How long does your working day
How long does your working day
Speech exercises
1. Answer the questions:
A. 1. What time do you get up as a rule? 2. Do you like to get up early? 3. What time do you have breakfast? 4. When do you leave home for work? 5. How do you get to work? 6. How long does it take you to get to work? 7. Are you ever late for work? 8. What time does your working day start? 9. What do you do at work? 10. You are always very busy at work, aren’t you? 11. Where do you have lunch? 12. How long do you stay at work? 13. When do you come home from work? 14. What do you like to do in the evening? 15. Do you prepare for your English classes in the evening? 16. How long does it take you to get ready for your English class?
B. 1. What does your wife do? 2. Where does she work? 3. What time does she leave home for work? 4. How long does she stay at work? 5. Is your wife a busy woman? 6. Do you help her about the house? 7. Have you got any children? 8. What is their daily routine? 9. Do you spend much time with your family?
a) your working day; b) your wife’s (parents’, friend’s) daily routine.
3. You want to give the impression of being a man who does everything himself; you are very efficient and do most of important things at work. Say what you do.
4. You like evenings at home better than mornings. Say why.
5. You don’t like public transport. But you have no car and you have to travel to and from work on public transport. Say how you get to work and back home.
6. Imagine that you are a journalist. You want to interview your friend, his secretary and his boss. What questions are you going to ask?
7. Fill in your memo diary for today. Use Mr Rimmer’s notes as an example:
Monday, 15 th March
Part 2
Pre-reading task
Check the meaning of these words in your dictionary
accountant (n) | a number of |
agent (n) | only (adv) |
ask (v) | return (v) |
bring (brought, brought) (v) | ring (rang, rung) (v) |
enter (v) | Several (a) |
find (found, found) (v) | suddenly (adv) |
make (made, made) (v) | To take part (v) |
meet (met, met) (v) | trip (n) |
meeting (n) | voice (n) |
Сomprehension practice
Listen to the text “Mr Brown’s Working Day”. Do the exercises below.
Топики на английском My Working Day с вопросами и переводом
Приветствуем всех изучающих английский язык! Сегодня мы предлагаем разобрать одну из самых базовых тем – описание будничного дня. На английском такой урок называется topic My Working Day, и без подобного раздела не обходится ни один толковый учебник по English language. Наш портал тоже решил посвятить данной теме отдельное занятие, в ходе которого мы не только рассмотрим текст My working day с переводом, но и предложим вам выполнить самостоятельную работу по ответам на вопросы, а может даже и написанию сочинения. Так что настоятельно рекомендуем присоединиться: занятие будет продуктивным и развивающим сразу несколько навыков владения иностранной речью.
Что такое топик My working day
Как всегда, начнем с небольшого вступления. Для чего вообще изучать топик My working day? Ответов на этот вопрос много, но главным станет такой: для наработки базовых навыков общения. Рассказ о своем рабочем дне на английском состоит из элементарных фраз, которые частенько проскальзывают в будничной речи. Более того, действия, которые указываются в тексте, по большей части ежедневно повторяются в нашей жизни, а значит, что их просто необходимо знать, если вы действительно планируете общаться с иностранцами. А иначе зачем вообще учить English language?
В общем, польза топика очевидна, теперь давайте кратко пройдемся по формату работы. Поскольку тема базовая, то изучают ее ученики разного уровня. И обучение это производится разными методами. Маленькие дети, например, обычно просто заучивают тематическую лексику, младшие школьники должны перевести текст My working day, а ребята постарше уже могут и собственное сочинение My Working Day написать. Студенты и вовсе изучают эти вещи в комплексе. Вот, например, как проводит поэтапное изучение английского топика типичный российский студент:
Такого же формата работы рекомендуется придерживаться и тем ученикам, кто самостоятельно осваивает английский язык. Да, в этом случае занятие будет более тяжелым, но при этом и крайне эффективным. Ведь в рамках одной темы учащиеся пополнят словарный запас, улучшат навыки чтения и перевода, научаться общаться и отвечать на популярные вопросы, а также попрактикуют грамотное письменное изложение своих мыслей на английском. Безусловно, английское сочинение станет самой трудной частью урока, поэтому мы дадим несколько небольших, но важных советов.
Для начала спокойно и четко поставьте себе задачу: сделать описание моего рабочего дня. Далее мысленно (или на письме) набросайте план рассказа. Например, он может выглядеть так:
Согласитесь, по этим пунктам каждому из нас есть что сказать. Ну а дальше просто записываем рассказ о своем рабочем дне с переводом на английском. Не пугайтесь, сделать это очень просто, поскольку в подобных текстах часто встречаются стандартные речевые конструкции. Да вы в этом и сами сейчас убедитесь, изучив наши примеры сочинений на английском по теме «Мой рабочий день».
Примеры сочинений My working day для детей, школьников и взрослых учащихся
Как уже отмечалось, рассказ о своем рабочем дне на английском может иметь разный уровень сложности. Поэтому по теме Working Day мы подготовили сразу несколько текстов, так что вы с легкостью выберете подходящий уровень сложности. К слову, перевод текста My working day и список вопросов тоже будут сопутствовать каждому образцу. Итак, приступим к изучению!
Текст №1
I usually get up at 6.30 a.m. I make my bed, brush my teeth and go to the kitchen. Here my mother cooks breakfast for me. I have a sandwich with butter and cheese, two boiled eggs and a cup of tea. After breakfast, I put my clothes and go to school. I have classes till 12 o’clock and then I go home. I have dinner, watch TV, play games and do my homework. I also can go for a walk with my friends. At 6 o’clock I have supper with my family. Then we spend our spare time together: talk, play, watch movies or read books. At 10 o’clock I go to bed and my working day is over.
Обычно я встаю в 6.30 утра. Я заправляю кровать, чищу зубы и иду на кухню. Здесь моя мама готовит для меня завтрак. На завтрак у меня бутерброд с маслом и сыром, два вареных яйца и чашка чая. После завтрака одеваюсь и иду в школу. Уроки у меня длятся до 12, после чего я иду домой. Я обедаю, смотрю телевизор, играю в игры и делаю домашнюю работу. Я также могу пойти погулять с друзьями. В 6 часов я ужинаю вместе с моей семьей. Потом мы вместе проводим свое свободное время: общаемся, играем, смотрим кино или читаем книги. В 10 часов я иду в кровать, и мой рабочий день заканчивается.
Возможно будут интересны другие топики и сочинения похожей тематики на нашем сайте:
Текст №2
Hello, I am Ivan. My working day begins at 7 o’clock in the morning. I get up and make my bed. Then I go to the bathroom to wash my face and brush my teeth. I also comb in the bathroom. Then I return to my room and put my clothes. After that I should have breakfast. I go to the kitchen, where my mother has already cooked sandwiches or porridge for me.
At 7.40 a.m. I leave my home and go to the school. It is near to my house, and I don’t have to hurry. My lessons start at 8 o’clock and finish at 2 or 3 p.m. It depends on a week day. After lessons I return home. When I come home, I have dinner and have a rest for a couple of hours. I play computer games or watch TV. At 5 o’clock I get down to study again and do my homework. At 7 o’clock all my family has supper. Then I can go for a walk with my friends or read books or listen to music. When I’m tired, I want sleep and go to bed. I usually do it at about ten o’clock, sometimes at eleven o’clock.
Здравствуйте, меня зовут Иван. Мой рабочий день начинается в 7 часов утра. Я встаю и заправляю постель. Затем я иду в ванную, чтобы умыться и почистить зубы. В ванной комнате я также причесываюсь. Затем я возвращаюсь к себе в комнату и одеваюсь. После этого я должен позавтракать. Я иду на кухню, где моя мама уже приготовила бутерброды или порцию каши для меня.
В 7 часов 40 минут я выхожу из дома и направляюсь в школу. Она расположена близко к моему дому, так что мне не надо спешить. Мои уроки начинаются в 8 часов и заканчиваются часа в 2 или 3. Это зависит от дня недели. После уроков я возвращаюсь домой. Когда я прихожу домой, я обедаю и пару часиков отдыхаю. Играю в компьютерные игры или смотрю телевизор. В 5 часов я возвращаюсь к учебе и выполняю домашнюю работу. В 7 часов вся моя семья садится за ужин. Затем я могу погулять с друзьями, почитать книги или послушать музыку. Когда я устаю, я хочу спать и иду ложиться в кровать. Обычно я делаю это около 10 часов, но иногда ложусь в 11.
Текст №3
Hello, my name is Vlad. I work as a manager and my working day begins early in the morning. On week days the alarm-clock wakes me up at 6 a.m. I get up and do things that everybody does at this time: doing morning exercises, having a shower and cooking breakfast. I live alone and cook breakfast myself. I usually eat scrambled egg or pancakes in the mornings.
After breakfast, I brush my teeth, shave and get dressed. I get also my things, like a smartphone, keys and case for documents. So, I leave my home at about 8. I don’t have a car that’s why I go to the bus stop and wait for the bus. It takes 30 minutes to get to my office by it. I usually arrive at work at fifteen minutes to nine and my working day begins.
My day at work is typical: phone calls, talking to people, answering emails, writing reports and discussing some important issues with my boss. At 12 o’clock I go to the small cafe just round the corner and have a lunch there. At 1 o’clock I come back to my office and work hard till 6 o’clock. During the working day I also have several short breaks. But sometimes I have no time for them.
At about 7 o’clock in the evening, I return home. At first I get some rest and then I have supper. After that, I do my housework or watch TV series. I also like to play computer games. At 23 o’clock I take a shower and go to bed. So now you know how I spend my working day.
Здравствуйте, меня зовут Влад. Я работаю менеджером и мой рабочий день начинается ранним утром. По будням будильник поднимает меня в 6 часов. Я встаю и делаю все те вещи, который каждый из нас делает в это время: занимаюсь утренней зарядкой, принимаю душ и готовлю завтрак. Я живу один и сам готовлю завтрак. Обычно я ем по утрам яичницу или блинчики.
После завтрака я чищу зубы, бреюсь и одеваюсь. Я также собираю свои вещи, например, смартфон, ключи и папку для документов. Таким образом, из дома я ухожу около 8 часов. У меня нет машины, поэтому я иду на автобусную остановку и жду свой рейс. Чтобы добраться до офиса, мне нужно 30 минут. Обычно я прихожу на работу без пятнадцати девять, и мой рабочий день начинается.
Мой день на работе банален: телефонные звонки, общение с клиентами, переписка по электронной почте, составление отчетов и обсуждение важных вопросов с начальником. В 12 часов я иду в маленькое кафе за углом и там обедаю. В час я возвращаюсь в офис и усердно тружусь до 6. В течение рабочего дня у меня также есть несколько небольших перерывов на перекус. Но случается и так, что для пауз у меня не находится времени.
Около семи вечера я возвращаюсь домой. Первым делом я немного отдыхаю, а затем ужинаю. После этого, я занимаюсь домашним хозяйством или смотрю сериалы. Я также люблю играть в компьютерные игры. В 23 часа я принимаю душ и укладываюсь спать. Что ж, теперь вам известно, как я провожу свой будничный день.
Изучили все тексты? А теперь попробуйте «прокачать» свой навык письма и составить собственное сочинение «Мой рабочий день» на английском. Благо, что по представленным образцам сделать это достаточно просто. Не ленитесь, повышайте качество своих знаний и постоянно прогрессируйте в английском. Успехов!
WORKING DAY OF A STUDENT
I. Words and word combinations to be remembered:
to get up – вставать
to wake up – просыпаться, будить
an alarm clock – будильник
to do morning exercises – делать зарядку
to make the bed – заправлять постель
to shave – бриться
to clean one’s teeth – чистить зубы
to wash – мыть(ся), умывать(ся)
to take a warm (cold) shower – принимать теплый (холодный) душ
to dry oneself – вытираться
to comb one’s hair – причесываться
to be ready for smth – быть готовым к чему-либо
to get ready for smth – готовиться
to be late for classes – опаздывать на занятия
to leave for the University – уходить в универcитет
to get to the University by bus (trolley-bus, tram) – добираться до университета автобусом (троллейбусом, трамваем)
a credit test book – зачетная книжка
to apply make-up/cosmetics – накладывать макияж
to get to work late/on time – приезжать на работу поздно\ вовремя
be/ feel sleepy (refreshed, tired) – быть сонным\ хотеть спать (чувствовать себя бодрым/ усталым)
to catch a bus – садиться на автобус
to brush up on smth – освежать в памяти
to catch up on smth – восстанавливать знания
to do one’s hair – делать прическу
to do the cleaning – делать уборку
to do the cooking – готовить
to do the homework – делать домашнее задание
to do the housework – делать работу по дому
to get dressed – одеться
to organize one’s time – планировать время
to go to keep-fit classes – ходить на спортивные занятия
to have a hasty bite – наскоро перекусить
to sit up late – засиживаться до поздней ночи
II. Read and translate the texts:
I.
I’m in the first year at the university, where I’m studying English. My elder sister, Betty, is studying history at the same university. Betty can organise her time wisely, whereas I do not know what order I should do things in. I find it hard to get up on time, and usually I do not get enough sleep. I have to wind two alarm-clocks to make sure I do not oversleep.
My sister, an early riser, is awake by 7 o’clock, refreshed and full of energy. While I’m wandering round the kitchen, fighting the urge to go back to bed, my sister manages to have a quick shower, make her bed, put on makeup, do her hair, eat a full breakfast and set off to the university. It takes me an hour and a half to get ready. I have a hasty bite and rush out of the house. Even if I catch a bus at once I still arrive at the university 15 minutes late, which always makes me feel guilty.
My studies keep me busy all day long. I have 14 hours of English a week. I also have lectures and seminars. At lunchtime I meet my sister and we have a snack at the university cafe. After classes I make myself go to the library where I spend about six hours a week reading for my seminars.
My sister and I come home tired. I always find excuses to put my homework off. Unlike me, my sister manages to do the housework and get down to homework. I like the idea of going to bed early, but quite often I have to sit up late, brushing up on my grammar and vocabulary, though I feel sleepy. My sister says that keeping late hours ruins one’s health. Of course, I agree.
As my sister and I do not get any time off during the week, we try to relax at the weekend. One of my greatest pleasures is to lie in bed and read my favourite books. My sister is a sporty person. To keep herself fit, Betty goes for a run in the park; from time to time she works in the gym.
I hate staying in, and sometimes on Saturday night my sister takes me out to a concert or a play. Sometimes we go to a party or to a disco. But more often than not I end up catching up on my studies and my sister goes out. I wonder how I manage to spoil my leisure time.
Every Monday when I awaken I think I should start a new life. I honestly think that I must become well-organised and correct my daily routine. I make plans to go to keep-fit classes, to do shopping with my sister, to do the cleaning and to do a hundred other good things. But then I remember that I have to call on my school friend in the evening, and I put off my plans till next Monday. It is always better to start a new life in a week.
II.
John Naylor, 24, is a successful businessman. Let’s follow him through a typical day.
The alarm clock goes off at 7:00 a. m. John jolts out of bed at the same time. The automatic coffee maker kicks on in the kitchen. He jumps in the shower, shaves, opens one of the half-dozen boxes of freshly laundered white shirts waiting on the shelf, finishes dressing, and pours a cup of coffee. He sits down to a piece of whole wheat toast while he nips through the Fleet Street Journal. It takes him about 15 minutes to wake up and get ready. His briefcase in one hand and gym bag in the other, he hops in the car, ready to start the day.
He clocks in at exactly 7:45 a. m. He takes a seat in front of the computer and prepares for hours of phone calls and meetings that occupy his mornings.
At noon John rashes to the health club where he strips off the grey suit and changes into his T-shirt, shorts and the latest in design running shoes for tennis. In an hour he is sitting in the club dining room where he has scheduled lunch with a potential client. They discuss business over sparkling water, pasta and a cup of coffee.
At 2:30 p. m. he is back at his office, eager for several more hours of frantic meetings and phone calls. At 6:00 p. m. John phones out for delivery of dinner to keep him going through the next two to three hours he’ll spend at his office.
John gets home at 10:00 p. m. just in time to sit down to a bowl of frozen yoghurt and a rerun of this season’s most popular drama series before turning in.
III.
I am a student. I study at Altai State Technical University. I am in the first year of the full-time department, so I go to the University every day except Sunday. It takes much effort to study at the University and I try to keep regular hours. My classes begin at 8.15. I live far from the University, so I must get up very early. The alarm clock wakes me up at 6.30 a.m. Sometimes I turn off the alarm and lie in bed until my mother wakes me up again. While my mother wakes me up she is repeating the words: «An early riser is sure to be in luck».
I jump out of bed, open the window, do my morning exercises to the music, make the bed and go to the bathroom. In the bathroom I shave, clean my teeth and wash my face and hands. Sometimes I take a cold or a warm shower. Then I dry myself on a towel and comb my hair in front of the mirror. Then I go back to my room and dress. In some minutes I am ready for breakfast. I usually have a cup of tea or coffee and a sandwich or two. I am always in a hurry because I don’t want to be late for classes. At 7.30 I leave home for the University. I usually get to the University by bus. The bus stop is only a few minutes’ walk from my house. It takes me about half an hour to get to the University. So, I come to the University some minutes before the bell rings. I have enough time to get everything ready for my classes. My days are not like each other because I have a different time-table every day. As a rule I have 2 or 3 lectures and a seminar or a lab. Sometimes there is a gap of 2 hours that comes in between lectures or practical classes and it’s not convenient for both students and teachers. I do my best not to miss classes because I know that missing classes is a sure way to fail at exams. At about 12 o’clock I have a break for lunch. I don’t go to the canteen; I take a snack in the buffet. After the break classes go on. They are usually over at about 2 o’clock. After classes I usually go home but sometimes I stay in the reading-room to get ready for a seminar. After a day of hard work I feel very tired and I hurry home. At home I have dinner and a short rest, and then I do my homework and help my mother about the house. In the evening I watch a serial or a detective story on TV. Sometimes I go out with my friends. I go in for sports. Twice a week I play volley-ball in the University gym. I return home at 8 p.m. and have supper. When I stay at home in the evening I have supper with my parents. At supper we talk about different sort of things, including plans for the coming day.
At about 12 o’clock I go to bed. As you see, I am very busy and I always look forward to the week-end.
Answer the following questions:
1. What takes up most of these people’s time?
2. What things do you like / dislike about their daily routines?
3. Is their daily routine always the same?
4. Is their daily routine very different from yours? How?
5. What do you think about their social life?
6. Are they satisfied with their lives? Why?
7. What’s your busiest day?
8. What do you usually do?
9. What time do you get up?
10. Where do you usually have breakfast, lunch?
11. What do you usually do after classes?
12. What time do you usually go home?
13. What do you do at the end of the day?
14. What do you do in your spare time?
15. What time do you usually go to bed?
16. What activities do you enjoy? Which do you dislike?
III. Read, translate and reproduce the dialogues:
Victor. – Are you through with your homework?
Nick. – Oh, no Victor. I have so many things to do for Monday.
Victor. – But look at you watch. It’s a quarter to twelve. It’s time to go to bed.
Nick. – Never mind. Tomorrow is Sunday. It’s our day-off.
– Hello, Nick! Did you have a good day?
– Not bad! The usual sort of thing. Practical classes, lectures. You know.
– Did you try to take your English exam ahead of time?
– Well, I did. But the teacher advised me to get ready for English better.
– After classes I went to the reading-room. It took me an hour to make an abstract of the paper recommended by our teacher of physics. And then Kate turned up. As usual.
– So, what did you do?
– We had a long talk.
– Oh, yes. What about?
– Oh, this and that. Things. You know. Then we had a lunch.
– Where did you go? Somewhere nice?
– No, just the cafe round the corner. Then I returned to the University and stayed at the reading-room till 17 (5 p.m.)
– Sounds like a boring day.
– I don’t think so. There is a very good proverb: «Never put off till tomorrow what you can do today.»
– I think you are right.
– Pete, you look so tired. You don’t feel well, do you?
– It’s not that. I am really tired. I am going to take my last exam. It’s English.
– Then you have a lot of work to do!
– Sure. I’ve got a small cassette-player and I listen to different texts and dialogues. I read and translate special texts and retell them. I also pay much attention to topics.
– Excuse my curiosity, what mark would you like to have in English?
– You’d better ask me what mark I don’t want to have.
– I know you have been fond of English since your childhood.
– It goes without saying that English is my favourite subject and I don’t want to have «sat» in my credit test book.
– How long does your working day last now?
– From morning till late at night.
– If you go to bed very late, I think it’s very difficult for you to get up early.
– I’m not an early riser, so I get up at 8. I am sorry I must be going. Time presses.
– Good-bye. But don’t forget to have a short rest after hard work. I wish you luck.
– Thank you. See you soon.
IV. Ask your friend:
1. Когда он обычно встает в будние дни
2. Что он делает перед тем, как уйти в университет
3. Когда он уходит в университет
4. Как он добирается до университета
5. Что он делает, как только приходит в университет
6. Сколько времени продолжаются занятия в университете и когда заканчиваются
7. Есть ли у него возможность перекусить в университете
8. Сколько раз в неделю у него уроки англ. Языка
9. Нравится ли ему англ. Язык
10. Что он обычно делает на уроках англ. Языка
11. Когда он остается в университете после занятий
12. В какой день он особенно устает, почему
13. Чем он занимается дома, когда возвращается из университета
14. Следует ли он пословице: «никогда не откладывай на завтра то, что можно сделать сегодня».
15. Когда он ложится спать
V. Act out the situations:
1. Вы встретили своего школьного товарища. Узнайте у него, в каком институте он учится, нравится ли ему учиться, какой предмет ему больше всего нравится. Поинтересуйтесь, в какое время у него начинаются занятия и как часто у них бывает урок английского языка.
2. У твоего друга был очень трудный день. Спросите, сколько у него было лекций и практических занятий, когда закончились занятия, и почему он не пошел домой, а остался заниматься в читальном зале.
3. Ваш друг вчера сдал экзамен по английскому языку. Узнайте у него, было ли трудно сдавать экзамен и, если да, то почему. Поинтересуйтесь, какую оценку он получил, сколько времени ему потребовалось, чтобы перевести текст и подготовить устную тему.
4. Завтра у вас экзамен по математике. Ваш друг не был на консультации. Он позвонил вам и спросил, в какое время и в какой аудитории будет проходить экзамен, будет ли экзамен устный или письменный. Он также поинтересовался, сколько вопросов будет в одном билете и сколько времени дается на подготовку.
Вопросы по теме » Me working day»
1. When do you get up?
2. What do you do after that?
3. Do you do your physical exercises?
4. Who makes your breakfast, you or your mother?
5. Who do you have breakfast with?
6. What do you usually have for breakfast?
7. How do you get to school?
8. How much does it take you to get to school?
9. How long does your school day last?
10. When do you come back home?
11. What do you do in your free time?
12. How often do you go to the theatre?
13. Who do you go for a walk with?
14. Are you good at sports?
15. What form are you in?
16. What is your favorite subject?
17. Where are you from?
18. Can you speak Spanish?
19. When do you go to bed?
20. Do you usually sleep well?
1. When do you get up?
2. What do you do after that?
3. Do you do your physical exercises?
4. Who makes your breakfast, you or your mother?
5. Who do you have breakfast with?
6. What do you usually have for breakfast?
7. How do you get to school?
8. How much does it take you to get to school?
9. How long does your school day last?
10. When do you come back home?
11. What do you do in your free time?
12. How often do you go to the theatre?
13. Who do you go for a walk with?
14. Are you good at sports?
15. What form are you in?
16. What is your favorite subject?
17. Where are you from?
18. Can you speak Spanish?
19. When do you go to bed?
20. Do you usually sleep well?
1. When do you get up?
2. What do you do after that?
3. Do you do your physical exercises?
4. Who makes your breakfast, you or your mother?
5. Who do you have breakfast with?
6. What do you usually have for breakfast?
7. How do you get to school?
8. How much does it take you to get to school?
9. How long does your school day last?
10. When do you come back home?
11. What do you do in your free time?
12. How often do you go to the theatre?
13. Who do you go for a walk with?
14. Are you good at sports?
15. What form are you in?
16. What is your favorite subject?
17. Where are you from?
18. Can you speak Spanish?
19. When do you go to bed?
20. Do you usually sleep well?
1. When do you get up?
2. What do you do after that?
3. Do you do your physical exercises?
4. Who makes your breakfast, you or your mother?
5. Who do you have breakfast with?
6. What do you usually have for breakfast?
7. How do you get to school?
8. How much does it take you to get to school?
9. How long does your school day last?
10. When do you come back home?
11. What do you do in your free time?
12. How often do you go to the theatre?
13. Who do you go for a walk with?
14. Are you good at sports?
15. What form are you in?
16. What is your favorite subject?
17. Where are you from?
18. Can you speak Spanish?
19. When do you go to bed?
20. Do you usually sleep well?
Курс повышения квалификации
Современные методы развития навыков эффективного и уверенного общения на английском языке у старших школьников
Курс повышения квалификации
Анализ урока как инструмент развития профессиональных компетенций учителя в соответствии с требованиями ФГОС
Курс повышения квалификации
Смешанное обучение
«Домашнее обучение. Лайфхаки для родителей»
Учебные задания в аспекте функциональной грамотности школьников в новом учебном году
Открытая сессия для педагогов и родителей
«Кинетический имидж учителя и его невербальное влияние на учеников»
Свидетельство и скидка на обучение каждому участнику
«Начало учебного года современного учителя»
Свидетельство и скидка на обучение каждому участнику
Дистанционные курсы для педагогов
Видеолекции для
профессионалов
Найдите материал к любому уроку, указав свой предмет (категорию), класс, учебник и тему:
5 894 311 материалов в базе
Материал подходит для УМК
«Английский язык (в 2 частях)», Вербицкая М.В., Б. Эббс, Э. Уорелл, Э. Уорд./ Под ред. Вербицкой М.В.
Unit 6 Mr Big makes plans
«Нейроигры для детей от 1 до 7»
Свидетельство и скидка на обучение каждому участнику
Другие материалы
Вам будут интересны эти курсы:
Оставьте свой комментарий
Авторизуйтесь, чтобы задавать вопросы.
Настоящий материал опубликован пользователем Кузнецова Ирина Константиновна. Инфоурок является информационным посредником и предоставляет пользователям возможность размещать на сайте методические материалы. Всю ответственность за опубликованные материалы, содержащиеся в них сведения, а также за соблюдение авторских прав несут пользователи, загрузившие материал на сайт
Если Вы считаете, что материал нарушает авторские права либо по каким-то другим причинам должен быть удален с сайта, Вы можете оставить жалобу на материал.
Автор материала
Московский институт профессиональной
переподготовки и повышения
квалификации педагогов
Дистанционные курсы
для педагогов
663 курса от 690 рублей
Выбрать курс со скидкой
Выдаём документы
установленного образца!
«Система работы учителя при подготовке к ЕГЭ по русскому языку»
«Роль эффективного общения и коммуникативной культуры педагогов во взаимодействии с учащимися и их родителями»
«Инструменты осознанности для преодоления проблем эмоционального выгорания»
Подарочные сертификаты
Ответственность за разрешение любых спорных моментов, касающихся самих материалов и их содержания, берут на себя пользователи, разместившие материал на сайте. Однако администрация сайта готова оказать всяческую поддержку в решении любых вопросов, связанных с работой и содержанием сайта. Если Вы заметили, что на данном сайте незаконно используются материалы, сообщите об этом администрации сайта через форму обратной связи.
Все материалы, размещенные на сайте, созданы авторами сайта либо размещены пользователями сайта и представлены на сайте исключительно для ознакомления. Авторские права на материалы принадлежат их законным авторам. Частичное или полное копирование материалов сайта без письменного разрешения администрации сайта запрещено! Мнение администрации может не совпадать с точкой зрения авторов.
Michael Dell’s Working Day
Michael Dell is chairman of Dell Computer Corporation in the US. For about 30 percent of his time he travels overseas and meets international customers. Each year he makes two or three trips to Europe and two trips to Asia.
When he is in his home in Austin, Texas, he gets up at 5:30 a.m. each day. he lives with his wife, Susan, and their four children, who are all under the age of ten. His wife owns a clothes shop in Austin.
In the morning he does exercises for an hour from 6:00 a.m. and then drives to his office. He arrives at 8:00 a.m. At his office he talks to customers and makes plans for the organisation.
He leaves the office at 6:15 p.m. and has dinner with his family. He reads stories to his children and gets them to bed. He often spends time in the evening writing e-mails. ‘Then I go to sleep. Get up and do it all again’, he says.
In his free time he likes running and biking.
What time does Michael Dell:
3. arrive at his office?
4. leave the office?
Mark each statement true or false.
1. Michael Dell makes three trips to Asia each year.
2. He lives in Europe.
3. He has four children.
4. His wife has a shop in Austin, Texas.
5. He has dinner with customers.
6. He works on his computer in the evening.
Exercise 10. Learn the following words:
as soon as – как только
to sign – подписывать
to participate – участвовать
to discuss the terms of agreements – обсуждать условия соглашения
to have a lot of things to do – иметь много работы
an employee – служащий
an employer – работодатель
various – разные, разнообразные
abroad – за рубежом, за границей
fortnight – две недели
to learn to speak–учиться говорить
Exercise 11. Read the dialogue and translate it into Russian:
· Donald, you look so tired. You don’t feel well, do you?
· It’s not that. I am really tired. I need a rest.
· I can’t do it now. We’ve got a lot of work to do.
· Excuse my curiosity, what do you usually do at your office?
· You’d better ask me what I don’t do. As soon as I come to my office I have to answer telephone calls, sign documents, participate in the talks, discuss the terms of agreements, send letters and telegrams and do many other things.
· How long does your working day last?
· It depends … I come to my office at a quarter to 9 and at 5 p.m. my office hours are over. But if we’ve got many things to do, we stay there until everything is done.
· I see. I suppose, you’ve got a break for lunch.
· Sure. At 1 p.m. we’ve got a break for lunch which lasts for an hour.
· Do you sometimes go on business trips?
· Our employees go to various cities and towns in the country and abroad.
· Have you been abroad?
· Yes, several times. I have already been to Canada, Australia and Germany.
· Have you ever been to the USA?
· Not yet. I am planning to go there next year. And you?
· Yes, I returned from the USA last month. I spent a fortnight there and visited New York, Washington and Boston.
· Was it a business trip?
Exercise 12. Translate the dialogues:
· Не могли бы Вы мне помочь?
· I would if I could … I’ve got a lot of work to do.
· I have to answer a few business letters and translate two texts from Russian into English.
· Сколько времени Вам понадобиться, чтобы сделать это?
· It’s hard to say. I believe I’ll be busy till the end of the working day.
· Когда Вы освободитесь?
· I’ll be free at 6 p.m.
· Can I give you a lift? (Может Вас подвезти домой?)
· It’ll be very kind of you.
· That’s settled. Till 6 o’clock.
· Your colleague has told me you have just returned from a business trip to Turkey. Is it true?
· Да, на прошлой неделе я приехал из Турции. Я пробыл там два месяца.
· Did you learn to speak Turkish?
· Я знаю несколько слов. Очень трудно научиться говорить на иностранном языке за два месяца.
· Do you really think so?
· Да, когда я ехал в Турцию, я не знал ни одного слова по-турецки. У меня был переводчик (an interpreter). Он отлично знает язык.
· That’s a horse of another colour.
3.
· Послушай, Майк, для тебя есть записка.
· Это записка от мистера Миллера. Он звонил, когда тебя не было.
· Thank you very much. Mr. Miller wants us to help him with the contract.
· Мы можем это сделать?
· I think so. I’ll have to talk it over with our chief. Is he in?
· Да, но он очень занят. В данный момент он принимает представителей одной из иностранных фирм.