в Калифорнии, США.

2. Which of the following can you do there? Listen, read and check. — Что из нижеперечисленного вы можете там сделать? Послушайте, прочитайте и проверьте.

There can’t be many people around the world who haven’t heard of LEGO. These colourful plastic bricks have been a children’s favourite for many years. You can build just about anything with LEGO bricks — cars, houses, castles, spaceships — and a trip to Legoland California will show you that anything is possible with LEGO.

Among the attractions at Legoland California is Dino’s Island, where you can dig for dinosaur bones
and fossils, or take a ride on the Coastersaurus roller coaster. Or why not visit Fun Town, where young visitors can drive a fire truck, fly a plane and get an official Legoland driving licence! Everyone’s favourite is Knights’ Kingdom, where you can ride the fantastic Dragon Coaster through the castle and find out what life was like in the past. At Explore Village, you can go on an African safari trek and see giraffes, zebras, lions and other animals made out of LEGO.

Before you leave Legoland California, be sure not to miss Miniland USA. Twenty million LEGO bricks form amazing models of American landmarks such as the Statue of Liberty and the Kennedy Space Center. This is certainly one of the most spectacular sights at Legoland California and will make your visit here unforgettable.

Не так много людей в мире не слышали о ЛЕГО. Эти разноцветные пластиковые кирпичики были любимой детской игрушкой многие годы. Вы можете построить практически все с помощью кирпичиков ЛЕГО — машины, дома, замки, космические корабли — и путешествие в Леголэнд Калифорния покажет вам, что все возможно с ЛЕГО.

Среди аттракционов Леголэнда Калифорния — остров динозавров, где вы можете откопать кости и окаменелые останки динозавров, или прокатиться на американских горках Коастерзаурус. Или почему бы вам не посетить Веселый город, где маленькие посетители могут поводить пожарную машину, полетать на самолете и получить официальные водительские права Леголэнда! Всеми любимо Королевство Рыцарей, где вы можете покататься на фантастической Повозке Драконов по замку и узнать, какова была жизнь на планете в прошлом. В Деревне Исследователей вы можете отправиться на Африканское Сафари и увидеть жирафов, зебр, львов и других животных, сделанных из ЛЕГО.

Перед тем, как вы покинете Леголэнд Калифорния, убедитесь, что не пропустили Соединенные Штаты Америки в миниатюре. Двадцать миллионов кубиков ЛЕГО сформировали потрясающие модели американских достопримечательностей, таких как Статуя Свободы и Космический центр Кеннеди. Это определенно одна из самых эффектных достопримечательностей Леголэнда Калифорния, которая сделает ваш визит сюда незабываемым.

3. Read the text again. What is each paragraph about? Write a paragraph plan. Then explain the words in bold. — Прочитайте еще раз текст. О чем каждый параграф? Напишите план параграфов. Затем объясните слова, выделенные жирным шрифтом.

4. Imagine you are at Legoland. In pairs, have a telephone conversation. Talk about what you are doing there and how you like it. — Представьте, что вы в Леголэнде. В парах проведите телефонный разговор. Поговорите о том, что вы там делаете и как вам это нравится.

5. Study the table. Form opposite adjectives. Check in your dictionary. Use them in sentences of your own. — Изучи таблицу. Сформируйте противоположные по значению прилагательные. Сверьтесь со словарем. Используйте их в собственных предложениях.

We use un-, il-, im-, in-, ir- to form opposite adjectives. — Мы используем приставки un-, il-, im-, in-, ir-, чтобы сформировать противоположные по значению прилагательные.

6. Portfolio: Make a radio advert about a famous theme park. Include its name, location and the activities offered. Record yourselves. Add background music and play it in class. — Портфолио: Сделайте радиорекламу известного тематического парка. Вставьте его название, местоположение и предлагаемые развлечения.

Looking for a great day out for the entire family? Come visit us at Canada’s Wonderland for an experience you’ll never forget. Fly through the air in Captain Hook’s pirate ship, splash down the falls in a log boat, scream your way through a walk in the haunted house! All this and much, much more. Stop for a drink and a snack at any one of our many canteens and restaurants. Open every day of the week, April through September.

Ищите, где провести выходной всей семьей? Приезжайте к нам в Страну Чудес в Канаде, чтобы получить впечатления, которые вы никогда не забудете. Летайте по небу на пиратском корабле Капитана Крюка, падайте вниз с водопада в лодке-долблёнке, кричите во время прогулки по дому с призраками! Все это и многое, многое другое. Остановитесь попить и перекусить в одной из многих столовых или ресторанов. Мы открыты каждый день с апреля по сентябрь.

Источники информации:

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *