How much how many упражнения 4 класс
How much how many упражнения 4 класс
Контрольная работа для 4 класса «much, many, a lot of»
1. Вставить much, many, a lot of.
2. Вставить a few, a little.
1. I need …… juice
2. We have….. bears in the zoo.
3. My mum cooks….. pies.
4. There is ……money on the table.
3. Выбрать правильный вариант.
1. There are …….. butter in the fridge. You must go to the shop.
a) much b) a few c) a little
2. My brother has….. apples.
a) much b) a lot of c) many
3. There isn’t …… coffee in the mug
a) much b) many c) a lot of
1. Вставить much, many, a lot of.
2. Вставить a few, a little.
2. We have….. bears in the zoo.
3. My brother eats….. ice-cream.
4. There are ……tins on the table.
1. There are …….. eggs in the fridge. You must go to the shop.
a) much b) a few c) a little
2. My grandad has….. honey.
a) much b) a lot of c) many
3. There aren’t …… books on the table
a) much b) many c) a lot of
Курс повышения квалификации
Интерактивные технологии в обучении и воспитании
Курс повышения квалификации
Психологические методы развития навыков эффективного общения и чтения на английском языке у младших школьников
Курс повышения квалификации
Современные педтехнологии в деятельности учителя
«Эффективное обучение иностранным языкам дошкольников: занятия с детьми»
Учебные задания в аспекте функциональной грамотности школьников в новом учебном году
Открытая сессия для педагогов и родителей
«Кинетический имидж учителя и его невербальное влияние на учеников»
Свидетельство и скидка на обучение каждому участнику
«Начало учебного года современного учителя»
Свидетельство и скидка на обучение каждому участнику
Дистанционные курсы для педагогов
311 лекций для учителей,
воспитателей и психологов
Получите свидетельство
о просмотре прямо сейчас!
Найдите материал к любому уроку, указав свой предмет (категорию), класс, учебник и тему:
5 894 370 материалов в базе
«Нейроигры для детей от 1 до 7»
Свидетельство и скидка на обучение каждому участнику
Другие материалы
Вам будут интересны эти курсы:
Оставьте свой комментарий
Авторизуйтесь, чтобы задавать вопросы.
Настоящий материал опубликован пользователем Буряк Наталья Николаевна. Инфоурок является информационным посредником и предоставляет пользователям возможность размещать на сайте методические материалы. Всю ответственность за опубликованные материалы, содержащиеся в них сведения, а также за соблюдение авторских прав несут пользователи, загрузившие материал на сайт
Если Вы считаете, что материал нарушает авторские права либо по каким-то другим причинам должен быть удален с сайта, Вы можете оставить жалобу на материал.
Автор материала
Московский институт профессиональной
переподготовки и повышения
квалификации педагогов
Дистанционные курсы
для педагогов
663 курса от 690 рублей
Выбрать курс со скидкой
Выдаём документы
установленного образца!
«Методическое сопровождение образовательного процесса»
«Как через игру развить сенсорные системы ребенка с особенностями»
«Особенности взаимодействия образовательной организации с родителями обучающихся»
Подарочные сертификаты
Ответственность за разрешение любых спорных моментов, касающихся самих материалов и их содержания, берут на себя пользователи, разместившие материал на сайте. Однако администрация сайта готова оказать всяческую поддержку в решении любых вопросов, связанных с работой и содержанием сайта. Если Вы заметили, что на данном сайте незаконно используются материалы, сообщите об этом администрации сайта через форму обратной связи.
Все материалы, размещенные на сайте, созданы авторами сайта либо размещены пользователями сайта и представлены на сайте исключительно для ознакомления. Авторские права на материалы принадлежат их законным авторам. Частичное или полное копирование материалов сайта без письменного разрешения администрации сайта запрещено! Мнение администрации может не совпадать с точкой зрения авторов.
Контрольная работа по английскому языку для 4 класса на тему: «much”, “many” or “a lot of”,“a little” or “a few”.
Task 1. Fill in the blanks with “much”, “many” or “a lot of”.
1 There are ______________ birds in the sky.
2 I haven’t got _____________ homework today.
3 John hasn’t got ___________ money.
4 There aren’t _______________ cars in the street.
5 There is _________________ coffee in the cup.
Task 2. Fill in “a little” or “a few”.
1 put ___________________ flour
2 add ___________________ sugar
3 slice ___________________ apples
4 cut _____________________ oranges
5 pour _________________honey
Task 4. Match the phrases
1.What bus do I take to the Pushkin street?
2.Can you tell me the way to the underground?
3.When is the train to Moscow, please?
4.How much is the ticket?
a)Go straight ahead.
c)Single or return?
Task 1. Fill in the blanks with “much”, “many” or “a lot of”.
1 Are there _________________ apples on the tree?
2 Jane spends ____________ money at the shops.
3 Have you got ___________ bread in the cupboard?
4 Are there ___________ children on the beach?
5 We are early. We have _______________ time.
Task 2. Fill in “a little” or “a few”.
1 add __________________ baking soda
2 chop __________________ potatoes
3 boil __________________ spaghetti
4 bake __________________ bread
5 add _________________ butter
Task 4. Match the phrases
1.What bus do I take to the Pushkin street?
2.Can you tell me the way to the underground?
3.When is the train to Moscow, please?
4.How much is the ticket?
a)Go straight ahead.
c)Single or return?
Курс повышения квалификации
Интерактивные технологии в обучении и воспитании
Курс повышения квалификации
Психологические методы развития навыков эффективного общения и чтения на английском языке у младших школьников
Курс повышения квалификации
Современные педтехнологии в деятельности учителя
«Эффективное обучение иностранным языкам дошкольников: занятия с детьми»
Учебные задания в аспекте функциональной грамотности школьников в новом учебном году
Открытая сессия для педагогов и родителей
«Кинетический имидж учителя и его невербальное влияние на учеников»
Свидетельство и скидка на обучение каждому участнику
«Начало учебного года современного учителя»
Свидетельство и скидка на обучение каждому участнику
Дистанционные курсы для педагогов
311 лекций для учителей,
воспитателей и психологов
Получите свидетельство
о просмотре прямо сейчас!
Найдите материал к любому уроку, указав свой предмет (категорию), класс, учебник и тему:
5 894 370 материалов в базе
Материал подходит для УМК
«Английский язык», Верещагина И.Н., Афанасьева О.В.
«Нейроигры для детей от 1 до 7»
Свидетельство и скидка на обучение каждому участнику
Другие материалы
Вам будут интересны эти курсы:
Оставьте свой комментарий
Авторизуйтесь, чтобы задавать вопросы.
Настоящий материал опубликован пользователем Макарова Екатерина Леонидовна. Инфоурок является информационным посредником и предоставляет пользователям возможность размещать на сайте методические материалы. Всю ответственность за опубликованные материалы, содержащиеся в них сведения, а также за соблюдение авторских прав несут пользователи, загрузившие материал на сайт
Если Вы считаете, что материал нарушает авторские права либо по каким-то другим причинам должен быть удален с сайта, Вы можете оставить жалобу на материал.
Автор материала
Московский институт профессиональной
переподготовки и повышения
квалификации педагогов
Дистанционные курсы
для педагогов
663 курса от 690 рублей
Выбрать курс со скидкой
Выдаём документы
установленного образца!
«Проблемы адаптации детей с ОВЗ в обучении на примере детей РАС»
«Кубанский свадебный фольклор»
«Мобильное обучение как усовершенствование образовательной парадигмы»
Подарочные сертификаты
Ответственность за разрешение любых спорных моментов, касающихся самих материалов и их содержания, берут на себя пользователи, разместившие материал на сайте. Однако администрация сайта готова оказать всяческую поддержку в решении любых вопросов, связанных с работой и содержанием сайта. Если Вы заметили, что на данном сайте незаконно используются материалы, сообщите об этом администрации сайта через форму обратной связи.
Все материалы, размещенные на сайте, созданы авторами сайта либо размещены пользователями сайта и представлены на сайте исключительно для ознакомления. Авторские права на материалы принадлежат их законным авторам. Частичное или полное копирование материалов сайта без письменного разрешения администрации сайта запрещено! Мнение администрации может не совпадать с точкой зрения авторов.
Местоимения much, many, a lot of
Местоимения much, many, a lot of обозначаютбольшое количество (много).
Much употребляется с неисчисляемыми существительными.
I don’t eat much butter. — Я не ем много масла.
Do you have much time? — У вас много времени?
Many употребляется с исчисляемыми существительными.
We don’t need many apples. — Нам не нужно много яблок.
Do you have many friends? — У вас много друзей?
Как правило, much и many не употребляются в утвердительных предложениях.
A lot of употребляется как с исчисляемыми, так и с неисчисляемыми существительными.
We have a lot of time today. — Сегодня у нас много времени.
We need a lot of apples. — Нам нужно много яблок.
Вопросы, начинающиеся со слов How much? / How many? (Сколько?)
Если вопрос задается к исчисляемым существительным, то он начинается с How many?
How many books do you have? — Сколько книг у вас есть?
Если вопрос задается к неисчисляемым существительным, то он начинается с How much?
How muchbutter is there in the cake? — Сколько масла в торте?
Выполни следующие упражнения.
1. Fill in the gaps. Use much, many, a lot of.
Model:I have a lot of friends. I know many people in this town.
1. We’re not hungry. We don’t need.
2. I’m allergic to sugar. I don’t eat.
3. I don’t like reading. I don’t have. in my room.
4. This town isn’t very interesting for tourists. There aren’t. in it.
5. He doesn’t eat meat very often. There isn’t. in his fridge.
3 Choose the correct variant, open the brackets and complete the sentences. Sometimes both variants are correct.
1. I read (many / a lot of) books.
2. Do you know (many / a lot of) funny songs?
3. Is there (much / a lot of) coffe in your mug?
4. There’s (much / a lot of) cheese in my sandwich.
5. I don’t need (many / a lot of) potatoes.
6. He likes (much / a lot of) salt in his food.
7. There’re (many / a lot of) new pipils in our class this year.
4 Ask the questions. Start with How much or How many. Model: How much coffee do you drink?
5 hoose the correct variant in brackets and complete the sentences.
1.1 eat (much/a lot of) sugar.
2. They don’t eat (much/a lot of) meat.
3. Do you need (much/a lot of) milk?
4. How (much/a lot of) salt do you need?
5. There is (much/a lot of) ham and (much/a lot of) butter in my
6. There isn’t (much/a lot of) salt in the salad.
7.1 don’t know (many/a lot of) people in this room.
8. How (many/a lot of) streets are there in your town?
9. (Many/A lot of) children like ice cream.
10. How (many/much) juice do you want?
6 Translate the sentences into English.
1. Сколько у тебя друзей?
2. Эта зима принесет много снега.
3. В кувшине много воды.
4. Сколько яблок тебе нужно?
5. Я иду в магазин. Сколько хлеба тебе нужно?
6. Сколько мороженого ты можешь сьесть?
7. Я не хочу пить много чая.
Указатели количества many, much, (a) few, (a) little. Упражнения (intermediate)
Здравствуйте! Я надеюсь, вы помните, как использовать местоимения much, many, few, little, a few, a little с английскими существительными. В этом уроке мы заканчиваем изучать эти указатели количества. Упражнения ниже помогут вам закрепить весь материал и разобраться, чем все-таки местоимения few, little отличаются от a few, a little.
Упражнение 1. Вставьте в пропуски many, much, few, little по смыслу.
ПРИМЕР
I can rest today, I have few things to do. (мало)
I am very busy today, I have many things to do. (много)
Упражнение 2. Вставьте в пропуски (a) few, (a) little по смыслу.
1. She earns ________ money and can’t buy expensive clothes.
2. She has earned ______ money and can buy a handbag.
3. He had very _______ information on the subject and could add nothing.
4. He had ______information on the subject and could add some details.
5. The child has _____ friends and he sometimes feels lonely.
6. It is good if you have _____ close friends.
7. They ate _____ food and were not hungry anymore.
8. They ate _____ food and they were still hungry.
9. _____ people like him because he was a bore! (зануда)
10. The woman was glad because ____ people came to help her in the garden.
Упражнение 3. Вставьте в пропуски much, little, a little в качестве наречия.
Упражнение 4. Вставьте в пропуски much, many, (a) little, (a) few по смыслу.
Упражнение 5. Вставьте в пропуски much, many, (a) little, (a) few по смыслу.
Упражнение 6. Переведите на английский язык.
Упражнение 7. Переведите на английский язык.
ОТВЕТЫ
Much / many упражнения
Упражнение 1. Insert much or many.
Do you drink ________coffee? I like reading. I read _________ books. We have _______ lessons of English this year. I can’t remember _______ from this text. Do you learn _______ new English words every day? We haven’t got ________ bread. I can’t spend ________ money on toys.
Упражнение 2. Choose the appropriate answer. Much or many?
They have too _______ furniture in the room. There are too _____ books on your desk. You have too _____ mistakes in the test. You must drink ______ coffee. You put too ______ vegetables in the soup. Must we learn _____ words for today? We have got _____ sandwiches.
Упражнение 3. Insert much or many.
They don’t have ________ words to learn. There isn’t ________ furniture in the room. There aren’t ________ things in the wardrobe. There isn’t ________ snow in the forest He has got I don’t take ________ money to school. Do you need ________ money? There are ________ new houses in the street. There are not ________ shops in our street.
Упражнение 4. Insert much or many.
You can see ________ cars near the airport You mustn’t eat so ________ bananas You mustn’t drink so ______ coffee. He bought _______ furniture for his new flat. This work won’t take ______ time. Have we got _______ apples for the children? I don’t like _______ salt in the salad. My little sister speaks _________ that’s why we call her «a chatter box».
Упражнение 5. Find and correct mistakes if any.
We didn’t take many food with us.
There are nоt much new subjects this year.
I haven’t much free time today.
He doesn’t do much written exercises every day.
We don’t drink many coffee in our family.
There isn’t much furniture in my room.
There wasn’t many happiness in his face.
Мany new ideas were discussed.
We have much lessons tomorrow.
I don’t have much mistakes in this exercise.
Упражнение 1. Insert much or many.
Do you drink much coffee? I like reading. I read many books. We have many lessons of English this year. I can’t remember much from this text. Do you learn many new English words every day? We haven’t got much bread. I can’t spend much money on toys
Упражнение 2. Choose the appropriate answer. Much or many?
They have too much furniture in the room. There are too many books on your desk. You have too many mistakes in the test. You must drink much coffee. You put too many vegetables in the soup. Must we learn many words for today? We have got many sandwiches.
Упражнение 3. Insert much or many.
They don’t have many words to learn. There isn’t much furniture in the room. There aren’t many things in the wardrobe. There isn’t much snow in the forest. Do you need much money? There are many new houses in the street. There are not many shops in our street.
Упражнение 4. Insert much or many.
You can see ________ cars near the airport. You mustn’t eat so ________ bananas You mustn’t drink so ______ coffee. He bought _______ furniture for his new flat. This work won’t take ______ time. Have we got _______ apples for the children? I don’t like _______ salt in the salad My little sister speaks _________ that’s why we call her «a chatter box».
Упражнение 5. Find and correct mistakes if any.
We didn’t take many food with us. There aren’t much new subjects this year. I haven’t much free time today. He doesn’t do much written exercises every day. We don’t drink many coffee in our family. There isn’t much furniture in my room There wasn’t many happiness in his face. Not many new ideas were discussed. We shan’t have much lessons tomorrow. I won’t have much mistakes in this exercise.
little / few / a little / a few упражнения
Упражнение. Вставьте little или few.
He has got ________ friends.
I drink ______ coffee. I don’t like it.
We must hurry. We’ve got very _______ time.
The Smiths have ______ money. They aren’t rich.
The theatre was almost empty. There were very ________ people there.
There was ______ lemonade in the bottle.
I have _______ time, so I can’t go with you.
He has _______ English books.
There is ______ juice in my glass.
There are ________ bears in the zoo.
Tom Canty was the son of poor parents and had very _______ clothes.
There is too ________ soup in my soup plate. Give me some more, please.
There was too _______ light in the room, and I could not read.
Упражнение. Вставьте «a little» или «a few».
There is _____ milk in the bottle.
There are _______ tomatoes on the kitchen table. Make a salad!
Add ______ salt to the salad.
Тhe fruitcake will be ready in ______ minutes.
I’ve got. time now and I can talk to you.
Упражнение. Вставьте «much», «many», «little», «few», «a little» или «a few».
Have you got _____ money on you?
At the conference we met _____ people.
If you have _____ spare time, look through this book. You will find ______ stories there which are rather interesting.
There are ______ things here which I cannot understand.
He had ____ English books at home, so he had to go to the library for more books.
She gave him _____ water to wash his hands and face.
Ex. 1. Find and correct mistakes if any. Translate the sentences
1. We didn’t take many food with us.
2. There are nоt much new subjects this year.
3. I haven’t much free time today.
4. He doesn’t do much written exercises every day.
5. We don’t drink many coffee in our family.
6. There isn’t much furniture in my room.
Ex. 2. Вставьте «much», «many», «little», «few», «a little» или «a few». Translate the sentences
1. Have you got _____ money?
2. At the conference we met _____ people.
3. If you have _____ spare time, look through this book. You will find ______ stories there which are rather interesting.
4. There are ______ things here which I cannot understand.
6. He had ____ English books at home, so he had to go to the library for more books.
7. She gave him _____ water to wash his hands and face.
Ex. 3. Find and correct mistakes if any. Translate the sentences
1. There wasn’t many happiness in his face.
2. Мany new ideas were discussed.
3. We have much lessons tomorrow.
4. I don’t have much mistakes in this exercise.
Источники информации:
- http://infourok.ru/kontrolnaya-rabota-po-angliyskomu-yaziku-dlya-klassa-na-temu-muc-many-or-a-lot-ofa-little-or-a-fe-3465093.html
- http://englishinschool.ucoz.ru/index/how_many_92_how_much/0-120
- http://englishinn.ru/many-much-a-few-a-little-uprazhneniya.html
- http://multiurok.ru/files/much-many-little-few-uprazhnieniia.html