Вставьте подходящий артикль где таковой необходим butter is made of milk
Вставьте подходящий артикль где таковой необходим butter is made of milk
Упражнения на артикли.
Упражнение 1 . Вставьте артикль, где необходимо:
1.This is … clock. 2. This is … Kiev. 3. … Kiev is … big city. 4. Mary is … girl. 5. She is … my sister. 6. This is … room. 7. Is … newspaper in … bag? 8. She is in … room. 9. Is … teacher in … classroom? 10. Is … your room large? 11. Is … pen in … bag? 12. Are you … students? 13. My friend has … children. 14. … sportsmen are always in good form. 15. … children we saw in … street are schoolboys. 16. She lives in … 1st street.
Упражнение 3. Переведите на английский:
1.Я знаю брата вашего преподавателя. 2. Это часы моей сестры. 3. Книги отца в его комнате. 4. Я часто прохожу мимо дома нашего тренера. 5. Я часто вижу друзей своего тренера. 6. Откройте окно. 7. Подойдите к окну. 8. Принесите мел, пожалуйста. 9. Прочтите это. 10. Напишите письмо, пожалуйста. 11. Переведите этот текст, пожалуйста. 12. Принесите мне мяч.
Упражнение 4 . Вставьте артикль, где необходимо.
Чтобы закрепить теорию употребления артиклей мы должны поработать с материалом практической части. Для этого будем использовать упражнения на артикли в английском языке.
Для того, чтобы правила усваивались болем эффективно и не вызывали чувства однообразия, мы поделили упражнения на 5 групп.
Если вы не готовы к тесту вам сюда:
Артикли в английском языке — использование и употребление
5 групп упражнений на артикли английского языка:
1. ___ arm 9.___old woman 17.___ hour
2. ___ animal 10.___theatre 18.___ insect
3. ___ seaside 11.___orchid 19.___North Pole
4. ___actress 12. ___ jungle 20.___ finger
5. ___ dog 13. ____ billion 21.___ ant
6. ___ Netherlands 14. ____ monkey 22. ___ woman
7. ___ actor 15. _____ earache 23. ___eagle
8. ___ iPhone 16. _____ Pacific Ocean 24. ___e-book
Вторая группа – это словосочетания.
1. Listen to ___ radio 5. History of ___ media
2. ___ romance of ___ busy broker 6. As___ result of my work
3. ___ Christmas Presents 7.___adventure of her husband
4. ___ great fire of London 8.___busy day
1. In ___last two years things have got very tight.
2. ___ Normans also brought with them ___ French language.
3. All she knew was that he was ___ very ill and they were completely out of ___money.
4. She was just eleven years of age, and ___ moon was shining brightly in ___ gardens of ___ palace.
5. Please, state your destination clearly and have ___ exact fare ready.
Четвертая группа – это предложения, в которые нужно вписать артикли a/an или the.
1. You know, it’s ___ very expensive smartphone.
2. Korinna is ___ doctor.
3. She paid fifty euro of rent ___ month.
4. Give ___ fool горе enough, and he will hang himself.
5. ___ train leaves tomorrow at three o’clock.
6. I am ___ important woman now.
7. Their stems lay in ___ water, on which there floated ___ large tulip petal.
8. In ___ small town ___ man stole some money from ___ house.
9. ___ man wrote a story and sent it to ___ publishing house.
10.___ driver in ___ American bus is ___ unique figure.
Пятая группа – вписать в предложения артикли a/an, the или оставить нулевой артикль.
1. ___bird in___hand is worth two in___bush.
2. In autumn when it is raining hard ___ umbrella is necessary.
3. ___ dogs bark, but ___ caravan goes on.
4. What is ___ Miracle’s Cost?
5. One day he saw something in ___ newspaper about ___ fair in ___park near his house.
6. ___ train leaves tomorrow at three o’clock.
7. ___ goal of this course is to help you become ___ better teacher.
8. So young Peter Munk used to ___sit all through ___ week tending ___ wood-kiln.
9. He was ___ handsome, ___strong and ___very smart.
10. ___enemy will agree, but ___ friend will argue.
11. They told in ___ newspapers that ___ big stage-coach was lifted off ___ road and thrown aside like ___ rag.
12. Late one night ___ shoemaker sat cutting his leather with ___ snip, snip, snap, watched by his wife and watched by his cat.
13. Big Ben is ___bell in ___ clock tower in London.
14. Whidbey Island may be only ___ ferry ride from Seattle, but it’s ___ world apart.
15. On January 26, 1948, ___ man posing as ___ public health official arrives at ___ bank in Tokyo.
16. ___ beggar found ___ leather purse that someone had dropped in ___ marketplace.
17. ___ father came home from ___ long business trip to find his young son riding ___ brand new bike.
18. Pure white snow and ice covered ___ Earth for as far as he could see.
19. John had been taught to carry his Master’s dinner in ___ basket, every day, to ___ place where he worked.
20. Upon arriving home in eager anticipation of ___ leisurely evening, ___ husband was met at the door by his sobbing wife.
А теперь давайте проверим свои ответы!
Answers:
1) an; 2) an;3) the; 4) an; 5) a; 6) the; 7) an; 8) an; 9) an; 10) the; 11) an; 12) the; 13) a; 14) a; 15) an; 16) the; 17) an; 18) an; 19) the; 20) a; 21) an; 22)a; 23) an; 24) an.
1) the; 2) the,a; 3) the; 4) the; 5) the; 6) a; 7) the; 8) a.
1) the; 2) the,the; 3) 0,0; 4) the,the,the; 5) the; 6) 0, the.
1) a; 2) a; 3) a; 4) a; 5) the; 6) an; 7) the, a; 8) a,a,a; 9)a, the; 10) the, an,a.
1)A,the,the ; 2) an; 3) the,the; 4) the; 5)the,a,the; 6) the; 7) the, a;
8) 0, the,the; 9) 0,0,0; 10)an,a; 11)the,the,the,a; 12) a,a;
13) a,the; 14)a,a; 15)a,a,a; 16)a,a,the; 17)a,a,a;
18) the; 19)a,the; 20)a,the.
После проверки результатов своих тестов, мы видим на что нужно сделать еще раз упор и что повторить. Команда NES желает вам плодотворного дня!
Совсем скоро команда NES подготовит для вас онлайн тесты на разные тематики. А пока проходите
Выполните следующие упражнения, проверьте свои ответы
1. Choose the correct variant.
2. Fill in the correct article.
3. Fill in the articles in the proverbs if necessary.
Правильные ответы:
1. Выберите правильный вариант.
2. Вставьте правильный артикль.
3. Вставьте артикли в пословицах, если требуется.
1. An apple a day keeps the doctor away.
2. The appetite comes with eating.
3. A good beginning makes a good ending.
4. A bird in the hand is worth two in the bush.
5. Among the blind the one-eyed man is king.
6. Brevity is the soul of wit.
7. A cat has nine lives.
8. Charity begins at home.
9. Clothes make the man.
10. Curiosity killed the cat.
в единственном числе, если оно употребляется в контексте в первый раз и может быть заменено такими словами, как один, какой-то, любой.
I see a man. Я вижу человека (какого-то, любого).
Give me a pen. Дайте мне ручку(любую).
Не is a doctor. Он врач.
Не is a good doctor. Он хороший врач.
Не became a great man. Он стал великим человеком.
What a hot day! Какой жаркий день!
What a pretty girl! Какая хорошенькая девушка!
Such a pity! Как жаль! Какая жалость!
as an ambassador. в качестве посла. как посол.
Не has a few friends. У него немного друзей.
Не had a little time for that. У него было немного времени для этого.
There is a book on the table. На столе лежит (находится) книга.
A Mr Smith wants to see you. (Какой-то) господин Смит хочет видеть вас.
(Наличие неопределеннго артикля указывает на то, что человек по имени Смит незнаком говорящему.)
I want to speak to Mr Smith. Я хочу поговорить с мистером Смитом.
(Отсутствие артикля перед именем собственным обозначает, что, говорящий знает самого мистера Смита или знает о его существовании.)
Close the door, please. Закройте дверь, пожалуйста.
(конкретная, эта дверь, дверь в комнате, в которой находится говорящий или которую он имеет в виду ситуативно).
Ann is in the garden. Анна (находится) в саду (который около дома, в известном нам и т. п.).
Please pass me the wine. Пожалуйста, передай мне вино (то, которое находится на столе).
The water in the river was very cold. Вода в реке (вода в этой реке) была очень холодной.
The English teacher of our group was ill. Учитель английского языка нашей группы был болен.
He is the best student in our group. Он самый лучший студент в нашей группе.
Read the same text. Читай тот же (самый) текст.
You are the very man I am looking for. Вы (именно) тот (самый) человек, которого я ищу.
The next day we went to Moscow. На следующий день мы поехали в Москву.
She learns to play the flute. Она учится играть на флейте.
Children usually go to school at the age of 6.
Дети обычно идут в школу в возрасте 6 лет.
I like music. Мне нравится музыка (музыка вообще).
Не studies history and English. Он изучает историю и английский.
We have dinner (supper) at 6 o»clock. Мы (обычно) обедаем (ужинаем) в 6 часов.
I»ll give you a piece of advice.
Я дам тебе небольшой совет.
Не went home. Он пошёл домой.
НО: They went to the bride»s home. Они поехали в дом невесты.
Open page 12. Откройте страницу 12.
We live in flat 27. Мы живём в квартире 27.
We had little time for amusement. У нас было мало времени для развлечений (у нас почти не было времени, мы почти всегда были заняты).
Упражнение 1. Вставьте подходящий артикль, где таковой необходим.
3. We have … dog and … cat.
Упражнение 3. Вставьте подходящий артикль, где таковой необходим.
Упражнение 4. Вставьте подходящий артикль, где таковой необходим.
We are in (1). Scotland. Its capital is (2). Edinburgh. It is one of (3). most beautiful cities in (4). Great Britain. There are (5). many places of interest here.
They are called “Lochs” there. Let us go now to (20). Loch Lomond. What (21). beautiful lake it is!
Упражнение 5. Определите правильный вариант.
1 a shower or the shower?
A) _________ is broken at the moment.
B There isn»t __________ in this bathroom.
2 a garden or the garden?
A) Our house hasn»t got ___________
B) Maria is outside in ____________
3 a poster or the poster?
A) Look at ____________
B) I»ve got ___________
4 a woman or the woman?
A) I can see _________
B) Who is ___________?
Упражнение 6. Вставьте подходящий артикль, где таковой необходим
1. ___ best pet for ___ child is ___ dog.
2. If you don’t like ___ public transport, you should get ___ car.
3. ___ car isn’t ___ best way to travel in ___ city.
4. There was____dead mouse in _____ corner.
5. At ___ bottom of ___ page it said ‘Please turn over’.
6. I don’t take ___ sugar, thank you
Ответы к упражнениям на артикли:
Упражнение 5. 1 the shower/ a shower 2 a garden / the garden 3 the poster /a poster a woman / the woman
Вставить артикль the где необходимо. Упражнения на употребление артиклей
I see a man. Я вижу человека (какого-то, любого).
Give me a pen. Дайте мне ручку(любую).
Не is a doctor. Он врач.
Не is a good doctor. Он хороший врач.
Не became a great man. Он стал великим человеком.
What a hot day! Какой жаркий день!
What a pretty girl! Какая хорошенькая девушка!
Such a pity! Как жаль! Какая жалость!
as an ambassador. в качестве посла. как посол.
Не has a few friends. У него немного друзей.
Не had a little time for that. У него было немного времени для этого.
There is a book on the table. На столе лежит (находится) книга.
A Mr Smith wants to see you. (Какой-то) господин Смит хочет видеть вас.
(Наличие неопределеннго артикля указывает на то, что человек по имени Смит незнаком говорящему.)
I want to speak to Mr Smith. Я хочу поговорить с мистером Смитом.
(Отсутствие артикля перед именем собственным обозначает, что, говорящий знает самого мистера Смита или знает о его существовании.)
Close the door, please. Закройте дверь, пожалуйста.
(конкретная, эта дверь, дверь в комнате, в которой находится говорящий или которую он имеет в виду ситуативно).
Ann is in the garden. Анна (находится) в саду (который около дома, в известном нам и т. п.).
Please pass me the wine. Пожалуйста, передай мне вино (то, которое находится на столе).
The water in the river was very cold. Вода в реке (вода в этой реке) была очень холодной.
The English teacher of our group was ill. Учитель английского языка нашей группы был болен.
He is the best student in our group. Он самый лучший студент в нашей группе.
Read the same text. Читай тот же (самый) текст.
You are the very man I am looking for. Вы (именно) тот (самый) человек, которого я ищу.
The next day we went to Moscow. На следующий день мы поехали в Москву.
She learns to play the flute. Она учится играть на флейте.
Children usually go to school at the age of 6.
Дети обычно идут в школу в возрасте 6 лет.
I like music. Мне нравится музыка (музыка вообще).
Не studies history and English. Он изучает историю и английский.
We have dinner (supper) at 6 o»clock. Мы (обычно) обедаем (ужинаем) в 6 часов.
I»ll give you a piece of advice.
Я дам тебе небольшой совет.
Не went home. Он пошёл домой.
НО: They went to the bride»s home. Они поехали в дом невесты.
Open page 12. Откройте страницу 12.
We live in flat 27. Мы живём в квартире 27.
We had little time for amusement. У нас было мало времени для развлечений (у нас почти не было времени, мы почти всегда были заняты).
Упражнение 1. Вставьте подходящий артикль, где таковой необходим.
3. We have … dog and … cat.
Упражнение 3. Вставьте подходящий артикль, где таковой необходим.
Упражнение 4. Вставьте подходящий артикль, где таковой необходим.
We are in (1). Scotland. Its capital is (2). Edinburgh. It is one of (3). most beautiful cities in (4). Great Britain. There are (5). many places of interest here.
They are called “Lochs” there. Let us go now to (20). Loch Lomond. What (21). beautiful lake it is!
Упражнение 5. Определите правильный вариант.
1 a shower or the shower?
A) _________ is broken at the moment.
B There isn»t __________ in this bathroom.
2 a garden or the garden?
A) Our house hasn»t got ___________
B) Maria is outside in ____________
3 a poster or the poster?
A) Look at ____________
B) I»ve got ___________
4 a woman or the woman?
A) I can see _________
B) Who is ___________?
Упражнение 6. Вставьте подходящий артикль, где таковой необходим
1. ___ best pet for ___ child is ___ dog.
2. If you don’t like ___ public transport, you should get ___ car.
3. ___ car isn’t ___ best way to travel in ___ city.
4. There was____dead mouse in _____ corner.
5. At ___ bottom of ___ page it said ‘Please turn over’.
6. I don’t take ___ sugar, thank you
Ответы к упражнениям на артикли:
Упражнение 5. 1 the shower/ a shower 2 a garden / the garden 3 the poster /a poster a woman / the woman
Всего различают два вида артиклей в английском языке: и неопределенный артикль. Каждый из них имеет свое значение, правила и случаи употребления. Правильное использование артиклей является важным моментом английской речи, поскольку позволяет внести ясность в предложение и достичь понимания с собеседником.
Неопределенный артикль
Определенный артикль
В отличие от предыдущей части речи, артикль the употребляется со всеми возможными классами существительных, причем как в единственном, так и во множественном числе. Используется он тех в случаях, когда речь идет о конкретном предмете, лице, явлении. Разберемся в правилах на употребление этой служебной части речи и попрактикуемся в их применении в ходе выполнения упражнения на определенные артикли на английском языке.
№ | Правило употребления | Пример | |
1. | Контекст предложения указывает на то, что лицо/предмет известен обсуждающим, либо же это сущ. является единственным в своем роде. | The boy is clever. (Этот мальчик умный). The days are fine. (Эти дни прекрасны). The sky is blue. The sun rises in the East. Исключ. next week | The next stop is mine. It’s the only way out. Но: See you next week! |
Упражнения на артикли в английском языке
Попрактикуемся в использовании артиклей с помощью нескольких упражнений.
Упражнение 1 (неопределенный артикль)
Напиште неопределенный артикль a или an:
Упражнение 2 (артикли)
Вставьте недостающий артикль a(an) или the
child needs love and care.
computer is out of order.
What hectic life.
It is second picture.
students are at canteen.
English is very beautiful language.
It is final version of our project.
Упражнение 3 (артикль the)
Напишите артикль «the», где это необходимо или «-» где артикль не нужен:
It is my first book.
fish are hungry.
Open window, please.
My Grandfather is eldest in our family.
What is right answer?
your sun is set.
Do you like cars?
My mother lives on third floor.
Do you remember Peter’s words?
Вы уже знаете,что такое артикль и самые простые Далее вас ждут упражнения по теме «Артикль в английском языке (для начинающих)».
I. Артикль A (an). Упражнения
II. Артикль the. Упражнения
Упражнение 4. Поставьте артикль the перед существительным, где нужно.
Упражнение 5. Поставьте артикль the перед существительным, где нужно.
Упражнение 6. Поставьте артикли a (an), the перед существительным, где нужно.
1. Pete has … small family. He has … father and … mother. He has no … brother, but he has … sister. His sister is … good girl.
2. I have … many Russian books, but I have no … English books.
3. There is … writing desk in … room. … writing desk is large. There is … lamp on … writing desk.
4. My uncle has … large family. They are six in his… family. … family is big.
5. My father is … engineer. He works in … big factory. … factory is near his … house.
СРАВНИТЕ The book is on the table. VS The book is on a big round table.
Упражнение 7. Поставьте артикли a (an), the перед существительным, где нужно.
Запомните следующие правила:
Перед каждым нарицательным существительным должен стоять артикль.
Если вы не употребляете перед существительным артикль, вы должны уметь
Артикль не употребляется, если перед существительным стоит притяжательное
или указательное местоимение, другое существительное в притяжательном падеже,
количественное числительное или отрицание « по » (не « not «).
Упр. 1. Вставьте артикль, где необходимо.
Упоминая предмет впервые, мы употребляем перед ним неопределенный артикль а(а n ). Упоминая этот же предмет вторично, мы ставим перед ним определенный артикль the .
E.g. This is a book. The book is interesting.
Неопределенный артикль a (an ) может употребляться только с исчисляемыми существительными, стоящими в единственном числе. Перед неисчисляемыми существительными или существительными во множественном числе неопределенный артикль опускается. Определенный артикль the употребляется как с исчисляемыми, так и с неисчисляемыми существительными, как с единственным, так и с множественным числом.
E.g. This is a book. The book is interesting.
This is S meat. The meat is fresh.
Упр. 3. Вставьтеартикль, гденеобходимо.
Запомните следующие словосочетания, в которых артикль не употребляется:
at S school at S home at S work
Упр. 4. Вставьте артикль, где необходимо.
Если перед существительным употребляется прилагательное, оно стоит между артиклем и существительным.
E.g. This is a book. This is a good book.
Упр 5. Вставьте артикль, где необходимо.
Упр. 6. Вставьте артикль, где необходимо.
Часто, даже упоминая предмет впервые, мы тем j не менее употребляем перед ним определенный артикль:
а) если упоминаемый предмет является единственным в мире
E.g. The sun is shining brightly.
в) если этот предмет является определенным по ситуации
E.g. Put the book on the table.
Упр. 7. Вставьте артикль, где необходимо.
Упр. 8. Вставьте артикль, где необходимо.
Кроме того существует огромное количество так называемых «застывших словосочетаний,» в которых артикль употребляется или отсутствует традиционно. Эти словосочетания приходится заучивать наизусть.
Запомните следующие конструкции.
Запомните также следующие предложения:
Упр. 9. Вставьте артикль, где необходимо.
1 Существительное, стоящее в скобках, может быть любым. Прилагательное также может быть любым. Вместо предлога «on » может быть любой другой предлог иди заменяющее его словосочетание, напр, «in front of «.
Упр. 10. Вставьте артикль, где необходимо.
Запомните следующие конструкции, требующие неопределенного артикля:
in the middle in the corner to the right to the left
Упр. 12. Вставьте артикль, где необходимо.
Упр. 13. Вставьте артикль, где необходимо.
Упр. 15. Вставьте артикль, где необходимо.
in the morning in the afternoon
in the evening at s_ night
to go to S bed to go to S_ work
to go to S_ school
to go S_ home to come S_ home
to leave S home for S_ work (for S_ school) at S_ half past five at a quarter past five
Упр. 17. Вставьте артикль, где необходимо.
Перед названиями месяцев и дней недели артикль не употребляется.
School begins in S_ September. We rest on S_ Sunday.
Перед порядковыми числительными обычно употребляется определенный артикль.
Our classroom is on the second floor. Today is the tenth of May.
after S_ school from S school
Запомните следующие застывшие словосочетания:
S_ tea S_ dinner S_ supper
Упр. 20 Вставьте артикль, где необходимо.
after S breakfast
before S breakfast
before S_ lunch
after S_ dinner
before S dinner
before S_ supper
at S_ breakfast
for S_ breakfast
Упр. 22. Вставьте артикль, где необходимо,
Упр. 23. Вставьте артикль, где необходимо,
Запомните следующее застывшее словосочетание
Упр. 24. Вставьте артикль, где необходимо.
Упр. 25. Вставьте артикль, где необходимо.
Если перед существительным стоит вопросительное или относительное местоимение, артикль опускается
E.g. What S_ colour is your cat?
I want to know what S_ book you are reading.
Упр. 26. Вставьте артикль, где необходимо.
Упр. 27. Вставьте артикль, где необходимо.
Упр. 28. Вставьте артикль, где необходимо.
Перед названиями наук, учебных предметов и языков артикль не употребляется.
E.g. He studies S_ chemistry. I speak S_ English.
Упр. 29. Вставьте артикль, где необходимо.
Упр. 30. Вставьте артикль, где необходимо.
Запомните следующие застывшие словосочетания:
to play S_ chess to play S_ football
to play the piano to play the guitar
Упр. 31. Вставьте артикль, где необходимо
Упр. 32. Вставьте артикль, где необходимо.
E.g. What are you doing, S_ children?
in a loud voice
in an angry voice
in a thin voice
Запомните, что перед превосходной степенью прилагательных употребляется определенный артикль.
E.g. Asia is the largest continent.
My brother is the best pupil in his class.
Запомните правила употребления артикля с географическими названиями.
Определенный артикль употребляется перед названиями рек, каналов, морей, заливов, проливов, океанов, архипелагов, горных цепей.
Артикль не употребляется перед названиями озер, гор, островов, континентов, городов, стран.
the United States of America
the United Kingdom of Great Britain and
Northern Ireland the Netherlands the Ukraine the Crimea the Congo.
Упр. 34. Вставьте артикль, где необходимо.
in the north in the south in the east in the west
to the north to the south to the east to the west
Упр. 36. Вставьте артикль, где необходимо.
Упр. 38, Вставьте артикль, где необходимо.
Упр. 38. a Вставьте артикль, где необходимо.
to have a good time
from S_ morning till S _ night
all S_ day long
E.g. I shall study at S_ St. Petersburg University.
My grandfather graduated from S_ Oxford University
Упр. 41, Вставьте артикль, где необходимо.
Запомните следующее застывшее словосочетание:
Упр. 42. Вставьтеартикль, гденеобходимо.
to the cinema to the theatre to the shop to the market
at the cinema at the theatre at the shop at the market
to go for a walk
Упр. 44. Вставьте артикль, где необходимо.
Упр. 45. Вставьте артикль, где необходимо.
The famous English writer Dickens lived in the 19th century. Dickens, a famous English writer, lived in the 19th century.
Запомните следующие застывшие словосочетания:
onS _ horsebackonS_ boardaship
Упр. 46. Вставьте артикль, где необходимо.
Запомните следующие застывшие словосочетания:
Запомните употребление артикля в восклицательных предложениях, начинающихся со слова «what «:
1 Обратите нниманик на употребление определенного артикля перед количественным числительным. В этом случае определенный артикль имеет значение «эти»: «Эти двое мужчин;» «Эти дна человека».
Упр. 47. Вставьте артикль, где необходимо.
Упр. 48. Вставьте артикль, где необходимо.
Запомните следующее застывшее словосочетание:
Обратите внимание на употребление артикля со словом other (другой):
Упр. 52. Вставьте артикль, где необходимо.
Упр. 53. Вставьте артикль, где необходимо.
from S place to S place
Запомните следующие застывшие словосочетания:
It was S _ morning
It was S_ daytime
Itwasevening
Упр. 55. Вставьте артикль, где необходимо.
at S_ sunrise at S_ sunset
in the country to the country
by S_ bus by S_ tram by S_ train by S_ car
in S_ town to S_ town
Упр. 56. Вставьте артикль, где необходимо.
Запомните следующие застывшие словосочетания:
in S _ spring in S summer
in S_ autumn in S winter
Упр, 57. Вставьте артикль, где необходимо.
Упр. 58. Вставьте артикль, где необходимо.
Упр. 59. Вставьте артикль, где необходимо.
Упр. 60. Вставьте артикль, где необходимо.
Упр. 61. Вставьте артикль, где необходимо.
Упр. 62. Вставьте артикль, где необходимо.
to go on S_ strike to be on S_ strike
Упр. 63. Вставьте артикль, где необходимо.
Запомните следующее застывшее словосочетание:
Упр. 64. Вставьте артикль, где необходимо.
Упр. 66. Вставьте артикль, где необходимо.
Упр. 67. Вставьте артикль, где необходимо.
Запомните следующее застывшее словосочетание:
Упр. 68. Вставьте артикль, где необходимо.
in a day in a week
in а month in a year
Упр. 69. Вставьте артикль, где необходимо.
for S_ life a great deal
Упр. 70. Вставьте артикль, где необходимо.
Упр. 71. Вставьте артикль, где необходимо,
Упр.. 72. Вставьте артикль, где необходимо.
Упр. 74. Вставьте артикль, где необходимо.
Упр. 75. Вставьте артикль, где необходимо.
Чтобы закрепить теорию употребления артиклей мы должны поработать с материалом практической части. Для этого приглашаем вас на курсы английского Левобережной
Для того, чтобы правила усваивались более эффективно и не вызывали чувства однообразия, мы поделили упражнения на 5 групп.
Если вы не готовы к тесту вам сюда:
Артикли в английском языке — использование и употребление
5 групп упражнений на артикли английского языка:
1. ___ arm 9.___old woman 17.___ hour
2. ___ animal 10.___theatre 18.___ insect
3. ___ seaside 11.___orchid 19.___North Pole
4. ___actress 12. ___ jungle 20.___ finger
5. ___ dog 13. ____ billion 21.___ ant
6. ___ Netherlands 14. ____ monkey 22. ___ woman
7. ___ actor 15. _____ earache 23. ___eagle
8. ___ iPhone 16. _____ Pacific Ocean 24. ___e-book
Вторая группа – это словосочетания.
1. Listen to ___ radio 5. History of ___ media
2. ___ romance of ___ busy broker 6. As___ result of my work
3. ___ Christmas Presents 7.___adventure of her husband
4. ___ great fire of London 8.___busy day
1. In ___last two years things have got very tight.
2. ___ Normans also brought with them ___ French language.
3. All she knew was that he was ___ very ill and they were completely out of ___money.
4. She was just eleven years of age, and ___ moon was shining brightly in ___ gardens of ___ palace.
5. Please, state your destination clearly and have ___ exact fare ready.
Четвертая группа – это предложения, в которые нужно вписать артикли a/an или the.
1. You know, it’s ___ very expensive smartphone.
2. Korinna is ___ doctor.
3. She paid fifty euro of rent ___ month.
4. Give ___ fool горе enough, and he will hang himself.
5. ___ train leaves tomorrow at three o’clock.
6. I am ___ important woman now.
7. Their stems lay in ___ water, on which there floated ___ large tulip petal.
8. In ___ small town ___ man stole some money from ___ house.
9. ___ man wrote a story and sent it to ___ publishing house.
10.___ driver in ___ American bus is ___ unique figure.
Пятая группа – вписать в предложения артикли a/an, the или оставить нулевой артикль.
1. ___bird in___hand is worth two in___bush.
2. In autumn when it is raining hard ___ umbrella is necessary.
3. ___ dogs bark, but ___ caravan goes on.
4. What is ___ Miracle’s Cost?
5. One day he saw something in ___ newspaper about ___ fair in ___park near his house.
6. ___ train leaves tomorrow at three o’clock.
7. ___ goal of this course is to help you become ___ better teacher.
8. So young Peter Munk used to ___sit all through ___ week tending ___ wood-kiln.
9. He was ___ handsome, ___strong and ___very smart.
10. ___enemy will agree, but ___ friend will argue.
11. They told in ___ newspapers that ___ big stage-coach was lifted off ___ road and thrown aside like ___ rag.
12. Late one night ___ shoemaker sat cutting his leather with ___ snip, snip, snap, watched by his wife and watched by his cat.
13. Big Ben is ___bell in ___ clock tower in London.
14. Whidbey Island may be only ___ ferry ride from Seattle, but it’s ___ world apart.
15. On January 26, 1948, ___ man posing as ___ public health official arrives at ___ bank in Tokyo.
16. ___ beggar found ___ leather purse that someone had dropped in ___ marketplace.
17. ___ father came home from ___ long business trip to find his young son riding ___ brand new bike.
18. Pure white snow and ice covered ___ Earth for as far as he could see.
19. John had been taught to carry his Master’s dinner in ___ basket, every day, to ___ place where he worked.
20. Upon arriving home in eager anticipation of ___ leisurely evening, ___ husband was met at the door by his sobbing wife.
А теперь давайте проверим свои ответы!
Answers:
1) an; 2) an;3) the; 4) an; 5) a; 6) the; 7) an; 8) an; 9) an; 10) the; 11) an; 12) the; 13) a; 14) a; 15) an; 16) the; 17) an; 18) an; 19) the; 20) a; 21) an; 22)a; 23) an; 24) an.
1) the; 2) the,a; 3) the; 4) the; 5) the; 6) a; 7) the; 8) a.
1) the; 2) the,the; 3) 0,0; 4) the,the,the; 5) the; 6) 0, the.
1) a; 2) a; 3) a; 4) a; 5) the; 6) an; 7) the, a; 8) a,a,a; 9)a, the; 10) the, an,a.
1)A,the,the ; 2) an; 3) the,the; 4) the; 5)the,a,the; 6) the; 7) the, a;
8) 0, the,the; 9) 0,0,0; 10)an,a; 11)the,the,the,a; 12) a,a;
13) a,the; 14)a,a; 15)a,a,a; 16)a,a,the; 17)a,a,a;
18) the; 19)a,the; 20)a,the.
После проверки результатов своих тестов, мы видим на что нужно сделать еще раз упор и что повторить. Команда NES желает вам плодотворного дня и приглашает на английский по выходным в Киеве.