Tell me how old are you
Tell me how old are you
ГДЗ Английский язык 6 класс (часть 1) Афанасьева. UNIT 3. Step 5. Номер №9
Put two sentences into one.
Example:
Tell me something. How old are you?
Tell me how old you are.
1 ) Tell me something. How good are you at skating?
2 ) Tell me something. How fast do you ski?
3 ) Tell me something. How popular is this festival?
4 ) Tell me something. How often does he go to the skating rink?
5 ) Tell me something. How well do you speak English?
ГДЗ Английский язык 6 класс (часть 1) Афанасьева. UNIT 3. Step 5. Номер №9
Решение
Перевод задания
Объедини два предложения в одно.
Пример:
Скажи мне кое−что. Сколько тебе лет?
Скажи мне, сколько тебе лет.
1 ) Скажи мне кое−что. Насколько хорошо ты катаешься на коньках?
2 ) Скажи мне кое−что. Как быстро ты катаешься на лыжах?
3 ) Скажи мне кое−что. Насколько популярен этот праздник?
4 ) Скажи мне кое−что. Как часто он ходит на каток?
5 ) Скажи мне кое−что. Насколько хорошо ты говоришь по−английски?
ОТВЕТ
1 ) Tell me how good you are at skating.
2 ) Tell me how fast you ski.
3 ) Tell me how popular this festival is.
4 ) Tell me how often he goes to the skating rink.
5 ) Tell me how well you speak English.
Перевод ответа
1 ) Скажи мне, как хорошо ты катаешься на коньках.
2 ) Скажи мне, как быстро ты катаешься на лыжах.
3 ) Расскажи, насколько популярен этот праздник.
4 ) Скажи, как часто он ходит на каток.
5 ) Скажи, как хорошо ты говоришь по−английски.
We often use indirect questions and statements to sound more polite, for example when asking for personal or sensitive information
Страницы работы
Фрагмент текста работы
We often use indirect questions and statements to sound more polite, for example when asking for personal or sensitive information.
Could you tell me what your salary is?
Would you mind telling me how old you are?
I’m not sure when the interview finishes.
· Indirect questions have the same word order as direct statements.
She left the job. (direct statement)
Could you tell me why she left the job?
· We can use the following expressions to introduce indirect questions and statements.
I wonder / I can’t remember / I have no idea / I’d like to know / I am not sure … when the post will be advertised.
· For yes / no questions we use if or whether. We can also use if or whether in statements.
Will he apply for the job? (direct question)
I wonder whether he’ll apply for the job.
Мы часто используем косвенные вопросы и заявления, чтобы казаться более вежливыми, например, когда просят для личной или конфиденциальной информации.
Не могли бы вы сказать мне, какова ваша зарплата?
Не могли бы вы говорить мне, сколько вам лет?
Я не уверен, когда интервью заканчивается.
• Косвенные вопросы имеют одинаковый порядок слов в качестве прямых высказываний.
Она оставила работу. (прямое заявление)
Не могли бы вы сказать мне, почему она оставила эту работу?
• Мы можем использовать следующие выражения ввести косвенные вопросы и заявления.
• Для да / нет вопросов мы используем «если» или «ли». Мы также можем использовать, «если» или «ли» в отчетности.
Будет ли он подать заявку на работу? (прямой вопрос)
Интересно, будет ли он подать заявку на работу.
Задание A. In which of these questions and statements is the word order correct? Rewrite the incorrect ones.
1. Could you tell me what your strengths are?
2. I’d like to know what your colleagues would say about you.
3. Could you tell me how you have changed in the last five years?
4. Do you happen to know what salary I will start on?
5. I am not sure where I want to be in five years’ time.
Перевод. В каком из этих вопросов и отчетности является порядок слов правильно? Перепишите ошибочных.
1. Не могли бы вы сказать мне, какие ваши сильные стороны?
2. Я хотел бы знать, что ваши коллеги говорят о вас.
3. Не могли бы вы рассказать мне, как вы изменились в последние пять лет?
4. Вы случайно не знаете, какая моя стартовая зарплата?
5. Я не уверен, где я хочу быть через пять лет.
Задание B. Put the words in the right order to form indirect questions or statements.
1. Do you know where the interview room is?
2. Could l ask you how old you are?
3. I wonder if you could tell me what time it is?
4. I’d like to know why we should hire you.
5. Do you mind if I ask what your weaknesses are?
6. Could I ask you why you left your last job?
Перевод. Поставьте слова в правильном порядке, чтобы сформировать косвенные вопросы или заявления.
1. Знаете ли вы, где комната для интервью?
2. Могу я спросить, сколько вам лет?
3. Интересно, не могли бы вы могли сказать мне, сколько сейчас времени?
4. Я хотел бы знать, почему мы должны нанять вас.
5. Вы не возражаете, если я спрошу, какие ваши слабые стороны?
6. Могу ли я спросить вас, почему вы оставили с последнее место работы?
Задание С. You are interviewing someone for a job. How would you politely find out the following information?
2. Their current salary
3. Their reasons for leaving their last job
4. Their weaknesses
Перевод. Вы берете интервью у кого-то, для приема на работу. Как бы вы вежливо узнали следующую информацию?
2. Их текущая зарплата
3. Их причины ухода их последнюю работу
4. Их недостатки
1. Could l ask you how old you are? (Могу я спросить, сколько вам лет?)
2. Could you tell me what your salary is? (Не могли бы вы сказать мне, какова ваша зарплата?)
3. Could I ask you why you left your last job? (Могу ли я спросить вас, почему вы оставили с последнее место работы?)
4. Could you tell me what your weaknesses are? (Не могли бы вы сказать мне, какие ваши слабые стороны?)
Задание D. Role play job interview. Use direct and indirect questions.
Choose a job you would like to have in a company you would like to work for. Tell your partner what the position is.
Possible areas to cover include:
Перевод. Ролевая игра собеседование. Используйте прямые и косвенные вопросы.
Выберите работу, которую вы хотели бы иметь в компании, вы хотели бы работать. Расскажите своему партнеру, какая ваша позиция.
Возможные области для разговора включают в себя:
А.Why are some meetings successful and others unsuccessful?
B. Match the definitions 1 to 12 to the words and phrases a) to I).
1. the person in charge of the meeting–b) chairperson
2. the people at the meeting – i) participants
3. to go to a meeting – d)attend
4. a list of topics to be discussed – L)agenda
5. one topic on the list – f) item
6. the last topic on the list – h)any other business (AOB)
7. to mаке a suggestion formally – c)propose
8. to support a formal suggestion – j)second
9. a method of making a decision – g)vote
10. an official record of what was said and/or decided – k)minutes
How old were you?
Let’s say I knew how old somebody is at the moment, but I forgot it. In that case, I think I can ask, «How old were you?», am I right?
2 Answers 2
Sometimes the past tense is used in a question when the speaker is unsure of information given earlier in the conversation, perhaps because of a faulty memory, or would like the other person to repeat it. Sometimes the past tense referring to an earlier moment in the conversation is part of a conversational ploy, or an expression of surprise.
How old were you again? Did you say 23? You would have been at the school when my cousin, Jane, was attending. Did you ever cross paths with a Jane Smith when you were there?
It doesn’t have to be a full-blown conversation. It can be a brief transaction:
P.S. The past tense, along with optional signals like again, implies that the answer to the question was previously known by the speaker. That implication could be true, the speaker might actually have known it once, or it could be just a conversational gambit.
P.P.S. We can use the past tense when asking about almost anything that we have already been told by the person we’re speaking with (or even by their mom, dad, brother, sister, cousin, best friend, etc).
Where was your brother going to school again?
The past tense there is an indicator that we have already been told this information, either by the person themselves or by someone close to them with whom we are on speaking terms.
The thing asked about may be in the present or even in the future:
Where was it you were going next week?
The past tense simply indicates that the fact was already told to the speaker, what that is true or not. It is presented as something the speaker cannot remember at the moment.
Помогите ответить на тест по английскому
1How old are you?
A I have 16.B I am 16.C I have 16 years.D I am 16 years.
2Are you having a nice time?
A Yes, I’m nice.B Yes, I’m having it.C Yes, I am.D Yes, it is.
3Could you pass the salt please?
A Over there.B I don’t know.C Help yourself.D Here you are.
4Yesterday I went __________ bus to the National Museum.
A onB inC byD with
5Sue and Mike __________ to go camping.
A wantedB saidC madeD talked
6Who’s calling, please?
A Just a moment.B It’s David Parker.C I’ll call you back.D Speaking.
7They were __________ after the long journey, so they went to bed.
A hungryB hotC lazyD tired
8Can you tell me the __________ to the bus station?
A roadB wayC directionD street
9__________ you remember to buy some milk?
A HaveBDoC ShouldDDid
10- Don’t forget to put the rubbish out.
— I’ve __________ done it!
A yetB stillC alreadyD even
11You don’t need to bring __________ to eat.
A someB a foodC manyD anything
12What about going to the cinema?
A Good idea!B Twice a month.C It’s StarWars.D I think so.
13- What would you like, Sue?
— I’d like the same __________ Michael please.
A thatB asC forD had
14__________ people know the answer to that question.
A FewB LittleC LeastDA little
15It’s not __________ to walk home by yourself in the dark.
A sureB certainC safeD problem
Вежливые вопросы (polite questions) в английском языке
Бывают более вежливые вопросы, а бывают менее вежливые. Как же нам не сделать досадную ошибку в разговоре на английском, случайно употребив грамотно построенный, но не совсем вежливый вопрос? В этой статье говорится о типах вопросов на английском языке и приводятся рекомендации, как, немного доработав некоторые вопросы, превратить их в вежливые. Следуйте рекомендациям, и ваши вопросы всегда будут вежливыми.
Прямые вопросы
К прямым вопросам относятся да/нет вопросы, типа: Are you tired? (Ты устал?) и информационные вопросы: How old are you? (Сколько тебе лет?).
Прямые вопросы содержат только вопрос и не содержат дополнительных слов, типа: I wonder… (Интересно…) или Can you tell me … (Можешь ли ты мне сказать…)
Порядок слов в прямом вопросе такой:
Прямые вопросы могут иногда казаться невежливыми, даже грубыми, особенно когда вы обращаетесь к незнакомцу.
Как сделать из прямых вопросов вежливые вопросы?
Чтобы сделать вежливые вопросы из прямых, достаточно добавить перед началом: excuse me или pardon me:
Если прямой вопрос начинается с can, то лучше заменить can на could:
Слово would также делает вопрос более вежливым:
Можно другим путем создавать вежливые вопросы, добавляя please в конце вопроса:
Но не в начале вопросительного предложения: Please, can I have more coffee?
May — это формальный запрос на разрешение и это очень вежливо. Обычно используется с I, иногда с we:
Непрямые вежливые вопросы
Непрямые вопросы начинаются с вводных слов, которые делают вопросы более вежливыми: I wonder, Would you mind, Do you think, Can you tell me, I have no idea,
I’m not sure, I’d like to know…
В таких вопросах другой порядок слов:
Вопросительное слово используется для информационного вопроса, а if или whether для да/нет вопроса.
Question tags
Есть еще один тип вопросов в английском — Question tag. Этот тип вопросов также используют, чтобы создать вежливые вопросы, причем начинаются они с негативного утверждения. Например:
Теперь вы знаете, как получаются вежливые вопросы. Практически любой вопрос можно задать в вежливой форме, за исключением разве что тех, в которых используются грубые слова.